Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2013-05-12 20:11:57 // 35306
Nem tudom, h rossz-e a látszólag magasabb turbónyomás, de nem is érdekel :-)

Azt viszont jó lenne tudni, hogy ugyan az EGR kiiktatása megszüntette a hibát, de vajon konkrétan az EGR volt az oka, vagy csak egy ponton megbolygattuk a rendszert és az EGR-rel elhangoltuk a program karakterisztikát.

Én még mindig a gyári híve vagyok, de a jelenlegi EGR-rel nem jól működik a rendszer. Ha veszek egy újat csiliárd pénzért az vajon megoldja a rángatást? Mert a tisztítás már nem. Olcsóbb kiüttetni, vagy így használni, de ez ugye nem a legjobb hozzáállás. Na mindegy...

Egy biztos, a szeleptányér megszorul zárt helyzetben, egy kicsit nagyobb erő kell a nyitásához kézzel. Mert ugye most hozzáférek :-)

Nem tudom...

Jó éjszakát.
Coolby2013-05-12 20:04:05 // 35305
Hát nekem bal belső csinálja időszakosan... azért álltam neki szétszedni, mert kis naívan egy lökhárítóban lévő stekker beázásra számítottam, de nem jött be... Kábeleket bemérni meg se hozzáértésem, sem műszerem nem volt, így most egy összerakás, szétszedést feleslegesen csináltam. Szereznem kell egy kicsit hozzáértőt, hogy legközelebbi szétszedésnél mindent lehessen méricskélni...

Szétszedés nem vészes amúgy, ha már tudja az ember... Egyedül a hátsó lámpa 3-3 csavarját macerás kiszedni, mert azokat nehéz elérni... Többi gyorsan megy.

Nem tudtok valami hobbi elektro zsenit, aki nem horribilis óradíjakért átnézi nekem, hol a hiba? Fizikai szerelést csinálnám én...
Alfonis2013-05-12 19:27:34 // 35304
háj!
sok hozzászólásod olvasva, én is eljutottam a ledugózásig. Blogomba már írtam, h a tisztítás nem segített nálam sem a kis rángatásokon. Ledugóztam most épp utazunk vele már at ben vagyunk. Város majd autópálya én is erőltettem, h rángasson de nem sikerült kihozni belőle. :P autópályán a tempomat még csinálta (LASSÚ GÁZREAKCIÓ MIATT) h emelkedőn a tempo visszaesett majd a gáz kicsit késve jött majd újra felgyorsult. És így rángatva tartotta a tempot. Ezek szuperül mind megszüntek... juppíí :)
Lámpa még nekünk sem jött de gondolom ez csak idő kérdése. Mindenesetre ez az EGR tényleg nem kell bele. Turbonál ez akkor mit jelent? jó vagy rossz? gobdolom akkor hidegen kell vele jobban vigyázni ne pörögjön annyira. Én nemtok különbséget mert kb ugyanolyannak vélem :D
Shadin2013-05-12 18:23:34 // 35303
ui.:

A turbónyomás (műszer szerint) magasabb a teljes tartományban a lekötött EGR-rel. Talán ezért is jobb a gázreakció?!
Shadin2013-05-12 18:16:50 // 35302
Tegnap előtt felmentem a Pilisbe vele és nem adott hibajelzést mint ahogy előtte két nap szokásos munkába menés-jövés közben sem. Ma du. hazafelé (Pilisből) egy laza ereszkedős motorfékes darabon bejelzett :-(

Minden placebo nélkül, jobb gázreakció az alacsonyabb fordulatszám tartományban, finomabb, egyenletesebb járás, és eltűnt rángatás. A gázpedál most azt csinálja amit én szeretnék, finom gázadásra ill. elvételre nem hisztizik. Zökkenőmentes váltáshoz csak a gázpedálra kell gondolnom és a váltási fordulaton van késlekedés nélkül.
Shadin2013-05-12 18:05:37 // 35301
Már nem elérhető :-)
Tian2013-05-12 17:04:27 // 35300
Sziasztok.
Nem tudom volt-e valakinek ilyen,vagy csak én vagyok a béna,de a service menü nem jelenik meg a képernyőn.Néztem a manuált is ott a quit setup és a keys vol. között kéne lennie.De nincs.Nem értem.Már nem értem,hogy mit nem értek:)ha valaki tud valami megoldást szóljon.


Köszönöm
Alfonis2013-05-12 16:35:11 // 35299
szép mondjuk ez az 56E km.... :S
Bambinoo2013-05-12 16:11:21 // 35298
Ha ez 2.4-es lenne, mar hoznam is.. Gyonyoru!
droberto2013-05-12 14:48:46 // 35297
"Amúgy a vezeték nem nagyon szokott szétszakadni ott ahol nincs mozgás." - Kivétel erősíti a szabályt. :)
droberto2013-05-12 14:43:57 // 35296
Osztom Peti nézetét. Ne vegyél új radart.
"Park Assistant Not Available" - Ezt olyankor írja amikor az egyik nem kommunikál a vezérlővel.
Mindig csinálja vagy időszakosan? Az előbbi a jobb. (Nekem az utóbbi volt.)
Ellenőrizd le szakadás vizsgálóval a köteget. Csak a bal belső vezetékeit nézd. A színeked látod a stekker tövében. Ha időszakos hiba van, akkor ellenőrzés közben mozgasd a köteget.
Ha jó, akkor cseréld meg a radart egy másikkal. Ha arra adja a hibát, akkor csere.
Tibcsi1662013-05-12 14:42:21 // 35295
Gratula :) Nagy munka volt?? Hány óra? Én írtam múltkor, hogy első körben a csomagtartóban lévő ECU csatlakozókat kéne megvizsgálni. Az sokkal kisebb Meló.

Persze felőlem az első lökőst is leszedheted, ha ennyi időd van :):):)

Amúgy a vezeték nem nagyon szokott szétszakadni ott ahol nincs mozgás. Ezért a kontakt hiba keresést mindig a csatlakozóknál kezdjük, és persze ott ahol a legkisebb meló. Ha a csatlakozók mind rendben akkor vezetékszakaszokat kell kimérni úgy, hogy közben próbáljuk rángatni a vezetéket. Pl. egy sípolós szakadásmérő erre pont jó. Ha így is minden rendben, akkor vagy az ECU szart be, vagy valamelyik érzékelő.
GTPeti2013-05-12 14:35:52 // 35294
Amíg nem 100%, hogy egy szenzor a hibás, addig én nem vennék. Lehet, hogy nálad is a droberto-szindróma okozza. (Vagyis időszakos kontinuitási probléma valamelyik vezetőszálban. :)
Coolby2013-05-12 14:34:07 // 35293
az a baj, hogy nekem kiírja, hogy park assistant not available, tehát nem akadályt jelez, hanem egész parkoló asszisztenst kikapcsolja :( lökhárító már visszakerült, mert ma megyünk vissza, úgyhogy újabb körnek már úgy állok neki, ha van hozzáértő segítségem, mert elektronikához én hülye vagyok... de lehet, hogy egy szenzort is veszek, mert bal belsőre adja a hibát...
Mark2013-05-12 14:28:42 // 35292
Szia. Mértem injektort. Most simán beindult, nem rángatott, amit észrevettem most az EGR kikapcsolva volt. A múltkori rángatásnál 50% körül mozgott.
droberto2013-05-12 14:03:22 // 35291
Esőbe nekem is néha akadályt jelez, de az nem hiba.
Én is utálok villamos hibát detektálni...
Nagy segítségemre volt a MES, hogy hol kell keresgélni, szakadást vizsgálni illetve egy jó barátom. Először azt gondoltam, hogy a kábel tört meg a stekkernél. Amikor ott piszkláltam veszítette el a kommunikációt (ezt egy magas sípoló hang jelzi + a kijelzőn kiírás, hogy kommunikációs hiba). Szétkaptam a stekkert, de hibátlan volt. Tovább bontva a köteget leltünk rá a hibára.
Egy multiméter szakadásvizsgálója nagy segítség.
Ez a kép segíthet:

Kitartás, és hívj, ha elakadsz.
Ja, az UH hibát összecseréléssel ki tudod zárni. Kiszedni sem bonyolult.
Coolby2013-05-12 11:46:06 // 35290
No, mindenki szerelget látom :)

Én tegnap leszedtem hátsó lököst, hogy tolatóradarnál megtaláljam hibát, ami esős időben hibát dob a bal belső szenzorra... No, rossz hír, hogy mindengyik dugó tökéletesen vízzáró volt, nem látszott semmilyen beázás. Mindenestre mindent megtiszítottam, kábeleket, ahol már lógott össze-vissza, azokat szigeteltem, gyorskötegeltem... Jelentem, hiba maradt, úgyhogy nem tudom, mi a gond. Lehet, hogy a bal belső szenzor maga a rossz és néha rossz, néha nem? Vagy vezetékem szakadt valahol? Azt viszont, én nem tudom így végignyomozni, vagy hogy vagy ki? Amúgy frankó munka szétbontani hátsó lököst, úgyhogy próbálgatni csak úgy nem olyan gyors, hogy hol lehet a hiba... ájhhhh
Alfonis2013-05-12 11:05:32 // 35289
pár fotó:
Szétbontottam:

Ezt kivettem:

Ezt beraktam:

:D
15 perc :)
droberto2013-05-12 10:48:44 // 35288
Ha elég gyors leszel csak akkor, mert Németbe már iszogattunk belőle. :)
Mondjuk Welcome Drink? :)
Alfonis2013-05-12 09:54:03 // 35287
Grat..! :) Nekem is beestek a dolgok, elsore az imbuszkilcs majd 1 tomites de mindegyik ugy esett, h alul a motorvedo muanyag kicsi kivagott reszen kiestek. :) de nekem nem szunt meg a non kis gazafasra valo gyorsitasnal a rangatas igy tnap EGR off.betettem a lemezket. :) tapasztalatokat majd este irom. :p
Dömpi (il dottore)2013-05-12 00:07:00 // 35286
ha nem mondom meg akkor is adsz belőle úgyis:)
Dömpi (il dottore)2013-05-11 23:58:35 // 35285
Kipucoltam az EGR-t :)
Kicsit kalandosra sikerült. Részletek a blogomban.
droberto2013-05-11 22:47:09 // 35284
A parkoló radarról beszéltem egyébként.
droberto2013-05-11 22:46:13 // 35283
Jut eszembe... Liugi-éknek az első lökösbe lévő kábelköteget, sikerült jól összevagdosniuk.
A megbolygatás után természetesen előjött a rettegett elektronikai hiba (egyszer jó volt, egyszer nem), de rajtam nem fogott ki. :)

droberto2013-05-11 22:36:50 // 35282
Megrögzött gyári mániás vagyok. :)
Ez is böki a szemem egy picit, de legalább nincs szakadék.
droberto2013-05-11 22:35:16 // 35281
Szupi. Bűn lett volna nem kihasználnotok a másik helyiséget. :)
Én NO-ot már a Dacia-val is piszkosul élveztem, de a 159-el még jobb lett volna.
GTPeti2013-05-11 22:35:06 // 35280
Csinált(att)am volna egy eloxált alu lemezt, SportWagon gravírozással. Szolíd tuning. B)
droberto2013-05-11 22:32:15 // 35279
Remélem, hogy már nekem sem lesznek, hogy ez is kiesik.

:)
GTPeti2013-05-11 22:28:43 // 35278
Nekem nincsenek álmatlan éjszakáim, hogy a 156-on nincs takaró a zár-kengyel fölött. :))
droberto2013-05-11 22:24:41 // 35277
Ha arra gondolsz amire kell, akkor langyos. :)
droberto2013-05-11 22:23:51 // 35276
Már csak ezért is nagyon sajnálom, hogy nem lehetek ott, mert az Attila, nagyon profi szakember.
GTPeti2013-05-11 22:22:31 // 35275
Van ott még hely egy picike pöcöknek. :)
droberto2013-05-11 22:21:24 // 35274
Aki megmondja a turpisságot az ihat velem egy Birs pálinkát a VTT-n:

:)))
Annyit súgok, hogy gyári de pont erre a típusra készült...
Piritu - 1.000.0002013-05-11 22:17:34 // 35273
AlfaCity-ben lehet, hogy beruházok egy Autoglym-es cuccra.
Főleg a Spider miatt, annak nagyon vékony a festése, és nem célszerű gyakran polírozni.
droberto2013-05-11 22:14:39 // 35271
Nekem még nincs tapasztalatom. A Halesznak az Autoglym HD WAX-a lett felrakva. Azt mondja jó.
Én viszont hallgattam a Petire, mert ő már többet próbált. Petzoldt's-ot vettünk most szettben.
(Mindkettő Carnaubás)
droberto2013-05-11 22:11:36 // 35270
Hát ez-az... az ablakban. Ma nekiálltam, hogy felragasztom, de meggondoltam magam. Majd a polír után.
Nem biztos, hogy értékelik a biztos urak az autó rendszám nélküli szépségét. No meg, a fólia miatt sem akarom kivívni figyelmünket.
De annyira szép így...
Piritu - 1.000.0002013-05-11 22:09:28 // 35269
Konkrét waxot tudsz ajánlani?
droberto2013-05-11 22:08:54 // 35268
Csak hűvös helyen szabad nekiállni és néha nedvesíteni kell a szivacsot.
Ajánlom figyelmedbe MO-i Autoglym applikátorát. Nagyon szép munkát végzett Halesz GT-jén.
droberto2013-05-11 22:06:14 // 35267
Hologrammnak hívják a köröket, és általában a hiányos és/vagy hibás technológia eredménye.
Piritu - 1.000.0002013-05-11 22:05:58 // 35266
Hol a rendszám? :-O
droberto2013-05-11 22:04:22 // 35265
No Comment:

:)))
droberto2013-05-11 21:59:02 // 35264
Csak profira bízd, mivel fekete.
Először a kavicsfelverődéseket kell feltölteni a saját festékével (fényezőnél kevertetsz ki fél dl-et színkód alapján), majd addig lakkozod míg "+".os lesz, majd egy gumibélyeggel P2500 - P3000 paírar vizesen síkba csiszolod.
Ha ez megvan jöhet a gyurmázás, mely kiszedi a lakba sült részecskéket, oxidokat.
A polírozást min. 3 féle paszta-szivacs (durva-közepes finom) párossal érdemes elvégezni.
Ha kész, akkor erősen ajánlott WAX felvitele. Ebből a legfrankóbba Carnauba viasz tartalmú, mely tökéletes védelmet biztosít. A Wax-olást használattól függően fél-egy évente ajánlott elvégezni.
Piritu - 1.000.0002013-05-11 21:57:15 // 35263
Nagyon úgy néz ki, hogy a talira visszük a fiatalokat is. Bár szerintem ők külön "nyaralnak".
A változtatással kicsit hátrébb csúsztam a listán, de sebaj!
u.i.
Holnap indulunk a Párduccal németbe. Most "csak" 850 km-es etap lesz. Indul az oktatás, nyami-nyami...
Piritu - 1.000.0002013-05-11 21:49:15 // 35262
Nekem felpolírozták két éve a fekete Pókot, de azon semmi sem látszott...
ValeRossi462013-05-11 21:46:06 // 35261
En is poliroztatni akartam,es egy lelki ismeretes melos annyit nondott, H maga ellen beszelde akar hogy csinalja a feketeneg fog latszani a polir korong nyoma. Szep lesz de a korok ott lesznek. Mit ad isten haverom a golfjat megcsinaltatta es valoban 2 mosas es latszanak a korok... mindenkepp kerdezd meg elotte h mit gondolnak errol...
.....2013-05-11 20:51:15 // 35260
Csinálj egy diagrammot az 5db injektorrol.
Mark2013-05-11 15:44:04 // 35259
Sziasztok!
Sikerült kiolvasni pár dolgot. A téma a 2.4-es hidegen való indítása, alig alig indul be, majd rángatás. Hibakód nincs. Erre ötlet?

( a video 40mp-nél )

DrB2013-05-11 15:30:04 // 35258
Szeretném kipolíroztatni a 159-est. Beszéltem egy autókozmetikával. Lemossák alaposan az autót, hagyják legalább 5 órát por mentes helyen száradni, majd jön a tényleges polírozás. A pasztáról annyit mondtak, nincs ill. nem szükséges a gyári színnek megfelelő polírpaszta. Mivel fekete az autó, fekete pasztával csinálják.

Ez a normál eljárás? Mire kell odafigyelni?

Az autón kavicsfelverődések miatt van pár festékhiány. Milyen stifttel érdemes javítani?
Shadin2013-05-11 07:56:33 // 35257
Szerintem nem mozog ki, de majd meglátjuk. Kinyílni nem tud szerintem a rugó ellenében, meg látnám a kormot is a környéken.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak