Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

carver2021-01-10 18:10:13 // 2938
régi cikk, sry ha megvolt de tudtátok, hogy a nagyobb elektromos autóknál a Stellantis vsz a Giorgio platformra fog építeni?

A Stellantis 3 elektromos platformból válogathat

Az Alfa Romeo, a DS a Maserati a Jeep a Dodge és a Chrysler is ezt a platformot használhatja a jövőben, a Maserati hegyezi a platformot, 800 voltos architektúrára épül és akár 3 elektromos motor is lehet benne...
carver2021-01-10 17:51:00 // 2937
áh, erre szoktak ilyeneket mondani, hogy egy közelebbről meg nem nevezett (csillagos, négykarikás stb) autógyártó, legnépszerűbb csokis túródesszertet gyártó, koreai piacvezető mobiltelefongyártó stb cég :D
Kócosw2021-01-10 17:35:28 // 2936
annyi ilyen titoktartásit irtam mar alá hogy nem is szamolom ☺️🥴
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-10 17:26:22 // 2935
Na igen más a másolás és a lopás...keleten az nagyon megy
carver2021-01-10 17:24:40 // 2934
majd egy sör mellett, én fizetem ;)
carver2021-01-10 17:23:52 // 2933
ez jó, így mindjárt helyrebillen a világ egyensúlya :D

de legalább a kapzsikat lopják meg a szegények, csak most Robin Hood a szomszéd ország nemeseit lopja meg és Nottingham bírája védi őt...

a rosszak elnyerik méltó büntetésüket a jók meg..... ja, jók nincsenek :D
carver2021-01-10 17:14:33 // 2932
Kócosw2021-01-10 17:12:20 // 2931
tudnék mesélni de nem tehetem 🙃....
Kócosw2021-01-10 17:10:51 // 2930
nevezzük elvakult kapzsisagnak...
Kócosw2021-01-10 17:10:29 // 2929
ahh ilyen kizart... jah nem.... 😂
carver2021-01-10 17:07:51 // 2928
carver2021-01-10 17:02:25 // 2927
mondjuk ezt nehéz megértetni azokkal akik nagyon sok pénzt fektettek egy termék, szolgáltatás, stb kifejlesztésébe és abba, hogy olyan csináljanak amit más nem tud..

Nem a másolással van gondom mert nem csak az ázsia hanem minden ember így tanul (csak legfeljebb az ázsiai szorgalmasabban, alaposabban stb). A lopással van gondom, mindegy hogy ez valakinek a terméke vagy a szellemi tulajdona. Ez olyan kommunista tempó, hogy minden közös kivéve ami a mienk...

Tudom, hogy még a nagy autógyárak is darabjaira szedik a konkurencia termékeit, de ha hirtelen megjelenik egy fejlesztés a konkurenciánál amivel a másik jött elő (és levédette) akkor súlyos összegekkel könnyítheti meg a pénztárcájukat. Na erre Kínában esélye sincs senkinek...
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-10 15:08:38 // 2926
Nem koncepció, a kínai kultúra része a jó másolása. Egy kínai nem érti miért volna szégyen valamit, ami jó lemásolni. A festményeik közt is a sokadik másolat az értékes, a pecsétek számával jelzik. Nyilvánvaló ők sem naivak és irtó kemények az üzletben, de alapvetően nem érzik rossznak amit csinálnak, így lesz a jóból jobb, miért kéne újra kitalálni dolgokat, kerülő utakat járni. Abban igazuk van, hogy így a leghatékonyabb a fejlődés, csak épp a nyugati gazdasági morállal nem annyira fér ez össze. Na de ki akart globális világot. Nem ők :-) És nem védem őket, egyszerűen ilyenek, szemlélet váltás nélkül esélyünk sincs felvenni a versenyt velük.
carver2021-01-10 13:56:46 // 2925
Kapzsiság ÉS naivság, nem tudták elképzalni, hogy a know how lenyúlás minden iparágra kiterjedő koncepció volt.

Még emlékszem amikor a Cisco (a legnagyobb amerikai hálózati és telekom eszközöket gyártó cég) panaszkodott hogy felépítettek egy óriási gyárat Kínában, 1,5 év múlva szinte az egész gyár felállt és átment a pár utcával arrébb felhúzott kínai gyárba.

A cég neve ma már ismerősen csenghet, úgy hívták Huawei...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-10 11:37:35 // 2924
A 🐜 kal nem foglalkoznak :(((
Kócosw2021-01-10 11:36:50 // 2923
de nemcsak az ő sorsuk függ tőle sajnos, saját bőrömön érzem...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-10 08:55:06 // 2922
Meg is érdemlik a sorsukat...
Kócosw2021-01-10 08:47:49 // 2921
azon a szinten ez nem szamit. money money money. Tudnék mesélni ha tehetném 😝
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-10 08:30:59 // 2920
Mint mindig :))) Egyébként nem is értem persze nagyban biztos más én pl céges szinten nem rohangálok újabb beszállítók felé, mert 100fttal olcsóbb sokkal fontosabb a lojalitás, megbízhatóság stb amit pénzen nem lehet megvenni...
Kócosw2021-01-10 08:02:27 // 2919
ugyanarrol beszélünk 😁
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-10 07:55:12 // 2918
Jól mondod, de inkább a kapzsiság a még többet keressünk minden áron...
Kócosw2021-01-10 07:52:11 // 2917
kis korrektur mert ugy nez ki nagyon reggel volt :)
Kina ugrásszerű technikai fejlődésének egyik nagy fellenditője a bolond nyugat telhetetlensége.
Kócosw2021-01-10 07:01:52 // 2916
meg ne felejtsen senkinel egy dolgot. Kina ugrásszerű technikai fejlődésének egyik nagy fellenditője a bolond nyugat telhetetlensége lökte meg. Azáltal hogy a gyártást szinte kivétel nélkül minden nagy gyártó elvitte kínába, ezáltal on top megkapta a tobb evtizedes know how t ami nyugaton megvolt. Ergo a nyugat nem lat tovabb az orranal es nem gondolt bele mekkora önhól lőhet illetve lő a pillanatnyi rövidtávon kimagaslo gazdasági eredmenyekert.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-09 23:55:41 // 2915
Igen, így van. Járok ki oda, látom milyen ütemben fejlesztenek ki kb bármit. Az ipari kultúrájuk még nincs olyan szinten mint az Európai, de jönnek fel, szerzik meg a tudást és komoly minőséget gyártanak a darabszám miatt töredék áron. A villanyautózást ők viszik, mert a háttér technológiákban már előrébb vannak. Nem feltétlen kutató intézet szinten, mert az sok van errefelé is, okos emberekből itt sincs hiány . De tömeggyártásba ők viszik az új technológiákat. Ez nagyon drága játék, ők beletolják és nyernek vele.
Kazes☻2021-01-09 22:33:26 // 2914
Pontosabban a 2852. hsz.




rosszat másolt a teló 🙄
Kazes☻2021-01-09 22:17:38 // 2913
319. hsz. pl. 🙂
carver2021-01-09 22:14:50 // 2912
A kínaiak már most élen járnak az elektromos autózásban... elolvastam Karotta cikkét amit Giuntini linkelt be, már 2 kínai villanyautós cég is ott van a legértékesebb cégek között.

"A csíkok között egyébként nemcsak a Tesla érdekes. Az 5. helyen található NIO kínai villanyautógyár grafikonja két éve még egyszerűen nem létezett, nem volt sehol, és ma értékesebb, mint a GM vagy a Daimler."

Több európai autógyár (még németek is) szövetkeznek a kínaiakkal, mert már előttük járnak, a CATL már most az elektromos autók jelentős részéhez szállít akkukat.

És már fikázni sem lehet lassan a kínai minőséget és az sem igaz hogy csak a tömeggyártáshoz értenek. Ugyanaz lesz mint japánban a nyolcvanas években. Nemrég vettem egy kínai high-end audio cuccot, úgy szól ötödáron mint a milla fölötti régi nagy cégek készülékei. És ezt nem (csak) én mondom hanem a világ mérvadó legendái...
Kócosw2021-01-09 22:02:56 // 2911
aggodiknme megvan neki mondva. azért mert ugye igy a kisembert lehet a kasszahoz kerni mindenert. Az autoiparon kívüli ipati oriasok akik meg okadjak ki a co2 őt sirva rohognek a markukba...
Kócosw2021-01-09 22:00:14 // 2910
ugy ahogy mondod, mé értek én veled megint egyet 🤣😂
Zsolt1552021-01-09 21:38:27 // 2909
Viszont ha egy repülőgépben rágcsálóra való jeleket találnak - vagy meg kívánják védeni, hogy szétrágják a vezetékeket -, akkor pár kg szárazjeget raknak a repülőbe, és becsukják az ajtót.
Majd a végén kiszellőztetik a gépet, amiből a CO2 megint a levegőbe kerül.

:-))
Piritu - 1.000.0002021-01-09 21:00:35 // 2908
Cserébe eddig a repülési tilalommal ennek a többszörösét "megspóroltuk" :-)
Zsolt1552021-01-09 20:50:54 // 2907
Csak egy gondolat a CO2-dal kapcsolatosan. Minden politikus "aggódik" a CO2 kibocsátásért klímaváltozásért, meg azért mert az autók CO2 kibocsátása tönkreteszi a légkört, elveszi Greta gyerekkorát, stb, stb,....

Érdekes, hogy most van ez a Covid-19 vírus, rögtön milyen jól jön CO2, amikor a vakcinát extrém alacsony hőfokon (~70-75Celsius fok) kell szállítani.
Ilyenkor nem gond, szárazjég a hűtést úgy valósítja meg, hogy a környezetéből felvett hő segítségével elolvad és légkörbe jut?
Vagy van jó CO2 és nem jó CO2?

Amikor ahhoz, hogy a Földön mindenhová eljusson 10 milliárd dózis a Covid-19 vakcinákból, körülbelül 200 000 raklapra, 15 millió hűtődobozra és 15 000 repülőútra lesz szükség?
Vagy ez "csak" kettős mérce?

Egy 800×600×438mm-es (vagy ha jobb, akkor egy 80×60×44 cm) méretű hőszigetelt szállítóládába 50 kg(!) szárazjég szükséges.
15 millió ilyen ládával számolva ~750.000 tonna.
A 15.000 repülőút és az egyéb szállítás során kibocsátot CO2-t nem is kalkulálva.
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-09 19:52:51 // 2906
A prémium az egyik vonal. A nagyon nagy mennyiségű gyártás a másik. Abban viszont Kína a verhetetlen játékos, ha olcsó is lesz a villanyautó, gyanús hogy sok sok kínai márkával fogunk megismerkedni.
Zsolt1552021-01-09 19:51:30 // 2905
"... Az roggyanthatja meg a Teslát ha jön egy gyökeresen új technológia (olcsóbb, nagyobb hatótávolságú, gyorsabban tölthető stb) és ők nem tudnak elég gyorsan átállni. ..."

Enrico Galliera, a Ferrari kereskedelmi vezetője megerősítette a cég álláspontját, miszerint nem fognak 2025-ig elektromos autót gyártani. Úgy gondolják, hogy a technológiának még szüksége van pár évnyi fejlődésre ahhoz, hogy az megfelelően tovább tudja vinni a „márka örökségét”.

"... Galliera elmondta, hogy szerintük az akkumulátortechnológia egyszerűen még nem elég fejlett egy általuk elképzelt supercar-hoz. Bíznak abban, hogy az elkövetkezendő öt évben olyan mértékű lesz a változás, hogy az megfelelő legyen a Ferrari számára. ... "
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 19:20:58 // 2904
Hát persze, mivel van az hülye aki kiad 2x annyit egy ugyan olyan szarért csak mert státusz szimbólum :))))
carver2021-01-09 19:08:26 // 2903
ha nem lenne az akku már most is többet keresne, kevesebb alkatrész, egyszerűbb összeszerelés...

Ettől tartanak a nagy autós nemzetek hogy a munkahelyek jelentős %-a meg fog szűnni az elektromos autóval...
carver2021-01-09 19:01:16 // 2902
Az Apple is Samsung kijelzővel adja az iPhone-t valahogy mégis elég szép nyereséget csinál....

Ezért érdemes prémium gyártónak lenni tök mindegy hogy napszemüveg, porszívó vagy autó. Beleteszel 30%-kal több kutatásfejlesztést 30%-kal több anyagot és szorzod az árat kettővel. Csak oda valahogy le kell jutni, ahhoz meg kevesen értenek.
Liquid2021-01-09 18:25:51 // 2901
"Azt meg ne felejtsük el hogy ha 10 éve 4 millába került egy kisautó most meg 5 milla akkor annak lement az ára, mert 10 év alatt több mint 27% volt az infláció..."
Én azt látom hogy 2019 végén 3misi volt egy új miniautó, most meg 4+, függetlenül az inflációtól, ez az EU-s büntetések miatt van, netto.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 17:18:49 // 2900
Lehet az infláció 27% a fizetések meg ugyan annyi 5 éve...akkor még is csak emelkedett 25%ot :)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 17:16:57 // 2899
Nagyon nem jó példa pl a szifon eddig 80%ban Samsung volt ugye a mellé az érzés az ár X2 :)))) ott sem olcsóbb semmi sőt....
Kócosw2021-01-09 16:59:31 // 2898
csaknazt felejted el hogy a platformos epitesi mod miatt akár olcsobb is lehet az előállítás, ergo megiscsak többet keres a gyár 😉
carver2021-01-09 16:03:56 // 2897
a Teslát nem hatja meg az akkuárak csőkkenése mert egyenlőre élenjárnak akkutechnológiában, és az Applehez hasonlóan a termékeikhez társított prémium/egyedi/jövőbemutató stb érzés (na meg a valódi versenyképes alternatíva hiánya) eladja ugyanazt vagy rosszabb minőséget magasabb áron.

Az roggyanthatja meg a Teslát ha jön egy gyökeresen új technológia (olcsóbb, nagyobb hatótávolságú, gyorsabban tölthető stb) és ők nem tudnak elég gyorsan átállni.

Illetve az mindenképp fájni fog nekik mert rohadt sokat invesztáltak a lithium ionos technológiába...
carver2021-01-09 15:46:33 // 2896
Akkor mehetnek majd lefelé az árak...
carver2021-01-09 15:45:23 // 2895
Nem vagyok közgazdász, megpróbálom a józan eszemet használni...

most egy pillanatra felejtsük el hogy nem tudom mivel fog menni az a sok villanyautó amit el akarnak adni és nem is látom hogy erre valami elképzelés lenne.

De koncentráljunk a villanyautók árára. Azért qvadrágák az eautók, mert eddig az autógyártók többsége (leszámítva a Teslát és a VW-t) csak azért gyártott eautót mert azt hiszik ez is valami múló szeszély, azt viszont tudják - mert azt egyszerű kiszámolni - hogy qvára nem éri meg nekik.

Mindaddig amíg meg nem közelíti meg az elektromos autók haszonkulcsa a hagyományosakat addig le is fognak nyelni minden támogatást különben kirúgják őket a részvényesek és nem lesz milliárdos bónusz sem.

Nade ha lesz már sok gyártó aki nyereségesen tud villamost gyártani akkor hirtelen elkezd érdekes lenni hogy ki tud többet eladni, mert akkor már érdekeltek lesznek a mennyiségben is... Akkor mehetnek majd lefelé a költségek - legalábbis amennyire a nyereségük meg a kereslet megengedi.

Azt meg ne felejtsük el hogy ha 10 éve 4 millába került egy kisautó most meg 5 milla akkor annak lement az ára, mert 10 év alatt több mint 27% volt az infláció...
Kócosw2021-01-09 11:14:06 // 2894
ez most meglepett. jah nem 😂
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-09 10:41:40 // 2892
Ez így van semmi sem lesz olcsóbb pl a GLS sem csökkentette a fuvardíjat pedig ugye nem 440ft a nyál...ezek a csökkentések a vállalkozókat segítik ...
Kócosw2021-01-09 10:37:26 // 2891
szép uj vilag... Kerdes munka nélkül ki tudja megfizetni a kocsik árát...
Zsolt1552021-01-09 10:16:06 // 2890
Azért fizetsz többet egy termékért, mert benne van a fejlesztési költség. A végén olyan szintre jut a gyártó, hogy mindent automatizál, és már nem - vagy csak alig - kellenek emberek a gyártáshoz.

Lényegében azért fizetsz többet, hogy megszűnjön a munkahelyed vagy valaki másnak, miközben a gyártónak maximalizálni tudod a nyereségét.

:-))
Kazes☻2021-01-08 20:38:01 // 2889
Nem keverek semmit sehova... csak ennyi a lényeg, hogy nemigen lesz csak úgy olcsóbb semmi, sőt...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak