Annyi még nincs, ahhoz még kell kb 5 év. :)))
Erről többször írtam már... nagyon nagy dilemma. Ahhoz, hogy minimum ezeket a funkciókat tudja az új oldal, egy nagyjából 2,5 millás fejlesztésre lenne szükség. Ez az az összeg, amit nem biztos, hogy bele szeretnénk tenni, mert reklámbevételekből kb 4 év alatt hozza vissza (ebből most nagyjából kiszámolhatjátok a jelenlegi bevételét az oldalnak...). És akkor még nem beszéltünk az egyéb kiadásokról (amik jelenleg is vannak), pl szerverbérlet... szóval ez eléggé a 22-es csapdája... de nyitott vagyok minden gondolatra ezzel kapcsolatban.
Halesz2019-10-30 00:26:07 // 22642
Halesz2019-10-29 23:22:47 // 22641
Milyen reklám, hol? Az amorén google hirdetések vannak csak. Vagy mire gondolsz?
tdemeter2019-10-29 21:44:06 // 22640
Ennek köszönhető, hogy minden klikkre egy reklám jön fel telefonon?
RomeoOne2019-10-29 21:04:12 // 22639
Mondjuk ez már site-fejlesztés topik lenne. Csak rémlik, hogy ott volt arról szó anno, hogy erre már nem nagyon van keret.
RomeoOne2019-10-29 20:52:35 // 22638
Olyan célra nem lehet adakozni, hogy ez alá az oldal alá rakjatok egy új motort? Ez kb. 20 éves tippre
Halesz2019-10-29 17:17:12 // 22637
Sziasztok!
Hivatalosan még nem jelentettük be, de aki rendszeresen nézi a videónkat, a leírásban már láthatta, hogy van egy Patreon-oldalunk. Ezen az oldalon keresztül az Alfa Amorét tudjátok támogatni különböző összegekkel. Az itt összegyűlt pénzt a YouTube-csatornánkkal kapcsolatos kiadásokra, fejlesztésekre, technikai eszközök vásárlására (pl. jobb mikrofonok, kamera) fordítjuk majd, természetesen beszámolva arról, mire költöttünk.
A csatorna tervei között szerepel, hogy még rendszeresebben jelentkezünk videókkal, igyekszünk még több alfás vonatkozású helyre (szervizekbe, szakikhoz, Alfa-őrültekhez) eljutni, autószalonokon első kézből bemutatni az Alfákat. Terveink között szerepel egy használtteszt rovat is, amelyben a népszerű típusokat mutatjuk be majd részletesen.
Természetesen ezekhez a célokhoz a saját forrásainkat is felhasználjuk és nem titok, hogy a rendezvényeink bevételének egy részét is ilyen projektekbe forgatjuk vissza.
Amennyiben tetszik az adásunk, tetszik, amit csinálunk, támogass minket havonta egy a számodra megengedhető összeggel. Ezt - a támogatási szintnek megfelelően - viszonozzuk is ajándékokkal. De a legalapabb támogatás is már azt eredményezi, hogy 1 nappal korábban nézhetitek meg a YouTube-csatornánkra felkerülő adást.
Például az eddigi 2 Patreon támogatónk már tegnap este láthatta a Karottával készült beszélgetés második részét :)
https://www.patreon.com/alfaamore
Hivatalosan még nem jelentettük be, de aki rendszeresen nézi a videónkat, a leírásban már láthatta, hogy van egy Patreon-oldalunk. Ezen az oldalon keresztül az Alfa Amorét tudjátok támogatni különböző összegekkel. Az itt összegyűlt pénzt a YouTube-csatornánkkal kapcsolatos kiadásokra, fejlesztésekre, technikai eszközök vásárlására (pl. jobb mikrofonok, kamera) fordítjuk majd, természetesen beszámolva arról, mire költöttünk.
A csatorna tervei között szerepel, hogy még rendszeresebben jelentkezünk videókkal, igyekszünk még több alfás vonatkozású helyre (szervizekbe, szakikhoz, Alfa-őrültekhez) eljutni, autószalonokon első kézből bemutatni az Alfákat. Terveink között szerepel egy használtteszt rovat is, amelyben a népszerű típusokat mutatjuk be majd részletesen.
Természetesen ezekhez a célokhoz a saját forrásainkat is felhasználjuk és nem titok, hogy a rendezvényeink bevételének egy részét is ilyen projektekbe forgatjuk vissza.
Amennyiben tetszik az adásunk, tetszik, amit csinálunk, támogass minket havonta egy a számodra megengedhető összeggel. Ezt - a támogatási szintnek megfelelően - viszonozzuk is ajándékokkal. De a legalapabb támogatás is már azt eredményezi, hogy 1 nappal korábban nézhetitek meg a YouTube-csatornánkra felkerülő adást.
Például az eddigi 2 Patreon támogatónk már tegnap este láthatta a Karottával készült beszélgetés második részét :)
https://www.patreon.com/alfaamore
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 18:43:17 // 22636
Tök egyszerű miért nem veszik a Giuliat, Stelviot. A Giulia kategóriája megszűnt, sedant senki nem vesz. A Stelvio pedig egy drága suv, amit nem a szélesebb réteg keres. A Kia-t tudom felhozni megint, egy alvázra kihoztak egy csomó ceed variánst. Ugyanaz az egyszerű helyváltoztató eszköz, ugyanazon műszaki alapokon. Eladva kombinak, crossovernek, sport shooting brake-nek. Ízlés szerint. Mind használható utastér mérettel és csomagtérrel. Modellpaletta kell, nem önálló különc próbálkozások. Az emberek nem egyformák, de praktikumra a többség vágyik. És a többség nem 15-16 millióért vesz autót, még az u. n. középréteg sem. Mert minek. Ez az árkategória a többség szemében semmiféle pluszt nem. ad egy Dusterhez, Xceedhez, Vitarahoz, Cx3-5-höz képest. Ennyiért főleg presztízs céllal vesznek autót (plusz a kis számú márkafanatikus) , az Alfának meg ugye nem sok van presztízsből.
Giuntini2019-10-28 17:11:22 // 22635
Tökéletesen egyetértek! Nekem a Tonale nem lenne sohasem a stílusom, mégis ha csinálnának belőle egy rohadt jó hibridet, és beletennének minden parasztvakító kütyüt, lehetne belőle kihozni egy sikeres autót. Én kívánom hogy összejöjjön, és ebből a pénzből végre megszülethetne egy új GTV és spider.
Halesz2019-10-28 16:36:12 // 22634
Dee egyébként mit kellett volna csinálniuk? Közösen leülniük, és megegyezni, hogy innentől kezdve senki sem gyárt SUV-t?
Piacgazdaság van, azt gyártják, amire igény van. Nyilván ez egy kölcsönös folyamat, ezt előttem már többen is leírtátok, egyik gyártó lopja az ötletet a másiktól, mert látja, hogy az jobban megy. a Golfot is mennyien próbálják másolni? Az FCA csoportnak is van Golfja, úgy hívják, Giulietta, korábban úgy hívták, hogy Stilo... egyik sem sikerült olyan jól, hogy legalább csak 1-2 évig fogyott volna úgy, mint a cukor... pedig a Stilóban hogy reménykedett a Fiat anno. Aztán ebben az osztályban már a Fiat sem versenyez, inkább kiszáll és olcsó Tipókat készít....? Ami tök király autó, csak másról szól, ráadásul még azt sem tudják elég jól reklámozni.
Én amúgy azt gondolom, hogy a 40x ennyi reklám sem lenne elég ahhoz, hogy jobban fogyjon a Giulia/Stelvio.. egyszerűen egy sokkal jobban megtervezett stratégiára lenne szükség, változatos modellpalettára, minden kategóriában egy jó autóra, ahol egyikből következik a másik. Ahol nem mész el egy másik márka felé, mert a Golf osztályban egy 10 éves konstrukcióval versenyeznek (de legalább van, mondjuk ez is igaz). De legalább olcsó lenne a Giulietta, de nem, 8 millió egy rendesen felszerelt...
Én értem, hogy a Giuliával/Stelvióval megpróbálták átpozicionálni a márkát, kicsit elvinni a komolyabb autók felé. De attól még:
- igenis kell MiTo nagyságú Alfa, mert kell egy belépő szintű autó, hogy a fiataloknak is elérhető legyen a márka (hiba azt mondani, hogy ha olcsóbb, kisebb olaszt szeretnél, vegyél Fiatot)
- nem lehet leváltani úgy egy típust, hogy nincs egyből utódmodell
- a 4C-t miért nem lehetett tovább feljeszteni? Miért nem lehet róla lehúzni még egy bőrt? Akár úgy, hogy csináltak volna belőle egy kicsit jobban felszereltet, szervokormánnyal, stb (mindazzal, amit hiányoltak belőle a kritikus újságírók)... 300 lóerő fölé felhúzott motorral, stb. 2020-ban, a születésnapra még igenis ki lehetett volna hozni belőle egy jubileumi modellt. Lehet, hogy ráfizetés volt gyártani, de legalább eggyel több autó van a range-ben... és ez is egy reklám.
- évekkel ezelőtt ki kellett volna hozni az elektromos Fiat 500X-et (véleményem szerint abba lett volna a leglogikusabb beépíteni ezt a hajtást). Azzal lehetett volna tesztelni a piacot, a gyártást... Még mindig a hibrid Jeep Renegade/Compass párosra várunk... mikor a hibrid mellett már minden gyártónak van legalább 1 full elektromos modellje.
- Rohadt jó autó a Giulia és a Stelvio is, és csodálkozhatunk azon, hogy miért nem veszik. Azért többek között, mert nem látják az emberek azt, hogy az Alfa tényező :( És ráadásul ott van konszernen belül a technológia, amiket már rég bele kellett volna tenni ebbe a két modellbe, a Jeep-ben ott van a sávtartó meg az összes többi kényelmi extra...)
Tudom, hogy ezek eurómilliárdok. De most autógyárat csinálnak vagy csak úgy elvannak és sodródnak az árral...? a 2022-ig bejelentett ötéves tervből is pont úgy fog megvalósulni minden, mint az eddigi összesből... olaszosan.
Miközben tökéletesen látszik, hogy az autózás átalakul, már a Porsche is villanysportautót csinál, az Alfa mutathatna valami nagyot, dobbanthatna egyet ezen a téren is, hiszen az elmúlt 30-40 évben mennyi forradalmi újítást csináltak, basszus.. Most miért nem?
Ahogy Karotta is mondta, sajnos egy jól vezethető élményautó édeskevés már, az emberek nem vezetni akarnak. Mi, itt igen, de nem belőlünk él meg egyik gyártó sem.
Ettől még imádom a márkát, ne értsetek félre, csak rohadtul féltem. :(
Piacgazdaság van, azt gyártják, amire igény van. Nyilván ez egy kölcsönös folyamat, ezt előttem már többen is leírtátok, egyik gyártó lopja az ötletet a másiktól, mert látja, hogy az jobban megy. a Golfot is mennyien próbálják másolni? Az FCA csoportnak is van Golfja, úgy hívják, Giulietta, korábban úgy hívták, hogy Stilo... egyik sem sikerült olyan jól, hogy legalább csak 1-2 évig fogyott volna úgy, mint a cukor... pedig a Stilóban hogy reménykedett a Fiat anno. Aztán ebben az osztályban már a Fiat sem versenyez, inkább kiszáll és olcsó Tipókat készít....? Ami tök király autó, csak másról szól, ráadásul még azt sem tudják elég jól reklámozni.
Én amúgy azt gondolom, hogy a 40x ennyi reklám sem lenne elég ahhoz, hogy jobban fogyjon a Giulia/Stelvio.. egyszerűen egy sokkal jobban megtervezett stratégiára lenne szükség, változatos modellpalettára, minden kategóriában egy jó autóra, ahol egyikből következik a másik. Ahol nem mész el egy másik márka felé, mert a Golf osztályban egy 10 éves konstrukcióval versenyeznek (de legalább van, mondjuk ez is igaz). De legalább olcsó lenne a Giulietta, de nem, 8 millió egy rendesen felszerelt...
Én értem, hogy a Giuliával/Stelvióval megpróbálták átpozicionálni a márkát, kicsit elvinni a komolyabb autók felé. De attól még:
- igenis kell MiTo nagyságú Alfa, mert kell egy belépő szintű autó, hogy a fiataloknak is elérhető legyen a márka (hiba azt mondani, hogy ha olcsóbb, kisebb olaszt szeretnél, vegyél Fiatot)
- nem lehet leváltani úgy egy típust, hogy nincs egyből utódmodell
- a 4C-t miért nem lehetett tovább feljeszteni? Miért nem lehet róla lehúzni még egy bőrt? Akár úgy, hogy csináltak volna belőle egy kicsit jobban felszereltet, szervokormánnyal, stb (mindazzal, amit hiányoltak belőle a kritikus újságírók)... 300 lóerő fölé felhúzott motorral, stb. 2020-ban, a születésnapra még igenis ki lehetett volna hozni belőle egy jubileumi modellt. Lehet, hogy ráfizetés volt gyártani, de legalább eggyel több autó van a range-ben... és ez is egy reklám.
- évekkel ezelőtt ki kellett volna hozni az elektromos Fiat 500X-et (véleményem szerint abba lett volna a leglogikusabb beépíteni ezt a hajtást). Azzal lehetett volna tesztelni a piacot, a gyártást... Még mindig a hibrid Jeep Renegade/Compass párosra várunk... mikor a hibrid mellett már minden gyártónak van legalább 1 full elektromos modellje.
- Rohadt jó autó a Giulia és a Stelvio is, és csodálkozhatunk azon, hogy miért nem veszik. Azért többek között, mert nem látják az emberek azt, hogy az Alfa tényező :( És ráadásul ott van konszernen belül a technológia, amiket már rég bele kellett volna tenni ebbe a két modellbe, a Jeep-ben ott van a sávtartó meg az összes többi kényelmi extra...)
Tudom, hogy ezek eurómilliárdok. De most autógyárat csinálnak vagy csak úgy elvannak és sodródnak az árral...? a 2022-ig bejelentett ötéves tervből is pont úgy fog megvalósulni minden, mint az eddigi összesből... olaszosan.
Miközben tökéletesen látszik, hogy az autózás átalakul, már a Porsche is villanysportautót csinál, az Alfa mutathatna valami nagyot, dobbanthatna egyet ezen a téren is, hiszen az elmúlt 30-40 évben mennyi forradalmi újítást csináltak, basszus.. Most miért nem?
Ahogy Karotta is mondta, sajnos egy jól vezethető élményautó édeskevés már, az emberek nem vezetni akarnak. Mi, itt igen, de nem belőlünk él meg egyik gyártó sem.
Ettől még imádom a márkát, ne értsetek félre, csak rohadtul féltem. :(
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 14:01:26 // 22633
Igen, valahogy így szokott történni :-)
Zolibácsi2019-10-28 13:59:37 // 22632
Azért mert míg a többi aki zipzarozik és nyomja neki, azt a következő üres szakaszon egy gazforccsel utol éred.
A zipzarozo egyén pedig agyf@szt kap hogy hogy kerülsz oda mikor már 10 perce még a kanyarban sem voltál. Te pedig el majszoltal unalmasan egy szendvicset míg a másik pengeelen táncol a kocsival.
A zipzarozo egyén pedig agyf@szt kap hogy hogy kerülsz oda mikor már 10 perce még a kanyarban sem voltál. Te pedig el majszoltal unalmasan egy szendvicset míg a másik pengeelen táncol a kocsival.
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 13:53:43 // 22631
A kick-down nálam már csak visszavált, még egyet, egyébként a max gázpedál állás oda van írva neki anélkül. is. Vagyis értelmét vesztette, jobban megy alulról. :-) Amúgy nem látom azt a közút szakaszt ahol 180-200-ról satufékezek folyamatosan és sehol senki előttem, csak az üres pálya. Két perc alatt ölnék meg valakit vele, de biztos én vagyok beszari.. Az ezüsttel. volt meg utoljára az amiket írsz. Padlógáz, nagy fék, behúzom valaki elé/mögé, fel se valtok, hanem már dugom ki az orrát és trepnizem. Azzal folyamatosan ezt csináltam. 140-160-ak a szembesávban, zippzáraztam ahogy fért, igazi hülyegyerek módon vezettem le kb 200e km-t. Szóval nagyon tudom miről írsz, de a 2.4-nek ehhez nulla köze van.
RomeoOne2019-10-28 13:14:39 // 22630
Én sem vagyok nagyon idegbeteg, a hazaút szokta ezt leginkább előhozni, ami 180 km és nagyrészt tötymörgés. Elfáradok a végére :D
De onnan jött fel csak, hogy az a cikk valahogy tényleg azt juttatta eszembe, ahogy Gyuri szokott írni a 159-ről :D
De azért csak ki lehetne próbálni a 2.4 automatát is úgy, hogy folyamat kick-down és utolsó pillanatban fék nem? Csak tud olyat is :D
De onnan jött fel csak, hogy az a cikk valahogy tényleg azt juttatta eszembe, ahogy Gyuri szokott írni a 159-ről :D
De azért csak ki lehetne próbálni a 2.4 automatát is úgy, hogy folyamat kick-down és utolsó pillanatban fék nem? Csak tud olyat is :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 12:57:21 // 22629
Valószínűleg.. kár belemenni újra ebbe :-)
Kazes☻2019-10-28 12:39:17 // 22628
Akkor itt nyilván (ahogy olvasom...) idegrendszerbeli különbség van... :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 12:33:41 // 22627
Biztosan máshogy is vezetünk. Nem akarom én szívni itt a véred, nekem ennyit ad a 159, már értékelni is tudom ilyennek és megfejteni sem akarom igazán. A felbosszantás dolgot én így nem tudom értelmezni, ez az autó soha semmi ilyet nem. tudott kihozni belőlem. A sportolás alatt meg mit értünk? Ha a gyorsan haladást, akkor az bőven megvan. Biztonságban, nyugalombam.
Liquid2019-10-28 12:25:06 // 22626
Én se éreztem sose a zent, a Q4-ben se meg a Tiborban se. Lehet mindkettővel relatíve nyugalomban autózni, 140-el a pályán, de városon kívüli normál úton, valahogy nem érzem a zent, csak azt, hogy mindenkit meg kell előzzek :)
Az is tény, hogy KUL oda-vissza úton Marci teljes nyugalomban telefononzott, miközben mentem mint állat, de ez inkább a bizalom miatt van, mert nagygáz, nagyfék, erős kanyar, satöbbi, ott van mindenféle erő, és nem igazán zen-kompatibilis. Márti viszont egy stresszben van ilyenkor :)
Szóval a nyugodtság max autópályán értelmezhető, ott is akkor ha nincs tele idiótákkal.
Szóval ez a zenség inkább attól függ hogy vezet az ember.
Pl. mikor Robi keresztberakta a körforgóban, ott minden volt csak zen nem :D
Az is tény, hogy KUL oda-vissza úton Marci teljes nyugalomban telefononzott, miközben mentem mint állat, de ez inkább a bizalom miatt van, mert nagygáz, nagyfék, erős kanyar, satöbbi, ott van mindenféle erő, és nem igazán zen-kompatibilis. Márti viszont egy stresszben van ilyenkor :)
Szóval a nyugodtság max autópályán értelmezhető, ott is akkor ha nincs tele idiótákkal.
Szóval ez a zenség inkább attól függ hogy vezet az ember.
Pl. mikor Robi keresztberakta a körforgóban, ott minden volt csak zen nem :D
RomeoOne2019-10-28 12:05:59 // 22625
Valószínűleg inkább pszichológiailag lehet nagyobb különbség a kocsik között. Az automata kivesz annyit a kezedből, hogy nincs annyi inger a sportolásra. Meg mire én eljutok a 4-esig, már mögöttem van 120 km 80-90-es futóműkímélő autózás a híresen szar 52-esen és Kecskemét-Cegléd útvonalon. Az bosszant fel és nem más résztvevői a forgalomnak. Mire a 4-eshez érek, menni akarok végre. Nem tudom, hogy a 2.4 automata hogy oldja meg az egybefüggő autósor előzését, miközben jönnek szembe, de ha nem tud KITT-esen ugratni, akkor, feltételezem azzal is vissza kell sorolni előbb-utóbb :D És ha minél hamarabb le akarod tudni a sort és az utolsó pillanatban teszed, akkor nagyot kell fékezni :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 11:38:32 // 22624
Teljesen más lehet egy 2.4 automata. Múlt héten jöttünk haza a Tisza partról a 4-esen. 1:45 volt, teljes nyugiban, forgalom is volt. Amit írsz, kb a 146 jtd-vel éltem át utoljára.. mármint hogy bárki bárhogy eljutna az ingerküszöbömig és válaszul idegből autózok. A 2.4 teljesen más dimenzióban mozog mint az autók 90%-a az utakon. Nem hogy nem idegesítenek, de konkrétan észre sem veszem ha szórakozni akarnak velem. Ez van, nem kamu, ezzel tényleg ilyen autózni. Űrhajó. Visszagang.. nincs ilyen. Letaposod, elugrik, és elég kevés esetben kell bárki mögé sorolni. Az abs ropogásos besorolást meg sose csinálnék, mert ugyanazt minden esetben meg tudod csinálni normálisan, hirtelenkedés nélkül is. Szóval én tudom miről beszélsz, de ez arról árulkodik, hogy vagy az ingerküszöbünk nagyon más, vagy az autóinknak nem sok köze van egymáshoz még ha hasonlóan is néznek ki. :-) Szerintem az utóbbiról lehet szó. Már ha a füstölés odalépést jelent a Tiednél XD
RomeoOne2019-10-28 10:15:32 // 22623
Én ezt a zen dolgot továbbra sem tudom értelmezni. Tény, hogy nem túl kimerítő ezt a kocsit vezetni, de ha lassan kell mennem az pont, hogy felbosszant. Ha meg gyorsan megyek, akkor nem zent érzek (legyen bármi is az, nem igazán vagyok otthon a keleti okkultizmusban).
A 4-esen pl. mindig felkúrnak a románok a lefosott kombi passat tdi-jeikkel, ott rendszeresen taposom, mint az állat. ABS recsegéssel szoktam visszasorolni előzés után, hogy ne fussak rá az előttem lévőre. Aztán vissza-4-padló kombóval rántom ki újra az orrát a szembesávba, mikor elment a forgalom. Ez az én zenem
Olvasom amúgy ezt az új Mazda 3 tesztet a TC-n, valamiért az a benyomásom, hogy az író titokban megfigyelte, hogy Gyuri hogy írja le a zen-t a 159-cel kapcsolatban és kicserélte Mazda 3-ra az alanyt. Kész is a cikk :DDD
úgy kapcsolgatunk a csodálatos váltóval, mintha egy technikás hegyi szakaszon raliznánk, kívülről meg álmos nagypapának tűnünk.
Valamiért erről a részről ugrott be a zen, pedig jobban meggondolva Gyuri pont az ellenkezőjét szokta állítani...
A 4-esen pl. mindig felkúrnak a románok a lefosott kombi passat tdi-jeikkel, ott rendszeresen taposom, mint az állat. ABS recsegéssel szoktam visszasorolni előzés után, hogy ne fussak rá az előttem lévőre. Aztán vissza-4-padló kombóval rántom ki újra az orrát a szembesávba, mikor elment a forgalom. Ez az én zenem
Olvasom amúgy ezt az új Mazda 3 tesztet a TC-n, valamiért az a benyomásom, hogy az író titokban megfigyelte, hogy Gyuri hogy írja le a zen-t a 159-cel kapcsolatban és kicserélte Mazda 3-ra az alanyt. Kész is a cikk :DDD
úgy kapcsolgatunk a csodálatos váltóval, mintha egy technikás hegyi szakaszon raliznánk, kívülről meg álmos nagypapának tűnünk.
Valamiért erről a részről ugrott be a zen, pedig jobban meggondolva Gyuri pont az ellenkezőjét szokta állítani...
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 20:43:08 // 22622
A kabrio zent kb az erdőben biciklizéssel, kertben fák alatt ücsörgéssel tenném egy oldalra. Nagyon kell, mikor hogy sikerül. Kabriom nincs még :-)
A 159 féle páncélterem zen az más. Elszigetel és kevés de kellemes ingerrel terhel csak. Ahova nézel kellemes, amihez érsz, fémek, bőrök kellemes, amit hallasz pont elég kis öröminger a fülnek. Mint egy doboz nyugtató XD És gyorsan mész, sőt nagyon gyorsan, te meg kimért mozdulatokkal pöccintesz egyet ide.. vagy oda. Hátra nézel, a gyerekek alszanak. Közben lassítás nélkül átmész egy kanyaron. Kézzel váltottad vissza, de csak mert szebben szól úgy. Aztán pöcc fel 5-6, andalogsz tovább 30-40-nel gyorsabban mint szabadna. Vagy igazából teljesen mindegy mennyivel, mert nincs különbség. Ha nem lenne sebességmérő, két perc után fogalmad sem lenne, hogy 110 vagy 180. Aztán megfutod azt az időt amit anno a 146-tal gangolva, taposva rekordnak összeizzadtál. Aztán megfutod rá egy hétre is, és bármikor, miközben valójában pihentél egyet.
Nehéz leírni, átadni, de van valami szürreális ebben az autóban. Onnantól, ha nem játszós versenygépet akarok belelátni, hanem egy túraautót (egy nemzetközit ugye, hisz Ti), onnantól helyén van a világ. Játszani van más, és előbb utóbb biztosan lesz még másabb.
A 159 féle páncélterem zen az más. Elszigetel és kevés de kellemes ingerrel terhel csak. Ahova nézel kellemes, amihez érsz, fémek, bőrök kellemes, amit hallasz pont elég kis öröminger a fülnek. Mint egy doboz nyugtató XD És gyorsan mész, sőt nagyon gyorsan, te meg kimért mozdulatokkal pöccintesz egyet ide.. vagy oda. Hátra nézel, a gyerekek alszanak. Közben lassítás nélkül átmész egy kanyaron. Kézzel váltottad vissza, de csak mert szebben szól úgy. Aztán pöcc fel 5-6, andalogsz tovább 30-40-nel gyorsabban mint szabadna. Vagy igazából teljesen mindegy mennyivel, mert nincs különbség. Ha nem lenne sebességmérő, két perc után fogalmad sem lenne, hogy 110 vagy 180. Aztán megfutod azt az időt amit anno a 146-tal gangolva, taposva rekordnak összeizzadtál. Aztán megfutod rá egy hétre is, és bármikor, miközben valójában pihentél egyet.
Nehéz leírni, átadni, de van valami szürreális ebben az autóban. Onnantól, ha nem játszós versenygépet akarok belelátni, hanem egy túraautót (egy nemzetközit ugye, hisz Ti), onnantól helyén van a világ. Játszani van más, és előbb utóbb biztosan lesz még másabb.
VKG231!!! (156+75)2019-10-27 19:59:32 // 22621
(Ja, meg kap 15-ös felnit széles gumikkal.)
VKG231!!! (156+75)2019-10-27 19:48:19 // 22620
Ugye?! Ugyanez a fájdalmam nekem is. A Punto annyira tágas, hogy hűtőláda, csomagok, szerszámosláda benn van és még úgy is jó.
Arról nem beszélve, hogy egész más magasságban mozog a fenntartása, mint egy Alfának, nekem ott van drága hobbinak a 75...
Igazából nagyon örülök, hogy rátaláltam a Punto cabriora, mert ez a legracionálisabb hobbiautó ami létezik. Tényleg hatalmas fíling. Nem tudom, hogy milyen ehhez képest a Spider vagy a Barchetta.
90-ig tök vállalható a szél, ha így közlekedek vele, 7 alatt fogyaszt, plusz nem érzem azt, mint a 156-nál, hogy kínzom a városban...
Én most nem tudom mi legyen a következő lépés, télen megpróbálok bele alkotni gyárias szélvédelmet (a terv 156 sw csomagtérrolóból indul ki), megcsinálok rajta sok kötelezőbb szervizt, kap új lambdát, map szenzort, vadászok bele egy levegőcsövet, lengőkart, de ezek sem életbevágóak...
Na meg ugye a hülye tetőnyitással kell valamit kezdeni, de legalább nem egyedül szenvedek vele :))) habár ha kimegy az összes hidraulikaolaj belőle akkor kézzel simán nyílik-csukódik... :D De az úgy nem elegáns, na.
De aztán kész, nincsen tovább, jó, csak használni kell. És minden együtt összesen nincs meg 80 ezer ft... :)))
Arról nem beszélve, hogy egész más magasságban mozog a fenntartása, mint egy Alfának, nekem ott van drága hobbinak a 75...
Igazából nagyon örülök, hogy rátaláltam a Punto cabriora, mert ez a legracionálisabb hobbiautó ami létezik. Tényleg hatalmas fíling. Nem tudom, hogy milyen ehhez képest a Spider vagy a Barchetta.
90-ig tök vállalható a szél, ha így közlekedek vele, 7 alatt fogyaszt, plusz nem érzem azt, mint a 156-nál, hogy kínzom a városban...
Én most nem tudom mi legyen a következő lépés, télen megpróbálok bele alkotni gyárias szélvédelmet (a terv 156 sw csomagtérrolóból indul ki), megcsinálok rajta sok kötelezőbb szervizt, kap új lambdát, map szenzort, vadászok bele egy levegőcsövet, lengőkart, de ezek sem életbevágóak...
Na meg ugye a hülye tetőnyitással kell valamit kezdeni, de legalább nem egyedül szenvedek vele :))) habár ha kimegy az összes hidraulikaolaj belőle akkor kézzel simán nyílik-csukódik... :D De az úgy nem elegáns, na.
De aztán kész, nincsen tovább, jó, csak használni kell. És minden együtt összesen nincs meg 80 ezer ft... :)))
Zolibácsi2019-10-27 19:22:41 // 22619
Az az igazság, hogy szemezgettem, hogy a punto cabriót le cserélem egy spiderre, de a 4 ülést nehéz pótolni és ez nincs a spidernek. Ha meg kabriózunk akkor 50 max 80, mert utána már nincs értelme a kabriózásnak. De azzal egyett értek, hogy nagyon feltölti az embert, még egy hosszú munkanap után is. Szóval le tettem arról, hogy egy újabb romot fel támasszak. Egyenlőre marad a Punto cabrió, meg a GT. Tökéletesen kiegészítik egymást
Kazes☻2019-10-27 19:20:08 // 22618
Mennyivel szebb lenne, ha az a hátsó kis bujkálós egy szép Stelvio lenne! ;)
VKG231!!! (156+75)2019-10-27 19:05:42 // 22617
Az az igazság, hogy ahogy használom a puntót kezdek rájönni, hogy én azt a zen érzést, amitől igazán feltöltődöm a nyitott tetejű autóban találom meg.
Valahogy a terápiás jelleg itt jön ki a leginkább, és valami csodálatosan feltölt.
Nagyon kíváncsi vagyok, milyen ehhez képest egy Barchetta vagy 916 Spider. Biztos jobban szigetel a külvilágtól, de azért érdekelne. Az a sárga nagyon cseszegeti az agyalapi mirigyemet :D
Valahogy a terápiás jelleg itt jön ki a leginkább, és valami csodálatosan feltölt.
Nagyon kíváncsi vagyok, milyen ehhez képest egy Barchetta vagy 916 Spider. Biztos jobban szigetel a külvilágtól, de azért érdekelne. Az a sárga nagyon cseszegeti az agyalapi mirigyemet :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 18:48:44 // 22616
Giuntini2019-10-27 18:08:32 // 22615
Én is olyat mentem a 2,4-el:) 120-at orszábúton Balatonlelle -Szemes-Lelle útvonalon. A körforgóban meg 60-at. Lehet ezzel bugizni, csak a határok extrémen ki vannak tolva.
Nekem ez a 2,4 az űber állat. Megy mint a vaddisznó ha nyomod, dorombol mint a kiscica ha simogatod, és közben vigyáz rád. Csak most már működjön normálisan...
Nekem ez a 2,4 az űber állat. Megy mint a vaddisznó ha nyomod, dorombol mint a kiscica ha simogatod, és közben vigyáz rád. Csak most már működjön normálisan...
VKG231!!! (156+75)2019-10-27 16:04:14 // 22614
Én 120-at, mèg mindig nyitott tetővel... :)
Feltöltöttem a D vitamin készleteket, meg fejben összeszedtem a téli teendőket a puntón.
Október végén még csak fűteni se kellett.. durva :) De nem nagyon bánom :)
Feltöltöttem a D vitamin készleteket, meg fejben összeszedtem a téli teendőket a puntón.
Október végén még csak fűteni se kellett.. durva :) De nem nagyon bánom :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 15:10:08 // 22613
Én kemény 100-at autóztam ma.:-) Csendben és gyorsan értünk ide. Mindig ezeken a szabolcsi utakon jut eszembe, hogy a 146 jtd-vel pont ennyi idő volt, csak valaki tuti rosszul volt a végére. Most 4 alvó utassal, kipihenten érkeztünk. Úgy gyors ez az autó, hogy pihenünk közben. Nem rossz dolog ez sem. Hogy hányan gondolhatták, hogy hova siet ez az állat, fogalmam sincs. Teljesen elvész a a sebesség érzet, nincs viszonyítási pont, belülről egy andalgás volt, szólt a zene, suhantunk. Élveztem? A hangját nagyon. A nyugalmát is asszem.
tdemeter2019-10-27 14:08:09 // 22612
Úgy indult,de továbbra sincs dna😀
Így viszont végre értelmet nyertek a váltó fülek, a horvát hegyi utakon D mód helyett tökéletes 😀😀
Így viszont végre értelmet nyertek a váltó fülek, a horvát hegyi utakon D mód helyett tökéletes 😀😀
RomeoOne2019-10-27 14:03:18 // 22611
A-ban, fogyasztási rekordkísérlet közben? :DDDDDD
tdemeter2019-10-27 14:00:56 // 22610
Én csak olvasgatom itt a fórumot,nem is tudom hogy hozzá szóljak-e.
Amíg ti itt az élet nagy dolgairól vitatkoztatok, addig én levezettem vagy 1500 km-et az elavult, értelmezhetetlen, drága, nehezen kezelhető, minden piaci szempontot figyelmen kívül hagyó megbízhatatlan Alfa Romeo Giuliámmal.
És kurva jó volt :)
Amíg ti itt az élet nagy dolgairól vitatkoztatok, addig én levezettem vagy 1500 km-et az elavult, értelmezhetetlen, drága, nehezen kezelhető, minden piaci szempontot figyelmen kívül hagyó megbízhatatlan Alfa Romeo Giuliámmal.
És kurva jó volt :)
Liquid2019-10-27 13:49:40 // 22609
Az önvezetés egy nagy bullshit. Az nem önvezetés, hogy közben neked vigyázzban kell ülnöd.
RomeoOne2019-10-27 13:44:23 // 22608
Aztán most meg SUV-ot csinálnak :D
Giuntini2019-10-27 13:33:12 // 22607
Csatlakozom! Annak idején megkérdezték Montezemolótól, hogy mikor lehet rendelni a Ferrarihoz parkolószenzort. A válasz: "Aki Ferrarit vesz először tanuljon meg vezetni". Igaza volt! Aki mindent rábíz egy gépre, ha neadjisten önerőből kell megoldani valamit, hogy csinálja...? Az amerikaiak vezetnek a legrosszabbul. Miért? Mert csak az automatához vannak szokva, kanyarodni, parkolni nem tudnak.
Piritu - 1.000.0002019-10-27 12:47:58 // 22606
Meg olyat se amelyik reklámcéllal autót lőtt volna ki a világűrbe :-DDD
Kazes☻2019-10-27 11:17:24 // 22605
Ezt csak úgy érdekességként...
Megtanították a patkányokat vezetni, és ez fontosabb, mint elsőre gondolná
Jogi oldalról Karotta mondandójához kapcsolva, nem csak utazni van joga a delikvensnek, hanem megtanulni vezetni is!
Persze ez utóbbit veszik ki szép lassan a képletből a... :)
Megtanították a patkányokat vezetni, és ez fontosabb, mint elsőre gondolná
Jogi oldalról Karotta mondandójához kapcsolva, nem csak utazni van joga a delikvensnek, hanem megtanulni vezetni is!
Persze ez utóbbit veszik ki szép lassan a képletből a... :)
RomeoOne2019-10-27 09:50:51 // 22604
Egyet sem látok, amelyik önvezetést csinált volna meg egyesítette volna az okostelefont az autóval :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 09:07:37 // 22603
A Tesla? Koncepciót? Nézd vissza az autózás történelmét, hogy hányan csinálták meg előttük. És hányan építettek tényleg városra alkalmas, logikus elektromos/hibrid koncepciókat. Mégis Te is elhiszed, hogy a Tesla találta ki. Ők öltek rengeteg pénzt abba, hogy a te tudatodban ez éljen. Egy Tesla igen távol áll árban, kivitelben, bármiben attól, hogy a városi ingázást megoldó csodaeszköz legyen. Ugyan már.. :-)
Piritu - 1.000.0002019-10-27 08:45:00 // 22602
Nem a Land Rover (Discovery) és a Jeep (csirke) hozta ki először nagy számban a közútra szánt luxusterepjárót először?
Piritu - 1.000.0002019-10-27 00:02:13 // 22601
"Az autógyártó profitorientált vállalkozás, neki az a dolga, hogy megtalálja azt, amiből a legtöbbet tud eladni, lehetőleg a legnagyobb haszonnal. Ha az embereknek a dömper kell, akkor azt gyártják." - Innen már csak egy lépést kell tenni, mert ezeket az igényeket mesterségesen generálják a profitért. A szösziben (és a környezetében) is az elmúlt években jól elvégzett marketinggel keltették az igényt. Pont azért hogy ki lehessen elégíteni.
A villanyautóval is pont ez zajlik most. Lesz sok igény a legyártandó autókra. Meg a hálózatépítése, meg villanyt termelő dolgokra, meg elektromos szakemberekre a vizsgabázison.
A Nokiát a hálózatépítés befejezése szedte szét, nem a passzátszél... (A németek negatív telekommunikációs bummról beszéltek, a mi cégünk pl. 850 embert bocsájtott el emiatt egy év alatt itt a városban és nem csak a Nokiának szállítottunk)
No meg az Android jobb marketingje, lenyelte a nagy hal őket.
A villanyautóval is pont ez zajlik most. Lesz sok igény a legyártandó autókra. Meg a hálózatépítése, meg villanyt termelő dolgokra, meg elektromos szakemberekre a vizsgabázison.
A Nokiát a hálózatépítés befejezése szedte szét, nem a passzátszél... (A németek negatív telekommunikációs bummról beszéltek, a mi cégünk pl. 850 embert bocsájtott el emiatt egy év alatt itt a városban és nem csak a Nokiának szállítottunk)
No meg az Android jobb marketingje, lenyelte a nagy hal őket.
RomeoOne2019-10-27 00:00:30 // 22600
Tesla nagyon jó példa. Ők kitaláltak egy olyan koncepciót, ami pont a városokban élőknek és agglomerációkból ingázóknak tökéletes. Amiről szó is volt a videóban. 80%-ban állsz a dugóban. És nem te kínlódsz vele, hogy "1-es, 2-es, vissza 1, üres, fék, 1-es, stb.", hanem elvezeti magát, sőt, addig te le is tudod diktálni neki munkába menet a reggeli email-eket. Mire beérsz, nem idegbeteg vagy, hanem friss és csak hátradőlsz és elszürcsölöd a kávédat, amíg végiggondolod, hogy hogy folytasd.
Lehet, hogy trendet csinál, de igazából valós igényeket/vágyakat elégít ki ezzel a koncepcióval, azért működőképes. Ehhez hozzácsapta még a villanyt is, ezzel lépéskényszerbe hozta a többi gyártót. Persze már eleve az önvezetős, guruló kütyüs koncepciójával is. De ilyen erővel erre is lehetne mondani, hogy a gyártók ezt erőltetik az emberekre. Holott sztem tisztán látszik, hogy a gyártók/Tesla csak kitalált valamit, ami megoldja/könnyíti az emberek jelenkori problémáinak egy részét, ezért van rá igény.
Lehet, hogy trendet csinál, de igazából valós igényeket/vágyakat elégít ki ezzel a koncepcióval, azért működőképes. Ehhez hozzácsapta még a villanyt is, ezzel lépéskényszerbe hozta a többi gyártót. Persze már eleve az önvezetős, guruló kütyüs koncepciójával is. De ilyen erővel erre is lehetne mondani, hogy a gyártók ezt erőltetik az emberekre. Holott sztem tisztán látszik, hogy a gyártók/Tesla csak kitalált valamit, ami megoldja/könnyíti az emberek jelenkori problémáinak egy részét, ezért van rá igény.
RomeoOne2019-10-26 23:51:18 // 22599
Nekem a Qashqai rémlik, ahonnan kb. elindult (értsd, első nagyobb számban eladott vas ebből a szegmensből), aztán lehet, hogy rosszul emlékszek
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:49:52 // 22598
A villany szart sem kívánja semelyik gyártó sem a Teslán kívűl, még is rá vannak kényszerülve...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:48:00 // 22597
Ezért is érdekes az Alfa SUV magasan sem ülsz, meg tank sem... egyszerűen jó a szar utakra és mellette sport is :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:44:43 // 22596
Egyterűben nem lett presztizs teremtés a suv más téma de ott sem a prémium gyártók találták fel a viaszt, mentek a trenddel...
Piritu - 1.000.0002019-10-26 23:38:29 // 22595
Stimmel. Valaki kitalálta az új "szegmenst" és lefölözte az új termék varázsát. Emlékeim szerint a Renault jól keresett a dologgal. Aztán valaki rájött hogy ebben még nagyobb biznisz van és innen indul a Warbi által leírt presztízsteremtés...
RomeoOne2019-10-26 23:37:22 // 22594
Ne mondd hogy - ma is többet is láttam - az 50 kilós szöszinek komoly igénye van az X5/7-re, mert egyedül furikázva a városban mással nem tud közlekedni...
Megpróbálom akkor még egyszer, ezen a mondatodon keresztül megvilágítani a lényeget. A szöszi valószínűleg egy kisebb autóban is elférne sőt, minden funkció meglenne egy kisebb autóban is, amire szüksége van, hisz nem kell hátul 2 bojlert szállítania.
De ennek a szöszinek mégis a batár nagy kocsi KELL. Mert neki ez a vágya. Választhatna mást is, hisz az ő felhasználásához egy feleakkora és harmadannyiba kerülő autó is elég lenne. Neki mégis a nagy KELL. És ezzel rengeteg ember van így.
Az autógyártó profitorientált vállalkozás, neki az a dolga, hogy megtalálja azt, amiből a legtöbbet tud eladni, lehetőleg a legnagyobb haszonnal. Ha az embereknek a dömper kell, akkor azt gyártják.
Lehet, hogy próbálnak trendeket kialakítani, de az csak akkor életképes, ha tényleg találkozik az emberek vágyaival. És a SUV az betalált. Az emberek szeretnek magasan ülni és nagyobb biztonságban érzik magukat egy akkora tankban (vagy a fene tudja én ezeket az érveket szoktam hallani, azoktól, akik ezt veszik).
Porsche, Maserati, Lamborghini, Ferrari stb, szerinted ezek a tradicionális sportautógyártók nem kívánják a SUV-ot a hátuk közepére? Szerinted ezt ők kényszerítik?
Nem kell sajnálni az autógyártókat, de a piac mindenkinél hatalmasabb és rengeteg példát lehet mutatni arra, amikor egy nagy cég/gyártó (nem is csak az autóiparban) azt hitte, hogy ő olyan nagy, hogy ő fújja a passzátszelet és ő határozza meg a trendet, aztán a piac széttépte. Szerintem elég, ha annyit mondok példaként, hogy Nokia...
Megpróbálom akkor még egyszer, ezen a mondatodon keresztül megvilágítani a lényeget. A szöszi valószínűleg egy kisebb autóban is elférne sőt, minden funkció meglenne egy kisebb autóban is, amire szüksége van, hisz nem kell hátul 2 bojlert szállítania.
De ennek a szöszinek mégis a batár nagy kocsi KELL. Mert neki ez a vágya. Választhatna mást is, hisz az ő felhasználásához egy feleakkora és harmadannyiba kerülő autó is elég lenne. Neki mégis a nagy KELL. És ezzel rengeteg ember van így.
Az autógyártó profitorientált vállalkozás, neki az a dolga, hogy megtalálja azt, amiből a legtöbbet tud eladni, lehetőleg a legnagyobb haszonnal. Ha az embereknek a dömper kell, akkor azt gyártják.
Lehet, hogy próbálnak trendeket kialakítani, de az csak akkor életképes, ha tényleg találkozik az emberek vágyaival. És a SUV az betalált. Az emberek szeretnek magasan ülni és nagyobb biztonságban érzik magukat egy akkora tankban (vagy a fene tudja én ezeket az érveket szoktam hallani, azoktól, akik ezt veszik).
Porsche, Maserati, Lamborghini, Ferrari stb, szerinted ezek a tradicionális sportautógyártók nem kívánják a SUV-ot a hátuk közepére? Szerinted ezt ők kényszerítik?
Nem kell sajnálni az autógyártókat, de a piac mindenkinél hatalmasabb és rengeteg példát lehet mutatni arra, amikor egy nagy cég/gyártó (nem is csak az autóiparban) azt hitte, hogy ő olyan nagy, hogy ő fújja a passzátszelet és ő határozza meg a trendet, aztán a piac széttépte. Szerintem elég, ha annyit mondok példaként, hogy Nokia...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:35:02 // 22593
Melyik presztizs márkának van egyterűje amivel piacot határoztak meg?