Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

RomeoOne2023-03-24 13:53:51 // 3987
Alacsonyabb sebességnél van ez a trolibusz hang, de nem hangos és nem is idegesítő sípolásnak érzékeltem, csak ez a jellegzetes "amperhang" (az amperszag analógiájára, ha van ilyen szó :D )
RomeoOne2023-03-24 13:52:46 // 3986
Mikor '20-ban a Teslát vezettem, már akkor is azzal kergetett az őrületbe az instruktor, hogy folyton rámszólt, hogy "az nem gázpedál, hanem gyorsítópedál". OK, te villanynáci xd
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-24 13:43:53 // 3985
Arra lennék kiváncsi, hogy a valóban magas frekis sípolásból mi hallatszik. Kívülről engem megőrjít egyes villanyautók "sípolása". Nem mind csinálja, vagy nem mindet hallom. MIre öreg leszek pont jó lesz, már nem fogom hallani ezeket a hülye visító hangokat XD
A nagylányom örökölte, tiszta szívás. Nem tudja használni pl. az olvasólámpáját, mert szerinte iszonyatosan sípol. Szerencsére nekem ez a freki már bőven elkopott, 17kHz-et mértem XDD
Piritu - 1.000.0002023-03-24 12:35:21 // 3984
..és mi lesz a gázpedállal? :-DD
RomeoOne2023-03-24 11:43:43 // 3983
Bekóstoltam egy új, hódpofás M4-et is. Az ugyanaz a kategória, mint a Giulia Q. Az teljesen esélytelen volt :DDD

Az új szleng az lesz, hogy "ami a tekercsen átfolyhat" xD

Ami feltűnő volt egyébként, mikor visszaültem a Fiatba, hogy a motor rázza a kasznit ezzel a magas frekvenciás rezgéssel. Amikor minden nap a belsőégésűt vezeti az ember ez fel sem tűnik, de visszaülve a villanyból ez volt az első, amit észrevettem, hogy ez mi? Ezt eddig is csinálta? Igen, csak már fel sem tűnt :)

A "halksága" annyira nem kiemelendő. Jó, nem zúg a motor, de ezekben a mostani/nem túl régi autókban sem a motor zaja a meghatározó. Szélzaj, gumi surrogás, stb. Nem éreztem azt a pályán, hogy ebben mekkora csend lenne...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-24 10:55:26 // 3982
A polgárpukkasztás fordítva is megy, városban a Giulietta igazi kis alattomos meglepi. :-) A villanyosok extra magabiztosak városban, azt figyeltem. A többség ilyen 8 másodperces autó, azoknak azért megmutatja a csini hátsóját XD
Ami a "csövön kifér".. ez tetszett. Valyon az ilyesmik helyett mi lesz a szleng a nagy ződ villanyjövőben? XD
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-24 10:33:21 // 3981
Látod, Ferinek is pont ennyi céges használatra kellett, áramuk meg gondolom van valahonnan XD Erre pont jó, céges kulcsos rohangálósnak teljesen jó, sőt az autóhasználók átlag igényének nagyjából megfelel. Ne területi képvidelőben gondolkozz :-) Szerintem sokaknak pont jó lenne napi 300km hatótáv. Egy cégnek még meg is éri újonnan lízingelni, nem nagyon kell szervizre vinni, a lízing alatt kb semmit sem kell csinálni vele. Egy magánembernek rohangászós autónak egyelőre kevésbé éri meg, amíg vannak olcsó használt Yarisok, Swiftek.. a többség nem akar/tud sokat költeni a napi ingázásra.
Liquid2023-03-24 10:23:12 // 3980
Selmak2023-03-24 09:46:25 // 3979
2x ~120 km Céges használatban ez a vicc kategória.
RomeoOne2023-03-23 22:06:26 // 3978
Elmúlt 2 napban volt napi 2x ~120 km utam a céges Kia e-Niro-val. Gyűlnek a tapasztalataim az elemes autókkal is :D
Erre a távra egyébként teljesen rendben volt, tempósan haladva is bírta egy töltéssel.

Városban egész jó ez a regeneratív fékezés, tényleg el lehet közlekedni egy pedállal, csak a tényleges megálláshoz nyomva a féket.

A dinamikája városban nagyon jó. A nyomaték ezt a nagy dögöt is úgy megindítja, hogy rendesen ki lehet lőni a lámpánál. Ezzel szórakoztam :D
Ha valaki nyomta volna neki, azt jól lenyomtam a lámpánál, aztán néztem, ahogy vörösödik a feje az erőlködéstől. Ha esetleg valaki olyanra próbáltam rá, aki gyorsabb volt, akkor a következő lámpánál a diadalmas vigyorgásra csak széttettem a kezem, hogy "ez csak egy fos Kia, most erre vagy büszke?" Fuuu, jó nagy f@sz voltam, de kurva jókat röhögtem :DDD

Hazafelé a pályán is simán jöttem 140-el. Volt 1-2 BMW-s meg Skodás, akinek szúrta a szemét mikor utolértem őket, hogy na nehogy már egy villany megelőzze őket. Egy villany menjen 110-el egy kamion mögött. Bele is léptek.
Aztán mikor volt még vagy 30 km, de a hatótáv még 80-at írt, akkor úgy voltam, hogy növelem már kicsit ezeknek az amperszagúaknak a renoméját. Ne csak a homár vitorlázással azonosítsák a zöld rendszámot, legyen, ami a csövön kifér. Beálltam 160-ra, belsősáv. Néha elkaptam egy csodálkozó tekintetet, hogy ez mi? Egy száguldó villanyaautó? Ilyen van?
Majd kezdtem utolérni a BMW coupé-t meg a Skodát, amik nemrég otthagytak, mikor közeledtem. Na jó, padló. 180-as végsebesség... Amikor elhúztam mellettük a visszapillantóból még láttam a hitetlenkedő tekinteteket, hogy mi a f@@@sz??? Nagyon röhögtem :DDD Élveztem a polgárpukkasztást :D

Kanyarban viszont nyilván nagyon érződik a tömeg. De 100-ig a gyorsulása tényleg olyan, hogy annál nem kell több, ha csak valaki nem akar kimondottan nagy teljesítményű autót. Simán 200+ lovas kategória, ha belsőégésűvel vetjük össze. Mármint egy kisebb tömegűvel. Ha ekkora tömegűt veszünk, akkor inkább 300.
100 km/h felett persze már nem olyan kiemelkedő, de azért ott sem szégyen a gyorsulása.
Kazes☻2023-03-09 13:21:48 // 3977
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-25 20:02:04 // 3975
A mi valóságunk a nyugatról idehordott még működő bármi lesz.. :-)
Liquid2023-02-25 19:24:15 // 3974
igen, ez is biztosan változni fog valamelyest, de a bérelt és a saját autó egyaránt igényel töltést. A carsharing működhet bizonyos belvárosi részeken, de pl. itt Győrben nagyon sok új lakópark épült a város peremén, ott semmi sincs. Tehát akarhatsz megosztós kocsival munkába menni, de az egész lakópart ugyanakkor akarja majd elvinni az autókat, és visszafele is igaz. Azonkívül nem feltétlenül kell hogy csóróbb legyen az aki belvárosi, vagy akármilyen lakásban él mint a családi házas.
WarbiRunner (Gyuri)2023-02-25 19:10:46 // 3973
A sokan fognak venni számomra igen kérdéses. Az egész elektromos autós koncepció nem működik úgy, hogy a magánemberek autókat vesznek. Néhányan, egyre kevesebben fognak elektromos autót venni. És egyre többen fognak bérelni, majd autómegosztani és szolgáltatásként igénybevenni az autót. Szerintem így lesz, mert így van benne ráció. Az elektromos autó nem bonyolult, nem igényel gyakori szervizt, folyadékcseréket, szűrőcseréket, ideális alany egy ilyen koncepcióhoz. Az autóipar átalakulása, a mostani válságosdi, áremelkedésesdi nekem ebbe az irányba mutat. Szerintem becsüljük meg hogy van saját autónk, amíg van és lehet...
Kazes☻2023-02-25 18:53:24 // 3972
Az már a következő lépés! :)
Én most erre gondoltam főleg, merthogy a csomitetővel oda is csípte a kábelt... még rosszakaró sem kell hozzá, hogy szerencsétlenül alakuljanak a dolgok... oszt lehet riasztani a tűzoltókat. :)
Liquid2023-02-25 18:12:48 // 3971
:)
probléma nem abból lesz hogy leég, hanem abból, hogy hivatalosan ez tilos, és valószínűleg az ev-k száma gyorsabban fog nőni mint a töltőké, és ha nem lehet mást kapni nyilván sokan fognak olyanok is venni akin nem kertes házban élnek, nincs garázsuk satöbbi.
Kazes☻2023-02-21 17:17:08 // 3969
Lesz... leginkább, ha kigyullad és leég... és akkor mi marad belőle... a nevéhez méltón...! 😉
😁
Kazes☻2023-02-21 17:14:47 // 3968
Zseni! 😅
Liquid2023-02-21 15:00:42 // 3967
Garázst intézni nagyságrendekkel nehezebb mint lakást vagy főleg autót venni :)
Lesz ebből még probléma...
RomeoOne2023-02-21 13:04:26 // 3966
Neki nem azért lett Porsche-ja, mert szórja a pénzt, hanem mert tudja hol kell megfogni és így össze tudta rá gyűjteni :D
carver2023-02-10 17:25:33 // 3963
hát a rothadó kapitalista nyugaton pl közel 1.000.000 forintot kapnak átlagban az érintett VW járművek tulajdonosai...
Csabo222023-02-10 16:47:56 // 3962
Ezeknek a "botrány"oknak miféle eredménye van? Kézzelfoghatóra gondolok :)
Azt szoktam mondani, h attól lesz szebb a világ, h én teszek érte. ha más odaszarik a járda mellé, én meg nem, akkor már fél siker. én nem tudom őt rávenni, h ne kulázzon oda, de én megtehetem, h ne tegyem...
Itt az autógyártók felajánlják a lehetőséget, h autózz olcsóbban és tisztábban azzal, ha plug-int veszel és vezetsz. az már a te döntésed, h ezt mi célból teszed.
Egyébként elmondom, h nem csak városban, de országúton és pályán is kevesebbet eszik a plug-in, ha okosan vezeted. és nem feltétlen kell minden út előtt csurig tölteni az akksiját.
Kazes☻2023-02-10 10:25:32 // 3961
Nyilván... bár engem lassan már nem érdekel mivel hajtjuk meg a verdát, csak menjen és én vezessem a sajátomat! :)
TtK2023-02-10 09:27:08 // 3960
Te is kifejtenéd ha a céged az utóbbi 20-30 évet és csilliárd dollárt (jent) erre a technológiára áldozott volna ;)
Kazes☻2023-02-09 22:04:08 // 3959
Az elnökük is kifejtette már... 3911. hsz. :)
Liquid2023-02-09 21:27:01 // 3958
igen, ez a fő gond hogy nem töltik, ha pedig nem töltik akkor elveszik az előny nagyobbik része. Városban még úgy is jobbak, de pl. autópályán már nem. Kollégám Rav4-e még sima hibrid volt, de 4-5l-t kért városban, pályán viszont 10-et. Ennyi.
Teljesen jó megoldások az autópályán kívül kb. mindenre, sok esetben jobb mint a tiszta villanyos (legalábbis jelen helyzetben), de most pont ez kerül veszélybe.
carver2023-02-09 19:08:34 // 3957
azért a hibridek jelentős részét tényleg nem töltik a tulajdonosok, és a nehéz autó miatt még a benzineseknél is nagyobb fogyasztással járnak vele.... Emiatt bukik az amúgy szerintem (sok helyzetre) jó megoldás
carver2023-02-09 19:05:07 // 3956
Botrány ide - botrány oda - a Toyota szerint a hibrid a megoldás
carver2023-02-09 18:58:30 // 3955
Ez van akkor amikor az autó már nem egy mérnöki műremek, hanem egy hardver meg egy szoftver
Liquid2023-02-09 10:28:11 // 3954
Nem kell túl okosnak lenni ahhoz hogy nyilvánvaló legyen hogy egy plugin hibridnél erősen függ a fogyasztás a töltikézéstől, és a távoktól. Nyilván a mérésen mindig tele van az aksi, csak úgy tud a 2.5 tonnás suv 1.5l-t fogyasztani :) Az hogy ebből "botrányt" csinálnak nem más mint az érzékenyítés a villany felé.
Demecsab2023-01-25 11:56:06 // 3951
Debreceni lakossági fórum akkugyár körüli problémákról

Nem politizálunk, de nagyon(!) fontos kezdeményezés.
RomeoOne2023-01-19 11:05:17 // 3949
Unverhoffter Exportanstieg: Kolumbianische Kohle für Berlin

Ezek a németek is úgy zöldek csak, mint a Giulia-m. Zöldre van festve, de az ökolábnyoma brutális :DDD
RomeoOne2023-01-19 10:58:11 // 3948
Méghogy a lakótelepeken, a paneloknál nem oldható meg a villanyautó töltés... "Majd mindenki az ablakon lógatja ki a kábelt és úgy tölti a kocsit?"

Igen :DDDD

Békásmegyeren úgy töltöttek villanyautót az esőben, hogy a közteresek is csak pislogtak
Kazes☻2023-01-12 19:25:38 // 3947
Már meg is magyaráztad...
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 13:55:03 // 3946
A város terjeszkedési irányának, helyszínének (és így ennek az általánosításnak) semmi köze ahhoz, hogy milyen minőségű és hatású projektek valósulnak ott meg és hogy azzal a környéken lakók mennyire értenek egyet. Hajrá Miskolc.. XD
Selmak2023-01-12 11:25:14 // 3945
Városok mindig a közvetlen környezetükben terjeszkednek. Miskolcon az Avas szőlő volt, Szolnokon Szandaszőlős szintén, Nyíregyháza is környező kukoricaföldek rovására terjeszkedett és terjeszkedik ma is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 11:17:11 // 3944
A jó minőségű termőföldet elpazarolni, lebetonozni elképesztő butaság szerintem is. A kérdés mindig a mérték persze. A szomszédban a háború egyik oka a termőföld. Ami ott még van, jó minőségű és nincs végletesen elerodálva a hajszolt műtrágyázott ipari mezőgazdasággal. A nincs hol termelni az csúf realitás lesz hamarosan. 8 milliárd embert akarunk etetni, de ezt termőföldddel nem bírjuk. Sőt, termőfölddel már évtizedek óta nem bírnánk , legalábbis ezen a mai pazarló színvonalon. A műtrágya adott szabad utat a további eszetlen népesedésnek és pazarlásnak. Csakhogy a földek kimerülnek (tek?).. a műtrágya gyártás elképesztően energiaintenzív és..hmm., földgáz kell hozzá. És ez csak egy megközelítése annak ami tőlünk keletre történik. Mert ott ugye föld és földgáz is van még bőven.
Kazes☻2023-01-12 10:44:17 // 3943
Persze, persze... ok...
De...
Nyilván nulla, de azért a földhöz ért, ahogy látom/hallom... amúgy is ez az egyik vesszőparipám... természetesen mindeközben megy a jaaaaajjjj nincs már lassan hol termelni, mindmeghalunk... aaaz megy. : /
Selmak2023-01-12 10:22:06 // 3942
TVK vagy a Borsodchem nagyságrendekkel nagyobb pusztítást tudna végezni ha beüt a krach, mégsem hőbörögnek se Tiszaújvárosiak, se a Kazincbarcikaiak. Sötétzöldeknél divat lett lázítani a környéken lakókat. De ugyanezt megteszik a járművekkel is. Legutóbb a Levegő Munkacsoport. Tiltsuk ki a Nagyfalú belvárosából a belsőégésű motorral hajtott robogókat, mert milyen károsak. A hülyék a robogót a 2t segédmotorkerékpár szinonímájaként használja, holott az egy építési mód, a legtöbb rendszámos robogó már évtizedek óta 4t.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:46:15 // 3941
Persze, de ez nem a sötétzöldek által felbújtott hőzöngő csapat. Ezt mondom, itt alapvetően a bizalmatlanság hajtja ezt magától is. Persze elmegy ez is szélsőségbe, nyilván a bácsinak nulla rálátása van a dolgokra, ellenben fél, ezért hangos.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-12 09:42:24 // 3940
Nem, nem ólom akkut gyártanak, kicsit sem :-)
Zsolt1552023-01-12 09:14:22 // 3938
A gyár két tulajdonosát csalás és vagyonkimentés miatt örizetbe vették, majd háziőrizetbe tették a kínai hatóságok.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak