Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Alfa tuning

ystuc2009-07-15 18:00:39 // 14691
Hát, én nem tudom...
Valahogy mindig féltem ezektől a motortuningoktól. Valamiért biztos megvan az oka, hogy miért úgy rakták össze a mérnökök a gyárban ahogy... :-)
Éppen ezért marad a moci gyári a kocsimban, nem kell se chip se doboz, se semmi, még ha olyan vonzóan hat is az az elérhető 220 paripa. Jó az úgy, ahogy van, én hosszú távra tervezek. :-)
Buksi2009-07-15 17:55:19 // 14690
Mert az több macerával jár! :-( :-))
ystuc2009-07-15 17:39:55 // 14689
Akkor miért nem egy 2,5-ös mocit újítottál bele? :-)
Buksi2009-07-15 17:38:21 // 14688
Nem akarom, csak kellene egy kis plussz paci! :-)))
Jata2009-07-15 12:47:59 // 14687
Sziasztok! Keresek 145 1,9 TD tulajokat! Lenne pár kérdésem feléjük! :)

THX
GT Ɨ|ѯ2009-07-15 07:25:48 // 14686
mos lett kész az autó,ne b...L:-)
GTVili2009-07-14 21:46:52 // 14685
És valószinűleg a tiszta Oxigén az oxidációt is alaposan felgyorsítaná...
Ferri2009-07-14 21:36:11 // 14684
Szerintem az a gond vele, hogy túl agresszív, nagyon könnyen reakcióba lép mindenféle szénhidrogénnel, legyen az akár benzin, akár motorolaj. Valószínű, hogy a kompresszió legelején, vagy még a szívás alatt begyulladna. Például egy oxigén reduktorhoz olajos kézzel nem szabad nyúlni. A nitró viszont csak hőre bomlik el, az oxigén csak az égés során szabadul fel.
Buksi2009-07-14 21:09:14 // 14683
Nem semmi! :-DD
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 21:08:51 // 14682
Mi körbeálltuk a gyereket és úgy röhögtünk rajta.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 21:07:26 // 14681
GYorsan kell menni, oszt hűt a menetszél..., :-DDD
GTVili2009-07-14 21:06:30 // 14680
Zsír! ;-D Azé megnéztem volna a pofa képét,amikor repkedtek az alkatrészek...;-DDD
GTVili2009-07-14 21:05:15 // 14679
Ja...és kihagytad a Nitrogén hűtőhatását...biztos megvan az oka,hogy miért nem a tiszta Oxigént használnak...
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 21:04:04 // 14678
A haver- mint Nitrosystem forgalmazó - eladott egy készletet egy Vtec-Vti-hez. A gyerek visszajött pár nap múlva tréleren a kocsival. kiverte a balhét, hogy ez garanciális és a haver tegyen bele másik motort. Kiderűlt, hogy a kocsi iszonyatosat ment kb. 6 másodpercig, utána meghalt. Kiderűlt, hogy nem tette be a szűkítőt, ami a teljestíményt szabályozta volna. Itt +35LE-t. A motor megkapta a 6mm2-es nitrocsövet és a 6mm2-es extra benzincsövet. Direktbe. Kiszámoltuk, minimum kb. 600 LE-t kapott a széria motor pluszba.
Buksi2009-07-14 20:59:24 // 14677
Ez igaz, viszont drágább is! :-( :-))
GTVili2009-07-14 20:58:37 // 14676
Na ja....csak kell még hozzá úgy nyolc-tíz készlet dugattyú...az átégettek helyett...;-DD
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 20:55:26 // 14675
Kihagytad a hengerenkénti NOS-t.
Mivel a képlete N2O, tehát csak a harmada oxigén. Egy 2.0-s szívó 50 LE-t kaphat még palackon keresztűl.
Nade!!!
A NOS palackot kicseréled egy Linde O2 palackra, akkor az 50LE-s fúvókából 150 lovat kapsz, mert tiszta oxigént kap a motor...
GTVili2009-07-14 20:53:38 // 14674
Hááááát...jó lenne. De ha tényleg jön ez a buzi luxusadó 165LE felett,akkor felejtős...
De azért egy 3.2 V6-is jó lenne....;-D olyan 280-300LE-vel.....1250kg-al...;-D
Buksi2009-07-14 20:52:14 // 14673
Vagy plussz ezek mellé még egy chip-et? :-)
GTVili2009-07-14 20:51:15 // 14672
Zsírkutya! ;-DDDDD
LacUS2009-07-14 20:48:14 // 14671
Esetleg egy jó V6 ;)
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 20:48:12 // 14670
GTVilinek:


Egy Argenta 2.0 motorral kezdenek. Egy száraz-karteres 230 LE/9500 rpm-es gépállat lesz belőle.

Keress rá a jotubon: Lada Lotus
Ez is ebből a könyvből készűlt...
GTVili2009-07-14 20:45:55 // 14669
A GTV-t sajnos totál lezúztam....:-(
De egyszer úgyis veszek egy másikat! ;-DDD
Amúgy valszeg egy GTV lesz az alany...most hogy ezt szétbontottam,elég sok lehetőséget "találtam" benne...úgy nézem,hogy kb 80-100kg-ot tudnék könnyíteni rajta...anélkül,hogy ez a komfort,a használhatóság vagy a biztonság rovására menne...ezzel párhuzamosan izmosodna a moci.....TS-nél kb 180----JTS-nél kb 190LE-ig.....
LacUS2009-07-14 20:39:44 // 14668
Spidert vagy a 145-öt? Az utóbbit jól ki lehetne csontozni, meg egy jó tuninggal 180 Le felhúzni sperr előre és hajrá :D
LacUS2009-07-14 20:38:05 // 14667
Ott áll az én autóm Marklaré mellett :D, remélem már nem sokáig
Buksi2009-07-14 20:37:23 // 14666
Hát nem mostanában! :-(
GTVili2009-07-14 20:37:09 // 14665
Én ezt egyszer úgyis megjátszom...ha addig élek is...;-D Lepaszzolom a mocit Havassy-éknak osztán csak reszeljenek! ;-D Ha tényleg bevezetik ezt a 165Le-s korlátozás-buziságot,akkor vmit muszáj csinálni...;-DDDD
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 20:36:56 // 14664
Meg kell venni a V6-ot Marklartól! Occsóé'! :-PP
Buksi2009-07-14 20:36:54 // 14663
Nem kellene szét- meg összerakni mindig, mert van egy plussz hengerfejem! Ezt csinálnám meg és ha kész, akkor jöhetne a csere! A prtoláson, a síkoláson, a sport vezérműtengelyeken és a nagyobb oktánszámú benyánál egyenlőre nem akarnék többet! Ja és a szívocsonk polírozásánál! Ha ezeket megcsináltatnám valamelyest érezhető lenne egy kicsit a teljesítmény növekedés! Már úgy értem, hogy jobban szedné a kicsike a tappancsait? :-))
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 20:34:47 // 14662
Mikor jössz legközelebb az "occsó áruk boltjába" ?
LacUS2009-07-14 20:32:03 // 14661
Hát ezt a szépen fokozatosan egy motorépítésnél szerintem el kell felejteni.Minek 2* 3* szétszedni, munkadíjat tömítést stb fizetni.Gyüjtögess, és egyszerre csináld az egészet, ahogy GTVili is írta, ha már portolsz, síkolsz, akkor már adj neki benyát, ha már benya van forogjon többet, nyisson nagyobbat, de ehhez már elektronika is kell, és ha mindezt minőségi cuccokkal akarod megoldani máris beleszaladtál alsóhangon munkadíjat nem számítva 5-600e fityingbe.Megéri?
Buksi2009-07-14 20:31:39 // 14660
Azt nagyon megköszönném! :-)
El is küldöd nekem? :-)))
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 20:29:57 // 14659
Ha kell, akkor másolok neked egy CD-t:
Guy Croft: Modifying and tuning Fiat/Lancia Twin Cam Engines

Ez egy igen jó könyv, ami nem csak Fiat/Lanciához jó.

(Ha ezt száötvenötösösösösös sörös elolvasná, még jobban elkapná a gépszíj. Lehet, hogy bedarálná... :-))) )
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-14 20:22:33 // 14658
A havernak az OFF honda Integrájához 250-ért csinálták meg a HF-et. Igaz, az NHRA által megengedett maximális módosítás volt.
Buksi2009-07-14 20:22:17 // 14657
Na azért ennyire nem szeretnék belemerülni! :-)))))
Buksi2009-07-14 20:21:20 // 14656
Mit jelent az a "nagyot módosítani"?
Igazából nem egyszerre szeretném megcsináltatni, hanem szép lassan, lépésenként vagy ahogy a pénztárca engedi! :-)))

Jah, most egy tarcsi hengerfejről beszélek! :-)
GTVili2009-07-14 20:20:52 // 14655
Én úgy vagyok vele...ha megy a ház...menjen a kerítés is.....;-DDDD
Szerintem tuningolni csak kompletten érdemes...alaptól a kúpcserépig...főtengely kiegyensúlyozása-lendkerék könnyítése-hengerfej portolása-vezérműtengely-fokolótárcsa-injektorok-az elektronika cseréje vagy módosítása-kipufogó.......ez egy 2.0 TS esetében valós 25-35LE-t jelent.....minimum...
LacUS2009-07-14 20:19:03 // 14654
Ha nem szeretnél nagyot módosítani, akkor ez a hf projekt felejtős.
Az ár tulajdonképpen egy hf felújítás + tuning gépműhelytől is függ, de 100e alatt nem úszod meg..
Buksi2009-07-14 20:16:34 // 14653
Mi van, az Ovi zsarut nézted a hétvégén? :-DDDDD
Buksi2009-07-14 20:15:54 // 14652
Okés, köszi! Megkeresem akkor a témával! :-)
Dévid2009-07-14 20:15:20 // 14651
A fiúknak fütyijük van, a lányoknak meg puncijuk.
Elég okosság?
Szívem szerint én egy V6 TB blokkot tennék a kocsimba, de a mai magyar valóságban (alkatrész+munkadíj x 2) a hivatalossá tétele. :S
GTVili2009-07-14 20:14:57 // 14650
Mondtam...Kizzo...ő egy komplett tuningon van túl....a nagyrészét saját maga csinálta...segítséggel. Ő nagyon benne van...
Buksi2009-07-14 20:14:06 // 14649
A dugattyúkhoz nem akarok nyúlni, csak a hengerfejet "piszkálnám" meg egy picit! :-)
A szívócsonk polírt is tervbe vettem már! ;-))
Buksi2009-07-14 20:12:49 // 14648
Jó lenne, ha ismernék valakit, aki nagyon benne van a témában és elmondaná, hogy mit érdemes és hogyan! Meg persze az árak sem mellékesek! :-))
MYSKHA2009-07-14 20:11:22 // 14647
Polir+könnyített dugattjuk?...de mondjuk ekkora projektnél már sportvezérműtengely is beugorhat.. Hát én pislogtam mikor 156 hoz meglestem az árát kiváncsiságból.. :-)
Buksi2009-07-14 20:11:07 // 14646
Reméltem, hogy írsz valami okosságot! :-DDD
GTVili2009-07-14 20:07:12 // 14645
Az a baj a hengerfejjel....hogy "apróságot" nem lehet,és nem is érdemes csinálni rajta....A gyári tengelyhez bőven elég az áteresztőképessége...a sporttengelyhez meg már lehet hogy kevés....ha meg már leveszed azért hogy lesíkolják akkor már érdemes mást is megcsinálni rajta. A síkolással önmagában nem sokra mész....
Dévid2009-07-14 20:06:16 // 14644
Elviszed egy ifjú tuningoshoz, Ő megcsippeli (minimum +100 ló, direktszűrővel 150, ha hangos kipuffot is tesz rá(kifúrja a dobot 3-as fúróval pár helyen)akkor +200 ló, a NO FERA stb. matricák darabja +5 lóerő). Aztán veszel egy bontott blokkot, befoltozod azt a lyukat a motorháztetőn/tűzfalon, amit a felrobbanó motor ütött, és használod alap motorral. :DDDDD
Komolyságot félretéve, majd a hozzáértők megmondják, én csak műkedvelő laikus vagyok. :)
Buksi2009-07-14 19:58:52 // 14643
Te így csinálod? :-DD
Buksi2009-07-14 19:58:39 // 14642
Aham... olyan hű, de nagy átalakítást nem szeretnék, csak apróbb módosításokat! Köszi a felhomályosítást! :-))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak