Fórum >> Típusok >> 156

pinyti2018-08-15 21:52:03 // 154358
Köszi! Akár még az is lehet, bár most két napja egy kósza kis remegés sem volt. Vagy még arra kaptam egy tippet, hogy az előző, valóban hullámos tárcsa végett nem egyenletesen kopott a lendkerék azon felülete, ahol felfekszik a tárcsa, s míg az le nem vásik (ami ugye nem két hét lesz), addig ilyen. De arra továbbra sem találok választ, hogy miért csak időszakos a jelenség...
Stef2018-08-15 21:48:28 // 154357
Szia. Ugyan nekem se válaszoltak, viszont amit kértem tőlük, azt elküldték levélben! :)
Egy próbát megér: customercare.HU@fiat.com
atis_166jtd2018-08-15 16:58:10 // 154356
Nem lendkerék lesz, hanem tárcsa. Nekem is ilyen volt az új. Ha zavar égesd meg egy kicsit utánna elmúlik. De ne nagyon, csak egy kicsit. Sajna nem egyformán vannak kihajtva a lamellák és így nem egyenletes a felülete. Sajna sok új tárcsának ez a baja.
aranytl2018-08-15 16:13:40 // 154355
Sziasztok!
Szeretném felvenni a kapcsolatot az Alfa Romeo képviselettel, de sajnos telefonon nem tudnak adni senkit, e-mailre eddig nem érkezett válasz.
Esetleg valaki járatos ott, vagy van kapcsolata?
Levee156SW2018-08-15 14:38:01 // 154354
Na igen, a #kimozogja az rokona az "italian tuneup"-nak. :D
pinyti2018-08-14 20:50:53 // 154353
Ettől tartok én is, mert egy átlag júzernek valószínűleg fel sem tűnne, még bőven a használható kategóriában van. Egyelőre marad így, az biztos - aztán vagy kiforrja magát, vagy nem. :D
Levee156SW2018-08-14 09:44:33 // 154352
Nem igazán értek a (dízel) lovakhoz,de szerintem ez lendkerék lesz,csak még reménykedsz.
Így szokott kezdődni-az indításkor/leálláskor zörgés már a rommáment állapot,ami autó ellen beoltott tulajdonosoknál alakul ki.
Na de egy Alfának ugye Gazdája van. :)
pinyti2018-08-12 08:31:41 // 154351
Sziasztok!
Van nálunk a háztartásban az "ezeréves sólyom", amihez meglepő módon (Alfa vírus?) minden eddigi autómnál jobban kötődöm. Ezt szegényem - ha már szépnek nem túl szép - a szarolasz sztereotípiákra rácáfolva eddig szinte hibamentes 30 000km-rel hálálta meg. A legnagyobb dolog a kuplungcsere volt, de arról is tudtam, nem ért meglepetésként, meg hát az is kopó forgó alkatrész, ahogy szinte kivétel nélkül az összes, ami eddig kellett hozzá. Hogy mégis miért írok ide? Mert van egy apró, ám annál idegesítőbb jelenség, amire a kuplungcsere sem jelentett teljes körű megoldást, így kíváncsi lennék olyanok véleményére, akik vezettek/vezetnek 156-ost, lehetőleg 1.9 jtd-t.
Az enyém ugye a már 116 lovas 8 szelepes, s a jelenség, hogy bizonyos időközönként (és ez az ami miatt nem találok rá tökéletesen helytálló magyarázatot) indulásnál, csúsztatva a kuplungot ráz, remeg az autó. Amint eléri a magasabb tartományokat, vagy nem teljesen álló helyzetből kell indulni, hanem még gurul az autó, a jelenség nincs. Ha egy kicsi gázt adok indulás közben, akkor sincs remegés. Tudom adjak gázt, jelenleg ezt is csinálom, hisz ez a legolcsóbb, de valami mégsem kerek, mert nem állandó a jelenség, de nem tudok összefüggést találni se meleggel, se semmi külső tényezővel. Lehetne mondani, hogy sofőr hiba, de vezetek emellett elég sok autót, azoknál nincs ilyen, igaz az újabbak már automatikusan megemelik egy kicsit az alapjáratot indulásnál, amit ez tuti nem csinál.
Kuplung szettet, és egy híján az összes motortartót cseréltük, azóta a tárcsa hullámosodásából fakadó, pedálon is érezhető kellemetlen rázás nincs. Lendkerék maradt a régi, amit elvileg az előző tulaj cserélt durván 100 ezerrel ezelőtt. Bizonyos szempontból már bánom, hogy nem cseréltem, hisz így tutira kizártam volna azt is, de egy ilyen értékű autónál, ez annyira nem játszott.
Amikre gondolok (mert konteókat gyártok folyton a dolgot illetően): mégiscsak a lendkerék belsejében eshetett szét valami (rugó, tudomisén), s néha megszorul olyan pozícióban amitől remegteti az autót a kuplung engedése közben. De leállításnál, indításnál, és alapjáraton sem ráz, nem zörög, s ha egy lendkerék rossz, az szerintem mindig rossz.
Esetleg valamelyik porlasztó nincs már 100%-os állapotban, s nem úgy szállít minden esetben ahogy kéne. Normál üzemi tartományokban még jó, de a kuplungcsúsztatásokkal csökkentett fordulaton ha olyanja van "besántít", ettől remeg az egész. Ami miatt mégsem vennék rá mérget, hogy tök jól indul, s füstölni is csak max egy kicsit többet füstöl egy egy kövér gázra, mint amennyit egy részecskeszűrő nélküli átlag dízel.
A tiéteknél is előfordult ilyen, vagy vajpuhán indul mindig minden 1.9jtd? Valami plusz ötlet?
Alfássrác2018-08-11 10:39:48 // 154350
Sziasztok!
Bontásból megmaradtak 156 1.6 16V 120 LE alkatrészek.
- komplett szívósor injektorokkal,fojtószelepel egyben 19990Ft
-gyújtótrafó sor 9990Ft
-olajteknő 9990Ft
-nívópálca 1990Ft
-olajpumpa 4990Ft
-szervószivattyú 9990Ft
-motor burkolat 4990Ft
-hátsó lámpa garnitúta: 3990Ft
-el.fűthető tükrök 2990/db
Elértek itt üzenetben vagy 06302132999 számon
Levee156SW2018-08-10 16:24:55 // 154349
Elso feltoltes + elso liter ratoltes Selenia vagy Valvoline.
Masodik liter ratoltesben Selenia, Valvoline,Mannol,AZ Meister is elofordult.
Az elso 160.000 km-rol nincs infom - ez a 2L/12000 olajmarkafuggetlenul stabilnak tunik azota.
VV62018-08-10 15:29:37 // 154348
És a Xado előtt milyen olaj volt benne?
pdudas2018-08-09 13:24:09 // 154347
Ha 1500 folott van a fordulatszam, akkor hut rendesen.
1500 alatt nem is kattan - nem huz be a kuplung.
Levee156SW2018-08-09 12:01:29 // 154346
Hat,
ez igy barmi is lehet akkor,de ha ritka es enyhe, be nem avatkoznek,csak figyelnem,h romlik-e.

Amugy nem is feltetlenul sokat futott, de gyengebb olajjal,nagyon brutal melegben,teljes toltottseg alatt fel literrel nalam is elofordult mar,hogy meleg motornal alapjaraton petymegtek a tokek (2.0 JTS,190000 km), de ha a felsoroltak kozul csak egy parameter is valtozik,mar nincs ez.
Azert legutobbi cserekor kiprobaltam a Xado rallysport 10-60-at egy markatars ajanlasara,es vmi brutal jo.
Sokkal finomabb,egyenletesebb,kozvetlenebb es csendesebb az egesz mukodes, az idonkenti hajtokarkopogasszeru hangok megszuntek,es olyan alapjaratom van,hogy csak az injektorok cicergeset hallani. :O
De nalam mar 2 L raontes van 12000 km alatt-egy frissen felujitott,olajat nem fogyaszto motorba nem ajanlanek ilyen revitalizalo huncutsagot.
Levee156SW2018-08-09 11:50:54 // 154345
Hello,
a gaz megvan meg benne? :)

Eloszor kis fordulaton kezd nem kapcsolni,ha szokik-bar kattogasnak akkor is kellene lennie,ahogy probalkozik...
pdudas2018-08-08 15:49:24 // 154344
Meg egy kerdes: gyari CD-s radio.
Neha (inditasnal) duplajara hangosodik.
Valoban, mert a szokasos 42 koruli hangero helyett a 20 is eleg.

Aztan a kovetkezo inditasnal megint normal hangeron van.

Mi lehet ez?
pdudas2018-08-08 15:45:22 // 154343
Klimas kerdes (2.0JTS):

1500-as fordulatszam alatt nem kapcsol be a klima (nem kattan a kuplungja sem).
Ez klima gond vagy valami mas?

Amugy hut rendesen, csak nem hajlando allo helyzetben huteni (mert a 800rpm koruli alapjarat nem kapcsolja be).

Koszi!
Balu19902018-08-08 14:38:42 // 154342
Szia... Köszi a választ

Az előző olajcserét is én csináltam akkor is Seleniaval, plusz akkor volt motor felújítás után a kocsi úgyhogy akkor semmi hangja nem volt. Most hallani, csak alapjáraton, a vezérlésmódosítónak tény hogy van hangja, de ez a hang a motor jobb oldalából jön (ha szemből nézzük). Nagyon enyhe és ritkán jön csak elő.
Lehet hogy én aggódom túl a dolgot és a te általad leírt "összekopási" folyamat még tart és pár száz kilométer után lehet hogy megszűnik.

Azért köszönöm szépen válaszod
Levee156SW2018-08-08 12:09:46 // 154341
Update: raneztem a blogodra: vegulis ha a (nagyon hrlyesen:Selenia) 10-40 -et nem eszi, kozel 300.000 magyarorszagi km utan,akkor nagy baj nem lehet.
A friss olaj effektiv higsagara,meg a vezmodra vonatkozokat fenntartom,de a 10-60 itt lehet,hogy tenyleg folosleges probalkozas volna.
Csak alapjaraton jelentkezik a hang?
Levee156SW2018-08-08 12:00:37 // 154340
Hello,

mar az elozo olajat is te tetted bele,vagy valaki mokolhatott a viszkozitassal eladasra?
Egyebkent egyreszt az a tapasztalatom,hogy az uj olajnak is "be kell jarodnia"-picit besurusodik az elso feloldott szennyezodesektol,es ezt az idealisnak mondhato allapotot a mechanikai szetkrakkolodas bekovetkezteig megorzi (amiben egyebkent a Selenia nehany hiperspeci/draga versenyolajat lesuamitva valoban magasan az egyik legjobb-de errol kulon topik is van.)
Masreszt nem lehet,hogy vezerlesmodositot hallod? A tokek azert jellemzoen max inditas utan szolalnak meg,max 1-2 masodpercig.
Harmadreszt maga a gyar is varialt az ajanlott viszkozitasokkal. A 10-60 eleinte csak JTS-ben volt kotelezo,aztan mar uzemszeruen lecsorgott a 2.0 TS-be is. Innentol kilometerfuggoen akar az 1.6-ban is indokolt lehet-bar egyertelmuen kisebb a teljesitmenysuruseg,es igy a blokk feluletenek es terfogatanak,ill. a veszteseghofejlodesnek az aranyai.

Remelem ezek kozul valamelyik segit.
Kazes☻2018-08-08 10:52:26 // 154339
Érdi bontó. :)
k1vsol2018-08-08 10:45:43 // 154338
Üdv!
Adott egy 1,9 JTD 8v 156. Adott egy gumicső a légtömegmérő után ami ki van szakadva.

Azt a kis harmonika csövet egyszerűen nem találok sehol, max csak az egész csövet.

Azért az egész csövet nem szeretném cserélni mert arany áron mérik. Valaki esetleg tud külön ilyet?
atis_166jtd2018-08-07 21:50:16 // 154337
Igen. Nem befojásol semmit hogy mennyi idős a generátorod. Meg kell nézni rajta a vezetéket esetleg ott is mérni egy töltést. Ha nincs akkor generátor javítás.
B3WiN2018-08-07 19:52:30 // 154336
Nekem nem rég volt olyan gondom, h még gyújtáson sem jelzett vissza a töltés visszajelző. Nálam az volt a problem, hogy a kijelző mögötti csatiból kicsúszott a töltésjelző kábele. Széthúztam, beljebb nyomtam a vezetéket, majd óvatosan összenyomta, azóta megszűnt a hiba. Arra, hogy miért nincs töltésed sajna nem tudok válaszolni.
Balu19902018-08-07 17:20:10 // 154335
Sziasztok.

A beteg egy 1.6 TS, a problémám a következő lenne. Olajcsere után vagyok pár száz kilométerrel és a motor enyhe hidrotőke hangot ad.
Lehetséges, hogy valami feltapadt olajsár valamilyen úton-módon kalandra kelt a motorban és eljutott a hidrotőkékig vagy valami egészen más lehet a probléma.
Olajcsere előtt a motor csendes volt és a zavaró az egészben, hogy a hang nem folyamatosan jön elő csak néha csinálja.
Valaki járt e már így és esetleg megoldások is érdekelnének. Én elsőkörben egy új olajcserére gondoltam tisztító folyadékkal, új olajjal és szűrővel.

Segítségeteket előre is köszönöm.
osee_selespeed2018-08-06 10:17:03 // 154334
Az az érdekes, hogy gyújtást ráadásul sem világít a töltés jelző.
osee_selespeed2018-08-06 10:14:52 // 154333
Sziasztok!

Járt már valaki úgy, hogy nem volt töltése és a műszerfalon sem világított a töltés jelző? Generátor egy éves sincs még... Test kábel a váltón és bal nyúlványon megpucolva.
Liquid2018-08-06 08:09:15 // 154332
nekem se tetszik :)
Levee156SW2018-08-06 01:53:54 // 154331
Tudom,h gyari -nekem akkor is sok.
Liquid2018-08-05 22:15:13 // 154330
a vasalódeszka a gyári sportcsomag része
Piritu - 1.000.0002018-08-05 22:13:48 // 154329
A csomagtartózár emblémáját visszafordíthatta volna...
Levee156SW2018-08-05 22:09:46 // 154328
Gusztusos -bar ezt a vasalodeszkat sosem ertettem, de van az a felallas,amiben szinte mar nem is sok. :)
(Epp az az egyik josag a markaban,hogy nagyon sokfele ember megtalalhatja magat a gyartmanyokban.)
Haddel2018-08-04 21:34:14 // 154327
VKG699!!! (4x156+75)2018-08-04 08:16:36 // 154326
Én először akkufeszre tippeltem, de az tuti nem, mert amikor lemerültem télen sem csinálta. Only summer :)
berobbantam2018-08-04 06:21:44 // 154325
Szia
Szerintem meg összefügg.Az a pici venti nyomja a levegőt a klíma hőmérséklet érzékelőjére.Le szokott koszosodni utána ciripel.Ki kell takarítani.
Kristyon2018-08-03 23:19:58 // 154324
Hali!

Jut eszembe van még egy pici ventilátor a klíma vezérlő panelnél. Ez is hajlamos ciripelésre. Viszont szerintem ez sem függ össze azzal, hogy kapcsolsz-e klímát, vagy nem...
RSVRocky2018-08-03 22:22:11 // 154323
Szia!
Kiderült, hogy a klímával függ össze. Kikapcsolt klímánál ciripel, bekapcsoltnál teljesen elhallgat. A szerelőm szerint emiatt nem érdemes szétszedni a műszerfalat, ha minden működik.
Kristyon2018-07-28 17:24:18 // 154322
Nálam is már régóta jelen van a probléma de csak hidegben produkálja. Viszont ha végigvárom a tesztet és csak utána indítózok akkor nincs gond ;)
Kristyon2018-07-28 17:20:06 // 154321
Hali!
Próbáld meg a ventilátor fordulatot nullára állítani, ha elhallgat, már meg is találtad, hogy a ventilátor motor adja a hangot. A ventilátor könnyen kiszerelhető. Kenést már egy kicsit bonyolultabb megoldani, mert az alsó feléhez hozzáférni kényelmesen, de a felső csapágy már macerásabb, de nem lehetetlen...
VKG699!!! (4x156+75)2018-07-28 14:48:17 // 154320
Nekem 2 éve játssza ezt nyáron...
Olyankor szívroham, nívópálca nézegetés, semmi gond, ugyannyi mint a múltkor aztán következő indításra már ő is ezt gondolja.

Biztos kontaktos a jeladó, vagy megpusztulófélben van, de a amíg nem mindennapos a jelenség, nem hiszem, hogy érdemes hozzányúlni.

Remélem segítettem.
Monster Zoli2018-07-28 12:42:27 // 154318
Szia!
Segítséget kérnék!
Hol érdemes rendelni 156 2.0 Ts.-hez gyertyát?
Köszönöm szépen!
RSVRocky2018-07-26 20:21:40 // 154317
Sziasztok!
Előjött egy furcsa hang a kocsiban, olvasgattam itt is, máshol is, sajna nem találtam meg, hogy lett volna már róla szó. Már ahogy csak elfordítom a kulcsot jön is a kis ciripelés a kesztyűtartó mögül, járó motornál is. Valami relé, vagy elektromos motor adhatja ki, nem szabályos, de maximum pár másodpercre hagyja abba, szinte folyamatosan ciripel. Fűtés, klíma, minden működik ahogy kell, ventilátor szépen jár. 156 1,6TS 2000. Ha van ötlet, előre is köszi :)
berobbantam2018-07-25 19:33:37 // 154316
Szia
Nekem egy éve csinálja😅.Mikor eldöntöm,hogy most aztán neki esek és megkontaktsprayozom akkor egy időre abba hagyja.Természetesen a szint mindíg rendben.
Seboendre2018-07-25 18:34:44 // 154315
Valami olasz féle :)
Levee156SW2018-07-25 17:55:38 // 154314
Szia,
olasz az auto?
;)
Seboendre2018-07-24 14:06:29 // 154313
Sziasztok!

Történt ma a következő:

Beindításnál ugye lefut az ellenőrzési folyamat. Kiírta, hogy Engine oil low, Go to dealer.
Egy pillanatra beszartam, leállít, újraindít és minden jó. Annyi változás, hogy eddig max-on volt, most egy vonással alatta. Nívópálca szerint minden rendben. 9000 km van az olajban. Készülhetek valami komolyabbra, vagy ez valami pillanatnyi elmezavar volt?
156 1,9 JTD 16V 2005

Köszönöm
atis_166jtd2018-07-18 11:02:20 // 154312
Kell egy cseredarab. De mert az élő adat jó, attól még lehet hogy máshol van a hiba. Nekem az abs elektronika volt a ludas. Minden rendben volt, mégsem kommunikált az órával.
Jozso532018-07-16 13:44:07 // 154311
Szia
Nekem is volt ilyen problémám már igaz hogy az 166-os volt de nekem 1 biztositék volt elszálva a kormány mellett balra lévő táblán.Azt már nem tudom melyik.Egyesével kimértem s az egyik volt a hibás.Kicseréltem s azota oké minden.
B3WiN2018-07-16 09:58:23 // 154310
Vezetéket kimértem, az jó. ABS élő adatnál jól mutatja a sebességet, így azt ideiglenesen kizárnám. Óránál a csatlakozók épek (első körbe direkt ezt néztem meg mert a töltöttség jelzőm is olyan volt, hogy néha nem világított gyújtáson, melyet az okozott hogy a foglalatból kicsúszott a vezetéke, de itt ilyet se tapasztaltam.) Viszont az érdekes, hogy mikor kiveszem az órát, széthúzom, majd összedugom a csatlakozókat, akkor általában újra életre kell, így elsődlegesen arra gyanakodnék. Van valamilyen megoldás, amivel kitudnám szűrni, hogy az e a hiba forrása?
atis_166jtd2018-07-16 09:18:24 // 154309
Attól még lehet abs elektronika, vagy óra, vagy vezeték szakadás.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak