Fórum >> Típusok >> 159

Kompressz úr2007-06-03 12:06:59 // 3802
Szövegeléstudomány...cöcö. Aztán ki tetszenek találni valamit, aztán egyből egy szövegeléstudóshoz tetszenek szaladni, hogy nehogy már más is kitalálhassa azt :-D
Vikking 3112007-06-03 10:10:02 // 3801
Na igen, ezt mondom én is, hogy ezen is ki voltak akadva sokan, hogy össze-vissza jár... Aztán most kicserélték egy ilyenre, és ez se tetszik...
Tom122007-06-02 23:56:25 // 3800
Igen, nagyon pontos, hidegre, melegre, huzatra, álldogálásra érzékenyen reagál, mint amilyennek kell lennie egy "hőmérőnek"...:-)
Alfacus Maniacus2007-06-02 23:45:40 // 3799
Bizony, gyűrűmön az NME virít, amikor még nem voltak szövegeléstudományból megélő karok:)).

Büszkeségünk külön tárgya, hogy a nagyon száraz NME név előtt leánykori nevünk Rákosi Mátyás Nehézipari Műszaki Egyetem volt!
Kompressz úr2007-06-02 23:40:32 // 3798
Az úr miskolci gépész (NME) ? Szerény személyem még iparjogászként :-DDD kezdett , de aztán a Miskolci Egyetemen végzett egyszerű jogászként. (közben felütötték a fejüket mindenféle bölcsész (eleinte a bölcsészeket könnyű volt felismerni :-D ) és közgazdász palánták is.
Alfacus Maniacus2007-06-02 22:58:57 // 3797
Gramercy Paulus,

sportivo szíved kiöntéséért, de eddig cepelnem kellett ennek bús terhét, nem találván méltó szavakat a leírt hányattatások empatikus reflexiójára! Mostanra rendeződtek soraim (miután ma este 6-kor befejeztem az e félév utolsó szorgalmi napjának utolsó előadását) és immár képességeim háborítatlan birtokában mondom: abcug és hallatlan, de aligha egyedi.

Én nem vagyok hiperszenzitív a szalonbéli kalandokra (könnyen beszélek, én a Merkurnál szocializálódtam több ízbeni is Dacia átvételeken, ahol külön pénzért véletlenül tudtak szerezni a hiányzó tanksapka vagy ablaktörlő helyett másikat).

Szóval farizmom sem rádult pl. a 156-os átvételekor anno: minden OK, végül az öltönyös - kb. 2 hete autóátadó, 3 hete érettségizett korosztályú - ifjonc a tartalékkulcsot tenyérrel látványosan a kocsi tetejére csapta, a kulcskarikát helyettesítő gombócba gyűrt - üvegmosóhoz hasonló - drótkupac ott helyben végigkaristolt festést, lakkot.
Vagy a 159-es: minden előre részletesen megbeszélve, hogy T. Nőm a vásárló (tulaj) - mert el nem ítélhető módon orvoskedvezmény igénybe véve - de a forgalmiban üzembentartó szerény személyem. Csak második nekifutásra sikerült, alapban természetesen elfelejtődöttek a megbeszéltek és a forgalmit cseréltetni kellett., de végül is lett másik.

(Engem a márkaszervizek jobban foglalkoztatnak, mert nem igazán tetszik az olyan szerelőcsarnok, ahol Land Rovertől Niváig minden látható az Alfák mellett. Erről eszembe jutnak azok a kb. a 2. pún háború idejére eső évek, amikor gépészhallgatóként nyaranként a miskolci XVI-os Autójavítóban dolgoztam. Az volt 'az' autójavító, következményként 402-407-es Moszkvicstól a Warszava-n át a 900-as Wartburgig és Csepel D350-től Ikarus 55-ig mindenhez 'értettünk'. Daliás idők voltak, de most jobban örülnék csak Alfákhoz, de azokhoz nagyon értő 'szakbarbároknak'.)
Vikking 3112007-06-01 22:27:33 // 3796
Sziasztok 159- tulajok!

A vízhőmérő témával kapcsolatosan valami : Nemrég olvastam szanaszét a fórumon a 156okkal kapcsolatban, hogy nagyon kóvályog a mutató, és össze-vissza jár, nem úgy, mint pl a német autókban, mert, hogy más metódus alapján mér a 156ban a vízhőmérő... Folyamatosan figyeli a hőrmérsékletet, míg más autóknál nem így van. Nem tudom pontosan már, mi volt, de valami ilyesmi... Szóval lehet, hogy ezért tettek a 159-be más alapú hőmérőt... De nekem csak rémlik, nem vagyok semmiben se biztos!!!! Na üdv mindenkinek.
Kompressz úr2007-06-01 22:14:28 // 3795
Kiöntöm nektek a szívem, erre semmi reakció... brühühü
Alfacus Maniacus2007-06-01 09:33:42 // 3794
Corn!

Vízhőmérő. Gyanítom, hogy valóban díszkütyü a jószág. Hivatkozva a Népítéletemben említett esetre - Sevilla (ott kezdett hülyülni a légkondi), 42 fok árnyékban és dugóban araszolás, menetszél 0 - mutató rezzenéstelenül vízszintesen áll. Hogy közben be-ki kapcsol a vent, és egy működő műszernél láthatónak kellene lenni a kapcsolási tartomány néhány fok hiszteréziséneknek, az fix.

(Nem tudom, az újabb 156-osok hogyan működnek, az enyém 1999-es gyártmány volt, gyönyörűen látszott, hogy mászik fel a mutató aztán szirénázik a vent és megy vissza a hőmérséklet)
Zool2007-06-01 09:24:23 // 3793
Nekem a kedvencem az volt, amikor a helyi multi-kereskedőtőől nem tudtuk elhozni az egyik ismerősöm átveendő Vectráját. Előtte az eladó mindent akkurátusan végigmutaott, navitól a motors csomagtartónyitásig. Csak hát az a fránya moci nem indult be... Én speciel határt lépek a vétel/szervízek miatt, mert (egyedül!) az említett multi lett volna illetékes Volvóban. Egyébbként van 1-2 vicces alfa díler is, akiket olasz mivoltukon felül nem sok minden kvalifikál (meg van két egészen komoly is azért). Adott esetben a családias hangulat sem kárpótol az amatőr hozzáállásért. De furcsa hogy a multik is ennyire lazák. Mondjuk a kedvencem a : www.volvoszalon.hu volt (nemrég megszűnt) megcsömörlött Volvó-tulaj beszámolója, nagyon durva. Persze ez nem mentesíti az Alfát attól, hogy rendbe tegye a hálózatát, amit egyébbként több országban is megtett.
Kompressz úr2007-05-31 23:31:19 // 3792
No! A dolog úgy kezdődött, hogy elindultam Bo-hoz Gt-t venni. Addig-addig nézegettük az autókat, amig 159 lett a Gt-ből, jutalmul kaptam némi kedvezményt.
A dolgok rákfenéje, a bajok gyökere az volt, hogy Bo elment szabadságra, és átadta az ügyet az egyik kolléganőjének.
Így aztán Bo helyett egy ismeretlen nő foglalkozott az autómmal. Még Bo-val minden papírmunkát elintéztünk, tehát "csak" ki kellett fizetnem (megtettem, mivel bár kicsit hazudós, de úriember vagyok és még emlékeztem, hogy az előző félévben még magyaráztam valamit a hallgatóknak a pacta sunt servanda elvről :P), a labda tehát a CsB-nél volt. Mivel az autó raktáron volt, így nem kellett várni arra, hogy Giovanni et compagnia-nak legyen kedve összerakni egyet, egy hét átadást vállalt Cs-B.

Tekintettel arra, hogy nem büdipesti lakos vagyok, így bátorkodtam 3 munkanap után (hétvége közbejött) felhívni a női személyt, hogy mi a helyzet. Semmi konkrétumot nem tudott mondani, másnap is hívtam, ekkor egy férfi értékesítő bíztatott, hogy a remény hal meg utoljára, de még előtte az illetékes okmányiroda rendszere illően elhalálozott, de várjak türelemmel, a csodát már megrendelték.

A harmadik telefon során kicsit már ideges voltam (mondtam, ha nem tudják, hogy mikor tudják átadni az autót, akkor tegyék oda, ahova akarják...), ez érződhetett is a hangomon (nem vagyok kiabálós), a kifakadásomra válaszként az értékesítő (hölgy megnevezést nem használok mert nem érdemli meg) nő simán leordított.

Eljött a csütörtök reggel, amikor azt mondtam, hogy nem kell az autó (komolyan is gondoltam, a feleségem a hátam mögött beszélte le a szalonnal, hogy mégis átvesszük az autót), késő délután szóltak, hogy péntek este 6kor átvehetjük az autót. Másnap felkocogás, autó átvétele (a sok bosszúság miatt nem örömöt, hanem hányingert okozott az autó átvétele... :-( ).
Két nap múltán egy vakegér escortos lebontotta a hátsó lökhárítómat, így látogatást tettem a debreceni szervízbe. Miután leadtam, másnap hívnak, hogy van egy kis probléma... A szervízben mondják, hogy körbefotózták az autót, mert kagylósan fénylik, ugyanis Cs-Bnél az autót elkezdték polírozni, de nem fejezték be!!!!!!!!!!!!!!!!!! Így a félbehagyott polír miatt a fényezés kagylósnak tűnik. Az autó egyébként sérülésmentes volt, de pasztanyomok voltak az autón mindenhol és polír közben belemartak az antennába is.
Felhívtam Cs-B-t, hogy mégis hogyan gondolták, erre az első reakciójuk az volt, hogy az autó sérült!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ettől kicsit bepöccentem (azért közben utána jártam a dolgoknak, hogy hogyan lehet helyretenni a fényezést), a végén egyezséget kötöttem, kaptam némi csecsebecsét.

Naív módon ekkor azt hittem, véget értek a kellemetlenségek. A következő forduló a matricarendszám volt. Egyrészt ha egy hónap után nem kérdezek rá, simán elfelejtettek volna, másrészt miután feltették (már a bal felső széle elvált a lökhárítótól; a négy matricás autóm közül elsőként...) épp elhagytam volna a tetthelyet, amikor kedvesen közölték, hogy ez még 10.000 Ft lesz (kérdés, hogy akkor mi az az üzembehelyezési díj, amit pofátlanul elkérnek...).
Röviden ennyi. Kérem szavazzatok, hogy hiperérzékeny vagyok vagy sem!
BadBoy2007-05-31 22:44:53 // 3790
Bo már nincs ott, igy most már tényleg megirhatnád a beszámolódat a Csiki-Begéről!
Kompressz úr2007-05-31 22:42:55 // 3789
Jaaaa, hogy a Csiki-Bege...?
Kompressz úr2007-05-31 22:42:12 // 3788
Milyen részletek? :)
Képzeld, valami zizeg az autóban (most vagy egy tücsök - barátnős verzió - vagy az anyósülés..., vagy a cd tokok - ez is nagyon barátnősen hangzik :-DDD
Alfacus Maniacus2007-05-31 22:35:38 // 3787
Érdekelnének a részletek...
BadBoy2007-05-31 22:21:45 // 3786


Ilyen kulcstartót kaptunk.
Kompressz úr2007-05-31 22:17:47 // 3785
Én se kaptam, bár nekem minden, az autóhoz kapcsolódó kellemetlenségről Csiki-Bege jut eszembe (tartok tőle, hogy ez már Móricka-szindróma)
Bckk2007-05-31 22:17:47 // 3784
nálam is előfordult egy kliensnél h. nem jutott el hozzá a cucc, de lehet a posta is bünös benne :(((
nem ajánlott levélként megy ki ha joltudom és nem is biztos h. mindenkinek elküldik
Kompressz úr2007-05-31 22:15:09 // 3783
No, akkor az embléma ügyhöz (mindenki eldöntheti, hogy úriember vagyok vagy igazmondó :))): az eddigi négy alfám/nkból egy sem fakult, egyikről sem pattogzott semmi, még a nero 147esemről sem, pedig az kapott rendesen kavicsot, követ az orrára az országunk útjain.
BadBoy2007-05-31 21:23:42 // 3782
Ezzel azt akartam mondani, hogy neked is rá kellene kérdezni, hogy Te miért nem kaptál.
BadBoy2007-05-31 21:23:08 // 3781
EGy cikket olvastam, ahol azt boncolgatták, hogy a szerviz nagyobb pénzeket tud hozni, mint maga az autó.
Alfacus Maniacus2007-05-31 20:25:18 // 3780
Hát ha Kalex is kapott, az más:))

(Én továbbra sem)
Grando2007-05-31 19:34:06 // 3779
Hát éppen ez az, hogy amit itt apró gikszernek olvastunk, azokat a versenytárs modelleknél éppúgy meg lehet találni. Ha nem pont ezeket, akkor mást. Ezért számítanának inkább a valóban lényeges dolgok (lásd lentebbi hsz.). Na akkor van xar a palacsintában, ha azokkal van gond.

Az autógyártók forgalma nemcsak az új autók értékesítéséből jön össze, nagyobb (vagy legalábbis tetemes) részét teszik ki a szervizre költött lóvék...
BadBoy2007-05-31 18:48:36 // 3778
De az SW volna a megoldás a csomagokra. De akkor ne mondjuk azt, hogy a csomagtartó nyilása kicsi. Ki van küszöbölve!
Zool2007-05-31 18:45:32 // 3777
Grando

Én is inkább úgy vélem, hogy 10millához közelítő autóknál nem szabad apró gikszereknek sem bekövetkeznie. Márpedig az autógyártók az újatóértékesítésből éllnek. Az a mentealitás sem üdvös, hogy nem veszünk tudomást a hibákról. Az Alfa nyílt célja hogy más márkáktól szedjen el vevőket, ők pedig nem bocsátanak meg könnyen.

A limó csomagtartónyílása pedig elég komoly gond volt ahhoz, hogy hátrébb sorolódjon nálam a rangsorban a 159. Őszintén szólva nevetséges, hogy hosszában nem tudom becsúszatatni a nagybőröndömet egy 4.7m es középkat kocsiba. Ezt még a 147 is tudta!. SW pedig elvből nem, de ez egyedi gond.
BadBoy2007-05-31 18:28:14 // 3776
Na majd folyamatosan fogom lesegetni.
BadBoy2007-05-31 18:26:50 // 3775
EZ meg Dunaszerdahely! Az import küldte, és még levél is volt!

Na akkor ezt most visszavonom, denem is értem! De majd Bckk elmagyarázza, hogy ez hogy lehet, ő az Alfa eladó.
Corn2007-05-31 18:26:38 // 3774
A hőmérővel kapcsolatban: azt ugye tudjuk, hogy a vízhőmérséklet nem állandó. A 159 viszont állandónak mutatja: beindítás után felkúszik vízszintesbe a mutató, és onnan nem mozdul el egy picit sem. Valszeg azért, hogy a tisztelt felhasználó méginkább azt érezze, hogy mennyire tuti az autója... Nem hiányosság, mert vastagon nem érdekel, hogy 88 vagy 92 Celsius a víz, de ha már egyszer hőmérőm van, akkor a tényleges értéket is mutathatná, nem csak a lebutított "most jó / most nem jó" infót.
Corn2007-05-31 18:22:25 // 3773
Én sem kaptam kulcstartót... igaz, ez Bukarest, és nem Budapest.
BadBoy2007-05-31 18:17:34 // 3772
Na neeee! Kalex is kapott! Nekem ez az infóm. Le fogom fényképezni, hogy mit kaptunk, de röviden: képes brozsúra, katalógus a kiegészitőkkel, DVD amin a 159-es gurul, egy bőrtok a kulcsnak, és köszönőlevél, amiért meg lett rendelve az autó.

Hát én erre is rákérdeznék!
Alfacus Maniacus2007-05-31 18:13:03 // 3771
Valami diszkrimináció fennforgása van országok között, mert Itt Bp-en tavaly májusban se csomag, se bőrtok kulcshoz..
BadBoy2007-05-31 18:01:46 // 3770
A kulcshoz még egy adalék!!!!

Nem igaz az, hogy a kulcsodat, és a lakáskulcsokat nem hordhatod együtt, és erről még nem beszélt senki!!!!!!!!!

Ugyebár mindenki kapott az autó megrendelése után, vagy átvétele után egy csomagot, és egy köszönölevelet, de ahhoz volt valami!!!

És mi volt az????

Egy bőr kulcstartó a 159-es kulcsára méretezve, és azon van egy kampo, vagy hogy a francba hivják, amire rá tudod akasztani a lakáskulcsaidat!!!!!
Igy ez a probléma is esik!
Grando2007-05-31 17:54:40 // 3769
Hali!
Írod, hogy: "Ha nem is lehet tökéleteset alkotni, azért lehet rá törekedni..." - Egyetértek veled! ;))
Ha a "népítéleted" nagyrészt nem ízlésbeli nüanszokra támaszkodott volna, nem is szóltam volna semmit. Természetesen vannak közöttük objektív dolgok is, amik viszont szintén apróságok (szerintem - persze könnyen dumálok, nem én "szenvedek tőlük ;)) ).
A lakáskulcs dolog télleg érdekes probléma, én még senkivel nem találkoztam, aki a kocsi kulcsával együtt lógatná ezeket, nem is túl prkatikus. Ha csak egy átlagos lakásra gondolok, van bejárati ajtó kulcs (sok esetben nem is egy, nálam 3), esetleg kertkapu-, vagy lépcsőház-kulcs, postaláda-kulcs, garázskulcs, tárolókulcs, és még lehetne sorolni. Szóval ez a gond véleményem szerint nem igazán az autógyártóra tartozik. Írod is, hogy több autómárka már hamarabb bevezette a kulcs nélküli megoldást. Na most ha az Alfákban nem ez lenne, hányan mondanák, hogy "lám, lám, még erre sem képesek"?
A hőmérőnél nemtom mire gondolsz, bár ez valóban érdekes dolog lehet, kérdezz rá a szervizben - én is kíváncsi vok rá! ;))
A csomagtér-ajtó szűkösségére pedig az SW jelentene megoldást gondolom. Vagy az autó áttervezése. :))
A pohártartót nem is tudtam... Végre, itt a kánaán! :DDD
A felnik meg...hát igen. Ezek a hülye olaszok nem a balkánra tervezték. Én is görcsölök velük rendesen a hepe-hupákon, meg a nyomvájúkban, de eszembe sem jutna ezt felvetni. Az esztétika áldozata vagyok néha! :DD Nemtom mi a 159 osztóköre, ET-je, de biztosan tudsz hozzá szerválni kisebb felnit. ;))

A csellengő csavarok már aggasztóbbak, hacsak nem vmit szállítás után szereltek be, és Jóska otthagyta nagy körültekintésében...

Szóval lényegében csak azt szerettem volna mondani, hogy inkább lehetnek érdekesek a műszaki tulajdoságok, erősségek vagy hiányosságok, amik nagyobb mértékben befolyásolják az autó használati értékét (motor-váltó-futómű-hűtés-fűtés-elektronika-stb...).

Cartársi üdvözlettel:

Don felülírott di Fülig ;)))
BadBoy2007-05-31 17:54:20 // 3768
Szerintem marketing hadjáratot folytat mindenki, csak mindenki más összegből!

Szerintem ez egy olyan dolog, ami a mi autónkon is meg van, de magasról le sem ..... Semmi köze a vezetséhez, és az összerakás minőségéhez. Akinek nem tetszik, elfordulhat! Nagy hibák ne jöjjenek elő, amik a motrot, vagy az elektronikát érintik, és a festék is jól fogja birni, akkor az embléma nem érdekel!

147-es emblénmája nem kopik!!! Azt kell venni! :)
BadBoy2007-05-31 17:50:27 // 3767
Nos akkor kezdjem: :DDD

SZrintem a hőmérő (gondolom a vizhőmérő) nem nagyon sok autóban hullámzik, én nem láttam a 147-ben sem, és Bravaben sem, hogy hollámzott volna. De miért is fontos ez neked? Csak nem a KVd akarod leforrázni, de soha nem megy fel a viz forráspontig?? :PPPPP :DDD

Kulcs? És ahol csak az újlenyomat kell? Azzal mi van? Ott hová teszed a kulcsodat?

Koffer? Létezik SW verzió! :D

17'-es kerekek? Ha a 147-es ennyire rázott volna mint ez, akkor még mindig meglenne! Próbáld ki azt, és megtudod, mi a rázkódás, és hepehupa!
Alfacus Maniacus2007-05-31 17:03:02 // 3766
Ez nagy igazság, de ezzel nem állíthatok be jövő kedden az előrehozott 30.000-es szervízbe.

Viszont ha tudom, hogy a bal alsó 'csellentyűcske' (közreadom ezt a gyönyörű szót: egy kínai műszaki cucc magyar nyelvű kezelési utasításában volt...) többeknél C dúrban trombitál, de észrevehető következmények nélkül, akkor ezt megemlítem a szakszervíz szakférfiának.
Ha csak nekem, akkor lehet, hogy óvakodom a kisérleti terepmunka elkezdésétől.
Tibe2007-05-31 16:49:37 // 3765
Cartársak, hibátlan autó nincs, hívják az Alfának, vagy Toyotának, vagy bármilyne offos német csodának :P
Alfacus Maniacus2007-05-31 16:45:27 // 3764
Corn!

Pár reflexió az eddig írtakra.

(1) Csodálom, hogy a Népítélet elfogadta a 2000-km-es anyagodat, mert saját szabályzatuk szerint ezt még nem lehetne közölni. Ezt csak zárójelben)

2) Első radar: hamar érzed a kocsi orrát, azon meg a radar sem segít, hogy az eléd tolatással beálló idióták meg nem. Legutóbb szombaton este tolattak bele a szépen kiálló pajzsba, szerencsére olyan masszív, hogy semmi deformáció, csak a lakkot szedte le pár centin a peremen (hülyegyereknek a pajzs éle mint kés, bevágta a műanyg lökhárítóját)

3) Szubjektív gondolataid a kocsiról kissé exponálják azt, amit eddigi Fórumtagságom alatt haloványan, de észlelni véltem:
a) vagy Magyarországra jöttek a legjobb Alfák és csak pár csodabogárral esnek meg kisebb kalandok
b) vagy távolról nem ez a helyzet, de úriember nem égeti magát azzal, hogy kritizálja a szeretőjét

Mindenesetre az én izlésemnek szimpatikusabb egy valódi napi használatra épülő 'ki mit vett észre' kötetlen légkör, mert abból mindenkinek több haszna lenne, mint a 'nincs probléma' módszerből.
De ez csak egy magánvélemény.

Üdv.
Alfacus Maniacus2007-05-31 16:03:10 // 3763
Mesa!

Ez az embléma dolog lehet, hogy valami új, ráerősítünk a 'tutti összerelésre' (copyright: Mesa) dolog. Én egy év és 25.000 km alatt sok apró kavicsot kaptam, motház fedélen apró leverődések vannak, de embléma régi dicsőségében (fényében) ragyog.
Összeszerelés: hogy marketingfogás, azt egyetlen átitatott alfás nem fogadná el (mindenféle szemöldökráncolásokat kockáztatva mondom Neked, óvatosan körülírva: 156-osom variábilis zajforrásokban jóval szegényesebben volt eleresztve, mint a jelenlegi 159-es)
mesa2007-05-31 11:02:35 // 3762
159 - egy új korszak ???

Tegnap voltam márka szervízben. Épp érdeklődtem Alfa embléma miatt. azenyém
alaposan kifakult és a lakk is lepattogzott róla

Ott áltak a 159-esek sorra.
És mit figyeltem meg ?
Kitaláljátok, ugye ?!

Pattogzott le a lakk az emblémákról! A pár hónapos kocsikon!!!

Miért van az, hogy az ugyanilyen megoldású Bimmerek jelvénye a húsz éves kocsijaikon is tökéletes állapotban van, a mi kocsijainkon meg pár hónap után bomlik el ?

Szerintem ez nagyon igénytelen.
És az ilyen bosszantó apróságok miatt fogják ugyanúgy leolaszhulladékozni !

Mert egyébként a szépséges AR logot mindenki megnézi a kocsikon, és azt látják hogy esik szét ...

Nincs olyan érzésetek tulajoknak, hogy ez a most tutti összeszerelés csak egy marketing hadjárat része ?
Corn2007-05-31 10:51:40 // 3761
Szia,

nos, megvettem mert szép, és az első 2e km alapján imádom, és örülök hogy megvettem. Nem csalódtam, azt kapom amit vártam.
Ugyanakkor tényleg van benne néhány olyan részlet, amiket csak kicsit máshogy megoldva jobban közelítettek volna a tökéleteshez, és ezeket a részleteket sztem nem szabad elintézni azzal, hogy "ez egy Alfa, ennek szabad ilyennek lennie, ha nem tetszik vegyél német tucatautót". Lehet, hogy aki kiad egy kisebb vagyont egy középkategóriás autóért, az elvárja, hogy ne kapjon ilyen apró kényelmetlenségeket. Amik nem hibák, de meg lehetett volna oldani kényelmesebben is. Ha nem is lehet tökéleteset alkotni, azért lehet rá törekedni... és a tökéletlenségeket jelezni kell, hogy az utódban kijavíthassák és közelebb kerülhessenek az ideálishoz.
Pl. azt mondják, hogy ez "driver's car"... OK, de akkor a hőmérő inkább mutassa a tényleges hőmérsékletet ahelyett, hogy hajszálpontosan meredjen az ideális értékre folyamatosan. Vagy induljon kulccsal, gomb helyett.
Lehet, hogy kukacoskodásnak tűnik, hogy miért nem lehet rátenni a lakáskulcsot a kocsikulcsra... az autók évtizedekig kulccsal indultak, és a legtöbben a kormányoszlopról fityeghetett a kulccsomó. Illetve aminél máshol volt, arra is rá lehetett rakni 1-2 másik kulcsot. Aztán jött a Renault a kártyával, jöttek a németek, és jött az Alfa is, és nincs szívem a gyönyörű középkonzolt összegányolni a lakáskulcsokkal. (Zárójeles sztori: egyszer építettünk egy apartman-hotelt, ami alapvetően hosszabb tartózkodásra szólt, és az alap-gondolata az volt, hogy a vendég minél inkább érezze magát otthon. Ennek érdekében az apartmanok nem kártyával, hanem kulccsal nyíltak, és a zár-típus kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a kulcs hagyományos kulcs-formájú legyen, az ettől eltérő kulcsokat eleve kizártuk.)
Csomagtartó: maga a csomagtér nem kicsi, de a nyílás mérete... nem mondom, hogy a tandemernyő az átlagos méretű csomag, de pl. a nagyobbik bőröndömmel is kellett matekozni, mire be tudtam tenni komolyabb rombolás nélkül. Egy sportautónál természetes, a középkategóriában kompromisszum.
A pohártartót azért nem hiányoltam, mert van benne :) Ott figyel a szivargyújtó előtt, hamutartónak álcázva.
A 17-es kerék mint alapfelszereltség nem hátrány, sőt... de ha Bukarestben nem szeretném kiélvezni az összes hepét meg hupát, akkor esetleg szeretnék egy ballonosabb gumit egy kisebb felnin, főleg télen, de erre nem volt lehetőségem. Jobban utána fogok járni azért ennek a témának őszig.

A fenti apróságokat természetesen a vásárlás előtt is ismertem (eleget nyúztam a tesztautókat), és az autó előnyeiért cserébe elfogadtam. De ez nem jelenti azt, hogy a következő modellen nem lehetne megoldani őket, és azért szemet hunyni felettük, mert ez egy Alfa (még akkor sem, ha eretnekség ezen a fórumon ilyet mondani).

Ja, apróság, de talán érdekes: az utastérben 3 csavart találtam az ülések alatt az autó átvételekor... remélem csak Giovanni zsebéből esett ki, és nem hiányzik valahonnan :)
Grando2007-05-30 22:16:54 // 3760
Nekem elolvasva úgy tűnik, hogy: megvetted, mert szép, aztán mégsem jött be, mert nem tudsz vele centizni, nem tudod rárakni a kocsikulcsra a lakáskulcsokat, meg a szivargyújtó nem jó helyen van. Ja, és nem fér be a tandem siklóernyő (skandallum!). De azér nem olyan rossz, mert mindenki megnézi.
Amúgy kihagytad, hogy a pohártartót kihagyták.
A 17"-os felnivel már valóban kissé jobban érezni az út egyenetlenségeit (xarságait...), de azért ezt a negatívumok közé írni... (A brembo egyébként a 166-ban elfér a 16"-os kerék mögött is.)
Összességében a negatívumokat kissé bővebben sikerült kifejtened... :(
Corn2007-05-30 22:02:44 // 3759
Szia,

a problémamentes tolatással nincs gond, csak azt nem tudom, mikor kell megállni :) Ui. nem könnyű megérezni, hol van az autó vége, tudok-e még tolatni 5 centit, vagy már foglalhatom az időpontot a fényezőnél.
Az autó orrát könnyebb megszokni, de az sem egyszerű feladat, még akkor sem, ha kardot nyelve ülök. Ehhez képest az 5 méteres XJ-vel is gyerekjáték volt centizgetni.
Sminkelni meg ritkán szoktam, főleg nem a kocsiban. Még a végén beakadna a műkörmöm a sminktükörbe :D
BadBoy2007-05-30 21:35:48 // 3758
Elfelejtettem ezeket a kommentárom végéről!!! :DDDDDD

Tudom! Nem sértődöm meg! Ahogy a közmondás mondja:

"Bolond lyukból, bolond szél fúj! :DDDD
Tedi2007-05-30 21:28:59 // 3757
Jó-jó, nyugodság van Sanyikám, ne vedd magadra ennyire, csak vicc vót :)))
BadBoy2007-05-30 21:23:11 // 3756
Hát akkor tennék pár megjegyzést az itélettel kapcsolatban, mivel te mondtad, hogy irjunk :))).

Tolatóradar?????? Nekünk nincs, és kifejezetten nem is akartunk! Akkorák a tükrök, hogy probléma mentesen lehet tolatni vele. Előre meg egyáltalán nincs gond a kilátással, ha nincs annyira megdöntve a ülés olyan szögben, hogy már majdnem fekszel. A tökröket pedig nagyon rosszul állitottad be, mert szerintem, nagyon jól lehet bennük látni, ha nem sminktükörnek használod! :PPPP :DDDDD.
Kompressz úr2007-05-30 19:45:47 // 3754
Link hozzá (csak, hogy ne kelljen keresgetni :)))?
Corn2007-05-30 19:44:23 // 3753
Sziasztok!
Új hús a fórumon :) Nemrég vettem át a 2. alfámat, egy 33 TD után pár évvel egy 159 2.4-et. És élvezem :)
Feldobtam róla egy Népítéletet is, lehet támadni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak