psychoati2019-05-03 13:28:35 // 116456
Shadin esetében Ő maga az idő :-)
Shadin2019-05-03 12:58:54 // 116453
Az idő mindent begyógyít :-)
droberto2019-05-03 12:31:23 // 116452
Sajnos típushiba. :(
antonov2019-05-03 12:25:42 // 116451
Szuper, az enyém is hasonlóan járt. : )
droberto2019-05-03 11:34:53 // 116450
Naná! Csak semmi csalószoftver! :)
droberto2019-05-03 11:34:24 // 116449
Az én sebeim lassan begyógyulnak. :)))
kiger2019-05-03 11:28:46 // 116448
Az EGR-t meghagytad?
Giuntini2019-05-03 11:17:43 // 116447
Meg a te gyomrodat is megfeküdte:)
droberto2019-05-03 11:06:57 // 116446
antonov2019-05-03 10:50:37 // 116445
És nem fájdult meg ennyitől a hasa?
droberto2019-05-03 10:48:48 // 116444
droberto2019-05-03 10:43:20 // 116443
Jól látszik itt is a rozsdás teló/rugótányér.
Eibach (F11-10-005-05-HA) vagy gyári ti.
Itt látod, hogy mik vannak Eibachból.
Javaslom, hogy egyeztess Csabival, ő is most cserélte, illetve van is itt hsz-a a témát illetően.
Eibach (F11-10-005-05-HA) vagy gyári ti.
Itt látod, hogy mik vannak Eibachból.
Javaslom, hogy egyeztess Csabival, ő is most cserélte, illetve van is itt hsz-a a témát illetően.
antonov2019-05-03 10:41:34 // 116442
Neked 3 lemezt is megevett? Vagy csak a harmadikat? : )
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 10:38:12 // 116441
Akkor jó, az a 0.3mm nem túl sok még köbösen sem :-) Ettől az elmélet igaz, nagy különbséget viszont valóban nem kéne okoznia. Pláne, ha az a 0.3mm mondjuk festékvastagság :-D
droberto2019-05-03 10:34:16 // 116440
Most már nem magasabb mint a gyári. :)
700-on vagyok.
700-on vagyok.
droberto2019-05-03 10:32:29 // 116439
Kell bele forgácsolni valami kemény hőálló műanyagot.
Csak úgy tudod szétfűzni, ha letöröd a lemezkéket. Vissza már egy 1 mm rozsdamentesest tennék csavarozva és hegesztve. (A ponthegesztés mellet törik el a rezgésektől óriási vibrációtól)
Az én ugyanilyen 200k+ km-es Marellimnek (2007.11. gyártás) nem volt kikopva és a fogaskerekek is remek kondíciónak örvendtek. Annyi baja volt, hogy 3 lemezt becsócsált a torkos kis JTD.
Csak úgy tudod szétfűzni, ha letöröd a lemezkéket. Vissza már egy 1 mm rozsdamentesest tennék csavarozva és hegesztve. (A ponthegesztés mellet törik el a rezgésektől óriási vibrációtól)
Az én ugyanilyen 200k+ km-es Marellimnek (2007.11. gyártás) nem volt kikopva és a fogaskerekek is remek kondíciónak örvendtek. Annyi baja volt, hogy 3 lemezt becsócsált a torkos kis JTD.
kiger2019-05-03 10:20:55 // 116438
A felső perselyekkel mit lehet kezdeni? Nekem volt olyan lapát ahol 3-4mm lóg már oldalra, a bontottban ami elvileg jó állapotú a meghajtó fogaskerék is le volt fogazva amellett hogy minden lóg benn.
Alfabundi2019-05-03 10:15:26 // 116437
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-03 10:11:48 // 116436
A kókányt nem erre értettem, bocs :-) Viszont akkor meg is válaszoltad, miért magasabb az Eibach rugóval. A rugóállandó a rugó anyag átmérővel köbösen változik. Ergo hiába egyforma hosszú, egy picit "keményebb" rugót vettél, amivel magasabb lesz az autó és kisebbeket mozdul ugyanakkora terhelésre. Olvastam Pityukoma blogját, szerepet is játszott a tapasztalata abban, hogy nem erőltettem a két oldal cseréjét.
Elég jól körbejártam a dolgot, nekem ez tűnt a jó megoldásnak, de tudjuk, nem csak egy megoldás létezhet :-D Hátrányát én sem észleltem, és amíg lehet ragaszkodok a gyári megoldáshoz. Remélem igazam van és tényleg az utolsó menet lehajtása okozza a gondot. Akkor ugyanis az új nem fog eltörni, azon le volt hajtva rendesen :-)
A dobbetétet meg addig feszegettem (a beszáradt port is kiszedtem a perem mögül), míg valahogy visszatalált nagyjából a helyére (már csak kicsit áll el).
Elég jól körbejártam a dolgot, nekem ez tűnt a jó megoldásnak, de tudjuk, nem csak egy megoldás létezhet :-D Hátrányát én sem észleltem, és amíg lehet ragaszkodok a gyári megoldáshoz. Remélem igazam van és tényleg az utolsó menet lehajtása okozza a gondot. Akkor ugyanis az új nem fog eltörni, azon le volt hajtva rendesen :-)
A dobbetétet meg addig feszegettem (a beszáradt port is kiszedtem a perem mögül), míg valahogy visszatalált nagyjából a helyére (már csak kicsit áll el).
droberto2019-05-03 09:20:09 // 116435
Szívósor:
Igen, a Marelli az hullajtja a lapátjait. A Pierburg jobb, de gyáriként már csak Marelli kapható. Illetve van a AM-ben a full alu dugózni való Pierburg. Na ebben vicc a lapátozás:
Én ragaszkodtam a gyári állapothoz és emisszióhoz, így az újat megcsináltam rendesen:
Hűtővíz:
Szerelés után nem szükséges légteleníteni. Ezt elég jól megoldja magának. Viszont figyelni kell a vízszintet, mert még a 6-8. (rövid) menés után is kell utántölteni, mire kilégtelenedik teljesen.
Igen, a Marelli az hullajtja a lapátjait. A Pierburg jobb, de gyáriként már csak Marelli kapható. Illetve van a AM-ben a full alu dugózni való Pierburg. Na ebben vicc a lapátozás:
Én ragaszkodtam a gyári állapothoz és emisszióhoz, így az újat megcsináltam rendesen:
Hűtővíz:
Szerelés után nem szükséges légteleníteni. Ezt elég jól megoldja magának. Viszont figyelni kell a vízszintet, mert még a 6-8. (rövid) menés után is kell utántölteni, mire kilégtelenedik teljesen.
kiger2019-05-03 00:25:57 // 116434
Ma kicseréltem a szívósort egy bontott lapáttalanítottra, a 40.000 futott új Marelli szívósorban a lapátok lötyögnek, a műanyag persely szét van kopva, viszont hálisten minden lapát fent volt. Amúgy gyerekjátéknak is szánalmas az egész. Abban tudnátok segíteni, hogy kell-e légteleníteni, ha a hűtővízből leengedtem 2 liter körül és újratöltöttem.
droberto2019-05-02 23:43:10 // 116433
Lehet.
Nekem nem volt módom a régit, új gyárival összehasonlítani.
Nekem nem volt módom a régit, új gyárival összehasonlítani.
droberto2019-05-02 23:43:07 // 116432
Nekem is egyforma volt a hossz:
Azt beszereléskor még is így állt:
Azért az Eibachot nem mondanám kókánynak, főleg úgy, hogy 0,3 mm-el még vastagabb is mint a gyári.
De itt nem ez a lényeg. Hanem az, hogy Pityukománál a cserélt gyári rekordidőn belül megadta magát. Nem volt kedvem ehhez és persze árilag sem mindegy, hogy megúsztam negyedéből-ötödéből (persze nem ez dominált).
Az más kérdés, hogy azóta megváltozott a véleményem a tönkremenetel okáról.
AM: Persze ki tudja milyen anyagból van, milyen a karakterisztikája, rugalmassága. Kicsit biztos más, de én ebből semmit nem éreztem idáig. Szépen rugózik, fordul négy kerékkel, seggel vagy épp orral.
A magassága pedig beállt mindenhol 700-705 mm-re.
Azt beszereléskor még is így állt:
Azért az Eibachot nem mondanám kókánynak, főleg úgy, hogy 0,3 mm-el még vastagabb is mint a gyári.
De itt nem ez a lényeg. Hanem az, hogy Pityukománál a cserélt gyári rekordidőn belül megadta magát. Nem volt kedvem ehhez és persze árilag sem mindegy, hogy megúsztam negyedéből-ötödéből (persze nem ez dominált).
Az más kérdés, hogy azóta megváltozott a véleményem a tönkremenetel okáról.
AM: Persze ki tudja milyen anyagból van, milyen a karakterisztikája, rugalmassága. Kicsit biztos más, de én ebből semmit nem éreztem idáig. Szépen rugózik, fordul négy kerékkel, seggel vagy épp orral.
A magassága pedig beállt mindenhol 700-705 mm-re.
droberto2019-05-02 23:43:05 // 116431
Akkor ebben nem értünk egyet. :)
Nincs fotód róla? Nekem a rugóm nem volt ennyire korrodált mint a tied.
Pityukomáé is elég korrodált volt.
Az a tömítés bevezeti maga alá a vizet és bent tartja.
(Lehet megint a sok mosásnak köszönhetem, hogy így jártam (lásd még injektor berohadás))
Egy csavarhúzóval aláfeszítve én is könnyedén leszedhettem volna, ha nem féltettem volna a gumibakot. Úgy ahogy kb. bármilyen szerelő teszi. Tisztelet a kivételnek.
Pucolás után simán ráment az új.
Nincs fotód róla? Nekem a rugóm nem volt ennyire korrodált mint a tied.
Pityukomáé is elég korrodált volt.
Az a tömítés bevezeti maga alá a vizet és bent tartja.
(Lehet megint a sok mosásnak köszönhetem, hogy így jártam (lásd még injektor berohadás))
Egy csavarhúzóval aláfeszítve én is könnyedén leszedhettem volna, ha nem féltettem volna a gumibakot. Úgy ahogy kb. bármilyen szerelő teszi. Tisztelet a kivételnek.
Pucolás után simán ráment az új.
szelod92019-05-02 16:24:34 // 116430
Egyre jobban kezdem azt hinni, hogy ezek az autók nem szeretik a hideget és kifejezetten dél olasz klímára készültek. Télen beülve minden olyan nehezen ment, itt-ott nyikorgó hangok stb. Most, hogy itt a 30 fok összeállt minden újra. Tudom, tudom... Hőtágulás, kenőanyagok viszkozitása stb... De értitek miről beszélek :D
Haddel2019-05-02 12:09:35 // 116429
Nálam sem volt rozsdás a tányér.
Macccy2019-05-02 11:44:46 // 116428
Azért törik mert Ólasz ! Megmondja bárki :D nyilváán XD
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-02 10:45:28 // 116427
Amúgy mérve mm-re egyezik a két oldal :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-02 10:28:49 // 116426
Viszont egy elméletem nekem. is van :-)
Az eredeti rugót a törés mentén összeillesztve úgy tűnik, mintha nem volna normálisan visszahajtva az utolsó menete. A kép túloz, mert nem fekszik össze teljesen a törés felület, de erről van szó :
Ez így pont úgy terheli az utolsó menetet, hogy indokolhatja a törést.
Az eredeti rugót a törés mentén összeillesztve úgy tűnik, mintha nem volna normálisan visszahajtva az utolsó menete. A kép túloz, mert nem fekszik össze teljesen a törés felület, de erről van szó :
Ez így pont úgy terheli az utolsó menetet, hogy indokolhatja a törést.
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-02 10:21:42 // 116425
Nézd, a törött rugót az új mellé tettük összeillesztve. A nyugalmi hossz egyezett. Innentől felesleges. Itt nem kókány és eltérő alkatrészek vannak, hanem gyári és egyforma. Nem gondolnám, hogy ezen tovább kéne rágódni. De majd még megtérkövezem kicsit, hogy jobban összeszokjanak :-) Sőt, ha mindenki párban cseréli, majd én felvásárolom a maradék gyári rugókat, aztán onnantól törhetnek havonta :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-05-02 10:13:20 // 116424
berobbantam2019-05-02 06:09:11 // 116423
Szia.
Szerintem ne mérj hanem cserêld a másikat is.Én mikor vettem az enyémet a bal eleje törött volt de javították.Az autó ültetve van de a gólyalábat bontott 147-esével pótolták ami viszont normál volt.És az autó egyenesen állt.A kerékjárat is egyforma volt a két oldalon.Mikor a stabpálcát cseréltem akkor jöttem rá,mert piszkosul feszült.Gyakorlatilag úgy tudtam kicserélni,hogy a stabrudra rá kellett emelnem.
Szerintem ne mérj hanem cserêld a másikat is.Én mikor vettem az enyémet a bal eleje törött volt de javították.Az autó ültetve van de a gólyalábat bontott 147-esével pótolták ami viszont normál volt.És az autó egyenesen állt.A kerékjárat is egyforma volt a két oldalon.Mikor a stabpálcát cseréltem akkor jöttem rá,mert piszkosul feszült.Gyakorlatilag úgy tudtam kicserélni,hogy a stabrudra rá kellett emelnem.
droberto2019-05-01 23:03:01 // 116422
Szóval én is kicseréltem a rugókat, mert engem is utolért a végzet.
Határozott meggyőződésem, hogy a törések oka nem a rugók gyenge minősége, hanem a lengéscsillapító. Pontosabban annak alsó rugótányérja.
Ugyanis ez idővel mindenkinél elrohad és vastag rozsdaréteg képződik a palástján. Az alsó tányér gumibak/gumigyűrű bevezeti és meg is tartja ott a vizet. Szinte mindenkinek itt, az alsó menetnél törik el a rugó, ott ahol lefut a rugó a tányérról (gumibakról). A rozsda oldalanként 3-5 mm-rel, tehát átmérőben majd 1 cm megduzzasztja a rugó alsó menetét. Ezt és a fel le mozgásból adódó összetett igénybevételt nem tolerálja. Egy idővel elpattan.
Az okfejtésem, abból is ered, hogy az épp rugót nem kis küzdelem (több fajta síkosító) árán tudtam csak letornászni a rugótányérról/gumigyűrűről.
Szóval érdemes ezt kerékcserekor, preventív jelleggel, vagy rugócserekor rozsdamentesíteni, konzerválni és felülről tömítőanyaggal kitölteni. A gumi ápolásról se feledkezzünk meg.
Ja, és a csavar egy jóképű csapszeg kiütővel simán kiszedhető. Nem kell elvágni.
Beszéljenek a képek:
Határozott meggyőződésem, hogy a törések oka nem a rugók gyenge minősége, hanem a lengéscsillapító. Pontosabban annak alsó rugótányérja.
Ugyanis ez idővel mindenkinél elrohad és vastag rozsdaréteg képződik a palástján. Az alsó tányér gumibak/gumigyűrű bevezeti és meg is tartja ott a vizet. Szinte mindenkinek itt, az alsó menetnél törik el a rugó, ott ahol lefut a rugó a tányérról (gumibakról). A rozsda oldalanként 3-5 mm-rel, tehát átmérőben majd 1 cm megduzzasztja a rugó alsó menetét. Ezt és a fel le mozgásból adódó összetett igénybevételt nem tolerálja. Egy idővel elpattan.
Az okfejtésem, abból is ered, hogy az épp rugót nem kis küzdelem (több fajta síkosító) árán tudtam csak letornászni a rugótányérról/gumigyűrűről.
Szóval érdemes ezt kerékcserekor, preventív jelleggel, vagy rugócserekor rozsdamentesíteni, konzerválni és felülről tömítőanyaggal kitölteni. A gumi ápolásról se feledkezzünk meg.
Ja, és a csavar egy jóképű csapszeg kiütővel simán kiszedhető. Nem kell elvágni.
Beszéljenek a képek: