Fórum >> Típusok >> 159

Lev2019-11-06 20:11:35 // 119202
Köszönöm
FRC2019-11-06 19:53:19 // 119201
nekem is volt 1x hasonló. vegye ki sebességből az autót és tegye vissza P be, nekem ez segített... (P ben volt viszont azt érzékelte, hogy R-ben van és nem indult, csak kattant egyet amikor megnyomtam a gyújtás gombot, de nem indított)
Lev2019-11-06 18:56:16 // 119199
Sajnos nincs, tisztítottuk a sarukat is :( Ott maradt sajnos, nem tudtuk megfejteni a hiba okát. Tudtok esetleg valakit, akit kereshetünk ezzel a problémával Budapest (Csepel) környékén?
Szabister2019-11-06 18:36:04 // 119198
Nálatok műlüdik rendesen az eper? Náalam a képeket nem tölti be meg a robbantott ábrákat.
Roll19832019-11-06 17:25:11 // 119197
A pozitív saru nincs lecsúszva?
Lev2019-11-06 16:57:00 // 119196
Köszönöm, lassan odaérek és próbálkozunk,majd beszámolok az eredményről.
Zolibácsi2019-11-06 16:32:05 // 119195
Én le venném a test kábelt és újra vissza raknam. Hátha az segít.
Lev2019-11-06 15:12:05 // 119194
1 órája parkolt le vele, akkor még nem volt hibaüzenet. Az a furcsa, hogy a pótkulcsra sem reagál, lehet hogy tényleg a belső foglalatban lehet a probléma. Nagyon köszönöm a tippet!
Liquid2019-11-06 15:01:54 // 119193
Hibaüzenet sincs?
Érdekes, ilyet még nem láttam.
Innen messziről nézve a kulcs "foglalatával" lehet valami...
Lev2019-11-06 14:56:25 // 119192
Sziasztok,

Szeretnék kérni egy kis segítséget egy barátomnak: 159 (3.2 automata) a kulcs nyitja az autót, viszont ha bedugja nem nem történik semmi, nincs gyújtás, nem indul. Akksi jó, a testkábel t is megnézte. A pótkulccsal ugyanez a helyzet.
Van esetleg valami ötletetek?
Előre is köszönöm!
droberto2019-11-06 12:25:00 // 119191
Igen fura volt. Természetesen nem akartalak megbántani.
droberto2019-11-06 12:22:01 // 119190
Értem és köszönöm.
Én is kb ide jutottam, hogy így lehetne megcsinálni.
A sziloplaszt nálam az építőipar kudarcának jelképe, ha tehetem kerülöm.
Így viszont nem maradhat, mert a beázás felbecsülhetetlen károkat okozhat.

Javaslom mindenkinek, hogy nagyobb eső után ellenőrizze a gumikédereket a hátsó ajtó alatt. Ha ott vizes, akkor a belső lemez tömítését meg kell oldani.
Szoszo™2019-11-06 09:20:18 // 119189
Hoppá a kép lemaradt :D Szóval te meg már azt hitted hogy hülyeséget beszélek hogy korongos :D
Szoszo™2019-11-06 09:09:44 // 119188
Én a haynespro-t használom ;) ott ezeket írják!Az enyém is pont ennyi ;)
Zolibácsi2019-11-06 08:44:18 // 119187
Volt akinek azt hiszem önindító tekert gyengén, illetve nekem a dpf tömödöttség okozott ilyen tüneteket
Csabi2019-11-06 07:13:47 // 119186
Először nekem is úgy tűnt, hogy a sziló gány, viszont rájöttem, hogy nem nagyon van jobb megoldás, ha 100%-os eredményt akarsz, és nem akarsz 3évig próbálkozni.
Kezdetben az öntapadós puha-gumi tömítéssel próbálkoztam, viszont a "csavarkerülő hornyoknál" :) nehézkes a felrakása, és a régi tömítés miatt a tapadása sem tökéletes, csak kínlódtam vele.
Erre megoldás lehet, ha teljesen fémtisztára van pucolva az alu burkolat belső fele és a fogadó felület, viszont az elég macera.
Szilózni csak a burkolat alsó 1/3-át kell, ahol befolyik, befolyhat a víz, a többit nem kell. Így a szerelhetőség sem sérül, és 10perc alatt megvan...
droberto2019-11-06 03:37:37 // 119185
Tippeket, ötleteket várok. :)

Mivel és hogyan tömítsem le a hátsó ajtót, hogy ne ázzon be?
Ti hogyan csináltátok/csinálnátok?
Vagy létezik-e más megoldás, hogy ne folyon be a kabinba a víz?

Anno az aluburkolat és az ajtó közötti tömítést gondoltam bekenem szilóval. Elvetettem, mert túl vad/gány megoldásnak tartottam. + így nem lenne szerelhető...
droberto2019-11-06 03:33:39 // 119184
Az agyam eldobom, hogy a 8V nem hidraulikus, hanem lapkás szelephézag kiegyenlítő rendszert használ:

Mennyi lehet a max szelepházag? 0,15 mm?
Csabi2019-11-05 22:32:57 // 119183
Cseréltem önindítót is, meg úgy nagyjából mindent ami köthető ehhez :D (injektor, izzítógy, stb) Valamelyest javított a helyzeten, de az alap probléma maradt.
Én arra tippelek, hogy az izzítás vezérlés van kevés tartalékkal megírva. Itt arra gondolok, hogy egy minimális kompresszió vesztésnél -ami eredhet kopásból, vagy a szelepek kokszosodás miatti nem tökéletes zárásából, mechanikai sérülésből- már nem indul tökéletesen 0-20°C körül. Nagyon hidegben van rendes izzitás akkor pöc-röf mindenkinél, nyáron már nem ennyire egyértelmű , de kevesebb a probléma.
Ezt igazolja a te eseted is, hogy "-40ben " simán indul, mert izzít rendesen. A prémium OMV esetenként , a program átírás megoldja a problémát.
Szoszo™2019-11-05 21:47:15 // 119182
Nah holnap reggel tesztelem!Olvastam lengyel meg angol forumokon hogy önindító csere megoldotta a hibát!Van egy zsír új önindítóm,felrakom egyik nap próbára!Nekem úgy tűnik mintha az átlaghoz képest kicsit lassabban tekerne :/
Liquid2019-11-05 21:41:47 // 119181
Érdekes ez a szenzor dolog. Ezt nem tudtam és nem próbáltam kiiktatni.
Igaz az enyém 2.4 volt, de hasonló problémával küzdött.
Próbáld úgy hogy hagyjad 10-20 másodpercig gyújtáson, majd ha elhallgatott a szivattyú akkor indítsd. Ha tényleg hideg van, akkor ezt ismételd meg.
Szoszo™2019-11-05 21:24:00 // 119180
Köszi ;) Tehát nem egyéni probléma az ;)
Szoszo™2019-11-05 21:22:59 // 119179
Hát úgy ahogy kell!Levettem a szelepfedelet és hézagmérővel!
Csabi2019-11-05 20:53:36 // 119178
Programozással megoldható. Volt aki az izzítást íratta át( Alfa155gyuri?) de tudok olyanról is, hogy az előtöltést változtatásával korrigálták a problémát. Anno nálam a 2,4-nél is megvolt a probléma, mint ahogy sok 159-nél, de én nem irattám át, akkor még nem tudtam. Viszont megoldotta a problémám az OMV prémium, ami a legnagyob cetánszámú gázolaj a magyar piacon. Könnyebben begyullad, nálam ennyi elég volt.
droberto2019-11-05 20:34:12 // 119177
Hogy mértél szelephézagot? :)
Befecskendezési korreciók mennyik hidegen?
Szoszo™2019-11-05 18:39:56 // 119176
Sziasztok!Egy kis ötlet kéne hátha màr járt igy valaki!Van egy 159 1.9jtd 8v 120ló alfám!A tűnet h minden reggeli inditáskor vagy ha 8-10 órát áll a kocsi nagyon nehezen indul el kb 10mp inditozás után kis fehér füst kiséretében!Melegen pöccre!
Cseréltem izzitókat,vezérlő,gázolajszűrőt!Raktam bele egy üzemanyag visszacsapó szelepet is,tehát nem ejti el az üzemanyagot!Néztem korrekciót,az is hibàtlan!gyújtásráadáskor 2bar,inditózásnál 350bar!Ma néztem szelephézagot és az is rendben,vezérlés a helyén ;) nah itt most egy kicsit elvesztem!Jah és ha hidegen ugy próbàlom meg inditani hogy ha a hőmérséklet szenzorról ami a termosztátban van lehúzom a csatit akkor azonnal indul ;) Ilyenkor minusz 40’-t lát,tehát jól bedúsítva azonnal elindul!
Kifogytam az ötletekből!Várom az ötleteket :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-05 18:02:17 // 119175
Nem számítottál rá, hogy ez egy falu! XDD Mellesleg a Plazaban szemben ingyen lett volna a parkolás :-)
RomeoOne2019-11-05 17:58:50 // 119174
Ez a k.rva parkolóház, ide zárták be egyszer a kocsimat egy éjszakára, amíg gyanútlanul moziztam. Szégyenszemre mehettem haza taxival :DDD
Kazes☻2019-11-05 17:52:29 // 119173
No, hát végre... azé' pár évünkbe beletelt! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-05 17:39:04 // 119172
Végre egyszer eszembe jutott felvenni EZT :-)
Mobilon meghallgatni tilos. Csak audiofil rendszerre.
droberto2019-11-05 14:20:49 // 119171
Egy ilyen kaland normálisan, felkészülve, felmérve, alkatrészek, kötőelemek, tömítések lerendelésével, majd összerakással, nem egy napos kaland. De nem is egy hétvégés.

Én a motor mögötti részt nem mondanám káosznak. A nehézséget az adja, hogy nehéz hozzáférni. Az alakatrészek segédberendezések nagy számát figyelembe véve jól átgondolt szerelhető konstukció. Valószínűleg az egész egy motorkiemeléssel jóval könnyebb kaland lenne.

Szerintem kerék nem tud meggörbülni. Én ikább a szivattyú miatt aggódnék, de az is egy stramm darabnak tűnik. Nem tudom, hogy mekkora és milyen irányú igénybevételt adtál neki, de ha tippelnem kéne, én a nem lett semi baja opciót választanám.
A lehúzóm:


Igen. A lebontott MM szívósorok 99%-ról, részben, vagy egészben hiányoznak a lapátok.
Nem is csoda. Kép pici ponthegesztés. Nagyon erős hőingások, légmozgások, váltakozó igénybevétel. Elfárad és beszívja a motor.

Kifújni/beszívni, meg azért nem tud, mert két tömített felületnek kellene tömörtelennek leennie. (Tömszelemce illetve a mechanizmus műanyag fedele.) Ezekre ez nem jellemző ez a hiba. Ez miatt ne aggódj szerintem.
Ez a korábbi alu-, illetve a 2.4 féle hasonló külső rudazatos melyanizmusoknál volt ilyen problémás (ebből a szempontból). Ehhez készülnek az O gyűrűs dugók.



A pillangó szelep háznak ehhez semmi köze sincs. Egyébként itt meg ami olaj van, az szerintem maga a benne levő kenőanyag.


Az enyémnek se volt semmi baja, sőt. Ment mint az állat. :)

Nem is ezért szedtem szét, hanem mert az EGR keverő modul eldugult egy-, vagy több korábbi elégtelen égés miatti kormolásból/kormolódástól. (Volt két töltő levegő kifújásom (is) előtte pl.) Illetve lekaptam a hengerfejet és az olajteknőt is a további hibák-, és Novoth Tibor feltáró munkássága nyomán. Nem is volt hiába, mert megtaláltam egy eltört szelephimba - hidrotőke összefogó lemez darabjait. Mind később megtudva, hogy ezek is hajlamosak a fáradásos törésre.
Illetve helyreállítottam a gyári felóleteket és bevonatokat + a turbó olajzó cső kapott egy hőszigetelést.




Ami baja volt az a félmelegen nehezen indulás.
Ez a felújítás óta megszűnt. Igaz én kb. az összes segédberendezést gyárira cseréltem.
Nodex2019-11-05 12:25:41 // 119170
Nem. Nekem az utaséri kar maradt a kezemben. A két felfogató csavar mellett tört el. Így a konzol fele, meg a kar az csak úgy vissza van téve a helyére, hogy ne tapossak rá. :D Lehet vele így is nyitni, csak hát na :D
A baj annyi volt ,hogy a motorháztető alatti zár nem ugrott vissza alaphelyzetbe. És erősebb voltam mint okos elsőre :D
pettinke2019-11-05 12:10:37 // 119169
attól függ, hogy a FL előtti vagy utáni :-) a régit azt húzni kell kifelé, ha letört, akkor nem fogod tudni megfogni. az új az billenős, azt ha a fele letörik, még meg tudod nyomni.
RomeoOne2019-11-05 11:41:44 // 119168
A scudettoban lévő nekem is le van törve, de nem jelent problémát, csak mélyebbre kell nyúlni. Simán nyitható azzal is, ami megmaradt belőle.
Liquid2019-11-05 11:40:33 // 119167
jaaa, én az utastérben lévő karra gondoltam :)
Akkor neked az 1-es kell, ha részenként is cserélhető lenne, akkor lenne külön cikkszáma.
Alternatíva lehet a bontó, ott is komplettet fognak adni, de valszeg jelentősen olcsóbban.
Macccy2019-11-05 11:19:25 // 119166
Nem a motorháztető alatti darabra gondolsz véletlenül? Mert az nem a 4-es és 8-as, inkább az 1-es, legalábbis nekem az maradt a kezemben. :(

Egyébként nem is tudom, hogy az 1-es az cserélhető e külön, mintha műanyag szegecselve lenne. Olyat cseréltetek már?
Nodex2019-11-05 10:37:06 // 119165
Nyílt rendesen, záródni nem akart. Szintén a zárnál szorult. Aztán próbáltam a karnál matatni és a kezemben maradt. :D
Liquid2019-11-05 09:50:59 // 119164
nincsmit :)
Én is eltörtem pár éve, megszorult a zár, annyira, hogy alig bírtam kinyitni.
Nálad miért / hogyan tört el?
Nodex2019-11-05 09:48:30 // 119163
Köszönom
Liquid2019-11-05 09:34:17 // 119162
Ha minden igaz akkor a 4-es (60393720 - konzol) és a 8-asból a megfelelő szín kell.
50 - 156054360 - beige
60 - 156057202 - sötétszürke
61 - 156054359 - világos szürke
Nodex2019-11-05 08:44:47 // 119161
Sziasztok,

Esetleg tud valaki egy cikkszámot motorháztető nyitó karra, konzollal együtt? Sikerült eltörnöm :S
Macccy2019-11-04 20:24:23 // 119160
"Én a villamos stekkerekkel messze menőkig elégedett voltam." Nekem amelyik eltört nemtudom miért de mintha "zárt" állapotban akart volna rámenni, pedig a sárga pöcköt hátrahúztam. Ez bosszantott föl, már a szerelés 9. órájában, amikor már nincs türelem :)

"Vízleeresztő csonk: Én nagyon megörültem neki. Ha jól emlékszem valami fogóval simán odafértem. Meg asszem egy gumi tömlő is ráhúzható." Jó neked, hogy volt tömlőd vagy olyan helyen szeretlél ahol volt, én próbáltam megoldani találtam egy zsír új fém mosdó flexicsövet, az túl vékony volt, aztán elkezdtem vele távolba pisáltatni, de mikor elfogyott a nyomás, már megint lábon hugyozta magát az autó. Tettek volna még 5 centi műanyag csövet oda és mindenki boldogabb.

"Összességében zseniálisan, jól szerelhető autó." Lenne,, de te is írtad, hogy az a káosz ami a motor mögött van, atya ég. Meg előtte is a hűtőnél, turbónál. Ez a sok cső, nekem totál labirintus.

"A pumpa kerékhez én gyors gyártottam egy lehúzót laposvasból." Én úgy próbáltam, hogy eleve van a pumpa kerekén 2 a tengelyhez közeli olyan furat, amik menetesek. Gondoltam ez tökjó kapóra jön, belehajtottam M6-os hosszú csavart, amit azért vettem, hogy majd azzal rögzítem, de arra végülis a vezérlés fedélcsavarját használtam, ahogy mindenki szokta kb. Na és a két hosszú imbuszossal próbáltam lefeszíttetni a kereket, hasonlóan a te lehúzós módszeredhez ha jól értem, csak én a motortól eltolva, te meg gondolom a tengelyről eltolva próbáltad. De nekem így nem sikerült. Lehet csak lazult, végül haver a görbe tesco-s kerékkulcsommal és egy karcvédő kesztyűvel lepajszerolta a 22-es tengelycsavart nyomva. Robi amúgy mit gondolsz ez a kerék el tud hajlani attól, hogy így próbáltam lehúzatni? Szerintem ez kb a csapágylehúzós módszer is, kizártnak gondolom, hogy elhajolna. Meg kis 1/4 racsnissal dolgoztam, semmi komoly erő.

"Az EGR levegő-kipuffgáz keverő modulod mennyire volt eldugulva?" Rittyós az is, mondjuk olyan 60% -osan, de én úgy is hagytam mivel az egr már nincs használatban. Az összes levegőjárat falán van rittyó, de nem olyan húúdevastagon, hogy az gond legyen és mivel pár hét múlva úgyis megint hasonló lesz, elengedtem.

"Nekem szépen lejött minden sorban. Én a bödönnel kezdtem konzolostúl" Na irigyellek, a bödönt legszívesebben letéptem volna és elhajítom jó messzire.

"Most mindenki kapaszkodjon meg. Jelenleg minden min150k-et futott, Marellis szívósoros 159 megette lapátjainak javát." Nemáár. Létezik ez? Lehet nekem mind megrágta?

"Kifújni az 1.9 nem tud a tengelyenél, mivel ez egy teljesen belső mechanizmus. Nem úgy mint a 2.4 és az alu Pierburg" Ezzel óvatosan de vitáznék, én úgy tudom, hogy az a "belső" mechanika az csak egy csavaros műanyag fedél alatt dolgozik, ott vannak a tengely végi kerekek illetve a fogasléc. Attól még oda abba a térbe úgy befolyhat a levegővel az olaj, ahogy a pillangószelepházba is az elektronikához befolyik. Szerintem.

"Én a helyedben levettem volna a HF-et is." Hóóóó sajnos mi csak vendégek voltunk egy műhelyben, nem is autószerelőknél ráadásul, mindent mi vittünk oda délelőtt és másnapra nem maradhattunk, ennyi időnk volt arra, hogy megcsináljuk és talpra is állítsuk. Így sokmindent nem lehet csinálni, mármint ilyen szöszölős melóban, szöszölős tempóban. Már annak is örültem volna, ha a szívósor végét le bírjuk szedni, nemhogy hengerfej. Meg aztán tudod, töprengtem, most ha ezeket a lapátokat nem eltávolította valaki, hanem megette mindet, akkor ott az már megtörtént, túl van rajta. Az autó működik, nincs semmi igazán érzékelhető hiba, a hangján nem hallom, egyedül az olaj ami némileg zavar, de az is inkább a tudat, mintsem gyakorlatilag, hiszen ha utána töltök 5ezer kilométerenként 6-7 decit, az még mindig csak kábé 1500-2000 Ft, egy hengerfej felújítás, szelepek cseréje, satöbbi meg nem állna meg gondolom 150 ezer alatt.

"Szédszedtem kapott maxi-pucit, meg újrazsírzást, tömítést." Ja hát a pillangószelep az már ilyen marad, én is hiába pucoltam el, de mondtam Shadinnak is, hogy ezt már nem kell kenni soha, mert friss olaj keni mindig :D

"Az izzítógyertyáid kijöttek szépen? Nem voltak berhadva?" Képzeld úgy jöttek ki, mint a semmi. Én voltam a legjobban meglepődve, kábé a gyári 8-10 nm erővel forogtak ki, az egyik picit jobban akadozva, de azt se kellett erőltetni. Bekentem rézpasztával az újakat, hátha, volt aki aztmondta ne azzal, volt aki szerint meg azzal jó. Egyébként nem voltak csúnyák a régiek se, szóval lehet ez nem volt igazán szükséges, de majd kifigyelem most milyen az indítás, csinálja e azt a hülye néha indítózást.

Nagynyomású pumpa kereke még picit zavar, de annyira szerintem nem mocorog, lehet összerakom így, majd legfeljebb 3 év múlva ha még meglesz, akkor a vezérlés cserekor majd ledobom a kereket is.
Sebi1592019-11-04 18:27:35 // 119159
Sziasztok!
Már régóta követem a fórumot, és már végre én is tulaja vagyok egy
Alfának (2.4 JTDm Q4). Most azonban előjött egy probléma, aminek megoldásában segítségeteket kérném.
Az olajszűrő házon található kis műanyag dekni egyik csavarja meg van szakadva, alóla enyhe olaj folyás látszik. Szerintetek mire szolgál ez a műanyag lap, és alatta található gumitömítés?
droberto2019-11-04 17:29:35 // 119158
Nincs olyan vezérléses videóm, amin ez jól látszódna. Én a szíjfeszító pontos pozícióján szoktam rugózni.
Itt még nem jó pl.
Néz körül a Youtubeon illetve a Zolniál. :)
droberto2019-11-04 17:16:25 // 119157
Néhány gondolat, ha megengeded.


- Erős derék az kell hozzá. Én egy bakállványról szereltem, de a sok salallang a mi a motor mögött vertikálisan középtájt van az borzalmas. Még így is szétment a hátam.
- A Pierburg műanyag verziója jobb, mert ott csavarozva voltak a lapátok nem hegesztve.
- Ha jól emlékszem korábbi verziókvál (talán az alunál a műanyaglapátozás miatt) keresztül ment a szívósoron is a víz.

- Én a villamos stekkerekkel messze menőkig elégedett voltam.
- Vízleeresztő csonk: Én nagyon megörültem neki. Ha jól emlékszem valami fogóval simán odafértem. Meg asszem egy gumi tömlő is ráhúzható.
- Összességében zseniálisan, jól szerelhető autó.
- A 2007. év végiben is ilyen a szivattyú axiális biztosítója:

A pumpa kerékhez én gyors gyártottam egy lehúzót laposvasból. Ráfeszítettem, majd műanyagkalapáccsal egy kip-kopp és már lent is volt.
- Az EGR levegő-kipuffgáz keverő modulod mennyire volt eldugulva?

- Nekem szépen lejött minden sorban. Én a bödönnel kezdtem konzolostúl:

Az összerakás pedig:

A szívosort is egyben szedtem le. Egyébként külön a motor is leszedhető.
- Most mindenki kapaszkodjon meg. Jelenleg minden min150k-et futott, Marellis szívósoros 159 megette lapátjainak javát.
- Kifújni az 1.9 nem tud a tengelyenél, mivel ez egy teljesen belső mechanizmus. Nem úgy mint a 2.4 és az alu Pierburg.

- Sajnos a torkosságuk nem múlik el sérülések nélkül. A szelepeket általában elgörbíti. A kipufogó szelepek amúgy is elég sérülékenyek, sokszor az ülék is sérül. A dugattyú tető és a HF alsó síkja mindig kap, ha nincs szerencséd, akkor a henger fala is. Tudok ilyenről is sajnos.



Én a helyedben levettem volna a HF-et is. Innen már nem nagy munka. Igaz akkor kell síkolás, új tömítés (meg tudni kell, hogy milyen és mennyit szabad köszörülni), de inkább szett, mert abban minden benne van ami kell.

- Az olaj ami kifolyt az nálam is volt. Én nem foglakoztam vele. Szédszedtem kapott maxi-pucit, meg újrazsírzást, tömítést.



- Én anno amikor cseréltem a szívósort odacsavaroztam a csavar végét meg lehegesztettem.




- Az izzítógyertyáid kijöttek szépen? Nem voltak berhadva?
Macccy2019-11-04 16:19:54 // 119156
https://youtu.be/PS3TRIlNj_A

Így forog a tárcsa
Macccy2019-11-04 15:19:03 // 119155
Sziasztok srácok!

Most megint kicsit hosszabbat fogok írni a tegnapi szerelésről, előre is elnézést, ha nagyon idebombázna ...

JTDm szívósor lapáttalanítás. Mit mondjak, csodálatos munka, őszinte szívvel senkinek nem ajánlom, aki nem szeret idegbajt kapni szűk helyeken vakon kotorászástól, olajban nyúlkálni, meg úgy egyébként is akinek nincs erős dereka, kötél idegzete és legalább 1 szabad napja. Aki csinálta már, szerintem tudja ezt.

Nos az én Alfám pedig még talán az egyszerűbb eset, ez már a facelift 1.9 -es motor, Magnetti Marelli műanyag szívósorral és itt egy csomó csövet máshogy vagy egyáltalán sehogy se vezettek el, ezt azóta se értjük. A szívósor tetején például nem fut vízcső keresztbe, se hosszába, sőt az 1-es hengernél sincs bemenő vízcső, HABÁR a furat azért ottvan és egy vízcső csonk zsákutcát azért otthagytak. Shadinnal beszéltük, teljesen érthetetlen, de ezek szerint nincs is szükség ott semmi vízre, ha egy piros dugóval megoldható. :)


Kárpótlásként van azért szar, mert az elektromos csatlakozások és az azokat tartó műanyag bilincsek törnek, csodálatos érzés, ezekkel dolgozni, nekem a rail-cső végén lévő csatlakozó biztosítója is félig letört, majd meglátjuk rajta marad e hetek múlva is. A kartergáz csövekkel is jó játszani ja és hogy miért nem ment inkább birkapásztornak az a hülye aki a vízleeresztő csonkot 2 centisre hagyta és egy vas konzol fölé helyezte, érthetetlen. A nagynyomású szivattyú ennél a faceliftnél már máshogy van ékelve, az éket nem lehet elhagyni, bele van fúrva egy kifeszülő lemez-ék.

Viszont a pumpa leszedése és visszarakása sem ment flottul és azóta kicsit aggódunk, mert az üzemanyagpumpa kereke nem tökéletesen egyenesen forog, olyan mintha lenne benne egy kicsi kóválygás. Nem igazán tudunk rájönni előtte is olyan lehetett e, vagy mi rontottunk el valamit, de azt nem hiszem, hogy mi görbítettük el, mert annyira azért nem feszegettük. Leszedéskor annyit megpróbáltam, hogy csavart a pumpa kerekének a menetes furataiba hajtva hátha lehúzza így kicsit magát, a pumpa kúpos tengelyéről, de csak kicsi 1/4 kézi racsnissal húztam a csavart, nem bikáztam neki, a szíjkerék pedig eléggé vastag anyag. Nem tudjuk, ez a kérdőjel #1. :( Aztán ugye ami a lényeg volt, a szívósor lapátok kiszedése. Körülbelül 4 óra munkával eljutottunk oda, hogy ki tudtuk venni a szívósor műanyag részét. De a fém részt nem tudtuk, mert az átkozott kartergáz rendszer vödre oda van konzollal együtt pakolva és ezen a facelift-en nem is a kisebb, karcsúbb konzol van, hanem egy terebélyesebb, ettől viszont nem fér ki a szívósor vezérlő motorja. Ezen a ponton - karnyújtásnyira a sikertől - belenéztem a szívosorba: nincs benne egyetlen lapát sem! ....

Namost az autó pontosan 10 éve, 2009/11 állt hadrendbe, a német Dortmundban. Ha lehet hinni az órának, akkor most 160 ezer kilométer van benne. A motorja látható helyen sehol nem retkes, mindene megvolt (mielőtt letörtem ezt-azt bilincseket) csak a kartergázos részeken olajos kicsit a csőcsatlakozásnál, illetve a folytószelepház alól folyik olaj, szintén kartergáz, befújt levegő, ilyesmi eredetű. A ritkán előforduló döcögve indítózást kivéve mindig pöccre indul, megy, megáll, nem füstöl csak amikor regenerál, olyankor a sok inhalált olaj miatt a regenerálás csúcspontjáig pár percig kicsit kékesen is, de ezt már meséltem. A turbó tölt, sajnos időnként túl is tölt picit, a hangja kedves füttyögés, nem süvít, nem sír. A motor járásából nem hallok semmi durvát, dízelhang, percegő injektorok, ilyesmi. ... Létezik, hogy jó ízűen megette mind a 4 swirl lapátot? Hát én nem tudom, de ha igen, akkor komolyabb károknak kellene lennie szerintem, főleg 4X. Arra gondoltunk még másik lehetőség, hogy lehet ezeket a lapátokat még németországban eltávolíttatta az előző tulaj, mivel 2016 -ra már széles körben ismert volt, hogy ezeknek is potyognak a lapátjai, kezdve a fém szívósortól, egészen a műanyagig.
Szóval lapátok nincsenek, csak a tengely csapok vannak benne, jól berittyósodva olajos trutyival. Egyiket kézzel megmozgattam, hááát nem áll valami precízen, szóval kifújhat sajnos ezek alatt is picit, de mivel kiszedni nem tudtuk a fém részt, amiben ezek vannak, így fel kellett adnom, sajnos nem tolhattuk el a munka befejezését másnapra, illetve nem akartam kockáztatni, hogy ha mégtöbbet bontunk a motor mögötti csövezésből és a vödör konzoljából, akkor esetleg nem tudunk valamit visszatenni. Lapát gond tehát mondjuk, hogy "letudva". Összeszerelés közben ugye a nagynyomású pumpa szopást és a kicsit furán járó szíjkereket már említettem, egy valamit még meg kell említenem: a folytószelep modult. Olaj jön-megy a levegővel, ez nem is lenne annyira meglepő, nekem viszont meglepő volt, hogy amikor széthúztam a folytószelep motorján a csatlakozót, olaj folyt ki a csati belsejéből is! A motor részt később szétbontottam, szerencsére egyszerű clip-on fedeles, hááááát ebben állt az olaj. A pillangó szelep tengelye mellett folyik be valószínűleg a motorhoz és kizártnak tartom, hogy 10 év alatt ebben bárki takarított volna. Tulajdonképpen az örökkévalóságnak készül, mert így biztos nem lesz vízkáros és a mozgó részek se kopnak már el jobban, gyakorlatilag olajban fürdik benne még az elektronika is, a nyáklap, minden. És erről mit sem tudtam eddig, ugyanis hibát nem generál, az olaj valószínűleg tiszta annyira, hogy ne zárjon semmit rövidre, minden működik valószínűleg, a motor leállítása határozott, finom.

Na itt tartunk most kábé 11 óra munka után, ja és még cserélnem kell egy repedt visszatérős kiegyenlítőt, amihez még majd le kell engedjek vizet megint, nem tudom hol fogom csinálni, lehet megpróbáljuk fentről valahogy kipumpálni a vizet, ne kelljen megint emelgetni, haspáncélt levenni meg csapot nyitogatni, hú de elegem van. :) Az autó jól működik, az olajos dolgok kicsit zavarnak, a lapátok szintén, de nincs igazából semmi baja. A nagynyomású pumpa vagy szivattyú kereke még zavar, nem tudom bárki találkozott e ilyesmivel, videót megpróbálok feltölteni, hátha látszik.


(bocs ha sok lett)
Macccy2019-11-04 15:11:04 // 119154
:.(

Pedig nem is ismertem, de így mindig szomorúség, mikor olvasom.
leopop32019-11-03 21:05:18 // 119153
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, hogy ha ezt a fejegységet megvenném kellenek hozzá még bekötő kábelek igaz?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak