Fórum >> Típusok >> 159

mzo2013-09-06 21:21:49 // 40556
Érdekes egyébként hogy én se a Skodás, se az Opeles fórumon nem tapasztaltam ilyeneket, hogy előbb kell cserélni vmit, mint ahogy meg van adva gyárilag. Vagy ha igen akkor az nagyon ritka volt. Emlékszem az Octaviámnál rákérdeztem 90 e km-nél hogy nem kell e szíjat cserélni, majd közölték, hogy minek 120 a gyári előírás. Szamosiéknál ezzel szemben közölték hogy szíjcsere 80 e km-ként de lehet akár 60 is ha biztosra akarok menni... 108 e van az autóban és még nem cseréltek?? Mondom ilyen leírva nincs sehol a szervízkönyvben. Nem baj akkor is az a jó. Fura... Nekem meglepő volt. Én elhiszem hogy a szervíznek az a jó ha sűrűbben van szervízben az autó mint az indokolt lenne,.... Pont ma találkoztam az Opel szervízes barátommal meséltem is neki, ő meg nevetett, hogy minek?? Opeléknél ennek a motornak 150 e km a vezérlés csere.
Mondtam neki a 68 e ft-os olajcserét is, teljesen le volt döbbenve. Náluk ugyanez a motor kijön 35 e ft-ból a 4+ szervíz csomaggal. Meg is beszéltük hogy lesz egy két Opeles pecsét a szervízkönyvemben :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:16:12 // 40555
ma egy kb 60 éves bácsika meg akarta venni az 59-et úgy megtetszett neki
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:14:11 // 40554
olajcsere kérdésben a céges fosunk a mérvadó nekem ugye sok a hideg indítás meg a pályázás is vele eddig töltöttünk bele 10w40-et (minden márkát) és olyan 7-8e km után sokkal hangosabb a veztengely 5w40-nel 12e után ...max 15-öt megyünk vele utána csere sajnos ennyit bír normál használatban pedig 1.7 és 5L olaj megy bele ...ezt vezérléscserét nem értem 100e simán kibír ki az aki előbb cseréli? egyébként azoknál az autóknál ahol a vezérműszíj feszítő nem fogas ha nem a sima felületét feszítik a szíjnak sokkal tartósabb megoldás ott 150-180e a csereperiódus ...mára ennyi :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:02:58 // 40553
és ma még egy kopel, láncos, benyás 2 veztengely, hidrotőkék, szelephimbák és persze láncszett juhé... köszönet a marketingeseknek innen is :)))
Piritu - 1.000.0002013-09-06 20:50:40 // 40552
Sajnos igen. :-(
Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás. Sokan indokolni is tudják, mert hallottak/tudnak olyanról, akinek ez vagy az volt. Link is lesz pillanatok alatt. Nézz meg akár egyetlen esetet is, amikor egy cartárs megkérdez valamit (szíjcsere, olajcsere, stb.). Szinte egymásra licitálunk, hogy ki teszi sűrűbben, és ki tud okosabbat mondani. Sokszor még úgy is, hogy azt se nézzük, hogy milyen és mikori kocsija van az illetőnek. (pl. TS ciklust ajánlani kormosnak)
A dolog odáig fajult, hogy már én is előbb cseréltettem a Párducban szíjat, csak azért, mert néha már én is kezdem bolondnak érezni magamat. Pedig tudom jól, és több autónál is tapasztaltam, hogy felesleges. Ez sajnos 10 év Amorézás következménye...
... és ez a saját, véleményem.
Shadin2013-09-06 19:56:41 // 40551
Innen már nincs sok hátra a leszereléshez. A vezérlést nem kell szétszedni, rögzíthető a nagynyomású szíjkereke...
Shadin2013-09-06 19:54:46 // 40550
Egy kis néznivaló
Szabolcs 1592013-09-06 19:54:20 // 40549
köszi szépen
Shadin2013-09-06 19:44:49 // 40548
Szerintem jó.
GTPeti2013-09-06 19:26:28 // 40547
Naftába valót még nem használtam. De a 159 tulaj barátomnak hoztam. Meg ezen kívül kb. mindenhez valót, ami kapható belőle. :)
Dömpi (il dottore)2013-09-06 19:24:24 // 40546
eléggé lent van az
GTPeti2013-09-06 19:23:26 // 40545
"Még néhány év és hozzáértő hozzászólás és mindenki átáll a 20ezes periódusra ott is"
Piritu, ezt tényleg így gondolod?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-09-06 18:55:07 // 40544
Jól tudod :) És nem csak az erőforrás germán, hanem a karosszéria elemek is.
Shadin2013-09-06 18:02:57 // 40543
Most jó mert le van dugózva :-) Majd jelentkezem...
Shadin2013-09-06 18:02:03 // 40542
Az a 4 pöcök az izzító gyertya és ennél a szívósornál nem látod a lapátok állását.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 17:11:12 // 40541
itt vagyok :) minden pénteken itt vagyok
Szabolcs 1592013-09-06 16:21:26 // 40540
valaki mondja meg hogy a szivósort lapátokat kivüröl meg lehet e állapítani hogy nyitva van e vagy nincs 16v motor on hol találom az izzíttó gyertyát ha ez a négy itt felül azt nem nehéz ki cserélni üdv
Shadin2013-09-06 15:30:17 // 40539
Xado-tól javult a hangja és a korrekciós eltérések a felére csökkentek. SZólj mikor vagy fent Te a ZSU-ban és arra megyek.
Shadin2013-09-06 15:27:50 // 40538
Xado EX120 van (volt) nyálba is meg oilba is...
Vermacy2013-09-06 15:07:04 // 40537
Ja, és nem verekedni megyek :o)
Vermacy2013-09-06 15:06:40 // 40536
Ha tudok, megyek, de nem 100. Ott megnézhetitek, hogy mit okoz a kínai gumi, meg a 38-as olajcsere, ha érdekel...
Az ajtósérülés még addig biztosan megmarad :'(
David | Centocinquantanove2013-09-06 15:05:09 // 40534
Minek veszekedtem, amikor verekedni is lehet??! Mondjuk a kaposújlaki találkozón... ! Najó ez erős poén volt! :) Peace!
mzo2013-09-06 15:02:13 // 40533
6-7 mm közötti.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 15:00:11 // 40532
mivel nyílt fórum bárki bárkivel...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 14:59:33 // 40531
gondolom a pillangóházat is kipucoltad akkor nem, a leömlőt nézzed meg majd ha 1x találkozunk elviszel egy körre kivi vagyok erre a rángatásra, vegyél bele xado injektor javítót ha nem rángat akkor tuti hogy porlasztó ...a 150 le Mjet-nél gyakori hiba volt
Vermacy2013-09-06 14:57:01 // 40530
NA! Pont erről írtam!
Az Én hibám! Én állok szóba akárkivel...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 14:18:35 // 40529
ki hülyézett le? ha nem érted a különbséget hogy: "hüleséget írni" és a hülye vagy között akkor tényleg az utóbbi vagy :)
Vermacy2013-09-06 13:54:22 // 40528
Értem Én ezt is és el is fogadom. DE a saját tapasztalatot támadni és "lehülyézni" az embert azért egy kicsit durva...
Vermacy2013-09-06 13:53:03 // 40527
1000/hónapot Én Szuttyogi szervizkönyvében láttam, az ötezret itt említette vki. WAgon R+ és Ignis is így írta, a többinél nem néztem. Még 105S Skodánál rémlik az 1000 km :-)
Shadin2013-09-06 13:52:57 // 40526
Most megint ott tartok, hogy tele van a faxom és kiirtom ismét az EGR-t. De előtte szétkapom csontra a szívó oldalt és ha nem segít akkor a fújó oldalt is.
Shadin2013-09-06 13:45:58 // 40525
MAP MAP EGR DPF gázpedál és turbó geom. állító közvetlenül NEM okozza a rángatást. Ezeket próbáltam. Pillangó szelep lehet ludas?
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:11:18 // 40524
Akkor ők megint mást tudtak :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:06:21 // 40523
Hallgatunk szívesen.
Legalább pörög a topik, és alakulhatnak a vélemények.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:04:33 // 40522
Nem az elfogadással van a gond, mindenki elfogadná, csak...
... tudni kell, hogy jó páran vettek itt már használt autót, amivel aztán finoman szólva is sz@ptak. Ráadásul a gondok nagy része a "gondos" előző gazdikra volt visszavezethető. Az Amore nagy rész erről szól/szólt. Innentől számomra érthető a reakció.
Én se szívesen vennék használt autót kísérletező kedvű gazditól. A dolgok általában később "hatnak" és a következő gazda fizeti ki az árát. (A 45/46 topikban pont most volt téma, hogy a miért nem viszik el a kissé bazárira tuningolt autót.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 12:58:08 // 40521
a fehérben 1500-nál cseréltek először olajat
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 12:57:26 // 40520
az a baj hogy eljutottunk odáig, hogy rángat az autó.... vegyél EGR-t ... jah még sem az :(
ezen kívül rángathat: DPF, leömlő, szondák, szívósor, porlasztó miatt is
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:52:30 // 40519
A gond alapvetően az, hogy az a bizonyos 5ezres első olajcsere nincs sehol leírva, innentől nem kötelező. Az eladáskor javasolja kereskedő.
Innentől simán lehet, hogy az autó élete első 20-35ezer km-ét valami teljesen mással teszi meg, mert ott it spórol az átlag user.
(A győri szervizben elég sokat beszélgettem az emberekkel és csuda dolgokat hallottam, hogy min spórolnak a userek.)
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:48:33 // 40518
Öregszem már, kezdek megnyugodni :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:43:35 // 40517
"A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, ...? Az is törődés lenne..." - Talán én voltam az utolsó, aki itt NEM sűrűbben cserélte a vezérlést a gyári ajánlásnál. Az elmúlt 10 évnyi Amórés tagságom alatt folyamatosan csökken az átlagos periódus.Még néhány év és hozzáértő hozzászólás és mindenki átáll a 20ezes periódusra ott is :-DD
Shadin2013-09-06 12:36:09 // 40516
Az a fejlemény, hogy engedve a környezet nyomásának, visszaírattam az EGR-t és vettem bele egy új gyárit. A 2000 alatti késlekedés megoldotta a csere. Nem volt az elődje kormos, nem szorult, látszólag tök jó volt, de még sem. A rángatás pedig megmaradt. Úgyhogy kb. kidobtam 30 gurigát az ablakon. A többi itt.
Dömpi (il dottore)2013-09-06 12:27:11 // 40515
hány mm a profilmélység? referenciadatnak kellene
Dömpi (il dottore)2013-09-06 12:25:05 // 40514
érdekel hát
Liquid2013-09-06 12:19:15 // 40513
hú ez korrekt
Liquid2013-09-06 12:17:15 // 40512
még mindig nem vágom miért mondjátok ezt, ki misztifikál? én nem látam sose
mzo2013-09-06 12:12:57 // 40511
Addig is ime az "új" téli szettem, amit ma vettem:

panza2013-09-06 12:08:16 // 40510
Ezt én is bevállalnám!!! Nagyon ott van!
mzo2013-09-06 11:44:06 // 40509
Igen, igen! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 11:40:37 // 40508
ez az EGR is rejtélyes mizéria az 56-ban jtd még meg sem pucoltam, az Mjetben nem is láttam az 59-ben 1x volt puccantva de feleslegesen mert kokszos sem volt... no mi újság EGR ügyben?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak