Fórum >> Típusok >> 156

gyml2020-06-23 08:40:23 // 155258
Csinálhatnánk egy trackdayes topicot. :) Van itt más is aki jár/menni akar/gondolkodik ilyenben? (Egy-két ember blogjában láttam már hogy korábban jártak páran)
gyml2020-06-23 08:05:29 // 155257
Mielőtt megvettem a féknyergeket olvasgattam a külföldi oldalakat. Ott írták hogy pályanapozáshoz ez mindenképp kell. Viszont a főfékhengert nem cserélték. A hátsófékre nem találtam leírást, ezért érdeklődnék itt hátha valakinek van tapasztalata.
liusz2020-06-22 17:56:23 // 155256
Ja és ugyanez történik, ha előre felrak az ember egy 0.45 mű-s betétet a mondjuk gyari 0.35 helyett, de hátulra nem.
liusz2020-06-22 17:46:41 // 155255
Pont ezt szerettem volna megérteni mi történik, ha előre feltak az ember egy ekkora féket és marad a hátsó mondjuk fl előtti+ fl előtti főfékhengerrel. Ekkor, ha az első féknyeregben pl. mondjuk annyi a dugattyú felülete, mint a gyári fl előtti nyeregben, akkor az eleje máris jelentősen túlfékezett lesz. (tárcsa hatasosátmérők arányában)Persze ezt kevésbé veszi észre az ember, ha egyenes vonalon vészfékez, de mondjuk részfékezés mellett egy kanyarban alulkormányzott jellegű lesz az autó viselkedése emiatt stb.
liusz2020-06-22 17:33:09 // 155254
Azt gondolnam, hogy egy jó ebd-s fékrendszernek az alpja egy egészséges tengelyek közötti fékerő elosztás kell legyen, különben mindig kellene korrigálnia.
VKG699!!! (4x156+75)2020-06-22 15:10:19 // 155253
EBD-s a 156 :) Legalább nem rohad össze, mint a 155-ön... :)))
gyml2020-06-22 13:39:49 // 155252
Ezért kerestem én is egy 166-osról Brembo nyergeket. A 330-as tárcsa egy jó betéttel már jobbnak tűnik, jobb lesz. :)
Levee156SW2020-06-22 12:36:44 // 155251
Ezzel most megfogtál - én a "nagy" nyergeket csereszabatosként vettem, amiből arra következtetnék, hogy a hidraulika oldalán nincs változás - de ahogy nézem, lehet, hogy a 276-os tárcsa bele sem fog férni? - és az ofszet is más. :/

Ami az alul/túlfékezést illeti, szerintem az ABS kocka fékerőelosztóként is üzemel - alattam még hátsó kerékre sosem kezdett dolgozni (kis FL SW 2.0).

Alapvetően pedig márkahagyomány, hogy a fékre a gyengék fegyvereként tekintenek (valószínűleg azon az alapon, hogy ha 1-1 ritka nagy beletaposásnál gyakrabban van rá szükséged, akkor bizonyára nem értetted meg az előadás lényegét, és/vagy a futóművedet/gumidat kéne előbb rendbe rakni) - szóval pusztán a gyári opciók cserélgetésével pálya - szinten (de talán még sportos utcain is) a nagyon kevéstől a kicsit kevésig tartó skálán tudsz szerintem mozogni.

Nálam elöl Brembo Sportmaxok vannak gyári 284 átmérővel, és valami igen kemény, fémes betéttel,ami már az autón volt, mikor vettem, hátul pedig egy komplett Textar szett.
Erre mondanám, hogy utcára már épp pont elég (beleértve a hirtelen kiállásokat a korlátozás nélküli Autobahn-szakaszokról is...), egyedül pedig még picit sportolni is lehet vele (inkább feeling- mint teljesitmenycentrikusan).
Minden más ettől csak felfelé van.
gyml2020-06-22 11:19:00 // 155250
Alfisti szerint 03/2002-ben volt a váltás



Enyémen a "kicsi" van és gondolkodom a "nagyra" váltáson.
Poló2020-06-22 10:16:42 // 155249
A GTA-n szerintem alapból 276-os volt hátul + nem az FL-től lett 330-as elől, hanem már korábban.
gyml2020-06-21 17:25:01 // 155248
Ez érdekelne engem is. Ha jól tudom a faceliftnél növelték meg a hátsó nyergek és tárcsák méretét. A GTAnál fl-ig 305ös tárcsa volt elöl és 251-es hátul. Fl-től 330-as tárcsa elöl 274-es hátul, tehát együtt nőtt a kettő. Vagy rosszul tudom?
liusz2020-06-21 16:39:18 // 155247
Hello.
A 3-as ponttal kapcsolatban merült fel bennem és kérdezném, hogy az 56-nál hogyan skálázták a fékrendszert? A nagyobb tárcsákhoz tartozó nyereg dugattyúátmérőjével és/vagy a főfékhenger átmérővel hangolták a fékrendszert, hogy ne legyen az egyik tengely a másikhoz képest alul vagy túlfékezett? Mi mivel váltható ki és kombinálható emiatt?
gyml2020-06-21 13:07:29 // 155246
Olvastam már és Kalizsoliét is de minden infó jól jön :)
aranytl2020-06-21 12:13:19 // 155245
Olvass bele Public Enemy és frusciante blogjába. Ők igazán komolyan benne vannak a pályás témában. Javaslom a V6 topicban kérdezz, ott több V6 tulaj olvassa.
gyml2020-06-21 10:35:23 // 155244
Köszi a tippeket.
1. Első körben a normál szilentek lesznek új lengőkarokkal és ha majd ezek kimennek akkor akarok strongflex/powerflexre váltani. Emellett a GTA stabilizátor rudakat. Ár beszereztem. :) Sajnos nagyon mást nem lehet a geometrián variálni ha utcai legális autónak szeretném megtartani. Ami még jöhet késöbb az a mostani eibach pro kit helyett a b14.
2. A felni egyelőre marad, a súlyát még nem mértem mert még rajta van a gumi.
5. Többen is panaszkodtak az olaj melegedésre, és építettek be olajhűtőt.
Levee156SW2020-06-21 09:41:16 // 155243
Hello, szinten nem konkret versenytapasztalat, de azert varialtam mar par dologgal, meg keresgelem minden autom hatarait, es nem ijedek meg az olajos keztol.

1. A tapadas sokkal inkabb fog fuggeni a futomugeometriatol, gumikeverektol/nyomastol/peressegtol, mint a szelessegtol. Egyebkent az Avon is jo cuccokat csinal, es itt egy jo ajanlat:
https://www.facebook.com/groups/439440849749962/permalink/1153360368358003/?sale_post_id=1153360368358003&app=fbl
8"-on en sem mennek 235-re.
A visszafogas pedig szinte csak a kerek tomegetol fugg (es mar megint: geometria, ill.a szilentek-foleg az also hatso puhasaga). 10 kilo alatti felnivel probalkoznek csak.
2. ld. fenn
3. hogy hatul milyen fek van, az majdnem mindegy (mig eloremenetben mesz korbe)- esetleg az fl. utani kisebb nyergekkel lehet rugozatlan tomeget csokkenteni -de eleg gyenge konstrukciok, en utcara is epp az fl elottieket keszulok feltenni.
4. 190 lonal sztem meg nincs jelentosege, foleg ha meglesz a brutal tapadas
5. en erre mondom azt, hogy a nagyobb csak jobb lehet - teny, hogy menet kozben szinte mindegy(foleg egy ilyen regi vagasu motoron, amibol nem sajnaltak ki az olajtoltetet), de palyanapon sok az uresjarat,es nem hatrany, ha alltaban sem fozi meg magat a technika.
gyml2020-06-21 08:02:53 // 155242
1. Igen, így gondolom én is ezért érdeklődnék mi az optimum. Egyébként most 235/40 r17 fulda sportcontrol 2 van a felniken, ezt szeretném cserélni.
2. Elég sok helyen olvastam hogy ezeket veszik meg a nankang ns2r-t. Netes leírások alapján szárazon nem tapadnak rosszul. Sajnos nem ismerek senkit aki használt ilyet és őszintén elmondaná a véleményét.
VV62020-06-20 21:13:19 // 155241
Sose mentem a 156-tal a HRingen, de azért megpróbálok okos lenni...
1. Minél kisebb átmérőjű a kereked, annál jobb a gyorsulásod. Minél szélesebb a gumid, annál jobb a tapadásod. A 8 collos felnihez túl szélesnek gondolom a 235-öst.
2. Ezek a Achilles, westlake, stb gumik annyit érnek, amennyibe kerülnek. Elsőre mindenki megveszi, másodikra már mást vesz. Kumho és Michelin volt, azokra nem tudok rosszat mondani. Yokohama még nem volt.
3. A fék sosem elég. ha van lehetőség nagyobbra váltani, tedd meg.
4. Nem szeretem a sperrt az FWD-autókon, de van aki meg igen; neked kell eldönteni. Először próbáld ki, ahogy van, aztán ha nem jó...
5. Amíg van menetszél, tök jó ez a gyári hűtő

Vannak itt igazi versenyzők (talán "kizzo" ) kérdezd meg tőlük is.
gyml2020-06-20 18:27:47 // 155240
Több dolog is lenne :)
1. Melyik az optimális gumi méret a Hungaroringre 8x17es felnihez semi slickből? 215/45 vagy 225/45 vagy 235/40. Melyik az ami kanyarban jól tapad de kigyorsításnál nem fogja vissza a 2,5 v6ot
2. Achilles 123s, Westlake sport rs mennyivel rosszabb mint a Yokohama ad08rs? Esetleg van más jobb alternatíva?
3. Facelift elötti 251es hátsó féket érdemes-e a facelift utani nagyobbra cserélni? Elöl a 166-os bremboja lesz 330-as tárcsával, fémfékcsővel és valószinüleg pfc betéttel.
4. Sperr “kötelező” ilyen pályára is vagy az csak inkább kakucsszerü rövid, szűk kanyaros pályán kell?
5. Kell a 3,0 olajhűtője a 2,5höz, vagy elég csak egy autolusso-s növelt hűtőt venni?

Egyenlőre ennyi lenne. 😊
VV62020-06-19 17:09:56 // 155239
Mire vagy kíváncsi?
gyml2020-06-19 11:29:20 // 155238
Én is rendeltem tőle pár dolgot, segít ha tud, szóval ajánlom.
Piritu - 1.000.0002020-06-19 11:27:12 // 155237
Ez az oldal konkrétan Erhard242, Ha kell valami fel kell hívni vagy itt az oldalán ráírni és - ha létezik még - akkor szerez. Nekem most gyűjti az utolsó szilenteket a hátsó futóműhöz.
gyml2020-06-19 11:01:17 // 155236
Szokott valaki pályanapozni a 156-al? Érdekelne pár tapasztalat.
gyml2020-06-19 11:00:18 // 155235
Én innen vettem a küszöböket és a sárvédő íveket, van (vagy legalábbis 1-2 hónapja még volt) nekik.

Nem, őt Csapó Zolinak hívják és Győrújbaráton van. "Imádja" a rozsdás autókat . :) :) :)
VV62020-06-18 22:56:16 // 155234
Ha adsz egy számot, felhívlak és megbeszéljük.:)
BoszaG2020-06-18 20:02:30 // 155233
Na igen az lemaradt :) Budapest, 15. ker.
VV62020-06-18 17:07:35 // 155232
Kérdés, hogy honnan kell elvinni?
BoszaG2020-06-18 16:28:30 // 155231
Sziasztok, kicsit off, de viszonylag sürgős. Van pár vackom 156-hoz amiket az elmúlt hónapokban próbáltam eladni sikertelenül, tárolni hosszasan nem tudom őket, cserébe hétvégén lomtalanítás... Szóval a lényeg, beltér kárpitok, padlószőnyeg, szövetes ülésgarnitúra INGYEN vihető, a hétvégéig, illetve belátható időn belül tovább is ha hétvégéig kapok ígéretet, hogy jössz és viszed.
Attika012020-06-04 20:19:29 // 155230
Sziasztok. Eladó a vasam, ha valakit érdekelne. 450 000. Téli, nyári garnitúra mindkettő külön alufelnin. 3 éve lakatoltattam az alját, kultúrált belsővel.......
Piritu - 1.000.0002020-05-22 22:02:36 // 155229
Nekem mondjuk csupa olyan cuccot hoz ami fenn sincs a webshopban :-)
Poló2020-05-22 20:28:18 // 155228
Ez a webshop lemaradt 10 évvel ezelőtt. Még 156 scudetto is van benne, rákérdezek meg nincs, viszont a webshopban továbbra is fent van. Szerintem a többi ritka alkatrész sincs nála.

Külső küszöböt tudtam volna venni 60 körül gyári újat a balosból év elején. De az is csak a külső lett volna.

A Győr környéki lakatos a Laci bácsiék?
gottfriedg2020-05-22 19:26:41 // 155227
Köszi, ezt nem tudtam! Én először Sikaflex-szel ragasztottam körbe a dugókat, de az üregvédősök mondták, hogy ők ki szokták dobni és leragasztják a nyílást, ahogy te is mondod.
Kazes☻2020-05-22 18:32:01 // 155226
Futómű, hajtáslánc... értesüléseim szerint, merthogy már én is körbepislogtam kicsit. :)
Zolibácsi2020-05-22 17:39:26 // 155225
Mekkora szívás manapság egy crosswagonnal együtt élni? Mi az ami az el következő időszakban probléma lehet? Pl alkatrész szempontjából?
liusz2020-05-22 16:31:24 // 155224
A hátsó taposókon (padlólemez a hátsó utasnak) van 3-4 kis kivagás, az autó alá kell menni és látszik. Az vissza tud záródni, ha fennakad az autó valahol vagy eltömődni a kezdődő rozsdásodástól.
A gumidugókat én leragasztottam üregvédőzés után, hogy ne menjen be víz a küszöbbe.
gottfriedg2020-05-22 14:27:56 // 155223
Az ülések alatt hol van kifolyó és azt hol lehet tisztítani? Az a kisablak valóban alattomos egy dolog, mert a 147 is úgy ázott be, hogy a kárpiton észre sem lehetett venni, mert nem ázott fel, de a küszöbben és a padlón állt a víz. Szerencsére ha véletlenül is, de észrevettem.
A 147 is kapott Mike Sanders kezelést, ha lesz 156 is, akkor idővel az is kap majd egy ilyen védelmet.
gottfriedg2020-05-22 14:25:15 // 155222
Már csak azért is jó lenne menteni a Fiatot, mert télen inkább azt használnám.
Levee156SW2020-05-22 13:04:23 // 155221
Csak arra celoztam, hogy a jarvanyhelyzet miatt mindennek is be van zuhanva az ara, de foleg a szep allapotban mar lassan tenyleg hobbi/luxus Busso Alfa fele cikkeknek, igy aki meg el is akarna adni,ha teheti, inkabb kivar,szerintem.

Rohadasilag sztem mar mindent elmondtak elottem - a legalattomosabbnak az elso dobban levo kisablakot tartom, kuszobvegnel ha mar latszik kivul,alul meg benyulsz,meg akkor is max. a kozepsonel tart.
Padlolemez sem annyira veszes (2002-es az enyem)- 1-2 evvel korabban elkezdi ledobni az alvazbedot,mint ahogy tenyleges porladas/luk lenne. Sok mulik azon, hogy az ulesek alatti vizkifolyok tisztak-e, meg hogy elete soran sikerult-e mindig ertelmesen emelni az autot.
Liquid2020-05-22 12:24:24 // 155220
jó ötlet, de akkor lesz igazán jó ha a koromágyút is V6-osítod :)
VV62020-05-22 12:23:00 // 155219
Amikor vettem, én is arra gondoltam, hogy majd a Fiattal vegyesen használom szaladgálásra, de az első alkalommal megértettem, hogy nem erre való.
Kócosw2020-05-22 10:50:28 // 155218
Németben a 166 V6 okat utánad dobjak már szinte. Engem már szekáltak hogy vegyek mert kéne a kollekcióba 🤣
gottfriedg2020-05-22 10:32:37 // 155217
Leginkább városban. De a tervek szerint megmarad mellé a Brava, a V6-ot inkább hobbinak szánom és akkor nem kell feltétlenül városban nyúzni. De úgy érzem, hogy a Busso nem maradhat ki az életemből és ha mostanában nem lesz, akkor már valószínűleg soha.
VV62020-05-22 10:07:58 // 155216
Városban mászkálva fogod használni a V6-ot? Ennek semmi értelmét nem látom.
gottfriedg2020-05-22 09:56:08 // 155215
Gondolkodtam rajta. 😁 Főleg most, hogy felkerült egy szépnek tűnő. De én leginkább városban mászkálok, nagy lenne nekem a 166. Ráadásul annak még jobban nekib*szkodnák az ajtókat a szűk parkolókban. A hátsó futóművétől meg erősen tartok. A témában jártas emberek azt mondták, hogy sok dolgot már most is csak bontva lehet találni az autóhoz. 156 futómű meg gyakorlatilag 147/GT futómű, így nem annyira ritka típus. De egyébként egy szép állapotú rovarlámpás az én szememben könnyfakasztóan szép autó.
VKG699!!! (4x156+75)2020-05-22 09:03:15 // 155213
Szia! Hol lehet még kapni küszöböt újat? Én a múltkor kerestem, de nem találtam.
Sajna nálam is eljött az idő :(
Dante2020-05-22 09:00:46 // 155212
166 árai vannak jelenleg eléggé mélyponton még. Azok között nem néztél szét egy jó 3.0 V6 után? :)
gyml2020-05-22 08:09:40 // 155211
És többet nem lát havat és sót :) Szerintem ezek már főleg hobbiautónak valók. Szépek, de vigyázni kell rájuk és akkor sokáig örömet okoznak. V6os szívómotort már senki sem gyárt. Kuriózum lesz pár év múlva.
gottfriedg2020-05-22 07:50:31 // 155210
Az a baj, hogy már nehezen bízom meg a kasztnisokban. Ráadásul nem olcsó a munka és azt még fényezni is kell.
Na meg amit hegeszteni kell, az már sajnos nem lesz olyan. Viszont ha viszonylag jó és kap egy jó alváz és üregvédelmet, akkor talán megmarad. 😊
gottfriedg2020-05-22 07:47:42 // 155209
Köszönöm! 156 sw-nél be lehet nézni a csomagtér kárpitja alá? Mert 147nél igen, Brava-nál viszont van egy nagy, rögzített kárpit, ami alá csak bontás útján lehet benézni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak