GTPeti2013-06-25 21:47:05 // 37506
Lehet, hogy eldugultak a vízkifolyó-nyílások. Esőben megtelik az ajtó alja és a kárpit mellett távozik. Az Uno-mnál volt ilyen. (Azóta már más ajtó van fent. B)
GTPeti2013-06-25 21:43:33 // 37505
Naná! B)
Csatlakozom Erhardhoz. Bár a 4 év nálam nem biztos. De ha 20 év is lesz, egyszer veszek egy ilyet. B)
Ha van FB-d, nézd meg ezeket az atomállat képeket!
Csatlakozom Erhardhoz. Bár a 4 év nálam nem biztos. De ha 20 év is lesz, egyszer veszek egy ilyet. B)
Ha van FB-d, nézd meg ezeket az atomállat képeket!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-25 21:41:21 // 37504
jah legalább tudom mi lesz 4 év múlva :)
Alfonis2013-06-25 21:41:14 // 37503
hja fogyasztás nálam is egyre csak nő. :D Ez többnyire lábnak köszönhető + a nyári gumi 1 cm el szélesebb lett így az is bizti beleszámít. Na meg hát az állandó klíma :P Télen 205/55 r16 al a legjobb az 5,2 L lett :)
Beázik a bal hátsó ajtóm de nemtom hol. Egész nap eső után a gumilábtörőn lesz egy kis "tócsa". Van ötlete valakinek ezt h lehet ellenőrizni, h hol tud bemenni a víz?
De szerintem alul a gumi van letaposva és ott tud befolyni. Csak hát ötletem sincs ezt h tudom meg :D
Beázik a bal hátsó ajtóm de nemtom hol. Egész nap eső után a gumilábtörőn lesz egy kis "tócsa". Van ötlete valakinek ezt h lehet ellenőrizni, h hol tud bemenni a víz?
De szerintem alul a gumi van letaposva és ott tud befolyni. Csak hát ötletem sincs ezt h tudom meg :D
Kispajszer2013-06-25 21:20:35 // 37501
Valaki észlelt már olyan problémát mint az enyém, hogy, hidegindításkor az alapjáratom nem egyenletes. A motornak kotyogós a hangja és fordulat egy picit fel le jár. Ha hidegebb van reggel mint most 15fok alatt nem csinálja de melegebb időben igen ha a motor hideg, ha egy picit ráteszem a lábam a gázra, mondjuk 100 al növelem a fordulatot akkor jó vagy ha benyomom a kuplungot.
Megköszönném ha valaki tudna rá megoldást .
Az a baj hogy amire odaérek a szervizhez a probléma már eltűnik
A tankba már öntöttem tisztítószert amit ajánlottak de nem hozott változást
Megköszönném ha valaki tudna rá megoldást .
Az a baj hogy amire odaérek a szervizhez a probléma már eltűnik
A tankba már öntöttem tisztítószert amit ajánlottak de nem hozott változást
bonyesz2013-06-25 20:55:06 // 37500
ERG tisztítást először megcsináltam utána sokáig nem volt probléma.De ott 1800 körül kezdett rángatni pucolás után elmaradt.Hazamegyek megtisztítom újra és bízom a szerencsémbe.A turbóra is gyanakszom mintha nagyobb lenne a nyomás de ez minimális de ki tudja, meg egész jól fütyül hidegen.
Piritu - 1.000.0002013-06-25 20:41:29 // 37499
A berángatást, nagy valószínűséggel a hibás működés jele.
Piritu - 1.000.0002013-06-25 20:40:24 // 37498
A gumi márkája is ugyan az?
Nem a főképre gondoltam, hanem arra, hogy a jelenlegi autóidnál egy 156 szerepel :-)
Nem a főképre gondoltam, hanem arra, hogy a jelenlegi autóidnál egy 156 szerepel :-)
bonyesz2013-06-25 20:26:27 // 37497
Leragadt ERG mit értesz most pucoltam és néha 2200 körül berángat.
bonyesz2013-06-25 20:25:14 // 37496
Gumit cseréltem de ugyan akkorára 225 50 17 szerintem is a sebesség lesz a ludas.Ha jól kijön a lépés 124km-re kijön az átlag 400 km- en utána lejebb megy Insbruck felé.A motorolaj ugyan az Castrol 5-30.Mondjuk voltam több mint egy éve futóműsnél,talán fel kéne keresnem ismét.Tetőcsomagtartó csak nyáron.Azzal vagyok fent nézd meg.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-25 20:16:02 // 37495
egyre sűrűbben tisztít a dpf
Piritu - 1.000.0002013-06-25 20:07:23 // 37494
Más:
- gumi (szélesség vagy márka)
- más motorolaj
- eltömődött légszűrő
- leragadt egr
- több klímázás
- futómű geometria
- nagyobb tempó (nálam: 130 tempomat 6,3; 135-6,6; 145 már 7,1)
- tetőtartó (doboz?)
-
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Meg az, hogy a 159 nincs fenn az oldaladon :-(
- gumi (szélesség vagy márka)
- más motorolaj
- eltömődött légszűrő
- leragadt egr
- több klímázás
- futómű geometria
- nagyobb tempó (nálam: 130 tempomat 6,3; 135-6,6; 145 már 7,1)
- tetőtartó (doboz?)
-
Hirtelen ennyi jut eszembe.
Meg az, hogy a 159 nincs fenn az oldaladon :-(
bonyesz2013-06-25 19:47:27 // 37493
2.6járok elöl hátul.
Csabi2013-06-25 19:35:19 // 37492
laposabbak a kerekek :)
bonyesz2013-06-25 19:27:36 // 37491
Régóta foglalkoztat egy kérdés,2év alatt 60ezret beletekertem 159SW 8v autómba.Az elején 6.2 volt a fogyasztás általában, most meg jó ha megáll 7-böl.Szép lassan felment de egy ideje nem változik.Kint dolgozom jövetre menetre ugyan ott tankolok.Azért nemigen bolygattam a témát mert a VAS remekül működik.Van valakinek valamilyen ötlete mi lehet a háttérbe.Ha lehet ott használom a tempomatot.
Piritu - 1.000.0002013-06-25 19:05:03 // 37490
Ja, 105ezer.
Piritu - 1.000.0002013-06-25 19:04:45 // 37489
Mi holnap megyünk vezérlés cserére, meg a többi ilyenkor esedékes dologra.
Igaz kicsit később kellene, de az elmúlt hetek Murphy-sorozata után nem akarok több meglepetést.
Igaz kicsit később kellene, de az elmúlt hetek Murphy-sorozata után nem akarok több meglepetést.
Shadin2013-06-25 18:07:46 // 37488
Nekem azóta finomított is rajta, eltűnt a 2200 ford.-nál jelentkező "tüske". Hozzá állása tökéletes.
Pityukoma2013-06-25 17:06:34 // 37487
auctor2013-06-25 15:16:53 // 37486
Üdv mindenkinek!
Én 1 év és 30.000 km óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159 1.9 jtdm 16v sw-nek. Nálam most érte el a 120.000 km-t, most fogom lecseréltetni a vezérlést és a vízpumpát.
Ismeri valaki Szekszárdon a Rigotech-et? Van valakinek saját tapasztalata a chiptunigjukról?
Én 1 év és 30.000 km óta vagyok boldog tulajdonosa egy 159 1.9 jtdm 16v sw-nek. Nálam most érte el a 120.000 km-t, most fogom lecseréltetni a vezérlést és a vízpumpát.
Ismeri valaki Szekszárdon a Rigotech-et? Van valakinek saját tapasztalata a chiptunigjukról?
Vermacy2013-06-25 13:50:29 // 37484
Jaja, 150 a gyári előírás, bár Én túlbuzgó voltam és már a harmadik szett van benne...
David | Centocinquantanove2013-06-25 13:46:19 // 37483
1000 köszi! Ma neki is cuppanok akkor!
Valahonnan homokszerű por van összegyűlve a helyzetjelző burkolatán belül... Hogy a rákba kerülhetett az oda belülre...
Valahonnan homokszerű por van összegyűlve a helyzetjelző burkolatán belül... Hogy a rákba kerülhetett az oda belülre...
droberto2013-06-25 13:45:18 // 37482
"egy 8-10ezret elment volna még" - Erre kíváncsi lennék, hogy ezt miből állapítottad meg?
droberto2013-06-25 13:39:40 // 37481
Nincs köze hozzá.
Asszem 6 db torx fejű csavar rögzít egy fekete műanyakeretet, ami odaszorítja a krómozott burkolatokat a plexihez.
Az irányokat hátulról 2 db metrikus csavarral állítod.
Egyébként ha ezeket leszeded nem leszel előrébb a problémád megoldásában.
Szedd ki a lámpákat, szereld ki a villamos dolgokat, mosd őket jól ki, majd lágyvízzel öblítsed őket. :)
Asszem 6 db torx fejű csavar rögzít egy fekete műanyakeretet, ami odaszorítja a krómozott burkolatokat a plexihez.
Az irányokat hátulról 2 db metrikus csavarral állítod.
Egyébként ha ezeket leszeded nem leszel előrébb a problémád megoldásában.
Szedd ki a lámpákat, szereld ki a villamos dolgokat, mosd őket jól ki, majd lágyvízzel öblítsed őket. :)
David | Centocinquantanove2013-06-25 13:37:34 // 37480
Én elhiszem neked, csak a saját tapsztalatra alapoztam... Lehet, hogy az én vasam volt jól megkímélve, de mikor 142 ezernél vezérlés lett rajta cserélve, akkor az volt látható, hogy nem feltétlenül volt indokolt, egy 8-10ezret elment volna még...
A hibaüzenet dobálást azt nekem is csinálja olykor olykor ha nagyon ráz az út, valószínűleg itt is kontkathiba léphet fel....
A hibaüzenet dobálást azt nekem is csinálja olykor olykor ha nagyon ráz az út, valószínűleg itt is kontkathiba léphet fel....
David | Centocinquantanove2013-06-25 13:32:13 // 37479
Az első lámpás krómos leszerelős kérdésemre van valakinek tippje? Ma pont ráérnék vele foglalkozni, de ha elállítódhat a fényszóró akkor nem merek nekivágni...
droberto2013-06-25 13:32:13 // 37478
Nincs semmire garancia, ha a vad éhes, vagy rátörnek az ösztönök, vagy ha megriad nem egy 140 dB-es 23kHz-es hang fogja távol tartani az autótól.
A riasztó használatával az ütközés esélye csökkenthető.
A riasztó használatával az ütközés esélye csökkenthető.
droberto2013-06-25 13:28:05 // 37477
Nézd meg a kezelésin a dátumot. Ez FL utáni UM. Ráncfelvarrás előtt 30K a szerviz ciklus. Így a 140k-ből máris csak 120 lesz. :)
Figyelembe véve az egymásra licitáló PR-osokat és azt, hogy a motor szerkezetileg nem változott én maradnék a 120.000-es nagy szerviznél.
Egy teljesítményre kihegyezett típusnál ez nem ajánlás, hanem szentírás.
Előbb lehet, később nem.
Ha nem hiszed kérdezd csak meg DrB-t. (Bár ő még a 100k-et se érte el) :)
Figyelembe véve az egymásra licitáló PR-osokat és azt, hogy a motor szerkezetileg nem változott én maradnék a 120.000-es nagy szerviznél.
Egy teljesítményre kihegyezett típusnál ez nem ajánlás, hanem szentírás.
Előbb lehet, később nem.
Ha nem hiszed kérdezd csak meg DrB-t. (Bár ő még a 100k-et se érte el) :)
Vermacy2013-06-25 13:25:14 // 37476
:o) Sztem a többi F.O.SWagenes kérte, hogy melléjük állj, mert vágre akartak látni autót is :o)
Vermacy2013-06-25 13:22:49 // 37475
"Hali!
Nekem is elő-elődobja a hibaüzeneteket (meg a "vizesfékpattanást) és Én továbbra is kontakthibára gyanakszom. Mostanában a Hill Holder hiba egy adott útszakaszon sól közbe.
Esetleg még az EGR hibára gondolok, hogy az "végiggörget" a rendszeren véletlenszerűen több hibát.
Másfél éve volt még, hogy mindenféle hibát kiírt, aztán egyik reggel végleg megadta magát az akksi. Zárlatosak lettek a cellák és az alacsony feszültség miatt nem voltak meg az érzékelőknek szükséges infók. Mindezt menet közben dobta ki (olajcserét is kiírta, pedig 5ezret mentem új olajjal :o)).
Több hiba lehet, talán most hétvégén választ is kaphatunk erre-arra, Komáromba...
Igen! :o)
Nekem gyakran előjött tavaly igaz, csak menet közben! HA ekkor leállítottam, akkor nem indult újra! Mostanában is előjön, de csak egy, nagyon rázós szakaszon! Gondolom vmi érintkezési hiba lehet, mert néha más is be-bevillan.
HA nem indul, akkor próbáld indításnál a féket is nyomni. Nálam ez bevált!
"
Nekem is elő-elődobja a hibaüzeneteket (meg a "vizesfékpattanást) és Én továbbra is kontakthibára gyanakszom. Mostanában a Hill Holder hiba egy adott útszakaszon sól közbe.
Esetleg még az EGR hibára gondolok, hogy az "végiggörget" a rendszeren véletlenszerűen több hibát.
Másfél éve volt még, hogy mindenféle hibát kiírt, aztán egyik reggel végleg megadta magát az akksi. Zárlatosak lettek a cellák és az alacsony feszültség miatt nem voltak meg az érzékelőknek szükséges infók. Mindezt menet közben dobta ki (olajcserét is kiírta, pedig 5ezret mentem új olajjal :o)).
Több hiba lehet, talán most hétvégén választ is kaphatunk erre-arra, Komáromba...
Igen! :o)
Nekem gyakran előjött tavaly igaz, csak menet közben! HA ekkor leállítottam, akkor nem indult újra! Mostanában is előjön, de csak egy, nagyon rázós szakaszon! Gondolom vmi érintkezési hiba lehet, mert néha más is be-bevillan.
HA nem indul, akkor próbáld indításnál a féket is nyomni. Nálam ez bevált!
"
Liquid2013-06-25 13:00:01 // 37474
ez megerősíti a véleményemet :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-06-25 12:50:31 // 37473
Vadriasztókról egy kis szösszenet egyik kuncsaft most hívott hogy már megint össze törte az autóját egy vad (már 3x) kellenének a szokásos hűtők stb....egyéb iránt vadász és 27e ft-os kifejezetten őzriasztó ...őzet fogott...szóval én nem veszek semmilyet
David | Centocinquantanove2013-06-25 12:21:15 // 37472
.....2013-06-25 12:17:11 // 37471
Én 80ezernél cseréltettem vez.szíjat és vízpumpát.
droberto2013-06-25 12:11:09 // 37470
120k a hivatalos ciklus, de a vízpumpa előbb is beadhatja a törölközőt.
Erősen javallott a kézikönyv alapos tanulmányozása. Lásd => kedvenceim.
Erősen javallott a kézikönyv alapos tanulmányozása. Lásd => kedvenceim.
Piritu - 1.000.0002013-06-25 12:10:02 // 37469
Sinnsheim
Pityukoma2013-06-25 12:09:02 // 37468
Szia :-) Átküldtem mail-ben a használatit. Abból mindent ki tudsz bogarászni.
David | Centocinquantanove2013-06-25 12:06:45 // 37467
LaciR2013-06-25 11:44:56 // 37466
Szia mindenkinek. Kb egy egyhetes boldog tulaja vagyok egy 159 SW 1,9 JTD-nek. 128000 km van benne. Egy kérdésem lenne. Vezérmü szíjat meg amit vele kell cserélni mikor kell - kéne kicserélni? Ja meg milyen égök vannak benne, elöl, hátul? Válaszokat elöre is kösz.
LaciR
LaciR
Csabi2013-06-25 10:57:01 // 37464
No találtam egy oldalt
"Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie. Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását"
Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet.
"Az akku sarkain mért töltőfeszültségnek minden üzemállapotban (alapjáraton fordulatszámon, fogyasztókkal terhelve és azok nélkül )13.6 V - 14.4 V között kell lennie. Érdemes még ezen kívül megmérni az autó üres fogyasztását"
Alultöltés esetén (töltőfeszültség alacsonyabb mint 13.6V ), akkor az akku leszulfátosodik, azaz a lemezeken lévő ólomszulfát szemcsék megnőnek és töltéskor már szigetelik a felületet.
Csabi2013-06-25 10:38:38 // 37463
Ugyanezen az oldalon amit linkeltél:
"Az akkumulátor nem teljes mértékű feltöltése, pl. 90%-os újratöltés mellett megkezdődik a szulfátosodás annak a 10%-os nem reaktivált anyagnak a segítségével, amit a befejezetlen töltési ciklus hagyott fenn. "
Pl egy 13V töltőfesszel mennyi idő feltölteni az akksit 12,7-12,8V-ra
"Az akkumulátor nem teljes mértékű feltöltése, pl. 90%-os újratöltés mellett megkezdődik a szulfátosodás annak a 10%-os nem reaktivált anyagnak a segítségével, amit a befejezetlen töltési ciklus hagyott fenn. "
Pl egy 13V töltőfesszel mennyi idő feltölteni az akksit 12,7-12,8V-ra
Csabi2013-06-25 10:27:54 // 37462
Na-na :)
Amit linkeltél, az egy nyugalomban levő akksi feszültségéről beszél.
Amit linkeltél, az egy nyugalomban levő akksi feszültségéről beszél.
droberto2013-06-25 10:22:50 // 37461
Azért az ötödik hengert fel kell ám melegíteni :), meg az önindító is több áramot vesz fel...
Csabi2013-06-25 10:22:28 // 37460
Ma voltam én is klímásnál, bár jól működik, csak kíváncsi voltam, mennyi gáz és olaj van pontosan a rendszerben...illetve egy automata klímagéppel akartam újra töltetni a pontosság kedvéért.
A gép amivel a műveletet végezték.
Lefejtett 550g gázt és 16ml olajat, szóval nem 300g volt benne, mint ahogy írtam korábban. Az olaj mennyisége sem volt sok, mint ahogy én azt gondoltam.
3 tesztet végigfuttatott, 4perc vákuumozás,
A gép szerint is 550g gáz kell bele, szóval tökéletes volt a mennyiség...visszatöltve 15ml olajjal és kész.
Az előző klímás mindig túltöltötte a rendszert, legutóbb februárban...ezek szerint akkor 650g gázt töltött és 100g leengedésével lett jó....
A gép amivel a műveletet végezték.
Lefejtett 550g gázt és 16ml olajat, szóval nem 300g volt benne, mint ahogy írtam korábban. Az olaj mennyisége sem volt sok, mint ahogy én azt gondoltam.
3 tesztet végigfuttatott, 4perc vákuumozás,
A gép szerint is 550g gáz kell bele, szóval tökéletes volt a mennyiség...visszatöltve 15ml olajjal és kész.
Az előző klímás mindig túltöltötte a rendszert, legutóbb februárban...ezek szerint akkor 650g gázt töltött és 100g leengedésével lett jó....
droberto2013-06-25 10:07:57 // 37459
Azért a 13,6 az túlzás SZVSZ.
"*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét."
"*Az akkumulátor szulfátosodása akkor kezdődik, amikor a savsűrűség 1,225 alá esik vagy az akkufeszültség 12,4V alá. A szulfátosodás megkeményíti az akkumulátor lemezeket és csökkenti az akku áramfelvevő/áramleadó képességét, kapacitását, a folyamat az akkumulátor tönkremenetelével ér végét."
Csabi2013-06-25 09:45:46 // 37458
Köszi a méréseket! :)
Elég extrém alacsony értéket mértél. A ködlámpákat, belső világítást(ami elenyésző) leszámítva a többi fogyasztót használod is nyáron...
Kérdés mennyit mérnél ködlámpák nélkül...kb 13V-ot ami a szakik szerint nem valami jó ,mert 13,6V alatt az akku elkezd szulfátosodni...
(Nekem akkor volt ilyen alacsony a töltésem, amikor egy testkábelem nem jól érintkezett)
Egyébként nem értem, h az 1.9-be miért tettek csak 120A-es generátort amikor a villamos fogyasztók szinte megegyeznek a 2,4-el ahol már 150A-es generátort szereltek.
(lehet ezért több az 1.9-nél a generátor elhalálozás)
A műhelyetekben nem tudsz rákérdezni egy villamos szakira, h mi a véleménye?
Elég extrém alacsony értéket mértél. A ködlámpákat, belső világítást(ami elenyésző) leszámítva a többi fogyasztót használod is nyáron...
Kérdés mennyit mérnél ködlámpák nélkül...kb 13V-ot ami a szakik szerint nem valami jó ,mert 13,6V alatt az akku elkezd szulfátosodni...
(Nekem akkor volt ilyen alacsony a töltésem, amikor egy testkábelem nem jól érintkezett)
Egyébként nem értem, h az 1.9-be miért tettek csak 120A-es generátort amikor a villamos fogyasztók szinte megegyeznek a 2,4-el ahol már 150A-es generátort szereltek.
(lehet ezért több az 1.9-nél a generátor elhalálozás)
A műhelyetekben nem tudsz rákérdezni egy villamos szakira, h mi a véleménye?
David | Centocinquantanove2013-06-25 08:46:16 // 37457
Azt szeretném kérdezni, hogy ha takarítás tisztítás céljából elölről lecsavarozom a lámpatestek konzolját, ami a 3-3 krómozott "csövet" fogja, akkor a fényszóróbeállítások (magasság, irány, stb.) elmennek?
Azért akarnám leszedni, mert az egyik oldalon a helyzetjelző "krómcsövében" belül alul összegyűlt némi finom homokszerű por. A többi tiszta belülről.
Megaztán a krómozott csövecskékre is ráférne egy alapos takarítás, meg a tavaszi bogártetemeket is ki kéne tisztogatni... Csak félek, hogy elállítódnak a fényszórók, aztán csálén fog világítani!
Azért akarnám leszedni, mert az egyik oldalon a helyzetjelző "krómcsövében" belül alul összegyűlt némi finom homokszerű por. A többi tiszta belülről.
Megaztán a krómozott csövecskékre is ráférne egy alapos takarítás, meg a tavaszi bogártetemeket is ki kéne tisztogatni... Csak félek, hogy elállítódnak a fényszórók, aztán csálén fog világítani!