Fórum >> Típusok >> 145-146

djhans2018-12-18 14:10:55 // 141926
Ez is szép. Kár hogy belelóg a suzi ...ge.
Laciferi2018-12-18 13:38:34 // 141925
Ki bizony :)
djhans2018-12-18 13:29:44 // 141924
Nagyon szép. Nagyon eltalált forma a 146. Nagyon kiemelkedik a mai autóktól.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-18 13:13:24 // 141923
En már 0 fokban indítottam, nekem is remegősebben járt most egy percig. De majd belejön. Kitakarítotram belül, megtaláltam a két kárpit patentot a rádió boxban :-)
Bekerült egy gyerekülés, plusz a szokásos cuccok hátra. Reggel még nem ezzel mentünk, de napközben már pár helyre elszaladtam vele. Fura újra forgalomban látni, pláne fura vezetni :-)

A bal első ablakemelő átcserélést nem úszom meg ezt már látom :-) Viszont a zár javítás sikeres, működik! :-) Ahhoz képest, hogy szét volt ez szedve elég jól, nem csörög, nem zörög, úgy tűnik visszataláltak a dolgok a helyükre. Biztos lesznek apróságok amik majd még kiderülnek, de az autó működik :-D
djhans2018-12-18 11:49:27 // 141922
WD40-et el kell felejteni sehova nem jó igazán. Pillanatnyi megoldás. Először jó aztán egy idő múlva ilyen ragacsos izé lesz belőle. Még rosszabb lesz mint nélküle.
V.Tomi.145-146 🍀2018-12-18 11:09:49 // 141921
Én tavaly amikor - 15°C volt akkor másztam be a csomagtartó felől :D sehogy nem bírtam kinyitni az ajtókat, aztán nem is erőltettem mert egy 20 perc melegítés után már ki lehetett nyitni.
Most még nem volt erős tél, de az asszony már szórakozik az ajtózárral a piroson, de a másik kettőn meg működik rendesen.
Attika012018-12-18 10:20:36 // 141920
Igen pont ezt tettem. Nem volt még rá példa hogy a csomagtartón kelljen közlekedni.....
Kazes☻2018-12-18 08:52:56 // 141919
Én ezt nem hinném, hisz a zárat el tudom forgatni, a folyamat beindul... de végülis akármi is lehet! :)
Kazes☻2018-12-18 08:50:56 // 141918
Igen-igen... :) Mondjuk ma reggel olyan hideg volt, hogy már nyitásnál elkezdte a csiki-csukit, de végül kinyílt. :) Viszont a jó öreg dízel nagyon traktorosan indult... kétszer kellett izzítani és vagy kemény 500-as fordulaton kezdett éledezni, komoly rázkódással... csak gázzal tartva éledt fel rendesen. : / De aztán magára talált! :)
djhans2018-12-18 08:48:45 // 141917
Akkor azt mondod, hogy hidegben a cilinderzár szerkezet befagyása fogja vissza a zárat? Ebben lehet valami mivel a hátsó ajtók jól működnek. Ha elöl kivenném a pálcákat akkor baj esetén még a csomagtartóból be lehet mászni.
marci912018-12-18 07:58:09 // 141916
Nekem nincs ilyen gondom. Pár éve kifújtam az ajtókat belülről véknyan olajjal, hogy ne induljon el a rozsda és egy rövid fújást tettem a zár felé is, illetve a zárbetétet néha be szoktam fújni a kulcslyuk felől WD40-el. Nekem inkább az ajtógumi ráfagyás szokott gondot okozni, sajnos sikerült is elszakítani nemrég a vezető oldali kédert :( Próbáltam a gumikat lekezelni mindenféle anyaggal, de nem sok sikerrel.
Attika012018-12-17 20:33:58 // 141915
Asszonyénál kísérleteztem kb 2 évig, mert állandó telefonos kapcsolatban voltunk ha melóba ment vagy jött, hogy nem zár, vagy épp nem nyit a 46. El van kopva a zárfésű a hengeren, vagy a hengerben. Mivel nem akartam 2 kulcsosra az autót, kivettem a függőleges pálcát a zárszerkezet fölül, így nem akad hidegben sem, nyit zár rendesen. Tudom, mivan ha kulcsal kell nyitni. Nem kellett még. 😂
Kau2018-12-17 20:13:06 // 141914
Pontosítok. A nyitókar felett, nem mellette.
Kau2018-12-17 20:09:39 // 141913
Ja, meg most jutott eszembe. Ha nem akar lezárni, valamelyik ajtónál nyomd meg az ajtózáró gombot (a kar mellett, piros a széle). Nekem az anyósülés melletti nem akart rendesen zárni. Nem tudta 100%-osan behúzni. Ha segítesz neki, egyből bezárja!
Kau2018-12-17 20:00:37 // 141912
Kipróbáltam ezt a Sonax gumiápoló stiftet, ami elvileg megakadályozná, hogy a gumi az ajtóhoz fagyjon. Hát. Ezzel talán még jobban odafagyott. Semmit sem ér! Lehet nem is szilikon, hanem ragasztó :)) Felejtsétek el!

Kau2018-12-17 19:55:28 // 141911
Én egyszer belefújtam egy csomó zárolajozó jégoldó sprayt. Mindkét ajtó zárjába. Ez kb 2 éve volt. Azóta semmit nem fújtam bele. Most a -12-be is nyitott-zárt rendesen.
Előtte én is úgy jártam, mint ti. Fújtam bele mindent, mégse volt jó. Ki-be zárt egymás után. Ezt ki lehet számolni, hogy mikor jön a "ki" rész és akkor gyorsan nyitni az ajtót. :)
Akkor van szívás, ha eközben a szigetelő gumi is hozzá van fagyva az ajtóhoz és az meg se mozdul nyitásra :)
djhans2018-12-17 18:47:28 // 141910
Feleségem használja hétköznap a kocsit. Viszi óvodába a 3 éves kislányunkat +5 hónapos várandós.
Kazes☻2018-12-17 15:49:05 // 141909
Olyat lehet, hogy belülről zárod be a hátsóüléstől előre nyúlva és aztán a hátsó ajtót már be tudod úgy csapni, hogy úgy is maradjon... különben simán visszanyit a motor, mert valami feszül, ill. nem akarja az igazságot. :)
djhans2018-12-17 15:34:27 // 141908
Azért ez gáz ha mondjuk valahol ott kell hagyni és nem tudom bezárni.
Kazes☻2018-12-17 14:50:22 // 141907
Olyan még sohasem volt, hogy sehogyan se legyen! :)
Kazes☻2018-12-17 14:49:29 // 141906
Semmi... úgy tűnik. Nekem a karban tartott zárral is előadja, ha nem is túl sűrűn. Minden évben befújom alaposan a zárat (zsír pray, WD40) és a mechanikát, pálcákat és mégis ma reggel szépen nyitotta... gyerekkel suli, meg ez-az, haza és már elsőre nem zárta be, csak másodikra. Hiába... ez van. A motor működik, gondolom neked is. Valószínűbb, hogy a mechanika és/vagy a rudazat, ill. a kárpitnál a zárógomb. Avagy ezek összessége! :)
djhans2018-12-17 14:46:08 // 141905
Persze, én se szedem szét a kocsit mert törik minden. Ezért nézem meg a tartalék záron.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:43:03 // 141904
Az ilyesmivel nálam az a baj, hogy nyáron jó, tehát nem nyúlok hozzá. Télen befagy, de akkor meg hideg van, törnek a petentok, fázik a kezem, tehát nem nyúlok hozzá :-)
djhans2018-12-17 14:31:06 // 141903
Arra gondoltam szétfúrom a szegecseket és kitisztítom a központizár motort. Majd olyan kenőanyaggal kenem be a fogaskerekeket ami nem dermed meg. Van egy kiszerelt rossz záram majd azon megnézem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:27:46 // 141902
NIncs megoldás. A jtd nekem is csinálta, befagyott, ilyenkor nem nyitható. Ha nehezen sikerül belülről kinyitni, akkor meg esélyes, hogy nem tudod becsukni az ajtót. Erre írta asszem Kau, hogy bevált megoldás az övvel becsatolni az ajtót amíg melegszik az autó és működni kezd a zár újra. Sajnos ez ilyen béna.. vagyis nem vagyok 100% biztos benne, mert a TD-n soha nem fordult még elő. Hogy a fedett beálló miatt, vagy más miatt, azt nem tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 14:25:24 // 141901
Majd lesz valahogy :-)
djhans2018-12-17 14:13:21 // 141900
És mi lett a megoldás?
Kazes☻2018-12-17 14:07:00 // 141899
Mondjuk még Jeep-el is kerten belül maradhatsz, mint a baltás...! ;)
Kazes☻2018-12-17 14:03:13 // 141898
Úgy kell neked...! :P
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 13:50:34 // 141897
Attól még nem tetszik. Egyik suv sem, de a Stelvio pláne nagyon nem. Akkor inkább Volvo, de méginkább valami kicsit magasabb személyautósabb valami.
Kazes☻2018-12-17 13:24:25 // 141896
Te írtad, hogy "még logikusabban suv"... az meg van házon belül! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 13:11:11 // 141895
Gyönyörű.. kinek? Nekem nagyon nem tetszik :-( Pedig párszor nekiálltam barátkozni vele, beleülni, kinyitni, becsukni.. nagyon nem..
Kazes☻2018-12-17 12:53:17 // 141894
Persze... általános, sajna. : /
Kazes☻2018-12-17 12:52:46 // 141893
Helyes-helyes... a Stelvio pont erre született, gyönyörű, jó és mindent és mindenkit lever...! Hajrá! :D
djhans2018-12-17 12:39:32 // 141892
Másnak is volt olyan hogy 0 Celsius alatt az ajtózárak nehezen működnek? Nem a kulcsos részre gondolok. Kézzel is nehéz belülről átváltani. A zárakat már emiatt nyáron szétszedtem és kitakarítottam. Nekem úgy tűnik hogy a központizár motorban lévő hajtómű dermed le és azért szorul. Ezt nem szedtem szét mert szegecselve van. Ilyenkor van hogy az egyik oldal nem áll át és visszanyit vagy visszazár de van amikor elkezd ki-be zárogatni néhány másodpercig aztán valamilyen állásban megmarad. Nagyon bosszantó dolog. Csak az első ajtókkal van a baj.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 12:27:27 // 141891
No mert? Írtam hogy OFF :-P Alfásként is lehet reálisan vagy más szemszögből nézni a dolgokat. . Az elvakult márkahűségnek semmi értelmét nem látom. Tájékozódni, nézelődni KELL :-) Két éven belül szeretném cserélni a 159-et. Ez a holnapután és a 2020 vége közt bármi :-D Mivel nehéz döntés lecserélni, igen feltette a lécet, nagyon megnézem, hogy mi jöhet szóba, rákészülök jól :-) De most eldöntöttem, hogy nincs érzelem, csere lesz és kész. Logikusan kombi kéne, még logikusabban suv (rondák mint a bűn), amúgy meg a Giulia.. az érdekel, csak épp csöbörből vödörbe. Naná, hogy szétnézek. Ki is fogom próbálni a Mazdát a kettőfeles motorral, hátha nem annyira rossz :-) És még a KIA-hoz is elmegyek csakazért is :-) És a Peugeot-ot is meg fogom nézni, tapgatni, próbálni.
Kazes☻2018-12-17 11:56:33 // 141890
Khm... hát ez igazán szép volt, viszont a mazdás fórum jó pár házzal odébb van! :P Inkább menj egy karikát a jó öreg Ződikével és helyre áll a lelkivilágod! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 11:04:29 // 141889
OFF Nekem szimpatikus ahogy ellene mennek a trendnek Szívó 2l-es motorok, normális belterek, vállalható design. És még marketingjük is van a csudába is...Nem a kis turbókat és a villanymotort nyomatják, hanem valódi műszaki fejlesztéseken dolgoznak és hisznek a belsőégésű motor életképességében. Legalábbis úgy tűnik. A kompresszió gyújtású benzinmotort kifejleszteni nem egy akupakk+villanymotor szintű bohóckodás, hanem komoly tudomány.
A múltkor beültem egy fullos 6-osba (tesztautó persze ebből sincs), hát na. Tudom én, hogy ökobőr és fasorban sincs a 159 valódi bőrbevonataihoz képest. De egy kellemes, szép beltér, ahol szivesen ücsörögnék. Az ülés pozíció nagyon hasonló a 159-hez, a dolgok kézre esnek és még volt szufla varálni is a különböző hatású felületeket. Nekem a VW/Audi techno stílusánál ez sokkal jobban bejön, ngyon othonos.És lényegében a csúcsmodell 11 ért van kirakva, innen indul a személyes alku. Meg tudom érteni azt, aki ezt választja. A rozsdavédelem meg majd kiderül. Sajnos ennek a rizikója minden új autónál megvolt. Mikor kinek van rohadós korszaka. Fiatok, Alfák, vagy épp Merci, Ford vagy Mazda..
Én szurkolok nekik. Ha lenne egy kicsit erősebb skyactive 5 hengerrel, még el is gondolkoznék rajta :-DD De engem már elkényeztetett a rengeteg nyútonméter és a 2.4 :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 10:24:16 // 141888
No akkor lehet kiszaladok itt a közeli bontóba. Hátha nem hajtanak el, ha elmondom mi kéne :-)
Kazes☻2018-12-17 10:15:58 // 141887
Nem kicsit... :P
VV62018-12-17 09:44:44 // 141886
Hát nem is tudom; van egy 14 éves mazdám, de sehol sem rozsdás...
V.Tomi.145-146 🍀2018-12-17 09:24:00 // 141885
Ja oda hosszú kell, de mielőtt rendelsz jobb lenne tudni a hosszúságát szerintem mert én is vettem találomra aztán nem volt az igazi
marci912018-12-17 08:45:37 // 141884
Egy ideje hidegindításkor volt némi hangja az autónak a szíjak felől, ami bemelegedésre csendesedett. Lecseréltem a hétvégén a hosszbordás szíjat a görgőkkel együtt és szemügyre vettem a szíjtárcsákat. Bizony sajnos a szervószivattyúm tengelyének van már egy jó kis kottya, amivel még ugyan elmegy 1-2 évet, még nem morog a csapágy, de ketyeg az óra. Cserélte már valaki?
marci912018-12-17 08:36:34 // 141883
Egy kicsit OFF, de azért érdekes a Mazda ideológiája is... Készítsünk olcsóbb, de sokkal pofásabb, mutatósabb autókat a Toyotánál, viszont spóroljunk a felületvédelmen ezerrel, hogy 10 éves korára korrodálódjon annyira, mint egy 20 éves Lada és vegyed a másikat. És veszik persze, mert kap japán motort, jól néz ki, kényelmes, minőségi terméknek hat.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 21:29:58 // 141882
Én főleg a belterekkel nem tudok megbarátkozni. Csak premium kategóriában van normális élhető beltér. Plusz a Mazda, ők már rájöttek, hogy nem. muszáj a hányinger plasztiktengert erőltetni egy 3-mas szintjén sem.
Ezres háromhengeressel régen is közlekedtünk, és voltak ezres, egyhármas turbók, még ugyan nagy becsben (Uno turbo?) :-) Szóval jól van az, akinek kevés, választ nagyobbat. Még azért van. Az 5 henger turbó benzin.. na az kicsit hiányzik hogy nincs :-)
Attika012018-12-16 19:15:31 // 141881
Az új fordoknak 50 000 az olajcsere 150 000- ig. Nem akartam hinni a szememnek......
djhans2018-12-16 18:55:08 // 141880
Nekem a mostani autógyártás nagyon nem jön be. 1000 cm3 trurbó benzin motorok(most nem az Alfáról beszélek hanem az átlagról) tele elektronikával. Full műanyag belső. 30 ezres csoda olajcserék.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 17:15:55 // 141879
Aha.. köszi, mérni nem kell, ez jó lesz oda :-) Rendelek néhányat, bár drágább lesz a posta..
Kazes☻2018-12-16 16:54:06 // 141878
pl. :) De most konkrétan megmérni nem tudom, sajna...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-16 16:04:58 // 141877
Valaki hilfe, ide milyen patent való? Sokadjára nézem át az autót, ez a patent mindkét oldalról hiányzik, de a rengeteg tartalék lomból egyik sem stimmel oda. Mondjuk ez legyen a legnagyobb baj.. de csak pótolnám. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak