Blog >> xado
Újabb vitatható művelet "hívőknek":
- Motor revitalizálás Xado Maximum 1 Stage adalékkal
Km óraállás: 162880
Igazából ez a bejegyzés egy sima olajcseréről szólna de egy pici csavar is van a történetben....Leszögezem az elején semmi bajom a Seléniával újkora óta az került bele egészen mostanáig....
Xado??? Na itt van minden pro és kontra érvek, tapasztalatok, csendesülő és besülő motorok. Kicsit jobban megvizsgálva jé ez tudja a Fiat specifikációt tehát ártani nem árthat elvileg. Akkor tegyünk a váltóba is valamit így lett a motorba Xado Eco Drive 5W-40 a váltóba EX 120 revitalizáló nem tudom mi igaz a marketing dumából, azonban mindig is érdekeltek az új, számomra ismeretlen dolgok. Valahogy így voltam a gumikkal is azt hittem a Pirelli az isten aztán kipróbáltam a Goodyeart majd a Dunlopot és nem csalódtam sőt......
Vissza Xadohoz: az olajcserével eltűnt egy hidegindításkor az olajnyomás felépüléséig azaz pár pillanatig mindig hallható halk csattogás egyenlőre ennyi pár száz km alatt. A váltó egy más tészta mivel a manuál 6-os konstrukció alapjaiban egy fos, a nehezen és hangosan kapcsolható 1-2 na erre a Xado adalék "kezelés" rátett egy lapáttal...DE!!! ahogy haladunk a kilométerekkel úgy javul a helyzet most már vajpuha a szerkezet....a marketing duma kezd bejönni jé ez tényleg működik???További tapasztalatok folyamatosan....Km:86213
Apropó felkerültek a nyári kerekek és a gumi helyett a plüss szőnyegek is...
Primavera....
Sokan kérdeznek arról, hogy mi lett cserélve, mit, hol és mennyiért sikerült megcsináltatni, stb., így úgy döntöttem, hogy elkezdek blogot vezetni. 1.5 éve van nálam az autó, szóval most egy nagy bejegyzésben le fogok írni mindent. Igyekszem valamilyen szinten kategóriákba sorolni. Sajnos nem minden költségre emlékszem pontosan, de a végösszeg megvan.
A vásárlás 2017.10. környéke
Az eladót nem szeretném megnevezni. Telefonon egyeztettünk. Mondtam neki, hogy egy irányba 4-5 órát fogok utazni, szóval ha bármi gond van vele mondja, meg mert nem fogom elvinni. A válasz az volt, hogy hibátlan, törésmentes. Minden rendben vele.
Elmentem érte. Ahogy közöledtem az autóhoz, kezdett elönteni a düh. A kézifék bowden a földig lógott és meg volt repedve az első lökhárító. Távolról nézve már láttam ezeket...féltem attól, amit közel fogok látni, de úgy gondoltam, hogy ha már ennyi utaztam, akkor megnézem. 128 000-et mutatott a villogó km óra. Megjegyzés: laptoppal 10 000-rel kevesebbet olvastam. Mint utólag kiderült ki lett cserélve a teljes óracsoport. (a bekötésnél voltak nyomai).
Talált érdekességek:
- meg volt repedve a hőpajzs
- nem működtek a kulcsok
- repedt lökhárító
- lógó bowden
- rozsdás hátsó kipufogó dob
- folt egy kis folt hátul a tetőkárpiton
- nem teljesen működött a digiklíma bal kijelzője
- nem "kattogott" a középső tekerő a klíma modulon
- villogott a km óra
Egy forintot sem engedett el, de belementem...hazafelé kiderült, hogy a jobb fűtáslapát nem működik, így csak hideg levegőt fújt a jobb oldalon. Bal oldalt, sem vitte túlzásba. Nagyon jó utunk volt..A hátsó ablakfűtés sem működött. Olajat elméletileg előtte cserélt a tulaj.
Első szerelős kör 60 000ft
Természetesen olajcsere, főleg azok után, hogy "semmi baja", nagy szervíz. Ekkor Selenia 10w40-et kapott.
Második szerelős kör 60 000ft
Padlózva megtorpant az autó, felvillant a tengeralattjáró és onnantól alig ment. Lassú gáznál nem volt gond. Kiderült, hogy trafó csere lesz...
Az előző szerelő elrontotta a fejpakolást, kicsit eresztett....még jó, hogy tönkrementek a trafók, így volt okom szerelőhöz vinni.
Javítások:
- 3 trafó (1 már cserélve lett korábban)
- 4 gyertya
Harmadik szerelős kör 160 000ft
Na ez egy komolyabb volt. Futómű problémák főként. Apropó a kulcsok. Ugye az eladó csak annyit mondott, hogy elem kell bele. Került mind a kettőbe, de semmit. Szóval ha már szerelőhöz mentem (megint), akkor gondoltam ezt is megcsináltatom, valamint a hátsó ablakfűtést. Az ablakfűtés problémára nem jöttek rá, szóval direkt rá lett kötve egy extra kapcsoló a relére.
Javítások:
- két oldalt alsó-felső villák
- négy fékpofa
- négy féktárcsa
- jobb hátsó lengőkar
- ablakfűtés gomb
- központizár modul (mivel a gyári kuka)
Negyedik szerelős kör 30 000ft
Már egy ideje nem volt semmi baja az autónak. Unalmamban arra jutottam, hogy kellene egy multi kormány. 9000-ért hozzá is jutottam egyhez. Elkezdtem felrakni. Kiderült, hogy hiányzik pár kábel. Sajnos csak teljes köteget kaptam...Annak méregetését a szerelőre bíztam. A kormány gyönyörű állapotban volt.
További unalmam közben arra jöttem rá, hogy jobban nézne ki az ajtókárpit feketében, így vettem festéket is.
Itt váltottam Xado-ra. 5w50. Csendesebb lett tőle a motor és kevesebbet evett olajból.
Ötödik szerelős kör 35000ft
Egy gyökér felnyomta az egyik padkakövet. Odaparkoltam, orral előre. Felakadt természetesen. Szerencsére csak a lökhárító repedt. Megtanultam azt amit mások alapból tudnak. EGY ALFÁS MINDIG TOLATVA PARKOL.
Javítások:
- első lökős heggesztés
- első lökős fényezése
- teljes polír
Hatodik szerelős kör 250 000ft
Ez a közelmúltban történt. Egészen pontosan szeptember 11-én. Kiugrott elém egy őz. Szerencsére a motor és a fűtómű sértetlen maradt, a kár viszont így is jelentős volt. Mivel az autó heti szinten 2-300km-t megy le, így elég sürgős volt a dolog. Találtam egy karosszériást Szeged mellett Kiskundorozsmán. Lucar kft. Csak ajnlani tudom őket. Nagyon jól és időre dolgoznak. Soron kívül vállaltak. Azt mondták, hogy fényezőt intézhetnek ők is, de én is. Ahogy tetszik. Mivel ők csak 1 hónappal későbbre tudtak volna, így kerestem én. Husztacolor Szegeden. Szerdán átvittem Lucarékhoz, szombaton visszakaptam, hétfőn ment a fényezőhöz, csütörtökön vissza Lucarékhoz, ahonnan már pénteken meg is kaptam. Nem volt ocsó játék, de nagyon megelégedtem a munkájukkal.
Javítások:
- másik lökős
- új jobb első lámpa (ez tényleg új...)
- emblématartó
- jobb dob
- a klímának van valamilyen tartálya az első lökhárító jobb részén. Annak a tartója is cserélve lett
- fényezés: lökős, motorháztető, sárvédők, polír
Hetedik szerelős kör 250 000ft 2018.12.10
146 000km-s óraállásnál elfolyt a hűtővíz. Hengerfejes lett. Teljes motorfelújítás, nagy szervíz, stb.. A motor tökéletes, nem eszi az olajat. Egyáltalán nem. Továbbra is Xado-t használok. 3000km-t mentem vele, majd a bekopós időszka végén, újra olajcsere volt. Jelenleg 149 000 van az autóban és minden szuper vele. Imádom.
Javítások:
- gyűrűk
- fejpakolás
- főtengely csapágyak
- fejcsavarok
- vízpumpa
- vezérműszíj
- váltó olaj
- kézifék bowden
- hengerfej felújítás (minden cserélve)
Összegzés
Voltak nem említett olajcserék, de olyankor csak az történt.
600-ért vettem az autót. Átírással és biztosítással együtt 750. Azóta ráköltöttem még 845-öt. Tisztában vagyok vele, hogy gyakorlatilag 1.5 millióért vettem autót és vehettem volna mást is a 147-es helyett ennyi pénzért viszont imádom. Tudom, hogy innentől már nem sok dolog mehet tönkre és tökéletes állapotban van. Ha figyelek rá, akkor nagyon sokáig tudom majd használni :) Váltás csak akkor jöhet szóba, ha rászánom magam egy nagyobb kategóriás Alfára.
Km állás: 123.041
Idén is megyek San Marino-ba ősszel a Rally Legendre. Ez már a baráti társasággal hagyománnyá vált, de ez lesz az első alkalom, hogy az Alfát viszem ki.
Mivel nagyjából 2500km-es túra vár rá elég sok hegyi úttal is, így kicsit több törődést kapott az indulás előtt.
Az olajcsere amúgy is esedékes volt, mert 11 ezer km volt már az olajban, tervezetten 8 ezernél szerettem volna cserélni. Előzőleg és most is Xado 10w40 került bele UFI szűrőkkel.
Már év elején megvettem hozzá az üzemanyagszűrőt, de a cseréhez kellett volna akna, ahol eddig egy másik autóm állt, ami nem volt mozdítható. Nagy meglepetésemre még a gyári 23 éves benzinszűrő volt benne. Csere után még előkerült pár szunnyadó lóerő, nagyon sokat fogott rajta a szűrő.
Sikerült szerezni lepattogásmentes pajzsot is, ami számomra nagy kincs, hiszen 1 éve keresek és most sikerült csak találni ilyet.
A következő teendő az ajtókkal volt, amik vagy nehezen nyíltak, vagy nehezen csukódtak, illetve a kilincs a gumi közbetét leesése miatt majdnem töréshatárra került.
Első körben a zsanérok zsírozása után a zárak beállításával folytatódott, illetve a kéderek is kaptak egy kezelést. Ezzel már szépen csukódott az összes ajtó. Viszont maradt még a kilincs probléma, illetve az ajtókárpit zörgése is. Szerencsére patent kiszedővel sikerült szépen levenni a kárpitokat, amit előttem utoljára a gyárban piszkáltak, szerencsére 23 évig érintetlen volt. Természetesen kaptak egy üregvédelmet is az ajtók, illetve a zárakat is megzsíroztam. Utána pedig a leesett gumit pótoltam ki több másikkal, amivel nagyon kicsit kell a kilincsen emelni, hogy gyönyörűen nyíljon az ajtó. Végül bandázsszalaggal húztam végig az összes felületet, ahol a kárpit érintkezik, vagy bármi egymáshoz dörzsölődhet.
Az eredmény tökéletes lett, egyelőre elégedett vagyok vele.
Km: 193962
Szokásos termékekkel.... 36 679 huf
Illetve a hővédő lemezek zörögtek, kis igazítás kellett nekik...
Plusz egy légterelő is került fel az első ablakokra.
Mai nappal elkezdtem egy revitalizáló programot... hatását kíváncsian várom! :)
Három adag kell, az elsőt megkapta, a következők 200 km-enként következnek.
I. 233.700 km (2017. 06. 17.)
II. 233.935 km (2017. 06. 21.)
III.234.172 km (2017. 06. 24.)
Olajcsere ismét.
Km: 171745
XADO 20104 10W-60 SL/CF 4+1L 14850+4003FT
UFI 27.366.00 * levegőszűrő 2935FT
MANN-FILTER W712/16 * *SZ 2168FT
Support:3K
Szokásos olaj csere.
Xado SL/CI-4 10W-40 5L ---9 825ft
Mann olajszürő-----2437ft
Ufi légszürő----------2983ft
Support:3K
KM állás: 161444