Fórum >> Típusok >> 156

liusz2019-04-25 21:25:46 // 154766
Indexkar végén lévő gomb nyomkodásával!
fpa2019-04-25 15:54:31 // 154765
Urak, nem tudtok véletlenül olyan okosságot, hogy valamelyik mainstreamebb márkába/motorba szánt injektor megegyezne a JTS-be valóval, és fele/negyed annyiba kerül?
Nagyon meg lennék lepve ha a Bosch minden motorhoz külön modellt tartana fenn... hogy más cikkszámon árulja az egyes gyáraknak az egy dolog, de a gyártósor utolsó állomására (stempli vagy lézeres feliratozás) még azonos gyártásközi félkésztermék kód alatt érkezik?
Zsolesz2019-04-24 13:36:46 // 154764
Azt nem írtad, jó lett végül? Több helyen olvastam hasonló gondokat, némileg változó műszaki tartalommal. Pl nálam is, de nem mindig (főleg esősebb idő után vagy télen) 3x volt ilyen eddig
AlfaDavid2019-04-23 21:16:11 // 154763
Üdv!
Hol lehet megnézni 156 faceliftnél a fogyasztást? Én sehol sem találtam meg.
Köszi előre is!
Piritu - 1.000.0002019-04-22 19:27:36 // 154762
Nem lehet gond a kábelek átvezetésénél? Általában el szoktak törni a vezetékek és összeérhetnek, az szokott parajelenségeket okozni.
Kócosw2019-04-22 19:05:58 // 154761
Nekem is volt vele gondom. Alul a képen a problemamentes megoldas :)
Ampi2019-04-22 10:55:19 // 154760
Sziasztok!

elakadtam egy kicsit,hátha tud valaki valamit a dologról:
156 Fl elötti sw,hátsó ablaktörlő gond.Úgy tudom hogy gyakori hiba hogy nem működik.
a motort szétszedtem megcsináltam,a szerkezetet is szintén,az elektronikát is átnéztem minden tök jó.Ha mosó állásba kapcsolom a bajuszkapcsolót, akkor szépen töröl is gond nélkül.de ha csak simán bekapcsolom hogy töröljön akkor szakaszosan töröl,ami nem is lenne baj,de csak a teljes út felét,negyedét,és mindig máshol áll meg.amit tudok hogy ha bekapcsolom elölről hátra Úgy kap tápot már hogy szaggatva,és igen rövid ideig.van esetleg elöl valami időzítő relé ami a hibát okozhatja? azért is érdekes a probléma,mert két autón csináltuk meg és mindkettőnél ugyanez a helyzet.
VV62019-04-22 03:21:36 // 154759
Gyújtásprobléma. Kábel, gyertya vagy trafó.
turkish2019-04-21 19:54:38 // 154758
Erre valakinek van ötlete?
Bumby2019-04-18 21:28:14 // 154757
Sziasztok!
Helyzet a következő:
Péntek reggel indultam volna munkába,de se helyzetjelző,se tompított. Rendben,munkába be kell érni,vagy nem láttak,vagy anyáztak,mert a refi az működik.
Hétvégén: természetesen elsősorban biztosítékok és izzok ellenőrizve! Hátul is csak index és féklámpa van,elöl index és fémykürt és távolsági.
Szóval,biztik égők jók,hétvégén rápróbáltunk egy másik bajusz kapcsolót,ugyanezek a hibák,tehát kapcsoló probléma kilőve,relék elvileg jók. kicseréltem azért az izzókat is és a biztosítékokat, kicseréltem a biztosíték táblát is, másik bajusz kapcsoló is.

Köszi előre is. Pacsi
RomLeo2019-04-18 18:30:48 // 154756
Sziasztok!
A 105 illetve a 115 lóerős (1.9JTD) motorok között mi a különbség? Úgy értem,hogy csak szoftveres vagy más-más kialakítású a hengerfej is. Előre is köszönöm! :)
Levee156SW2019-04-18 08:32:56 // 154755
Tobb iskola van,ez a fentrol motorbillentos az egyik.
Kulfoldi forumok tanusaga szerint van elo ember aki 147-en megoldotta alulrol, de vakoncsavarozos szentsegelos az is...a stabszilentcsere mellett ez a masik,mikor nehez szeretettel gondolni Ginoekra, meg a penteki siesta utan szuletett komstrukcios elkepzeleseikre. :P
botigta2019-04-18 07:24:23 // 154754
Sziasztok,
Tudja valaki, hogy 1,6TS generátor leszedéséhez merről induljak neki? Fentről, komplett szívósor, meg minden lebont? Mert alulról hozzá férni úgy tűnik, szinte lehetetlen...
Köszi
Tommaso 1592019-04-17 08:59:35 // 154753
Közben hazajött az autó, lemértem az üreget, be kell férnie.

Ma megveszem.

Köszi
turkish2019-04-16 20:50:00 // 154752
Van ötletetek mi okozhatja a következő tünetet? Kb egy- két perccel az indulás után "kisimul" a motor, jobban is húz. Olyan mint amikor 3 hengerrel indul egy autó és a 4. csak később száll be a buliba, de nem olyan durva. Talán egy gyertya kicsit későn kapcsol a 8-ból? 156 TS 1.8 benzines a DRÁGA. /szó szoros értelmében/
berobbantam2019-04-16 20:17:40 // 154751
Szia.
Enyém fl 1.9 8v és tuti be lehet.Azt nem tudom melyik progival de be lehet.Én ránéznék a hőgombára.Próbaképp a régit is vissza teheted.Kicsit nehezen jön ki mert be is van ragasztva.A gyári alu tömítés valószínű kukás lesz rajta,de a fél colos klingerit pont méret ha mást épp nem tudsz keríteni.
Levee156SW2019-04-16 18:53:10 // 154750
Hello,
MESnek szerintem annal is tudnia kell.
En az elotetellenallast is megneznem a hutoben,de ha a termosztatcsere ota csinalja, akkor az abban levo szenzor kornyeket is csekkolni kellene elektromosan.
(Szinten MES: van-e egyaltalan vizhofokjel-bar lehet,o az orahoz menot nezegeti.)
latyak562019-04-16 14:44:04 // 154749
Eladom a szeretett es vigyazott automat.
Tobb info rola itt:
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_1_9_jtd_16v_impression-14271788
fpa2019-04-16 14:01:54 // 154748
Köszi, erről letettem végül**, ellenben Fangio javaslatára megkerestem ezt és (még hidegen) állítottam a kuplung pozícióján/holtjátékán, ráeresztettem a "sorvégi" kalibrációt és most 90-95%-os. Lehet, hogy ha megcsinálom üzemmelegen is, még jobb lesz.
Persze az is lehet hogy utána majd inkább újra akarom csinálni hidegen :D de remélem nem.


**részben mert írta a doksi hogy erősen igénybe veszi a kuplungot és a motrot is
fpa2019-04-16 13:56:19 // 154747
Nem tudom fejből, voltak-e eltérő változatok; mindenesetre az enyémben ott van egy pót/mankókerék, a belében a szerszámokkal (trapéz emelő, kerékkulcs stb).
sty2019-04-16 12:44:08 // 154746
Sziasztok! 1,9 8V JTD-nél diaggal be lehet valahogy kapcsolni a hütö ventillátort, egy régebbi blog bejejgyzés alapján igen? Most vettük észre hogy nem kapcsol be. Nem tudom van-e hozzá köze de ugy rémlik termosztát csere elött még müködött rendesen. Nagyábból 90 fokig mellegiti,néha 95 környékére felmegy de nem kapcsol be. A relét cseréltük egy picit be volt égve. Nem próbáltuk hogy erős terhelésnél meddig megy fel,nem szeretnénk megfőzni a motrot
Tommaso 1592019-04-16 11:13:12 // 154745
Üdv!

Az lenne a kérdésem, hogy 156 faelift,ami gyárilag elvileg pót és mankókerék nélkül került piacra, a csomagtértalca alá befér e a 147/156 mankókerék?

Ránézésre a talca alatti "odu" olyan, mint egy normál pótkerék helye.

Köszi
Balu19902019-04-16 07:53:12 // 154744
Nálam ugyanez volt a fényszórók esetében, hol volt hol nem volt... Mint a mesében :)

Szerintem minél előbb juttasd el egy szakihoz, nehogy te is úgy járj mint én hogy teljesen lemeríti az akksit.
Zsolesz2019-04-15 23:19:22 // 154743
Durva, hogy reggel mentem melózni és még mindig ugyan az a hiba. 10 körül el kellett ugranom, akkor meg minden jó volt megint. Így kideríteni mi a gond...
Balu19902019-04-14 21:36:43 // 154742
A szaki vette észre a beázást, elmondása szerint a tűzfalon folyt végig és ott találta meg a kábelköteget. Szétszedte, megtisztogatta, befújta valamilyen anyaggal ami ellenáll a víznek (ne kérdezd mivel).

A kábelköteg valahol a pedálok fölött van ami csinálta a gebaszt nekem.
Zsolesz2019-04-14 16:19:37 // 154741
Hogy derült ki a beázás? Lebontottad a műszerfalat? Vagy jött annyi víz, hogy már látszott?
Zsolesz2019-04-14 15:52:03 // 154740
Kettővel lejjebb majdnem ugyan ez volt nálam is. Csak ott se ablakemelő, se ventilátor, se ablaktörlő. Esőben nem túl jó.
Szabeee2019-04-14 15:19:29 // 154739
Sziasztok!

Tudna valaki segíteni abban a kérdésben, hogy van-e valamilyen különbség a sima 156 illetve Crosswagon első lengőkarok közt?

Köszönöm szépen!
Balu19902019-04-14 14:37:23 // 154738
Szia.

Nálam volt egy ehhez hasonló hiba anno (azzal kiegészülve, hogy folyamatosan ment a fűtőmotor leállított állapotban is) a 156-on. Nálam a hiba az volt hogy a műszerfal alatt lévő kábelkötegek közül egy beázott és ez hülyítette meg az elektronikát.

Autóvillamossági szaki egy délelőtt alatt megcsinálta, nem volt drága mulatság és utána tökéletesen működött.
Bumby2019-04-14 13:33:59 // 154737
Sziasztok!
Helyzet a következő:
Péntek reggel indultam volna munkába,de se helyzetjelző,se tompított. Rendben,munkába be kell érni,vagy nem láttak,vagy anyáztak,mert a refi az működik.
Hétvégén: természetesen elsősorban biztosítékok és izzok ellenőrizve! Hátul is csak index és féklámpa van,elöl index és fémykürt és távolsági.
Szóval,biztik égők jók,hétvégén rápróbáltunk egy másik bajusz kapcsolót,ugyanezek a hibák,tehát kapcsoló probléma kilőve,relék elvileg jók. kicseréltem azért az izzókat is és a biztosítékokat.
Jövő héten van időpontom autóvillamossági szerelőnél.Jövő héten lenne a honosítás,de lámpa nélkül nehéz lesz :D
Köszi előre is. Pacsi
Kócosw2019-04-13 14:25:29 // 154736
Plusz egy Petiéknek :)
Zsolesz2019-04-13 09:28:58 // 154735
Sziasztok!
156-ban van valami központi relé vagy bizti, ami vezérel gyakorlatilag mindent? Télen egyszer jártam így, de ma 2 nap eső után megint csinálta.
Tünet, hogy nincs tompított, ventilátor, ablakemelő, index, ablaktörlő, szivargyújtó és még amit nem vettem észre. Vészvillogó pl van, helyzetjelző megy, műszerfal világítás is és az autó is indul, megy.
Ha volt valakinek ilyen, akkor mi a megoldás?
pettinke2019-04-12 11:21:07 // 154734
Petiék Érden: (harminc) 6021620
Gabriella2019-04-12 11:06:45 // 154733
Szeretettel üdvözlök mindenkit!

Rég voltam itt, sok minden történt velem.

Most azonban segítséget kérnék, olajhűtő+csövek kellenének, de újat nem tudunk venni, bontott jó állapotút keresünk!
Az autóm Pesten van a lányomnál, ő egyedülálló anyuka, én pedig özvegy lettem 6 éve.
Vidéken, Zalában egy pici faluban élek 11 éve.

Várom az infókat és köszönöm a segítő készséget!
Gabriella
06-70-5178852
fpa2019-04-12 09:52:00 // 154732
Ennek így lenne értelme, bár a MES tökre nem ezt írja :D Persze láttunk már elég szoftvert ahol nem hibátlanok a leírások :D

Este lehet hogy kipróbálom így.

Arra gondoltam még hogy a "plunger adjustment error" (amit kiírt a "tanítás" résznél) miatt all le, csak valamiért annyira nem jó fej, hogy itt is kiírja hogy ezért nem megy...
B3WiN2019-04-12 01:06:06 // 154731
Sajnos konkrét választ nem tudok adni, de rákerestem AlfaOBD-ben, és ott ezt mondja a leírása, hogy:

-indítsd be a motort (ha szükséges kapcsolódj rá újra)
-majd indítsd el a kalibrációt
-tedd 2-esbe és indulj el a kocsival teljesen benyomott gázpedállal, míg el nem éri a 3000-es fordulatot.

Gondolom a mes leírását is így kellene érteni.
fpa2019-04-11 23:10:14 // 154730
Kösz hogy jelzed, hasznos! Ugyanakkor mondhatnám hogy ne is mondd, rettegek az ilyesmitől enélkül is eléggé :)
fpa2019-04-11 23:07:31 // 154729
Fejlemények:
frissítettem, paypaloztam, regisztráltam a MES-t.
Nekiveselkedtem a kuplung önbeállításnak, de nem jutottam a végére.
Az első képen szereplő utasításokat követtem volna, de mire eljutok a 3) kulcs OFF aztán MAR (gyújtás) állásáig, (tulképp lehet hogy még mielőtt 2) beindítanám a motort), a MES kiírja hogy ő kész, és status 00, bármit is jelentsen ez.
Mondjuk a 4-es lépést nem is értem. Ha nem is lépne ki a műveletből még mielőtt ideérnénk, azt szeretné hogy álló motorral tegyem 2-esbe, és úgy indítsam be (ezt nem hagyja, a kulcs elfordításakor üresbe teszi magát), vagy indítsam be, tegyem 2-esbe és forgassam 3ezerig? Végülis mivel nem jutunk el eddig, majdnem mindegy...

Aki csinált már ilyet, sikerrel, leírná a magamfajta kezdőnek :) hogyan kell?

Aztán rápróbáltam a sorvégi önbeállításra, az a harmadik, negyedik képen látható hibaüzenettel lép ki.

Próbálkoztam, angolul, magyarul (hátha az amúgy elég jó angol tudásomból a gépjárműves terminus technicusok hiányoznak vagy pontatlanok), ezért a több nyelvű képek.
liusz2019-04-11 22:26:25 // 154728
Sziasztok!



Remélem nem untatok senkit ezzel, mert biztos az öreg rókáknál ez ismert dolog, de a most a 156,147, GT világába becsöppenőknél fontos lehet. Ez egy alattomos és a biztonságot közvetlenül befolyásoló dolog. Gyanús volt, hogy egyik végén nyitott cső 17 év alatt nem rozsdál el. Meg is néztem két hónapja, de rendben találtam első ránézésre. Majd láttam az Italiaautos videóját a 147 hátsó lengéscsillapító tányérjának leszakadásáról, ami szintén egy kockázatos dolog. A hétvégén vettem a fáradságot és megnéztem a rugótányér állapotát. Miután ott megnyugodtam, újra megnéztem a cső dolgot.

Amiről beszélnék az a csőből készült hátsó hosszlengőkar. Nem buborék volt a festésen, hanem enyhe elszíneződés látszott az amúgy gyári festésen egy körömnyi részen az összelapítástól előre közvetlenül (a nyitott végétől kb. 6-7cm-re). Viszont a kis csavarhúzómmal bele tudtam fúrni, nem szakadt át, de a szivacsos rozsdába bement. Hiába a 2-es csőfal az elvékonyodás jelentős lehet a belső oldalon, kívül-belül. Lehet, hogy éppen bírna még egy keményebb kátyút a sodrós kanyarban, de ha mégsem..

Letámasztottam az autót, 15 perc alatt a kezemben volt a lengőkar és az aknámat nem is használtam. Nem nagy meló kicserélni, ha a hátsó csavart ki lehet szedni, ha nem, féktárcsa le..

Érdemes ezt jól megnézni.
A képek a másik oldalról készültek ahol látszódtak a festékbubik. A 3. képen látszik a bubis rész metszetén az elvékonyodás szinte 0-ra.
Kazes☻2019-04-09 16:30:27 // 154727
Írtam... :)
Peti 812019-04-09 16:20:00 // 154726
Sziasztok!
Tudna valaki egy jó autóvillamosságist dél buda környékén?
Az autom nem akara beindulni. Van benne egy rablásgátló és arra gyanakodnék h az rakoncátlankodik vagy az immo.
fpa2019-04-08 16:57:32 // 154725
Üdv modelltársak!
A Selespeed pár napja üresből nem akar rükvercbe kapcsolni. Egyesből megcsinálja, de ránt egyet a bódén. Ha nem jár a motor, akkor kapcsol, és nem ránt. Kuplungcserére készüljek? Mondjuk (visszakeresem majd pontosan mennyni, de) kb 20-25k km telt el a csere óta.
AlfaDavid2019-04-07 13:46:26 // 154724
Köszi a segítséget, alá is néztem minden a helyén csak hát a gumiknál mozog. Szerintem megpróbálom az awab bilincset rájuk hátha jobb lesz.
Levee156SW2019-04-04 23:39:10 // 154723
Olaszosan leng,amerre a szel fujja...nekem konkretan a hatso keresztstabilizatort verte ugy,h semmi nem volt elszakadva,es nem is hianyzott.
Awab bilincset erdemes a gumik kore tenni,es erzessel rahuzni-az sokat dob a dolgon-es a flexicso is tovabb birja.
Kristyon2019-04-04 21:26:27 // 154722
Hali,
én alvázszám alapján nem tudok utána nézni, de képre ránézésre, ilyen van az autóban...
jobb azért, ha megvársz olyan választ aki utána tud nézni az alvázszám alapján, mert lehetnek méretbeli eltérések, (teszem azt lehet az összkerekesnek ránézésre olyan a féltengelye, de méretre meg mégsem olyan) és már pár mm különbség is okozhat galibát.
Érdemes kivárni a jó választ, nekem sikerült féltengelygumiharangot rendelnem cikkszám szerint, és amikor megérkezett köze nem volt ahhoz ami kellett volna...
Kristyon2019-04-04 21:05:05 // 154721
Hali,
némi mozgás megengedett neki, de lehet nem árt alálesni, hogy helyén van e minden rögzítő elem, vagy esetleg itt-ott már elengette, mint korábban nálam...
AlfaDavid2019-04-04 19:05:17 // 154720
Helló!
Olyan kérdésem lenne hogy faceliftes 156 gyári kipufogó dobja menet kozben mozog fel-le, jobbra-balra. Ez normális? Szerintem ennyire nem kéne mozognia. Köszi a választ előre is!
Seboendre2019-04-01 12:05:31 // 154719
Az alvázszám lemaradd: ZAR93200001389158
Seboendre2019-04-01 12:04:22 // 154718
Sziasztok! Hogyan tudom kideríteni, hogy ez a féltengely jó e a kocsimba? Autó pontos típusára szürve kiadja és írja is hogy kompatibilis, de van olyan bolt, ahol szintén van ez a cikkszámú de ott azt irja nem jo a kocsimba.
AR 156sw 1,9Jtd 16V 2005-ös 150 Le

GSP217107

Köszönöm
VV62019-03-31 08:13:50 // 154717
én kérdeztem, de nem felelt senki.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak