Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Kazes☻2019-06-17 19:08:21 // 1087
:)
Kazes☻2019-06-17 15:35:42 // 1086
Ott a pont! Állandó vesszőparipám, mondhatni... vagy ahogy lentebb is volt már, az óriás hajók és amúgy a hajók káros anyag kibocsátásával.

Szinte nem is eszek marha húst! :)
Zsolt1552019-06-17 14:53:56 // 1085
Foglalkozik az EU parlamentje sok mindennel, csak azzal nem amivel kellene. Pl. a szarvasmarhák károsanyagkibocsátásával is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-17 10:47:43 // 1084
Egy, az előzőekhez illő mondat az előadásból: "Arról talán van némi ötletem, hogy ha értelmes gondolatok mentén döntenénk, akkor mit kellene dönteni.. de szinte biztos hogy nem így fog történni"
Kazes☻2019-06-16 21:38:57 // 1083
Épp időben... hány éve is használjuk már ezeket?!
Nodex2019-06-16 21:30:01 // 1080
Ez igy van, eszszeruen kellene gondolkozni es nem demonizalni a dolgokat.
Nem is tudom mar hol, de olvastam, hogy most kezdtek foglalkozni a szallo por kapcsan, a fekek es a gumi altal okozott "szennyezessel".
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-16 21:21:31 // 1079
Ez így van, mindig a kibaxott politika :(((
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-16 20:44:50 // 1078
Ha tudósok, mérnökök vezetnék az emberiséget, nem politikusok, már egy jobb világ lenne :-) Csak nem így van. Sosem volt így és nem is valószínű hogy lesz.
RomeoOne2019-06-16 20:21:20 // 1077
Hát igen, ott is nagy okosan kifelé vezetik az atomot, közben meg kezd szembejönni a valóság, amiről a mérnökök beszéltek és nem a fantáziavilág, amiről a sötétzöldek.
Zsolt1552019-06-16 19:49:56 // 1076
Elbukhat a svéd elektromos forradalom?

A számítások szerint 2.5 millió hibrid és elektromos autóra lenne szükségük, de már 70 ezer darab miatt az áramigény meghaladja a kapacitást. Tavaly még a megtermelt áram 10%-át exportálták, ma már hiány van. Pedig csak az autók 5%-a elektromos.
A teljes rendszer bővitése 10 évig is eltarthat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-16 19:12:43 // 1075
Németeknél emelkedett tavaly óta 16%-kal a dízel eladások... aki nagyon sokat megy nincs más alternatíva...
RomeoOne2019-06-16 12:03:39 // 1073
Egy kínai villanyautó amelyik jól néz ki :O Meglepő :D
BYD E-SEED GT
Kazes☻2019-06-13 19:03:38 // 1072
Katasztrofális... :(
RomeoOne2019-06-13 18:56:56 // 1071
Mondjuk azért érdekes, hogy csak a kén-oxidokról beszélnek a cikkben, szén-dioxid meg nitrogén-oxidok nincsenek említve.
szelod92019-06-13 18:55:31 // 1070
Ez szintén volt téma Hanulával. Azt hozzá kell tenni, hogy ezek a hajó motorok üzemelnek a legjobb hatásfokkal az összes belsőégésű motor közül. Ami érdekes, hogy a tengeren semmiféle károsanyag kibocsátási norma nincsen, mert ott "kit zavar". Többek között erre is mondta, hogy amíg csak lokális megoldásokon gondolkodunk, addig soha nem lesz semmilyen javulás...
Zsolt1552019-06-09 08:33:43 // 1068
Nagyon jól elmondta. Nem tartom szerencsésnek, hogy értelmes, tanult emberek véleményét nem lehet a médiában hallani.
szelod92019-05-30 18:10:15 // 1067
A héten volt órám az egyetemen dr. Hanula Barnával. Szóba került természetesen az elektromos/hibrid autó dolog is. Ő azt mondta, hogy még sok ideig fognak a belső égésű motorok menni a piacon, ugyanis jelenleg egy elektromos autó előállítása és használata 200 000km-re vetítve még mindig sokkal leterhelőbb a környezet számára, mint egy korszerű dízel vagy benzin. Erről mutatott ábrákat, de nem adhatjuk ki sajnos. Lényeg, hogy az elektromos autó csak is magas futásteljesítmény mellett (300+ ezer km felett) válik kicsit gazdaságosabbá és környezetbarátabbá. Az emberek (vagyis a piac) akarata pedig teljesen hülyeség, elektromos autóval nagy távolságokat menni... Erre ott a dízel. Elektromos autó csak és kizárolag városi használatban lenne ideális. "... de hát az emberek mindig azt akarják, amit nem kaphatnak meg." Az ő személyes véleménye alapján a két hajtásnak közösen, egymást segítve van jövője. Az elektromos autókkal pedig a súly a legnagyobb probléma. Ideális világban egy ~1 tonna körüli, 350-450 km-re képes, 5 személyes autót kellene építeni. Amíg erre nincs meg a lehetőség, például az akkuk vagy a költségvetési gátak miatt, addig nem nagyon lesz ebben előre lépés. Nem nagyon akarom túlragozni. Sok mindenről volt még szó ebben a témában, de röviden ennyi a lényeg.
Jimmi T.2019-05-30 16:11:28 // 1066
Ahogy a benzinnek olajnak is megvan az előállítási ,szállítási költsége úgy az áramnak is.
Nem is értem hogy egy felnőtt ésszel gondolkodó hogy várhatta el hogy a töltés ingyen lesz.
Kivéve persze a villámcsapás általit mert az , na az jogosan ingyenes.
Kazes☻2019-05-29 20:46:16 // 1065
De hát mi ezt eddig is tudtuk! :D
RomeoOne2019-05-29 20:14:57 // 1064
A Tesla 80%-ra korlátozza egyes töltőállomásait

Lassan elérik majd (még ha egyelőre nem is Mo.-on) a villanyosok is azt a részarányt, hogy már nem elhet utánauk dobálni minden kedvezményt, hanem racionalizálni kell. Hagy nőjjön még a részarány és akkor egyre jobban látszanak majd a határaik és végre nem fog mindenki hülyeségeket beszélni, hogy a villanyautó a megváltás.
Kazes☻2019-05-23 11:08:51 // 1062
Látod, hogy tágítom... :P olvasás nélkül nem szoktam hozni semmit! :)
RomeoOne2019-05-23 10:54:38 // 1061
Tágítsd a látóköröd ;)
Kazes☻2019-05-23 10:53:09 // 1060
Akkor csak nekem volt (részben) új, mert nemigen szoktam a Porschékat olvasgatni... 🤨
Béci Ɨ|ѯ2019-05-23 10:46:34 // 1059
Mondjuk ezt eddig is tudtuk. Én már régóta felháborítónak tartom, hogy a Porche Cayenne és Panamera zöld rendszámot kaphat...
Zsolt1552019-05-17 09:21:13 // 1057
Lesz az még nagyobb is, mert az energiát valahogy elő kell állítani. Az emberiség létszáma ráadásul exponenciálisan növekszik.
Pl. 200 000 év kellett, hogy kb.1 milliárd ember legyen a földön. Viszont az elmúlt 200 év alatt ebből napjainkra 7.6 milliárd lett. Értelemszerűen az energiaszükséglet is ennek megfelelően növekszik.
Zsolt1552019-05-11 09:32:29 // 1055
Ez így igaz.
Zsolt1552019-05-11 09:31:50 // 1054
Én inkább azt mondanám, hogy a jelenleg ismert technológiák közül az atomenergia az amelyik az igényeket a legjobban ki tudja elégíteni.
RomeoOne2019-05-06 17:36:37 // 1053
Mondjuk nem ez volt az igazi szűk keresztmetszet eddig sem :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-05-06 09:01:12 // 1049
a politika maga a gazdaság azaz a gazdagság ami elég nagy gazság, az meg mindenhol kinő ezért gaz az :DDD
RomeoOne2019-05-06 08:56:05 // 1048
Gyuri, úgy látszik fentebb is látják az aggályaidat:
link
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 14:40:13 // 1047
A politika csak színjáték egy gazdasági rendszer mögött. Ettől függetlenül én az emberiséget úgy együtt többe nézem annál, hogy ilyen negatív legyek.:-)
Az emberi természet is a természet része, és ugye a lebetonozott mezőn is előbb csak pár fűszál jön ki a repedéseken. Aztán pár év...

Lehet keseregni, és lehet nem másokkal foglalkozni, hanem hozzátenni a magunk részét hogy jobb legyen. Szerintem ennyi :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-24 13:10:16 // 1046
az a baj, hogy minden politika, az ideológiát meg majd lenyomják az ember torkán éppen mi miért jó... lásd ződautó, ződáram, ződfesték :DDD
Kócosw2019-04-24 13:03:25 // 1045
korrupcio mindenhol van ahol politikusok vannak ,azok meg mindenhol vannak ,csak epp mindenki ott latja ahol el :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 12:58:08 // 1044
Itthonról direkt nem írtam, mert csak politizálás van belőle, sajnos mi még itt járunk. Korrupció van, volt, lesz mindenhol, ettől még egy-egy lépés lehet megalapozott, hosszú távon értelmes döntés avagy nem.
Kócosw2019-04-24 12:53:49 // 1043
a nemet zöldek a legjobb pelda a komplett agymentes életre.Par eve ( Fukusima ota) megy az " Atomausstieg " az ö kezdemenyezesükre, es kapcsoljak le az atomerömüveket sorra.
Komplett települeseket (köztük azt a Kart palyat ahol Schumaher vezetni tanult) tesznek a földdel egyenlöve, inklusive többszaz eves templomok,es nyiltszini banyakban termelik ki a barna szenet amivel az erömüveket fütik. Ez ugyen nagyon Zöd....Ilyen helyekre nem vonultak ,ki,de mikor elertek egy erdöt a nagyokos zöld brigad kiment kivagott par fát hogy kajibat epitsen belöle es abban ovja meg az erdöt a kiirtastol.Ezek utan az ujabb hangok szerint mar azon agyalnak hogy megis csak jobb az atomerömü...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-04-24 12:37:37 // 1042
itthon nem az a lényeg, hogy valami tiszta vagy nem ha nem hogy hány milliárdot lehet zsebre rakni a kivitelezésnél de nagyjából ez egész világon erről szól a többi meg csak domestos habbal ...
WarbiRunner (Gyuri)2019-04-24 12:21:09 // 1041
Tényleg nagyon jó, csak egyetérteni tudok vele :-)
Szakmámból adódóan nagyjából tudom mi zajlik egy atomerőműben, és véletlenül a napi munkám a napelemekhez köt. Az energiasűrűség fontos kulcsszó. :-) Hogy mennyire tiszta a napelem, azt hagyjuk. Én az atomerőműre szavazok, pláne látva a villanyosodási őrületet. Ha valóban a környezet terhelésének csökkentése a cél a járművek villanyosításával, annak csak atomerőművek építésével együtt van bármi értelme.
Kína épp ezt teszi,, kb 60 erőmű van építés alatt, és kb. még ugyanennyit elkezdenek 2020-ig. Igen, biztosan van veszélye, fognak sokan tiltakozni ellene és félni tőle.
Ugyanakkor Kína épp tavaly vont vissza napelemekre egy csomó állami megrendelést és
csökkentette le a támogatását az iparágnak. Csak nekem cseng egybe a cikkel?
Ott ugye hiába láncolják magukat a zöldek bárhova, max átmegy rajtuk az exkavátor :-)
És lehet hogy megint ők jönnek ki jól az egészből? Pár év és exportálni fogják az erőműveket a környékre. És mindenhova. Mire a sok okos politikus felébred, hogy jé, tényleg atommal elég energiát lehet termelni null emisszióval :-)
RomeoOne2019-04-23 22:23:13 // 1040
Why Renewables Can’t Save the Planet

Nagyon jó cikk, egy kicsit hosszú (10 perc), de érdemes elolvasni, ha megy az angol
frusciante2019-04-21 21:16:55 // 1039
Szerintem az ember ökológiai lábnyomának a csökkentését nem az e autók fogják jelenteni... Nem kéne azt gondolni, hogy csak azzal, H e autóval járok tettem ezért a bolygoert... 😄 Mikor az emberek 99%a ivóvízzel húzza le a belsárját sőt a kutyája végtermékét is dupla nejlonszatyorba teszi közben azzal veri a mellét, H de hát én nem szennyezem a levegőt miközben arrébb megyek... Lehet , H a későbbi jövben csak e autók lesznek (nem vitatom, H jobb lehet e vassal arrébb menni amit otthoni napenergiaval tankolok, mint 530dvel piritani..)de többszáz sokkal egetobb kérdést előbb kéne megoldani mint ezt... És nem vagyok Greenpeacees csak ironikusnak érzem, H a csapból is az e autók folynak. Mindenki ezen van fent H jó e vagy nem, közben sokkal egyszerűbb és olcsóbban megoldható globálisabb problémákat még szó szerint lesz@runk... E autó... Azért fontos ez ennyire mert végre tenni akar az emberiség vmit azé a golyójé' amit évszázadok óta kizsigerel, vagy azért folyik ez a csapból mert vkik ebből akarnak megjobban meggazdagodni....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak