Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552019-09-29 20:47:47 // 1438
Azért is sokkolják az embereket, hogy költsék a pénzüket.

OFF

Jeremy Clarkson is kioktatta Greta Thunberget.

"... Karbonszálas, dízelmotoros vitorlással utazni, miközben azt állítani, hogy neked kell megmenteni a Földet többek között a karbontól és a dízelmotoroktól. ..."
Zsolt1552019-09-29 20:16:56 // 1437
A másik, hogy a fa eltüzelése során szén-dioxid (az is amit a fa már egyszer elnyelt vagy kivont a levegőből) és szállópor kerül a levegőbe. Ami szintén környetszennyező.
Zsolt1552019-09-29 20:07:57 // 1436
Ez a fa egy másik nagy kérdés. Európából pénzt küldenek az Amazonas erdeinek a megmentésére, de itt meg kivágják a fákat, mert azzal jó fűteni.
Pedig a fotoszintézis során a növények szén-dioxid megkötésének fontos szerepe lenne az üvegházhatás elkerülése során.
Kazes☻2019-09-29 19:37:36 // 1435
Semmi sem számít, csak a pénz és, hogy abból még többet tudjanak termelni, bármi áron...
Zsolt1552019-09-29 18:37:44 // 1434
Sokszor elcsodálkozom, hogy tanult - környezetvédő(?) - emberek ehiszik, hogy egy elektromosautó, csak azért mert a felhasználási helyén nem bocsájt ki károsanyagot, akkor rögtön az a megoldás mindenre. Mindenki leteszi a hagyományos üzemű autóját és rögtön helyre állt minden a világban.
Ezek az emberek elhiszik, hogy az autó, akkumulátor csak úgy lesz, meg majd valahol valaki valahogy megsemmisíti.
Stef2019-09-27 16:33:27 // 1433
Teljes élettartamra elfogadható a megállapítás, bár nagyon sok más káros kibocsájtás is létezhet amivel nem biztos hogy számol a tanulmány. Tény hogy az akkugyártás nagyon sok károsanyagkibocsátással jár, így a "zöld" autók (egyelőre) nem lehetnek teljesen természetbarátak, de a felhasználásuk során a lehetőség technikailag már adott hogy "zöld" áramot használjanak fel. Azért ez máris egy jelentős lépés a környezettudatos közlekedés felé.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-27 15:56:28 // 1432
Egy blogom erről is van :-)
Már maga az új termék rendelése, vásárlása egy használt fenntartásával szemben érdekes eredményt hoz. De hát fogyasztunk, a termékek kevésbé tartósak, így gyorsul az ütem ahogy dobáljuk el a régit, és vesszük az újat.
RomeoOne2019-09-27 15:55:45 // 1431
Ha rákeresel, akkor a láthatod, hogy a tanulmány mindkét esetben figyelembe vette a teljes életciklust. A villanynál a lényeg, hogy a német álzöld villamosenergia rendszert vette figyelembe, amivel gyakorlatilag kimondottan magas CO2 kibocsátás mellett termelt árammal töltik a villanyautókat. Franciaországban valószínűleg a villanyautó jóval kevésbé lenne szennyező.
Stef2019-09-27 15:36:37 // 1430
Az "egy német tanulmány" kezdetű írás pont olyan mint a "brit tudósok megállapították".
Még ha el is fogadom az állításait (ami akár igaz is lehet), akkor is kiváncsi lennék hogy ezt a 11-15 tonna CO2-t mihez hasonlítják? Ahhoz hogy a merci menetközben a mondjuk 10 éves élettartama alatt kevesebbet bocsájt ki? A Mercit talán az Úr teremtette fényből? Az előállítása és az azt követő üzemeltetése során nem használnak fel semmilyen szén vagy kőolaj alapú erőforrást? Erről sajnos nem írt a cikk...
Zsolt1552019-09-27 11:29:23 // 1429
csak papíron környezetkímélőbb egy elektromos autó.

"... Egy Tesla Model 3 elektromos autó akkumulátora 11-15 tonna szén-dioxodot termel a tanulmány szerint. ..."
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-26 22:27:41 // 1427
Nem Elon Musk itt a kulcs... akkor angol feliratok lennének itt:

A villanyozás egyik kulcsa, hogy ezek a power device - ok tömegtermékké (és olcsóbbá) váljanak. Kell az inverterbe, a töltőoszlopba, amik kisebbek, hatékonyabbak lehetnek. Érdemes az áramerősség adatokat elolvasni.. A másik kulcs az akksi, arra nincs rálátásom, hogy hol jár és mennyi van még a jelenlegi techmológiában. Kínát, Tajvant, Koreát kell figyelni, a tömegtermelést és az elérhető árú villanyautózást ők esélyesek elhozni.
A harmadik kulcs a vázszerkezetek tömege, ebben meg már évek óta áttörés van.
Zsolt1552019-09-21 18:52:50 // 1426
"... A jelenlegi kínálatot még tökéletesítgetik majd, de a nulláról már nem építenek több ilyet. ..."

A kérdés, hogy mit értenek a nulláról építésnek? A jelenlegi motorok ugyanis kb.120 éve egy periódikus mozgást alakítanak forgó mozgássá. (Kivétel például a Wankel motor).
Azt, hogy mennyi és mekkora méretű szelepeket vagy milyen kialakítású hengerfejet vagy üzemanyagellátási rendszereket alkalmaznak azóta az tényleg csak finomítás. Vagy hívhatjuk tökéletesítésnek is.
Így lehet úgy értelmezni, hogy mondott is valamit, meg nem is, mert semmi nem változik.
RomeoOne2019-09-21 17:59:33 // 1425
Azt nem fogjuk megérni :D
RomeoOne2019-09-21 17:57:58 // 1424
A villanyban mindig megvolt a potenciál, csak rengeteg pénzt be kellett volna fektetni, hogy azokat a problémákat áthidalják, amik miatt egyértelmű hátrányban volt a belső égésűvel szemben. És itt ez a Musk, akinek néha belevernék egyet legszivesebben a fejébe, de mégiscsak zseniális. Évek óta, sőt lassan egy évtizede veszteséges a cége és olyan dumája van, hogy ennek ellenére öntik a fejére a pénzt. És húzza maga után az autóipart és már most annyi pénz beleszaladt a villanyba, hogy lassan átesnek a holtponton (de már ez lehet, hogy meg is történt). Emiatt a villany már biztos, hogy a jövő része lesz, csak az a kérdés, hogy mekkora szeletet szakít majd ki. Megáll 30%-nál? 50-nél? Vagy csak mutatóba marad belsőégésű? Franc tudja.
Lehet hogy más technológia, pl. a hidrogén is fel tudna így fejlődni, ha annak is lenne egy Elon Muskja, aki hozza a pénzt a fejlesztéshez. De egyelőre most ez a helyzet.
RomeoOne2019-09-21 16:44:59 // 1423
Warbi már leírta, de itt pont az a lényeg, hogy nagyon nem erről van szó. A gőzhöz képest a villany vagy a beslő égésű egyértelmű technológia előrelépés volt. A villany viszont a belsőégésűhöz képest nem egy egyértelmű előrelépés. Mindnek megvannak az előnyei, inkább úgy mondanám, hogy mások egymáshoz képest. Ha már a mozdonyoknál tartunk, akkor nézzük a vasutat. Az nem a fogyasztói társadalomról meg a hype-ról szólt az utóbbi időben, ott tényleg kb. a racionális okok mentén döntöttek a dízel vagy a villany mellett. Jól meg is fért egymás mellett. Ott mondjuk a villany azért volt előnyben, mert kötöttpálya mellé nyugodtan rakhattak vezetéket. De az USA-ban ennek ellenére mégis a hatalmas dízelek nyerték inkább a versenyt.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-20 16:53:28 // 1421
Én a magfúzíóra lennék kíváncsi csak nagyon lassan halad ott az előre lépés...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-20 16:37:52 // 1420
Jah majd kiderül vagy be addig is élvezem a 2.0TB-t.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-20 16:35:21 // 1419
Az a baj, hogy mindenki biztosra veszi, hogy bekövetkezik. Ez egy gerjesztett folyamat. A Mercedes azért áll be teljes mellszélességgel, mert megteheti. Ez egy gazdasági rizikó számára (is), viszont hatalmasat kaszál, ha bejön. Közzétesznek egy ilyen idióta kamuhírt. Tök félrevezető. Nulláról nem építenek új motor konstrukciót. Csak a mostanit reszelik monduk 20 évig. És aztán ha mégis építenek új benzinmotort? Azt mondják, hogy bocs fiúk, mégis csináltunk. Szóval na... nem kötelezték el magukat sehol, csak írtak valamit. Marketing, ahogy mondod. Próbál mindenki mindenkivel szövetkezni, hogy bejöjjön. De nagy tévedés azt hinni, hogy ezáltal ez biztos! Musk módszere is pont ez ha megfigyeled. Lódít egy nagyot, ráizgulnak a népek, aztán kiizzadják valahogy. Még lehet egyszer nyereséges is lesz. Jót játszik, az biztos. Mások pénzével :-) Ügyes.
Az energiasűrűség egy megkerülhetetlen tényező ebben a meccsben. Ha megnézzük pont a Tesla-t, ők a legdrágább, egyben legnagyobb energiasűrűségű technológiát használják. Drágák is az autóik, mégis "prémium"-ként emelkednek ki a piacon emiatt. Az inverter technológiájuk is a Modell 3-mal egy jövőbe mutató, de szájbavert drága cucc (SiC alapú). Csak összehasonlításképp, egy szilícium lap 100 dolláros nagyságrendű, egy SiC lap 2000 dolcsi. Viszont hatásfokban a SiC technológia elveri nagyon a hagyományosat, máris több métert megy a villanykocsi. :-) Egy Leaf pl lényegesen olcsóbb cuccokból építkezik. Szóval megy az erölködés nagyon a háttérben.
A tesla akksija ha jól tudom 250Wh/kg körül tud. Írd be a gugliba, hogy "benzin energiasűrűsége wh/kg". XD Igen, 12000 Wh/kg. Árnyalja a képet, hogy a villnymotor viszont könnyebb. Szóval nem 48-szoros a különbség végül, de még mindig nagy.
Én ilyen szemszögből értelmes megoldásnak látom a két rendszer előnyeit hátrányait optimálisan kiegyensúlyozó hibridet. Pici benzinmotor, kevés akku, de a technológia tetejéből, és egy értelmes összeprogramozás, ami a két rendszerből a max hatásfokot veszi ki. Persze tudom, nagy kísértés a lámpától gyorsulni, és 2-3 másodperc alatt 100-on lenni. Mindenkinek jár, értem én....XD

Szóval igen a tudomány, észszerű alapokon már előrébb vitte volna ezt a világot, csak lakik a bolygón vagy 80%-nyi ember, akik nem értenek a tudomány nyelvén. Ellenben befolyásolhatók könnyen. Így ez a 80% kitermeli azokat akik befolyásolják, kizsákmányolják őket, majd röhögnek rajtuk. Ez van, a tudománynak vagy akár az észszerűségnek nincs esélye megmenteni a világot.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-20 16:05:46 // 1417
Ha meg úgy nézzük, ugyanúgy 3 óra alatt ért fel vele Debrecenből a gyors XD Persze egy gőzgép hatásfoka nincs 10%, ehhez képest a villamos vontatás erőművestől, mindenestől is sokkal hatékonyabb, szóval ott az előrelépés drasztikus volt. A villany autózással viszont egyelőre pont ez az egyik bibi, az össz "rendszer" hatásfok még nem egyértelműen javul. Majd megoldódik ez is biztosan. A magas ár is nyilván megoldódik, amint pár technológia a háttérben hajlandó lesz olcsóbb lenni. Ahhoz pedig fejlesztés (= baromi sok pénz), és növekvő eladások kellenek, vagyis sok ember aki hajlandó divatból megvenni. Szóval lehet hogy mégsem oldódik meg XD Ki tudja?
tdemeter2019-09-20 15:34:56 // 1416
Szerintem ez tök normál,a gőzmozdonyt is csak az öregek sírták vissza, amikor a villanyt bevezették. Annak is a romantikáját, ami mai napig megvan, mindenki szívesen csodál meg egy olyat, de senki sem vágyik arra, hogy holnaptól csak gőzzel hajtott vonatok menjenek, mert lassúak, büdösek, ha így nézzük.
RomeoOne2019-09-20 15:17:21 // 1415
Egyre jobban látom azt, hogy be fog. Rengeteg pénzt pakolnak bele, gyorsan fejlődik, ha tartják az ütemet, akkor egyre több felhasználási körben képesek alternatíva lenni a belső égésű motoroknak. Nyilván sosem lesz olyan hosszú autópályázásokra, mint egy dízel, de ha csak ennyi hibája marad, akkor a nem sok mindenkinek lesz visszatartó erő.

És az emberek ezt kapcsolták össze fejben a környezetvédelemmel. Ez a tiszta közlekedés. A belsőégésűnek meg rossz a marketingje. Azt őskövületnek látják a mai fiatalok. És a tényeknél sokkal többet számítanak a kialakított képek. Ezt én jól ismerem a nukleáris ipar képviselőjeként. Meg tudnánk menteni a kibaszott bolygót a CO2-től, de a mi megoldásunk nem kell, hiába tudjuk számszerűsíteni, hogy sokkal jobbak vagyunk, mint bármi más, az embereket nem érdekli. Ugyanez van itt is, a villany menő, a benzines/dízel meg cink. És ez fogyasztói társadalom, azt veszik, ami menő. Az előbbit fogják venni, ha sikerül az árát lejjebb szorítani. Bár az Apple a példa rá, hogy még arra sem feltétlenül van szükség.

És amikor már egy Mercedes is emögé áll be teljes mellszélességgel... Ha megnézed ez nem egy-egy példa, hanem tendencia. Erre mondtam a múltkor, hogy az FCA nem nevető harmadik lesz, hanem kimarad.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-20 14:41:11 // 1414
Tehát egyelőre nem.. aztán ki tudja. Most villany buzéria van éppen, egyre inkább azt latom, hogy semmiféle műszaki meggondolás (pláne környezetvédelmi) nincs emögött. Több iparágnak ez jelenti a kiutat, erre még vannak nagy lóvék, szóval mindneki, aki tud valahogy az elektromos autózással kapcsolatos dolgok felé fejleszt. De hogy ez valójában mennyire jön be, még kétesélyes. Egy évtizeden belül kiderül :-)
RomeoOne2019-09-20 12:17:21 // 1413
Kazes☻2019-09-18 20:30:24 // 1412
De inkább vesz az ember egy kis MiTo-t fele annyiért.. :)
Kazes☻2019-09-18 20:22:45 // 1411
Na, azt pont én is néztem asszonkámnak... egész klafi. :)
RomeoOne2019-09-18 20:15:12 // 1410
Azért egy Fiat 500e-vel együtt tudnék élni, munkába járósnak.
Kazes☻2019-09-18 18:57:59 // 1409
Gondoltam erre a válaszra... de hát itt is szinte mindenki azzal kezdi, hogy start/stop kikapcs... ótomata meg nem mindenből van... meg mindegy is, szerencsére nem sűrűn megyek arra és elektronyos sem kell drágáért. ;)
RomeoOne2019-09-18 17:03:25 // 1408
nem pöfög egy helyben -> Start/stop
nem kell tornázni a kuplungon stb. -> automata

Problem solved :)
Kazes☻2019-09-18 17:01:15 // 1407
Szvsz ez hülyeség is, kár is vele foglalkozni... Viszont, ma kb. végigjártam Budát, rakparton végig araszolva és hasonló finomságok, pl. Bécsi út... no, erre,-odavaló az elektronyos... nem pöfög egy helyben, nem kell tornázni a kuplungon stb. osztjónapot! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-18 16:12:08 // 1406
Miért lenne durva? Csak világosan mutatja, mennyivel gyorsabban lehet villamos hajtásláncot és köré autót epíteni, mint belsőégésűt. Ez a ki rak nagyobb és több mosógép motort az akupakkok elé/mögé című verseny. :-) A villanymotor teljesítménysűrűsége nagy, és igazából egy jól megtervezett motorból könnyen előáll erősebb és mégerősebb valtozat anélkül, hogy drasztikusan növelné a tömeget. Az akku a nehéz, tehát a jó (egy körös) versenyautó kicsit kevesebb akku, baszom erős motor kombinációjából elő is áll :-)
Az egész villanyautózás műszakilag egy faék a belsőégésűekhez képest. Nagyon azért nem nézem le, mert sok okos mérnök dolgozik pár százalék hatásfokok, még jobb túlterhelhetőség stb összekaparásán, de na.. Ebben én már nem látom a szépséget.
RomeoOne2019-09-18 15:09:22 // 1405
Ehhez még hozzátenném, amit egy kommentben találtam a vonatkozó TC cikk alatt:

"Then, nobody knows what model specification exactly is currently running on the Ring. Yes, on the outside it is a Model S. On the badge it is a P100D+. On the speculation it is a dev car for a so-called "Plaid" version.

All I can say is that HRE wheels, semi-slick tyres, massive carbon ceramic Big Brake Kit, and a DIY-wing don't sound stock to me. Apparently the car is also running a full KW suspension. On one of the pictures you can also see the duct tape "door handle" which may suggest the original mechanism has been removed for weight saving and what else not? And obviously God knows what actual power output the car is running.

Now, if these mods will end up on the actual production vehicle is one and cool thing. But those fancy extras cannot go in the books as "minor safety equipment for the Nürburgring", like usually is being done with the cage and bucket seats.

I hope that there will be a full mod list reveal of the record car and the actual production version.

But if it beats the Taycan's time and it is legit, I will be only more excited for the Taycan MR by Manthey-Racing."
RomeoOne2019-09-18 14:41:24 // 1404
Érdekes kérdés ez, hogy mit mihez lehet mérni. Mert ez a kocsi tényleg messze van mindentől, ami széria. Persze lehet, hogy ez a hajtás lesz benne később az új Model S-ben, de ez így nagyon át van alakítva. A Porsche azért majdnem a szériát rakta oda a pályára. És a múltkor rosszul mondtam, a Taycan Turbot futtatták körbe és nem a Turbo S-t, szóval a "csak" 150 ezer €-s változatot, nem az erősebbet. Tehát nekik is van még ott jobb köridejük is.
Persze azért így is durva lenne, ha egy 10 éves cég lerakna egy olyan, nem sportautónak tervezett, de átalakított autót, ami 7:20 körül megy a Nürburgring-en és megveri a 100 éves céget, aki sport meg versenyautókat csinál.
Én már csak azt mondom, inkább hátra kell dőlni és nézni mi lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-18 12:33:09 // 1403
minek lenne, a kutya nem venné meg 30-40 milláért és még lassabb is lenne, mint a V6TB ... visszafelé nem lépnek :DDD
Stef2019-09-18 12:30:14 // 1402
Van elektromos QV is már?! Nem is hallottam még róla...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-18 12:09:15 // 1401
és az a vicc, hogy a Porsche nem tudja még a QV idejét sem ellenben sokkal drágább...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-18 12:04:27 // 1400
jah kivett hátsó ülésekkel, módosított futóművel, fékekkel, vezérlővel stb az év vicce :DDDDD ez a kávé lefőtt nekik, a széria autójuk sehol sincs ...
Liquid2019-09-18 11:36:51 // 1399
Apppám ez komoly :)
Nem bírtam végigolvasni, de a kommentek között is vannak ám gyöngyszemek :D
"..Összegezve: Nem indítom be a hideg motort, nem sokáig megyek maximális sebességgel, és ezt a módszert használom."
Stef2019-09-18 09:39:15 // 1398
Na, úgy tűnik ez a menet még nincs lejátszva. Egy mai hír szerint (https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/tesla-model-s-vs-porsche-taycan-nordschleife-nuerburgring-rekord-rundenzeit-elektroauto/?shop_return=1568712509272) a Tesla kézi stopperes mérés alapján 19 másodpercet vert a Porsche Taycan idejére. Persze ez nem hiteles mérés, de hozzá kell tenni hogy a Taycan-e sem volt az, mivel a köridejéről a ring hivatalosan "nem tud semmit".

Szóval most már tényleg kiváncsi vagyok mi az igazság...
ZoliNix2019-09-16 23:36:19 // 1397
Nem kell ide villany! Ezt olvassátok! :) besza-behu:)
https://whistleschool.com/
csodaszer
Zsolt1552019-09-16 23:18:04 // 1396
Többek között én (is) kiváncsi voltam/vagyok a villanyautós tapasztalatokra. Szerintem amit Stef ír, azt nem kell(-ene) törölni.
:-)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-16 17:16:55 // 1395
Semmi baj nincs ezzel, a kínaiak majd mindet összelopják aztán csak figyelünk.. :-)
Nekem meg csak jól jön ez a villanyozás amúgy, távolról nekem is van némi közöm a bizniszhez :-) Szóval hajrá tesla, hajrá Kína, kell a lóvé Giulia-ra XD
RomeoOne2019-09-16 15:41:15 // 1394
Inkább azt szokták mondani, hogy "Понятно!" :D
Kazes☻2019-09-16 15:39:45 // 1393
De a ZPM jobb, mert az még kisebb pakskettő! :D
Kócosw2019-09-16 15:32:11 // 1392
nemcsak ezen mulik. Van némi közöm ehhez a bizniszhez es hallottam egyet smast. Az egyes gyartok nem fogjak a know how t a masiknak atadni. Ez itt a baki...
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-16 15:24:28 // 1391
Áhh... Я понимаю :-D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-16 15:21:15 // 1390
Megnéztem... Amíg ment a duma az elején, igazából a Quattroporte-t néztem a háttérben XD Kéne... a gusztustalanul pazarló divatjamúlt hangos v8 szívó motorjával együtt :-) A légszűrőjén keresztül mekkora mennyiségű városi levegőt tisztít már meg egy jól irányzott padlógázzal? XD
Az egy éves gyermekem autót lát és berreg. Nem vinnyog. Én ehhez tartom magam :-)
RomeoOne2019-09-15 21:49:34 // 1389
A naquadah izé az az urán. A generátor a paks2 :DDDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak