Az adatok:
Brera-159:
Capacity: 1742cc
bore x stroke: 83 x 80.5 (mm)
Compression ratio: 9.5:1
Turbocharger: KKK K03
Full boost: 1.3bar@2000 rpm
Constant pressure:1bar
Pressure at revlimit:0.7bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 200hp
Torque approx: 320Nm
Giulietta:
Capacity: 1742cc
bore x stroke: 83 x 80.5 (mm)
Compression ratio: 9.25:1
Turbocharger: KKK K03
Full boost: 1.5bar@2000 rpm
Constant pressure:1.2bar
Pressure at revlimit:0.9bar
Revlimit: 6500 rpm
Power approx: 235 & 240hp
Torque approx: 340Nm
Én ahogy nézem a turbó ugyan az... csak a nyomás töltési nyomás más!
Golyszi2015-09-25 14:31:26 // 6884
redbull902015-09-25 13:27:06 // 6882
159, Brera miért csak 200 lovas TBI motort kapott mikor mindkettő olyan nehéz mint egy tank? A Giulietta meg 235le mi a különbség a két motor között???
Golyszi2015-09-25 10:13:38 // 6881
Engem is! Kiváncsi vagyok a különbségre! :)
olvasgatva a leirásokat, a multi airban a plusz szolenoid szelepnek köszönhetően jobb a kompresszió. Multiair - 10:1 ;mig a T-jet - 9,8:1. A turbó nyomás is más:
Multiair:
Full boost: 1.5bar@2500 rpm
Constant pressure:1.1bar
Pressure at revlimit:0.7bar
T-jet:
Full boost: 1bar@2000 rpm
Constant pressure:0.7bar
Pressure at revlimit:0.4bar
Ezen adatok alapján inkább különböző turbónyomás és karakterisztika a különbség (Na jó ez is!)
olvasgatva a leirásokat, a multi airban a plusz szolenoid szelepnek köszönhetően jobb a kompresszió. Multiair - 10:1 ;mig a T-jet - 9,8:1. A turbó nyomás is más:
Multiair:
Full boost: 1.5bar@2500 rpm
Constant pressure:1.1bar
Pressure at revlimit:0.7bar
T-jet:
Full boost: 1bar@2000 rpm
Constant pressure:0.7bar
Pressure at revlimit:0.4bar
Ezen adatok alapján inkább különböző turbónyomás és karakterisztika a különbség (Na jó ez is!)
pe-Ti2015-09-24 21:15:19 // 6880
Ciao!
Norby! Kaposújlakon elviszlek egy körre ha akarod a Multiair-rel meglátod majd, hogy szinte dízelesen lehet autózni 2000 felett már jön a nyomaték, ráadásul a D.N.A. kapcsoló Dynamic állásában még rádob +20 Nm-t. A T-jetben viszont a haladásnak ára van ami a fogyasztásban mutatkozik meg ahogy Golyszi is mondja én viszont ólomlábbal taposva sem tudok az enyémmel 8 liternél többet megetetni, mostanság 6-7 közötti átlagok jönnek és nem 90-el araszolok....

A Mair egy jóval igényesebb, kifinomultabb technikai csemege nem cserélném el semmilyen más motorra pláne dízelre.
Norby! Kaposújlakon elviszlek egy körre ha akarod a Multiair-rel meglátod majd, hogy szinte dízelesen lehet autózni 2000 felett már jön a nyomaték, ráadásul a D.N.A. kapcsoló Dynamic állásában még rádob +20 Nm-t. A T-jetben viszont a haladásnak ára van ami a fogyasztásban mutatkozik meg ahogy Golyszi is mondja én viszont ólomlábbal taposva sem tudok az enyémmel 8 liternél többet megetetni, mostanság 6-7 közötti átlagok jönnek és nem 90-el araszolok....

A Mair egy jóval igényesebb, kifinomultabb technikai csemege nem cserélném el semmilyen más motorra pláne dízelre.
Piritu - 1.000.0002015-09-24 20:22:38 // 6879
Hasonló cipőben járok. Jelenleg a 2,0 TCT felé kacsingatok, de a 150 lovas manuális váltóval is jó szekér lehet.
Norby2015-09-24 18:22:37 // 6878
Kösz!
Ki fogom próbálni a 120 és a 170 le változatot is.
Ki fogom próbálni a 120 és a 170 le változatot is.
Golyszi2015-09-24 14:11:59 // 6876
Szia,
Én egy 1.9JTD GTvel kezdtem az Alfás pályafutásom. Manky egész jól megpiszkálta :) Számokat direkt nem írok!
Majd családbővülés miatt megváltunk a szeretett gépsárkánytól.
Mi is előszőr 159 2.4 SW TI-t néztünk, ki is próbáltam egy feketét, manuális váltóval.
Hogy öszinte legyek a GT után nagyon vérszegény volt. Azért ment is, de nem ugy mint ahogy egy 210lo-tól várná az ember. Kicsit csalódott is voltam.
Majd kipróbáltam a Giu-t. ez ugyan 1.4Tb, de érzetre bőven volt olyan mint a 2.4JTD...
Ugy maradt a Giu. Fogyasztása nem a legbarátibb egy JTD után, Chippel "normális" használattal 7-8 liter között van városban. Agresszor üzemben 12l is megeszik.
A mutliair és a sima tb között az én saját véleményem között nem sok különbség van.
(bocsánat ha valaki nem ért egyet)
Én ha tehetném 1.8Tb vennék!
Én egy 1.9JTD GTvel kezdtem az Alfás pályafutásom. Manky egész jól megpiszkálta :) Számokat direkt nem írok!
Majd családbővülés miatt megváltunk a szeretett gépsárkánytól.
Mi is előszőr 159 2.4 SW TI-t néztünk, ki is próbáltam egy feketét, manuális váltóval.
Hogy öszinte legyek a GT után nagyon vérszegény volt. Azért ment is, de nem ugy mint ahogy egy 210lo-tól várná az ember. Kicsit csalódott is voltam.
Majd kipróbáltam a Giu-t. ez ugyan 1.4Tb, de érzetre bőven volt olyan mint a 2.4JTD...
Ugy maradt a Giu. Fogyasztása nem a legbarátibb egy JTD után, Chippel "normális" használattal 7-8 liter között van városban. Agresszor üzemben 12l is megeszik.
A mutliair és a sima tb között az én saját véleményem között nem sok különbség van.
(bocsánat ha valaki nem ért egyet)
Én ha tehetném 1.8Tb vennék!
Norby2015-09-24 11:42:18 // 6875
Hello mindenki!
Azt tervezem, hogy a 159-esem lecserélem e Giuliettára.
Melyik motorral lenne jó megvennem?
Azt tervezem, hogy a 159-esem lecserélem e Giuliettára.
Melyik motorral lenne jó megvennem?
G-MANN🍀2015-09-22 13:45:48 // 6874
köszi érdekel :-) télre jó lehet
Golyszi2015-09-21 12:28:18 // 6873
elöbb is szólhattál volna... :P
Gegee2015-09-21 07:02:10 // 6872
Aha, ha nem tévedek így hoztak ki belőle 6,0 s alatt 0-100-at a 6,8 helyett.
.......................2015-09-20 22:30:38 // 6871
Piritu - 1.000.0002015-09-20 22:11:10 // 6870
Ahogy nézegetem a videókat a TCT váltó sokkal gyorsabban vált. Váltás közben nem "áll" meg a mutató, szinte folyamatosan megy felfelé.
Ráadásul most olvasom a könyvében, hogy van rajtprogramja is...
Ráadásul most olvasom a könyvében, hogy van rajtprogramja is...
Rolee462015-09-20 20:59:12 // 6869
En is ezt raktam 156ba.Jo volt a fenyereje csak 2honapra ra kieget a balos😟kicsereltem bekapcs nezem joerre kiment a jobbos is😂.De a normaltol tenyleg latvanyos a kulombseg.
Gegee2015-09-20 20:24:51 // 6868
TCT-t én is szívesen kipróbálnám. :) Ez QV, TCT nélkül. :)
Piritu - 1.000.0002015-09-20 20:14:05 // 6867
Akkor ahogy gondoltam, nem rossz buli :-)
A TCT váltó milyen a hétköznapokban? Még sose volt két pedálos autóm és a 175lovas csak TCT-vel van.
A TCT váltó milyen a hétköznapokban? Még sose volt két pedálos autóm és a 175lovas csak TCT-vel van.
G-MANN🍀2015-09-18 09:30:17 // 6866
ki nem hagynám :-)
jó, ahogy elöl és hátul is bejön a fény az üvegtetőn, nagyobb a térérzet, vidámabb a hangulat és a gyerek is élvezi :-)
és amikor süt a nap, még le is barnulok, ha teljesen kinyitom :-)
az Andrássy úton élvezet vele lassan átgurulni, ahogy felpillantva az ember látja a fák leveleit és a kék eget :-)
és jól kimegy a meleg, ha a napon álltál korábban :-)
egyébként kb 60-ig használható, nagyobb sebességnél nagy a szélzaj, amit pont a szélterelő okoz :-)
nekem bejött, de én elfogult vagyok :-)
jó, ahogy elöl és hátul is bejön a fény az üvegtetőn, nagyobb a térérzet, vidámabb a hangulat és a gyerek is élvezi :-)
és amikor süt a nap, még le is barnulok, ha teljesen kinyitom :-)
az Andrássy úton élvezet vele lassan átgurulni, ahogy felpillantva az ember látja a fák leveleit és a kék eget :-)
és jól kimegy a meleg, ha a napon álltál korábban :-)
egyébként kb 60-ig használható, nagyobb sebességnél nagy a szélzaj, amit pont a szélterelő okoz :-)
nekem bejött, de én elfogult vagyok :-)
Balázs156SW2015-09-17 18:36:57 // 6865
Ha van valakinek Giuliettára eladó 17-es turbina felnije, esetleg nyári gumival, érdekelne a dolog
Piritu - 1.000.0002015-09-15 22:04:37 // 6864
Milyen amúgy a napfénytető? Utoljára 25 éve volt az OFF-ban, eddig nem hiányzott. A Giuliettáé a képek alapján nagyon baba. Mennyire praktikus?
Piritu - 1.000.0002015-09-15 21:45:53 // 6863
Az elmúlt évek megmutatták, hogy az Alfánál nincs mire várni. Az van, ami van. Lassan már semmi. Másfél éve várok a Giuliára, amit 2012-re ígértek. A legjobb esetben a jövő nyár végére lehetne átvenni egy valamilyet, azt is aranyáron. (Mert ugye még senki sem látta, a motorizáltságról nem is beszélve.)
Mire lesz - ha lesz egyáltalán - valami abból, amit 2016-ra ígérnek?
Mire lesz - ha lesz egyáltalán - valami abból, amit 2016-ra ígérnek?
Gegee2015-09-15 19:52:29 // 6862
Jah, hogy azokra a gombokra gondolt! :) Az nekem is nagyon bejön. Tök jó retro cucc és nagyon jól néz ki.
pe-Ti2015-09-15 19:32:17 // 6861
Ciao!
Én úgy olvastam, hogy 2016-ban jön az utód vagy facelift, drasztikus változással ezért javasoltam, hogy várj még egy kicsit ha nem sos az autócsere.
Én úgy olvastam, hogy 2016-ban jön az utód vagy facelift, drasztikus változással ezért javasoltam, hogy várj még egy kicsit ha nem sos az autócsere.
AdiArsenal2015-09-15 18:52:34 // 6860
Egyetértek! Retró hangulat, nem hétköznapi kapcsolókkal, én is imádom!
Jimmi T.2015-09-15 17:39:17 // 6858
az alatta lévő gombsor nekem meg az egyik kedvencem. amikor kapcsolom maga a gyönyör. + nem sok gépben van ilyen
Gegee2015-09-15 16:56:49 // 6857
Sejtem mire gondolsz, viszont nekem van nav-om, így az a gombsor nálam nem szerepel, viszont a nav vezérlése szintén ott van megoldva, így lehet az sem tetszene neked. :)
Piritu - 1.000.0002015-09-15 16:41:31 // 6856
Persze, hogy volt, csak pe-Ti jövőbelit emlegetett, amire érdemes várni.
Szerintem a régi rádió és az alatta lévő gombsor "eltűnése" sokat dobott a belső összhangon.
Szerintem a régi rádió és az alatta lévő gombsor "eltűnése" sokat dobott a belső összhangon.
Gegee2015-09-15 16:38:27 // 6855
Pedig volt. :) Lényeg, hogy naprakészek azok a kereskedők. :D Scudetto változott kicsit kívülről és kb ennyi, beltérben pl a kormány lett más, ami nekem nagyon bejövős, alu betéten változtattak kicsit illetve a nav jött le a rádióegység helyére.. Ha ez nem az, akkor én vagyok a lüke és elnézést is kérek.
Piritu - 1.000.0002015-09-15 16:24:57 // 6854
Beszéltem kereskedőkkel, ők nem tudnak ráncfelvarrásról. Az, hogy eltűnt bizonyos kombinációkból a manuális váltó az az euro6 következménye. Ennyi volt a ráncfelvarrás...
GTPeti2015-09-14 22:02:21 // 6853
Ha halogén, akkor OSRAM Nightbreaker Ultimate! Rendkívül jó izzó. Nekem 2+ éve van bent, ez eddig kb.10ekm éjszakai utat jelent. Sokkal jobb vele a megvilágítás. (Persze tiszta foncsor és/vagy lencse is kell a sikerhez.)
István0022015-09-14 21:38:15 // 6852
Én csak halogénról tudok mesélni. 46 után tiszta megváltás, hogy halogénnal is látni az éjszakában. A refis tippet majd kipróbálom :)
pe-Ti2015-09-14 21:05:03 // 6851
Ciao!
Nekem xenon van kanyarfénnyel, jobbos kanyarban rendszeresen villognak a szembejövők mert bevilágít a kanyarba pont oda ahol a szembejövő jön.... Egyébként én újkorában feljebb állítottam picit mert a gyári beállítás elég alacsony és nem én voltam az egyetlen. Öt év alatt viszont egyetlen izzóm sem égett ki :-) A xenonhoz jár a mosó is és ez is hasznos, nagyon jól letakarítja az egész lámpát.
Nekem xenon van kanyarfénnyel, jobbos kanyarban rendszeresen villognak a szembejövők mert bevilágít a kanyarba pont oda ahol a szembejövő jön.... Egyébként én újkorában feljebb állítottam picit mert a gyári beállítás elég alacsony és nem én voltam az egyetlen. Öt év alatt viszont egyetlen izzóm sem égett ki :-) A xenonhoz jár a mosó is és ez is hasznos, nagyon jól letakarítja az egész lámpát.
G-MANN🍀2015-09-14 20:01:30 // 6850
Mármint tapasztalatom 😊
G-MANN🍀2015-09-14 20:00:53 // 6849
"sajnos" csak xenon rapasztalatom van, az nagyon jó!!!! 😊
'''''2015-09-14 19:27:20 // 6848
Az asszonyéval ha refin megyek,nem villog senki,én meg pont jól látok akkor.Többiek?
Piritu - 1.000.0002015-09-14 19:24:08 // 6847
Mennyire jók a Giulietta lámpái? Mennyire fontos a xenon bele?
GTPeti2015-09-12 14:59:19 // 6846
Ezek sajnos szét szoktak ugrani. Profibb megoldás egy ipari gömbfejjel helyettesíteni ezeket.
Golyszi2015-09-12 13:55:44 // 6845
Golyszi2015-09-10 21:31:41 // 6844
.......................2015-09-09 12:27:17 // 6843
Kis info váltókrólC635
pe-Ti2015-09-09 10:35:06 // 6842
Igen kimaradt a "már" szócska tehát már nincs manuális a QV-ben csak TCT. Nemrég cseréltem váltóolajat Castrolra de talán még rosszabb lett, akad, zajos a váltás, 1-2 hidegen küzdelem és ezen csak rontott a Sport shifter.... Lehet keresek egy bontott QV váltót csak az áttételek szerintem nem stimmelnek...
G-MANN🍀2015-09-08 21:14:38 // 6841
Lesz lehetőség 😊 egyébként én manuálom szuper. Tetszik. 😊
Gegee2015-09-08 20:54:12 // 6840
Van kézi váltóval, csak már aránylag régóta nem kapható csak TCT-vel. Tudom, hogy úgy értetted, hogy ma már csak TCT-s, de akinek nincs ez a típus az félre értheti. :) Egyébként én még most is azt mondom, hogy iszonyat jó a manuális váltója. Nekem bejön. Nem mondom azt, hogy akármikor váltok tökéletes. Fenét. Becsúsznak hibák, de a hibák okát legtöbb esetben én okozom. :) TCT-t egyébként kipróbálnám szívesen, ha lenne lehetőségem.
pe-Ti2015-09-08 20:41:48 // 6839
A QV sincs kéziváltóval egyébként nekem tetszik a TCT szívesen elcserélném az én pocsék manuál váltómra :-D
Piritu - 1.000.0002015-09-08 20:30:58 // 6838
Mikorra várható? Nem csak a Mito-ról volt szó?
Amúgy csak furcsállom, hogy mi értelme van a dolognak. Tudtommal eredetileg volt 170 lovas kézi váltós is.
Amúgy csak furcsállom, hogy mi értelme van a dolognak. Tudtommal eredetileg volt 170 lovas kézi váltós is.
pe-Ti2015-09-08 20:26:16 // 6837
Ciao!
Szerintem ha hihetünk a kiszivárgó híreknek akkor jön az újabb ráncfelvarrás és akkor változnak a motor-váltó-felszereltség kombinációk én várnék a helyedben a vásárlással.
Szerintem ha hihetünk a kiszivárgó híreknek akkor jön az újabb ráncfelvarrás és akkor változnak a motor-váltó-felszereltség kombinációk én várnék a helyedben a vásárlással.
Piritu - 1.000.0002015-09-08 19:54:22 // 6836
Meg tudná valaki mondani, hogy a 2.0 kormos a 17x lovas verzióból miért csak TCT-vel létezik?
A nyomaték nem lehet gond, mindkét változat 320Nm-t tud. Sőt a kézi váltós 150 lovas dynamic-ben még többet is tud (380 vs 340 Nm).
A nyomaték nem lehet gond, mindkét változat 320Nm-t tud. Sőt a kézi váltós 150 lovas dynamic-ben még többet is tud (380 vs 340 Nm).
Golyszi2015-09-07 12:21:57 // 6835
Ha újra pályán leszek akkor beugrok! ;)
Szerdán jön a hatalmas összegü alkatrész.
Szerdán jön a hatalmas összegü alkatrész.
Online tag
1
Vendég1
615
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- AlfaCity 2025 - július ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 159
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas




