Fórum >> Típusok >> 156

kru2009-01-04 20:39:50 // 85643
jaja, nyilván, de szerencsére van flac meg egyéb lossless kódolás és mégiscsak kényelmesebb egy ipod, egyéb mobil playa, mint egy cd tár vagy bármi más.
kru2009-01-04 20:37:42 // 85642
Nem tudok erre mit mondani, mint amit az előbb. A mai világ ilyen.
Attól, hogy drága, az még nem jó. Az ár nem egy minőséget jellemző és leíró mérték.
Az egy attól elrugaszkodott valami. Egyáltalán nem garancia. Persze távolról nézve valamit jelent az ár, de nem egy egyértelmű képlet, hogy ha drágább, akkor tuti jobb, ergo ha a legdrágábbat veszem, akkor enyém lesz a legjobb.
Pont erre építenek sokan, de ezt ne kelljen már itt fejtegetnem...

Talán piritu írta le legjobban, mai cuccok nagy részét mire lövik be, mire optimalizálnak, látszólag nagyot szóljon.
Ez az egész hifire és házimozi scénára igaz - egy jó szobai erősítőt és hangfalat ki lehet hozni jó pénzből, ha utánajársz, összerakod, stb., mintha veszel valamit készen, utóbbinak az ára teljesen esetleges és nincs feltétlenül köze a beletett alkatrészek árához. értsd a drága cuccok sem feltétlenül tartalmaznak igényes megoldásokat vagy jó minőségű alkatrészeket.

a gyári bose egy elbaszott design és szar, erről nincs mit beszélgetni :)
hiába drága és hiába gondolod, hogy ettől jobb, nincs korreláció.

Ja és ne felejtsük, ez nem olyan, minthogy veszel egy 1.6-os motorral X-ért vagy 2.5-ös motorral 2X-ért (mondtam valamit), akkor az tuti jobb. Vagy veszel egy suzukit Y-ért vagy egy 5-ös BMW-ét sok-sok Y-ért.

Ja és Bose még mindig/megint: nem a Blaupunkt fejegységen van a lényeg, hanem a belepakolt bose hangszórók miatt borul fel az egész. hidd el, hogy a gyári papír a gyári kis tweeterrel sokkal koherensebb hangot ad.
lehet, hogy ha megméred scope-pal, akkor szűkebb a frekvencia átmenete, stb. de összességében az alap sokkal hallgathatóbb. és visszatérnék az elejére, nyilván a gyári bose szól valamivel nagyobbat, elsőre milyen fasza, mert van saját erősítő, meg hátul egy woofernek nevezett fröccsöntött valami, de ettől még nem jó. idegesítő a hangja.
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:34:49 // 85640
Ha oda kerülsz keress meg. Lesz még tali is addig biztos.
Dévid2009-01-04 20:31:39 // 85639
Amúgy elég érdekes konfiguráció a kocsim hifije, ha műszakilag rendben lesz, akkor a hifit fogom rendberakni, addig viszont nem szánok rá, hagyom úgy ahogy megvettem, bár a bal hátsó ajtóban már nem szól a hangszóró, és ha már így alakult, akkor a jobb oldalról is ki fogom kötni. :)
Előző tulaj rakott a kalaptartóba egy pár Magnat ovált. Annyiból zavaró, hogy hátulról jön a hang, és az számomra természetellenes, viszont legalább van egy kis mélytartomány is.
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:26:20 // 85638
A specialistának 25-öt hagytam az asztalán mindenestül.
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:23:56 // 85637
Hifis alap: kalaptartóba nem teszünk hangszórót
kru2009-01-04 20:23:43 // 85636
szerintem meg tudod csinálni, persze kérdés, mennyire kell profi és mennyi idő van, én annak idején rászántam azt a szombati napot, érdekelt is a dolog, meg azt gondoltam, amit én csinálok, az olyan lesz, amit én akarok/elgondolok :)

sajnos a dynamat nem olcsó, keress rá, de vannak alternatívák is, lehet rendelni külföldről is, ez nem sima OBI-s bitumen, ez egy érdekes anyag és egy öntapadós réteg van rajta és azt kell felragasztani, rásimítani a felületekre.

lehet, hogy jobban jársz, ha elmész egy specialistához, nem tudom.

ellenben engem az is hajtott, hogy a 156 ajtókárpittal is akartam csinálni valamit, vettem egy rakat új bolhát és megcsináltam azt, hogy a bolhákat trükkös módon erősítettem a kárpithoz (gyak. vastag fonalat tekertem a bolha és a kárpit közé és olyan masszívan állt a bolha, mint a beton), ez vitt el egy csomó időt,
de a végeredmény mesés lett, úgy állt utána az ajtókárpit, mint soha előtte, még újkorában sem és a legszarabb úton sem volt semmi hangja. és becsukni is más volt az ajtót, mert megsem moccant, ha belül meghúztad a belső foganytúnál fogva.

a mostanival nem csináltam meg, öregszem már :)

na ezzel az autóhifis nem szöszölt volna el.
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:22:55 // 85635
"'kocsijában uDimension szettet" = kocsijában hallgattam a uDimension szettet
roberto332009-01-04 20:21:58 // 85634
Sziasztok,

szeretném a segítségeteket kérni: már többször csinálta a Gép, hogy a csomagtartó lecsukása után nem érzékelte azt, emiatt nem tudtam lezárni a központi zárat.

Akkor javasoltátok, hogyha nincs jobb ötletem időlegesen húzzam szét a csatlakozót a kalaptartó alatt, ami a kapcsolótól jön.

Én ilyen csatlakozót a csomagtartóajtó belsejében találtam, szét is húztam, de így is többször előjött a hiba..nem akarom ragozni, a kábelköteg van megtörve amely átjön a csomagtartóban...hát ezért nem működik az egyik ködlámpám sem hátul.

Kérdésem az, hogy ha nemvan a hibás rész kivágom, és újraforrasztom levett gyújtás mellett majd zsugorcsővel szigetelem az jó?

Meg tudná valamelyikőtök mondani, hogy a kábel kötegben milyen színű a csomagtartó lezárásjelző kapcsoló és a hátsó ködlámpa vezetéke hogy ne kelljen az összes vezetéket jelen időjárási viszonyok között egy fűtetlen garázsban holnap délután átforrasztanom?

Előre is köszi: Roberto
Adrián2009-01-04 20:21:35 // 85633
Té kötözködöl !;) kivéve amikor nem ;)
Dévid2009-01-04 20:21:30 // 85632
Majd legközelebb, addig szerzek rendes CD-ket azokból a zenékből, amiket én hallgatok, mert az mp3 a zene halála, az csak arra jó, hogy valami szóljon, meg hogy kis helyen sok zene elférjen. :)
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:20:45 // 85631
Goerge Lownoise kocsijában uDimension szettet. Vittem saját zenét is, nem volt rossz. Kicsit furcsa volt, hogy a rádióján nem volt lineális hangszínállás...
Valahol ő vett rá, hogy be kell ruházni egy pár szettbe. Focal lett belőle, ráadásul egy számozott példány -Nr 10A0000841.
Attie2009-01-04 20:20:14 // 85630
Amúgy meg a berlina gyári mélynyomó kialakítása tényleg vicc. A kalaptartóban van és berezonál nagyon sokszor. Néztük egy barátommal, de igazából nem tudtunk mit "rögzíteni" hogy ne rezegjen.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 20:17:47 // 85629
hülye hasonlat általában trailerrel lopják : )))
Attie2009-01-04 20:17:07 // 85628
Nekem igazából mindegy, hogy milyen fejegység stb van az autóban, csak szóljon :)

Én amit nem értek, az az hogy kru azt mondta, hogy (most mondok valamit) a 200 ezres sima CD-s fejegység jobb, mint az 500 ezres Bose. Ezt tartom furcsának. Itt nekem az a magas, hogy hiába ízlések és pofonok, ennyi felárért jobbnak kell lennie szvsz.
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:16:28 // 85627
A hangnyomás más tészta, ott nem a zenéről szól a dolog.
Pápán belehallgathattál volna a kocsimba, Sanyi is akarta, de elmaradt :-((
kru2009-01-04 20:16:10 // 85626
u-dimension, szvsz... és csak elöl komponens szett, hátsó ajtóban semmi. persze sokan emiatt ölnek, nekem bevált. subot, sajnos nem tudom mit lehet jól/könnyen integrálni, de én nem szeretem a sok és főleg puffogó mélyeket, de sajnos autóban, főleg menetközben lehet, hogy ezt nem lehet megúszni.

de u-dimension nagyon szép, kifinomult és koherens hangot nyújt, nem túl sok pénzért.
Adrián2009-01-04 20:15:30 // 85625
és ezt te el is hiszed?:DD hogy majd a nagy gyártók becsukják a boltot mert az autógyártók kitalálták a can bus rendszert!;) a kocsikulcsodban is van immo!;))) mégis ellophatják:DD
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:14:22 // 85624
Nem, mert a bitumen kellett. A 156-nál az a baj, hogy alapban a hangszóró nem zárt üregbe dolgozik, így akusztikai rövidzár van. Amint a bitumenezéssel ezt megszűnteted más lesz a világ.
A 146-nál más az ajtó kiképzése és alapból zárt üregbe szól a hangszóró.
Dévid2009-01-04 20:13:20 // 85623
Nekem olyan rendszer kellene, amin szépen szól a nagybőgő, meg a hegedű. Haver "univerzális hifivel rendelkező" hangnyomásverseny-győztes kocsijában nem az igazi a hangzás, hisz az a mélyekre van kihegyezve. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 20:12:52 // 85622
a gumi gumi a fejegység fejegység...sajnos erre megy a világ
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:11:54 // 85621
No ilyen autót nem szabad megvenni. Ha lecserélem a gyári gumit egy jobbra, akkor se megy a kocsi? :-)))
Cgo2009-01-04 20:10:43 // 85620
szerinted en is meg tudnam csinalni? ezen mar regebben tortem a fejem, de allandoan lengokarokat javitok es nem maradt ra ido es kedv. anno a 146-ban a 16-es gyari hangszoro helyere 13-as mac audio kerult es akkora volt a kulonbseg, hogy az valami hihetetlen, aki hallgatta, nem ertette. egy ilyen bitumen + hangszorocsere mindig erdekel, bar Piritu blogjaban olvastam, hogy a Magnat nem hozott neki javulast.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 20:09:35 // 85619
mondom benne van az immobiliser a fejegységbe hiába raksz bele mást nem müxik...
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:09:30 // 85618
Ízlés kérdése a HIFi.
A gyári Bose (gondolom én) inkább a mai átlag zenehallgatóra van méretezve. Olyanra, aki esetleg sose hallott még élő nem elektronikus zenei koncertet. Döng és akkor hasra lehet esni tőle.
Ha egy kicsit komolyabban meghallgatod, vagy esetleg össze tudod hasonlítani egy igazi cuccal rögtön érezni a különbséget.
Nem véletlen, hogy a Gorenje partin adott tesztlemezen sem voltak mai divatos zenék.
Dévid2009-01-04 20:08:25 // 85617
Nekem köztudomásúan nem éri meg kicsillapíttatni az ajtókat. :)
Adrián2009-01-04 20:07:47 // 85616
Szeva te hallottad az én Bose mat mit monc rá?;)
Adrián2009-01-04 20:06:18 // 85615
CAN-BUS átalakító interfész rádióra riasztóra stb! Tudod vannak inyencek akiknek a gyárinál van jobb;)
tipoatti2009-01-04 20:04:56 // 85614
Így van. A 156 gyári zenéje szvsz. borzalom, a gyári fejegység pedig egy VICC. A 166 DSP-s 10 hangszórós cucca azért már tényleg nem szar, egész más mozi. Tapasztalat! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 20:02:16 // 85613
melyikre gondolsz? az új fejegységekben benne lakik az imo...arra lehet átalakító..
Attie2009-01-04 20:00:48 // 85612
Öööö.. ne haragudj de nem sejtem.
Az OK, hogy nem éri meg a felárat, rosszabb az ár/érték aránya, de hogy lehet hogy rosszabb, mint a sima?
Piritu - 1.000.0002009-01-04 20:00:38 // 85611
Pár kilóval. Attól függ mennyi cuccot raksz bele. Nekem egy győri profi csinálta, kb 5 kiló ment bele. (Tazo Cartárs ajánlotta - köszönet érte)
Az alap kiépítésem van, gyakorlatilag egy zárt dobozt csinált bitumenlapokkal az ajtóból. Meg a plé ajtólap lett csillapítva.
A végső stádiumosba kb 20 kiló cucc megy, arra azt mondta, hogy az már csak elvadult hifiseknek való.
Adrián2009-01-04 19:58:16 // 85610
Tonna számra gyártják már az átalakítókat! ;) De az extrák valóban drágák!;)
kru2009-01-04 19:57:44 // 85609
én magam csináltam az előző 56-ba, szerintem minimálisan növeli.
én dynamat-ot használtam, az eléggé butik cucc, de jó (csak drága).
könnyű vele dolgozni.
igazából a tűzfalra is kellene, meg a szőnyeg alá, kerékdobhoz, stb. de túl nagy meló az már. az ajtó és döbbenetesen sokat számít és olyan sok dynamat-ot nem emészt fel.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 19:56:14 // 85608
elmesélem autóiparban egyik extra sem éri meg az árát mert azon keresnek 500%-ot, egy a gáz csak az új canbusos rendszereknél meg nem lehet a fejegységeket cserélni mert nem működnek tehát marad a méregdrága gyári...
kru2009-01-04 19:53:33 // 85607
így van :)))) erről beszélek, csak van, aki nem bír átülni hozzád és a következőbe is berendeli a szart, mert azt hiszi, annak JÓNAK KELL LENNI, MERT DRÁGA.
ez egy ilyen világ. ez amikor megmondják neked, mi a jó :)

amúgy a zenei ízlés meg egy külön dolog, jó része tanulható és változik.
pl. hasonlat, vannak emberek, akik akármilyen ételt tolsz eléjük, gondolkodás nélkül teleburítják sóval vagy borssal. ők vélhetően nem is érzik az igazi ízeket, hiszen az ételekbe csak nagyon kevés, minimális, adott esetben nulla só kell (ha jó az alapanyag és az elkészítés módja) - persze ez ízlés és szokás kérdése is.
hasonlóan igaz ez a zenére is.
értsd unlimited bass 4 all :))

(nálam a bose cucc 0 és -3 közötti éppen mikor hogy basszus beállítással megy, de még így is hallgathatatlan az egész.)
Dévid2009-01-04 19:53:27 // 85606
Nem tudom a márkáját, de gyárilag adták az öreg 7-eshez, tizenvalahány hangszórós, bár nem az teszi a hifit. Valami nagy hifista ismerőse állította be neki Bécsben. Instrumentális zenén próbáltam, és szépen szólt, az én konfigurációmhoz képest meg mégjobban. :)
ystuc2009-01-04 19:53:08 // 85605
OK, ízlések és pofonok, ezzel nincs gond. :-)
Adrián2009-01-04 19:52:48 // 85604
Hát ja én is megnéztem a a rendelhető extra listát hát kemény ha valaki belemerül a végén fog a cerka mint a hétszencség!;)
Cgo2009-01-04 19:48:37 // 85603
egyszer irtad valahol a bitumenezest, de nem talalom. Mennyivel noveli ez meg az ajto sulyat?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-04 19:48:19 // 85602
ebből nem kéne kiindulni mert kinek éri meg a fél millás felár a bőrért amit 100 rugóból megvarratok stb stb szóval ha így néznénk a dolgokat akkor mindenkinek egy fapados alfája lenne...a Bose igen is jól szól szerintem nekem bőven elég lenne...
Piritu - 1.000.0002009-01-04 19:47:53 // 85601
"egész jó kis hifi van (gyárilag)" - itt valami nem stimmel. Ilyen NINCS! :-))
Piritu - 1.000.0002009-01-04 19:46:41 // 85600
Rokon is megvette a 207-es pug-ba a JBL rendszert, eldicsekedett vele, aztán átültettem az enyémbe...a 407-be már nem rendelt Hifit, inkább az alapot vette.
Dévid2009-01-04 19:45:31 // 85599
Egyszer azért meghallgatnék egy olyan 156 Berlina-t amiben normális hifi van, és még a csomagtartó is használható marad. Van egy bizonyos szintű elvárásom az autóhifivel szemben, és kíváncsi vagyok az megvalósítható-e az én kocsimban. Szomszéd srác kocsijában pl. egész jó kis hifi van (gyárilag), az a szint nekem is megfelelne, de az ugye nem Alfa Romeo 156. :)
ystuc2009-01-04 19:41:54 // 85598
No igen... Kétszázvalahányezer forint a BOSE. Ennyiért egy hifi stúdió olyan cuccot épít, aminek értelme is van. :-)
kru2009-01-04 19:40:21 // 85597
Erre a kérdésedre nem tudok érdemben válaszolni, illetve a választ szerintem te is sejted.
2009-ben szerinted mennyire áll arányban az ár és a nyújtott szolgáltatás minősége, valós értéke, úgy en-bloc egy csomó dologra a világban.
Marketing vs. beletett alkatrészek értéke, minősége, stb. Ez az audió és video eszközökre hatványozottan érvényes.
Ez egy ilyen világ. Mélynyomó+Bose, ez a kettő eladja magát.
Szerintem nem volt még ember, aki úgy vett autót, hogy előtte tesztelte, hogy a Bose megéri-e a felárat :)))
kru2009-01-04 19:33:53 // 85596
jaja, bitumenezés, egy kicsit jobb komponens szett előre (nekem mondom u-dimension az élhető kompromisszum, cserébe otthon nem 2 forintos láncon szól a zene), hátsó ajtóban semmi, sub témában tanácstalan vagyok.
ha nekilátnék, lehet, hogy a gyári bose subot összenézném az u-dimension-nel, de szerintem elvérezne egyből és nem is tudom, mi a megoldás, hogy a csomagteret ne vágja szanaszét, még a no sub is lehet, hogy jobb.

a u-dimensionnek eléggé normális mélyei voltak, nekem elég volt, mondjuk autópálya 150-nél lehet, hogy nem elég már.
Piritu - 1.000.0002009-01-04 19:33:46 // 85595
Volt 46 (!) centis mély is a 146-osomban. Hangerőben nem volt nagy szám, mert 8 ohmos volt, de azok a mélyek...no az igen, csak két személyes volt az autó, mert az előredöntött hátsó üléseket elfoglalta a doboza.
ystuc2009-01-04 19:31:47 // 85594
A csipogók beépítése és az ajtókban lévő hangszórók beépítése alap. Meg a mély cseréje. Eddig már én is eljutottam elméletben. :-)
Azt néztem, hogy BeeGee GT-jében is gyári helyre került a mély, tehát biztos meglehet oldani. Legfeljebb a tányér nem lesz rejtve, de ez nem is baj. Még körül fogom járni ezt a témát én is. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak