Fórum >> Típusok >> 156

ystuc2010-08-15 18:57:59 // 111454
Egy kukkot sem értek belőle, de olyan szép autó! :-)
GEORGE2010-08-15 18:37:59 // 111453
156 2,4 jtd 20V SW teszt

Németül van...
GTPeti2010-08-15 18:37:19 // 111452
Így van. :)
GEORGE2010-08-15 18:36:24 // 111451
Félreértések tisztázása végett. Felőlem maradhat, csak senki nem fog így szólítani, mert megjegyezhetetlen :-) Azért célszerű lenne mégis valami emberibb nick nevet választani :-)
LKwrwv7RfL2010-08-15 18:16:53 // 111450
Nekem sajna van dudor, na majd megnézem mennyi lenne a dudortalanítás, habár mostanában a klímával szívok. Most költöttem rá 28e Ft-ot, csütörtökön le nyomáspróbázták mára meg nem indul a klíma, szerintem nincs benne gáz.
Piritu - 1.000.0002010-08-15 17:53:27 // 111449
Egy fekete műanyag tartó jár hozzá, azt kell feltenni a lökkösre. A lökkösön nincs "dudor".
ystuc2010-08-15 17:50:19 // 111448
Faceliftesen nincs rendszám tartó szerencsére.
LKwrwv7RfL2010-08-15 17:19:59 // 111447
És, hogy oldottad meg, ki lett javítva a régi kis rendszám tartó?
Piritu - 1.000.0002010-08-15 16:58:29 // 111446
Nekem bal oldalon van a nagy matrica.
GTPeti2010-08-15 16:18:56 // 111445
A nagy matricát is bal oldalra szokás ragasztani. Még szebb: ha műanyagossal megnagyobbíttatod/eltűntetteted a kis rsz. előkészítést és így ragasztod fel.
LKwrwv7RfL2010-08-15 16:16:39 // 111444
Akkor marad a nagy fém rendszám, remek. A nagy matrica talán még rosszabb mert csak a jobb oldalra lehet felragasztani a bal meg üresen marad, illetve a rendszám üres helyével.
GTPeti2010-08-15 16:14:22 // 111443
Nekem amúgy vmi azt súgja, hogy itt megint a pénzbehajtásról van szó. Vagyis, hogy egy kicsivel jobbak legyenek az esélyeik, ha trafiznak. Gusztustalan dolog ez. (Ehelyett egy élhetőbb országon kéne mindenkinek dolgoznia. Gyorsan hozzátenném, azért otthontartózkodásaim alkalmával olykor szoktam egy egészséges lazaságot is tapasztalni az emberek részéről. Szóval van odahaza pozitívum is, persze. :)
GTPeti2010-08-15 16:09:43 // 111442
Erről van szó...
Piritu - 1.000.0002010-08-15 16:05:43 // 111441
Ha emlékeim nem csalnak a motorrendszámon se nagyobbak a betűk, tehát a betűméret se lehetett volna indok.
GTPeti2010-08-15 16:03:23 // 111440
Akkor tértünk volna át a fémre. Ennyi baj legyen... Kérhetnének érte kicsivel több pénzt, hogy bejöjjön a présszerszámok ára. Asszem az Alfások ezt is vállalnék. Csakhát megint ez a "kedvtelen" (sorry: magyaros) hozzáállás...
Piritu - 1.000.0002010-08-15 16:01:16 // 111439
No, akkor itt van a kutya elásva! :-)
Piritu - 1.000.0002010-08-15 15:58:25 // 111437
Az övék fémből van, vagy nem?
GTPeti2010-08-15 15:57:10 // 111436
Elvégre valamivel szelektálni kell a vásárlókat. :))
Piritu - 1.000.0002010-08-15 15:56:02 // 111435
Ráadásul pohártartót se tesznek az autóikba :-)
GTPeti2010-08-15 15:54:16 // 111434
És az olaszoknak pedig szabad. Ez ebben a felháborító...
LKwrwv7RfL2010-08-15 15:38:54 // 111433
Egy kettős ügynöknek ez nem jelenthet problémát :D
Piritu - 1.000.0002010-08-15 15:33:02 // 111432
Az EU óta nem lehet "normális", azaz kis méretű matricarendszámot csináltatni.
u.i.
Legalább egy-két magánhangzó lehetne a nevedben, így tényleg nehéz kiejteni :-DD
Dévid2010-08-15 15:30:00 // 111431
A választék a normál fémtábla, a normál méretű matrica (D típusú) és a motorrendszám (B típusú).
LKwrwv7RfL2010-08-15 15:23:10 // 111430
Rendszám ügyben hogy állunk? Nekem első rendszámot kellene csináltatni mert nem eredeti a mostani, a forgalmiban van "D" típusú bejegyzés. Kaphatok valami értelmes méretűt ami el is fér normálisan az elején?

üdv.
GTPeti2010-08-15 15:17:48 // 111429
Még szerencse, hogy utólag is meg lehet változtatni. Én élnék a lehetőséggel...
LKwrwv7RfL2010-08-15 15:16:05 // 111428
:D egyszer csak elegem lett, hogy minden név foglalt és csináltam egyet a jelszó generátorral. Így lett ez...
GEORGE2010-08-15 15:07:37 // 111427
Üdv a 156-ok közt :-)
Fura Nick nevet választottál, lehet nem tudlak majd így szólítani ha összefutunk egy talin :-)))
GTPeti2010-08-15 15:05:48 // 111426
Kétszer volt cserélve eddig. Asszem a kezdetek kezdetén SKF feszítőt (+Gates szíjat) tettünk be. (Az SKF dobozos állítólag elég sokminden lehet.) Legutóbb viszont gyári szett ment bele by Erhard, úgy emlékszem (majd utánanézek). Vszínüleg még idén csere lesz (60ekm), akkor fémgörgős kerül be.
Hardy2010-08-15 14:47:29 // 111425
Neked milyen vezérlésed van? Mert tudnom te nem raksz akármit a kocsidba!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-08-15 14:41:07 // 111424
Nekem az 1.9JTD 5-5,5L-et evett vegyesben hajtva, az 1.9Mjet meg 6-7L között, a 2,4 159 meg 8-9L között ..na de ugye itt van +300 kiló meg DPF...az az érdekes hogy 120-ig 7-7,5L eszik 150-nél már 8,4-et 180 és 200 között meg 9,5-öt sec/karalábé...
LKwrwv7RfL2010-08-15 14:26:54 // 111423
Sziasztok,

read only módból váltottam egy 156 2.0 TS jóvoltából. Miskolci vagyok ha valakinek ilyen autója van akkor össze is futhatunk.

üdv.
GTPeti2010-08-15 14:16:28 // 111422
Kiegészítésnek hozzátenném, hogy itt egyik motor esetén SEM a "képességei felső határáról beszélünk". 200-nál könnyen lehet, hogy változik a helyzet. De a 3000-es fordulatszám más tészta.
GTPeti2010-08-15 14:14:51 // 111421
"Azon elgondolkodtál már, hogy ha egy autóval 140-el mész akkor ugyan abban a kaszniban egy gyengébb motor jobban ki van terhelve, mint egy nagyobb motor???"

Igen, elgondolkodtam. És akármennyire jól hangzik, hogy "egy nagyobb motor kevésbé van terhelve", ettől SZVSZ még nem kér kevesebbet, mint egy olyan, amiben 30%-kal kevesebb ló van.

Csak a hatos váltó okozta alacsonyabb fordulatszámra tudok gondolni.

Hozzátenném, hogy a gyári fogyasztásadatok egy nagyobb motornál szinte kivétel nélkül mindig magasabbak (vagy jó esetben ugyanannyi), mint ugyanazon típus kisebb motorjainál.
GEORGE2010-08-15 14:10:23 // 111420
Azon elgondolkodtál már, hogy ha egy autóval 140-el mész akkor ugyan abban a kaszniban egy gyengébb motor jobban ki van terhelve, mint egy nagyobb motor???

Szerinted melyik 156-os fog kevesebbet inni 140-nél? egy 116le? vagy egy 140le? vagy egy 175 le?
Segítsek a válaszban?
GTPeti2010-08-15 14:08:51 // 111419
Montam, hogy elhiszem!!

Szerintem nálad akkor a 6. sebesség kedvező hatása érvényesül.
GTPeti2010-08-15 14:07:04 // 111418
Erhard írt már erről. Ő csak külön kérésre ad el gyári feszítőgörgőt, pl. Amúgy vmi német fém típust ajánl.
GEORGE2010-08-15 14:06:45 // 111417
Sejtettem, hogy lesz aki nem hiszi el, de nem baj :-)

Ezen "csoda fogyasztások" a Horvát országi utazásaink alkalmával, illetve más hosszútávú autópályás kirándulások alatt következnek be. A 2,4 JTD 20v óra szerinti 160-nál olyan 2800-at forog 6.-ban. A lányom és Willy ülnek hátul. A csomagtartó annyira tele van rakva, hogy nem mindig csukódik elsőre :-) Egy utazótáska kerül még a hátsóülésre.Szóval van cucc a kocsiban. Az éjszakai és reggeli órákban szinte zavartalanul tudjuk tartani az utazó tempót. Halásztelki tankolással majd Gyáli indulással, Horvátországban a Pag szigeten és azon belül is Pag-on tankoltam először, de nem azért mert nem bírta volna ki a kb 40-50km lévő célállomásig.
A km óra és a tankolt mennyiség 6,88L/100km fogyasztásra jött ki.
De bizony volt már 6,3L/100km-is és legtöbbször 6,5 L/100km is....

Most legutóbb Olaszba menet 09:30-kor indultunk Budaörsről Azzzz-al és Koryy-val. M7-M70-Szlovénia, majd Olasz......megbeszéltük, hogy igyekszünk tartani a 160-at. De azon szakaszokon ahol eddig se "bántottak" minket menetünk gyorsabban. Zita se bánta, ha gyorsabban megyünk ( MiTo 1,4 TB ) de a forgalom sűrű volt, sok sok gyorsítás majd fékezéssel tarkított út alatt, ahol nemritkán 180-al is gurultunk 7,55L/100km adódott a 2,4 JTD 20V fogyasztása.

Szóval aki hiszi elhiszi, aki nem az meg nem. Bizonygatni nem kívánom ettől jobban. Sose tartoztam azok közé akik 7 litert vallanak be, miközben 8 felett tankolnak 100km-re.......
zsoltee102010-08-15 14:01:55 // 111416
Sziasztok, nem rég volt olyan problémája az autónak, hogy nagyon sokat evett, nem ment úgy közel sem ahogy kellett volna. Utána jártam kicsit a dolgoknak majd azt mondták valószínű LMM van baj. Kicseréltük jó volt az autó 2 hétig 9-10L fogyasztással.(156 2.0TS). Most pedig megint nem működik rendesen az autó konzolon jobb felső sarokban világít egy piros visszajelző lámpa, de az eddig is világított, de most hideg indításnál alapjárat ingadozik, és nem megy az autó. Lambda szonda lesz itt a gond úgy érzem, olvasgattam itt, blogokban és nem tudok másra gondolni. Van olyan művelet, amiből rájövök hogy a szondám-e a rossz? Ha lehúzom a csatlakozóját? Előre is köszi a válaszokat!
GEORGE2010-08-15 13:44:40 // 111415
Az hogy a km óra csal az egy dolog.....de a navigáció az már elég pontos, főleg a km órához képest.

Ha a km óra alapján számolom és írom ide a fogyasztást az simán összevethető más autóval, hiszen azokban is csal a km óra.
Hardy2010-08-15 13:23:28 // 111414
Üdv az Uraknak!
Éredeklődnék csak, hogy lassan vezérlést kell ismét cserélnem, és most gyári van benne, de gondolkodtam, más minőségen is, mivel ez nagy hidegbe néha idegesítő cicergő hangot ad, viszont baja nincsen semmi, mert Csöri szétszedte megnézte, még januárban, nehogy baj legyen.
Van valaki aki használ a gyárin kívül más fajtát, vagy ebből csak gyárit tetessek be, hátha az új nem cicereg.
bilon2010-08-15 11:53:47 // 111413
mennyire pontos az órád?

a múltkor béreltem egy kistehert, és abban volt tachograf. és nemhogy a sebesség, de még a távolságmutató sem egyezett a műszerfalival.

szóval szerintem amit az ember a műszerfali mérőkkel számol, az több, mint valószínű nem pontos.

a gps-ek sem pontosak. szoftveresen korrigálnak a navigációs szoftverek.
a földmérők gps-e az pontos...centire :)
GTPeti2010-08-15 05:09:11 // 111412
Nekem az a megfigyelésem, hogy nem feltétlenül vam lineáris kapcsolatban a fogyasztás a sebességgel. Tehát, ha 120-szal mész, nem feltétlenül fogyaszt annyival kevesebbet "mint kéne", mintha 140-nel mennél. (Fordítva szemléletesebb lett volna.)
Ez a rail nyomás növekedésével és az azzal összefüggő jobb porlasztásból is adódhat. SZVSZ.

Mindenesetre a "2.4 150-160kmh 4 személlyel 7 alatt" fogyasztását én is csodálom (nem vitatom!). Az enyém 6,5-6,8-at eszik 140-nél pedig nekem kevesebb hengert és kevesebb lovat kell etetnem. (Vagy a 6 seb./más áttételezésű váltó lehet az oka?)
Alfa GT-Csaba2010-08-14 23:47:43 // 111411
Szia.Kb ennyi a gyárilag megadott városi fogyasztás is ami persze sokban változhat a forgalomtól függően! Ha araszolsz mindegyik leeszi a ember fejét de ha nem pörgeted egészen szép fogyasztást tudsz elérni!Ha sokat városozol és araszolsz a kocsi lekormolódik és ellustul,de majd a Balatonra menet jól kiég egészen másképpen fog menni és fogyasztani!Szia
GEORGE2010-08-14 23:43:21 // 111410
Azt se feledd, hogy neked a leggyengébb 16V-s JTD van. egy 150 lovas verzió ugyan úgy használva ehet kevesebbet, mert az adott tempókhoz az a motor nem "erőlködik" annyit mint a tied.
GEORGE2010-08-14 23:41:56 // 111409
ha a helyzet úgy kívánja lekoppintom a pedált, nem szórakozom :-)
Ha meg csak érinteni kell a kellő gyorsításhoz akkor csak annyit nyomom.
GEORGE2010-08-14 23:40:54 // 111408
Ez kimaradt.

Paks-Bp-Paks ingázásaim az első időkben, mikor még a pálya csak Dunaújtól volt.
Pakstól max 150, jó kis előzgetésekkel, sokszor lepadlózva.
Pályán ha 180-nal gurultam, majd Bp megjártam a dolgom ( kb 30-60km Bp közlekedés )és visszafele ugyan ezt a tempót diktáltam, akkor 8,5-es fogyasztások adódtak......ha van időd keresgélj vissza 2007-es hsz-közt. voltak akik azt írták, hogy ez qrva sok és valami nem okés a gépemmel. :-))))
Pedig semmi baja, csak 2használtam" a motort és nem csak kocogtam a géppel :-)
Liquid2010-08-14 23:39:34 // 111407
nemcsak a sebesség számít, hanem az is hogy milyen gázpedálállás mellett éred el, ergo digitális a gázpedálod vagy nem :) most nemazt akarom mondani hogy nagypapásan gyorsítasz :))
legalábbis a benzineseknél, ez igencsak meg tudja változtatni a leányzó fekvését :)
GEORGE2010-08-14 23:36:10 // 111406
M7-en 196 vagy 193 már nem tudom, szóval ott teletankolva a 2,4 jtd 20V Sz.fehérvárig 185-ös tempomat. Utána 200-220 közt végig az M0-ig. onnan 150 Halásztelekig. Ez éjjel volt. Charlie-val jöttünk haza Olaszból. Másnap bementem Halásztelekről a XIV.kerbe, majd vissza Halásztelekre. Megtankoltam és 10.1 L/100km jött ki.

Halásztelek-Bp XIV.ker-Halásztelek közt ingázva, 7,5-7.7 közt van a legtöbbször a fogyi.
hajnalban befele menet 100-120 közt haladok még a L betűs hídon is.....visszafele már dugózás van....

H.telek -Paks -H.telek legtöbbször 160-as tempomattal néha kicsit leporlom a kilométeróra nagyobb értékeiről a port :-) de tényleg az esetek 80% fix 160, akkor 7 liter a fogyi.


Horvátba menet szinte végig 150-160 tempomattal 6,3-7 literig bármi. 4 személy full csomagtartó.......

Ennyit iszik a 2,4 jtd 20V ez 130ezer km tapasztalata.


Szerintem kizárt, hogy 10 egyen a géped, ha "adnál" neki.
Attie2010-08-14 23:23:16 // 111405
Ja én most balra el... Megyünk holnap a Balcsira. Kíváncsi leszek a fogyira :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak