Fórum >> Típusok >> 159

dev1662014-08-27 21:31:35 // 57656
Az az elvárt pozíció a valóság egy másik kérdés :))
dev1662014-08-27 21:30:54 // 57655
Nem azt írtam, h ami egyszer megszorult az tisztítás után is rögtön megszorul, hanem azt, hogy örökre pontatlan lesz a beavatkozás. mondok egy példát. az EGR nincs megszorulva, csak egy picit koszos. Az ECU kiküld egy impulzust, amitől azt várja, hogy EGR 50% zárt állapotából álljon be 80%-ig zártra. A kosz miatt a szelep csak 70%-ig zár le, ettől az ECU által számítottnál több kipuf.gáz jut a szívósorba, így oxigénben szegényebb lesz a keverék a hengerekben a bef után, ettől tökéletlen lesz az égés és a gázolajtöbblet kormolást okoz. Ez egy DPF-es autóban semmilyen hibajelenség nem társul a hibához (nem látod a füstöt), mégis folyamatosan kormol a gép alacsony fordulaton is.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:28:49 // 57654
lenne valami jele, nem?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:28:04 // 57653
ha nincs pozícióérzékelés, akkor miért látni a FES-el százalékos adatokat?
dev1662014-08-27 21:20:15 // 57652
honnan tudod, hogy rendesen működik?
Dömpi (il dottore)2014-08-27 21:18:49 // 57651
Ezzel azért erősen vitatkoznék!
Én tavaly májusban pucoltam ki, előtte pedig 2012 januárban, amikor is megszorult nyitott állapotban.
NEM VOLT CSERÉLVE, csak takarítva, és tökéletesen működik!
Ezt tanúsíthatják mindazok, akik mentek az Arkangyallal (pl. droberto, Pityukoma).
Bocsi, de az hülyeség, hogy amelyik egyszer megszorul, az sohasem fog többé rendesen működni!
dev1662014-08-27 21:17:34 // 57650
szabályozva nincs, tehát nincs visszacsatolás, ezért is is okoz ilyen titokzatos és alattomos hibákat az EGR szelep. Ha lenne pozícióérzékelés akkor az akadozó szelepet is a helyére tudná lökdösni az ECU azzal, hogy hosszabb impulzust küld ki a lineáris motornak, ami a szelepet mozgatja, mindaddig, amíg az el nem éri a megfelelő pozíciót. Egy idő után (ha nagyon akad a kosz miatt) persze kimenne a motor biztosítéka (ha van) a nagy áram miatt, de legalább addig precízen működne a szelep. ez egy drágább és picivel igényesebb megoldás lenne, de az autóelektronika iparága sosem az igényességéről volt híres, hanem a költséghatékonyságról, ez nem Fiat, Bosch, vagy éppen Pierburg (ez gyártja az EGR-t) jellegzetesség.

egyébként egybemenetű beavatkozónál is mér áramot az ECU, így a felvett áram szélső értékei alapján tud hihetőségi vizsgálatot végezni és hibajelzést adni.
Piritu - 1.000.0002014-08-27 20:59:23 // 57649
Egyszer a Spiderrel jártam így. A városba beérve veszettül elkezdett csikorogni. 1 méter tolatás megoldotta a problémát, kiesett a kavics.
Shadin2014-08-27 20:57:09 // 57648
Ok, nem az egér dobja. Hanem a rendszer. Attól még az EGR hibáját jelzi :-)
Pityukoma2014-08-27 20:50:47 // 57647
Sziasztok:-)
Újra a fedélzeten:-) Véget ért a szabi, ismét itt vagyok:-)
16.-án menyasszonyi autónak öltözött a vasam. Mit ne mondjak nem öregbítette az Alfa Romeo hírnevét :-( Megmakacsolta magát és olyan éktelen csikorgásba kezdett a jobb első keréknél valami hogy dudálnom sem kellett, mert mindenki így is felkapta a fejét rá. Mintha két fémet nagy erővel össze préselve csúsztatnánk egymáson. Persze voltak megjegyzések:-( "szép-szép, csak kár hogy így nyikorog" ...stb. Szerintem az nem tett neki jót hogy kb 20km-t mentem 25km/h-val:-D, ezt nem tolerálta:-) A házasság kötőtől a templomig semmi, onnan a lagziig nyikorgás, majd másnap reggel megint semmi. Hazaértem, miszlikre szedtem a jobb elejét és még csak nyomát sem találtam hogy mi adhatta ezt a fülsüketítő nyikorgást. Arra gondolok hogy valahova beszorult egy apró kavics, és másnap mikor hátrafelé indultam hideg fékkel akkor ki tudott jönni. Persze ezt csak gondolom.

Most hétvégém voltam a gyöngyösi talin. Az is nagyon jó baráti hangulatú összeröffenés volt. Jól döntöttem hogy elmentem pedig ~250km messze voltam onnan. Jövőre biztos hogy a családot is viszem. Rengeteg élmény van apróknak és nagyoknak is a kalandparkban.
No most pedig nekilátok a visszaolvasásnak az Amore-n. Van mit bepótolnom:-)
Csabi2014-08-27 20:25:34 // 57646
A motor üzeme alatt, amikor működnie kell az EGR-nek(részterhelésen), a visszavezetett kipuffgáz mennyiségét tudja számolni az ECU, többek között a MAP szenzor (nem LMM ! :) ) jeleiből...ha túl kevés a kipuffgáz, mert leragadt zárt állapotban, vagy lefordítod a mágnest róla, akkor P0401 , ha túl sok mert nyitva ragadt meg akkor P0402 hibakódod lesz...egy idő után
Ákos (dewvil)2014-08-27 20:24:53 // 57645
Vagyis pontosabban a legtomegmero es a fordulatszambol tudja ha bibis az egr. mert nyitott vagy zart allapotban megvaltozik a bearamlo levego. de azt nem az egr dobja.
Ákos (dewvil)2014-08-27 20:17:45 // 57644
Ha lehuzod a stekkert oke, de elvileg ket szal vezetekbol o nem erzi mennyire van nyitva vagy zarva. az egy plusz meg minusz. opel 1.9 ugyanez a motor ott legalabbis igy van, de ugyanaz alfa is.
legalabbis origin egr nel.
David | Centocinquantanove2014-08-27 19:49:48 // 57643
Ez az ultrahangos EGR tisztítás ez jó dolog? Hatékony? Hogy megy ez?
Shadin2014-08-27 19:34:40 // 57642
Tévedés, ha lehúzod azonnal dob hibát, ha pedig lehetetlenné teszed a működését, pl. tekercs nélkül zárva tartod, akkor egy idő után dobni fogja a hibát ami a felső sorban látható. Viszont nem mindig gyújt sárgát. ha csak szűkítve van...

Nem tom más autónál hogy működik, de a 159-nél így az tuti, mert végigjátszottam.

Ákos (dewvil)2014-08-27 19:23:03 // 57641
Egr hibat sosem fog dobni a komp. mivel kétvezetékes és nincsen visszacsatolása, csak kivezérlés. Max ha a csatit lehúzod.
Mr. Z2014-08-27 19:22:41 // 57640
Edison óta ismert fogalom az ipar számára a tervezett elavulás. Csak az egyre kapzsibb világ miatt egyre gyorsabb az elavulás. Ajánlom figyelmetekbe Korfun a hajókiránduláson megtekinthető a FIAT vezér "háza". Én lefotóztam.
Piritu - 1.000.0002014-08-27 19:10:39 // 57639
Áááá dehogy! Még csak 236 volt meg GPS szerint :-DDD
dev1662014-08-27 18:51:43 // 57638
honnan tudod, h a tekercs nélkül hány százalékos állásban marad a szelep? megáll ott, ahol korábban leragadt, sajnos semmi nem derül ki belőle, ha lehúzod a tekercset, csak akkor ha zárva maradna a szelep ettől, de ezt semmi nem garantálja, sőt inkább valószínűtlen.
Shadin2014-08-27 18:39:45 // 57637
Az egr hibát, ha mégsem a korom okozza, még úgy is kiszűrheted, ha leszeded a működtető egységet a kép szerint, vagy csak mellélógatva. A stekkert ne húzd le mert akkor belimpel. Leakasztott mágnesnél is jöhet ill. jön is idővel sárga, de nem tilt le.
dev1662014-08-27 17:45:35 // 57636
a korom nem kopik le, csak egyre több lesz. Mivel elég markáns hibajelenséged van egy EGR pucolással könnyen kizárhatod az EGR hibát. Ha kicsit sem lesz jobb utána, akkor rossz nyomon jársz, ha kicsit jobb lesz, akkor EGR hiba biztos van (még más is lehet emellé, pl turbó, mint írtam). Ettől persze még nem lesz jó az EGR szeleped, csak kevésbé rossz egy darabig :))

Kis túlzással az EGR azokban a dízelekben működik tökéletesen, amik most gördültek ki a gyártósorról vagy éppen újra cserélték bennük a szelepet:))
David | Centocinquantanove2014-08-27 17:38:48 // 57635
A szorulás az javíthatatlan? Gondolom a koromtól ragad le... Az a korom adott esetben lekophat róla annyira, hogy kevésbé gyakran vagy egyáltalán ne szorulgasson?
.......................2014-08-27 16:57:47 // 57634
De a legvalószínübb ,h szorul az Egr ,és 2..3 mp renyitva marad,
Persze h nics turbonyomás,hisz kimegy a kipufogón
David | Centocinquantanove2014-08-27 15:38:39 // 57633
Bocs ha hülyeséget kérdezek vissza, de akkor nem kéne következetesen mindig előjönnie ennek a problémának? Mármint minden egyes gyorsításkor?
David | Centocinquantanove2014-08-27 15:36:16 // 57632
Ilyen Karotta féle hapsiktól agyfaszt tudok kapni egy perc alatt.
Szerintem világ életében nem dolgozott sehol csak firkált, mégis ő a legokosabb, ő majd mindenről megmondja a magáét... Ehhez ért... fikázni.

Ami meg a másik dolog, hogy igen, az Alfának is vannak hibái, olykor olykor tönkre megy ez-az benne. A foswágen 10x annyi autót gyárt, ergo 10x akkora tapasztalata van, hogy mit hogy kell csinálni, mégis fekve tudnak maradni a germánok is... Mert a priusa biztos sokkal jobb autó volt mint a 159...
Giuntini2014-08-27 15:21:31 // 57631
Ez egy tahó! Miért vett Alfát? És mellette az a vihogás, ahogy boldog az a barom, hogy ismét lehet alapja a szarolaszozásnak. Azért érdemes egy pillantást vetni a kiberhelt rádióra. Javaslom, adja el az Alfát, és vegyen egy BMW-t és Turán Friciékkel fújhatja a BMW indulót. Annak a hibáit úgyis mindenki takargatja.
.......................2014-08-27 13:51:48 // 57630
Akkor a turbonyomás vezérlés a bibi,vagy maga a turbogeometria,
Nésd meg a kis gumicsöveket a vacuumvezérlésnél
Aztán MES al solenoid test,
.......................2014-08-27 13:48:57 // 57629
Mert kinyomod a szemét:-P
Chianti2014-08-27 13:46:25 // 57628
Nélkületek nem is tudnék annyit az autómról mint amennyit általatok tanultam! Ezt ezúton is köszönöm mindenkinek! Nem hittem volna hogy ennyire bele fogok mélyedni az autók, vagy pl. a modern dízelek világába, de tényleg érdekel. Abszolút kezdőnek számítok autószerelés terén - én a bringákhoz értek valamelyest, azokhoz szinte minden speckó szerszámom megvan - de azért ha vezérlést nem is fogok egyedül cserélni, nem szeretnék mondjuk egy izzócserével szerelőhöz rohangálni.
Idén ősszel lesz alkalmam belevágni, bár csak kozmetikázás lesz, de első / hátsó embléma csere, hűtőrács csere, féknyereg festés, hátsó ülés kiszedés (hogy csak a legfontosabbakat említsem) tervben van...
norbi04092014-08-27 13:37:58 // 57626
Az faja :) még a demo is?
Csabi2014-08-27 13:29:16 // 57625
Igen, "mindent"lát :)
Piritu - 1.000.0002014-08-27 13:25:18 // 57624
Nem, soha. Viszont első dolgom volt itt is megosztani, hogy más is számítson rá. (Másnap meg is történt másnál is.)
norbi04092014-08-27 13:20:40 // 57623
És azzal, amit Te használsz + AlfaOBD ...látni a DPF eltömődés mértékét is?
.......................2014-08-27 12:23:10 // 57622
ja,én is túlreagáltam,bár nem gondolom ,hogy a tervező hibázott volna,
valszeg anyaghba,vagy törés,
Az ilyen kapcsolók azért átmennek egy párezerórás teszten
Csabi2014-08-27 11:57:17 // 57621
Csak rádugod, bekapcsolod, párosítod a telóval, vagy amivel akarod, és kész...
Használat után, azért én mindig kihúzom...amikor sűrűn használtam, akkor volt bedugva mindig...
GTPeti2014-08-27 10:25:50 // 57620
Leköteleznél minket!!! :))
GTPeti2014-08-27 10:24:52 // 57619
Ott a pont. :)
GTPeti2014-08-27 10:22:29 // 57618
Most megnéztem én is. :)
Ennyire nem is volt vészes, mint ahogy itt a srácok lereagálták. Nem találtam benne sz@rolaszozást, csak azt érzékeltette, hogy a váltógomb tervezésekor Giovanni esze jó eséllyel már az esti pizzán járt... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-27 09:56:44 // 57617
kicsit olvasgass és rájössz miért ez a nagy szeretet feléjük...
mzo2014-08-27 09:48:44 // 57616
Nem tisztem vedeni Karottat, de itt nem arrol volt szo hogy szarozta volna az Alfat es nem is arrol hogy letort volna a valtogomb, hanem egyszeruen azon bosszankodott hogy egy egyszeru csuszoek hogy a fba tudott beakadni tonkremenni. A valtogombot o szedte le nem letort ha jol ertettem azert, hogy tudja hasznalni a valtot. Nem igazan ertem mi ez a nagy felhaborodas meg szitkozodas a video miatt... Ja es nem 2 millio alatti lefosott autot vett ha jol emlekszem 2,5 korul volt. eloben kifejezetten szepen nez ki a gep :) ezenkivul az egesterben mar tobbszor dicserte az 59-est hogy mennyire jo auto. Most meg felhoz egy banalis hibat erre az Alfasok leoltjak a forumon. No comment.
.......................2014-08-27 09:12:12 // 57615
Az Alfa os gyártott jó és rosszabb autókat is,mint minden más autógyár,
Nem lehet egy egés márka 100 éves múltját leszarolaszozni ,mert egy kétmodell esetleg nem úgy sikerült ,hogy használtan 200 ezerrel törődni kell vele,
Gondolom ő is 2 milla alatt vette,de akkor bezzeg vigyorgott ,hogy fele annyiért vett egy biztonságos kombit,mint egy Audit.
Dömpi (il dottore)2014-08-27 08:34:52 // 57614
Alkohollal a MAP szenzort tisztítottam.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-08-27 08:26:52 // 57613
mekkora balfx, gyökér ez a TC ipse...hogy törhet le, hogy...hát hogy? Úgy megvett egy visszatekert fost, aminek kopott volt a váltógombja a bontottat meg így sikerült felrakni a neppereknek :))) Meg is érdemli, remélem az automata váltója megy tönkre és locsolhat rá 3-4 kilót legközelebb ....
mizooo2014-08-27 05:15:19 // 57612
Kommenteltem Faszbóókon, hogy ezt azért nagyon nem kellett volna és ha egy VW leszakadt ablakáról, vagy sokadszorra cserélt ajtózáráról lett volna szó akkor lett volna nagy felháborodás.... Erre leoltanak, hogy nem véletlenül van rossz híre! Persze lehetett egy gyengébb időszaka az olasz autóknak is, vagy nem nem tudom... Én csak azt látom, hogy nincs vele több baj mint egy német, vagy japán autóval. Sokan örülnének egy ilyen "szar" minőségű autónak mint ami nekem van.... Az @nyjukat de fel tudnak idegesíteni, sok majom! Amikor Alfával mentettem a haver opeljét többször is........ meg amikor próbáltuk a strandon bottal kiékelni a Golf IV ablakot és közben a másik 3 már fával volt alátámasztva....... a Fater G Astráján a 3. gyújtótrafó szett van legalább és hengerfejes is volt..... STB..... Szánalom!!!!!!!
Chianti2014-08-26 23:13:20 // 57611
Sajnos ez köztudottan igaz majdnem minden mai modern márkára. Minél újabb, annál bonyolultabb, ergo több hibalehetőség. De most őszintén... egy egy ilyen lerobbanás után megfordult valaha is a fejedben, hogy soha többé Alfát, netán olasz verdát? :o)
Piritu - 1.000.0002014-08-26 23:00:48 // 57610
A megelőzés. Előbb kicserélni az alkatrészt, mint mielőtt tönkre megy.
DJ2014-08-26 22:50:59 // 57609
A megoldás...
Piritu - 1.000.0002014-08-26 22:43:23 // 57608
Igazolódott, hogy az automata váltó problémás, több a meghibásodási lehetőség :-DD
Piritu - 1.000.0002014-08-26 22:42:02 // 57607
A zsír újan vett 159-el többször maradtam fekve 100e km alatt, mint az összes többi Alfával 600e alatt.
Ez a "kellemetlen és felettébb idegesítő" dolog.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak