Fórum >> Típusok >> Giulia

VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 12:25:16 // 10868
"Jertek őhozzá mindnyájan, kik megfáradtatok a halál völgyében az orrtolás-dpf-turbólyuk háromságban!"
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 12:22:40 // 10867
Oké, kérjünk :D
Alfások akik lassan szeretnek menni de így is szívesen meghalnának címmel :D

Áhh, a 155 egyébként ebből a szempontból tök jó kis autó, őszinte, jóindulatú, egészenerős, jó a nyomatékgörbe... csak az érem másik oldala az, hogy mindemellett sok elektronyos nyűg alakul vele (tehát öreg és olasz), de mégiscsak elsőkerekes, meg mégiscsak fiat :) Szóval ha már szopni kell valaminek.a nyűgjeivel, az legyen egy 75-ös... :) én így álltam ehhez:)

Ma péntek van, a 75-össel jöttem melóba, ez ilyenkor mindig ünnepnap :) Ennyire vagyok zakkant... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-30 12:14:30 // 10865
Szerintem kérjünk ennek egy kisegyház topicot XD

"Nekem szerpentinen nincs benne semmi élvezet, míg pl anno a 155 2.0 8V TS-sel autóztam egy akkorát Parád közelében, hogy azt azóta emlegetem, osztán az is elsőkerekes buta-csicsafijat :)))"

Ezt én így nem merném leírni a 159 vonatkozásában, mert agyonvernek :-) Nem rossz az, a 159 legalább ad valami másféle élményt, én megtaláltam benne, lehet szeretni. Táncolni nem tud :-) De jó tudni, hogy van más is, aki nagyobbat autózik egy öreg csicsafiattal az autózás hagyományos értelmében. Mégsem én vagyok a hülye. Vagy mindketten nagyon azok vagyunk :-) Mindegy, a bolondok házában is az a lényeg, hogy ne maradj egyedül a hülyeségeddel XD
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 12:08:22 // 10864
Majd meghívlak a Szettantacsinkve-Istentiszteletre :D
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 12:07:34 // 10863
Fasztot, kivéve a chipet :D
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 12:07:11 // 10862
Jó, a másik véglet meg az, hogy a 175 lovas 1.9-cel (minden gyári, kivéve a turbót) simán mindenhonnan bármeddig lenyomtam egy gyári 2.4 Brerat az autópályán, pedig igyekeztek azzal is.
===>
A chipelt autót gyárival hasonlítani nem fair :P
Piritu - 1.000.0002019-08-30 12:05:20 // 10861
Kérdés még hogy melyikkel akadtál össze. A 160-as és 210-es között már érezhető különbség lehet :-)
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 12:04:43 // 10860
Figyelj, én azt tudom, hogy a dejzellel kiváló egy seggel kihúzni Firenzébe, Milánóba, tempomatklímahifi...

De nekem pontossssan arra kellett a hobbiverda, hogy legyen valami, amivel nem azt érzem, hogy jó-jó, gyors, huhú, de valami mégis hiányzik.

A 156 (1.9jtd 16-os kerekeken gyári futóművel) tök jó és tök gyors, szépen semlegesen fordul, és azért el lehet érni a határait, csak ott viselkedik kibaszott bután.

Nekem szerpentinen nincs benne semmi élvezet, míg pl anno a 155 2.0 8V TS-sel autóztam egy akkorát Parád közelében, hogy azt azóta emlegetem, osztán az is elsőkerekes buta-csicsafijat :)))

A 156 1.6 TS (fl előtti) szintén megmozgatott, az hajlamosabb túlkormányzásra természetéből adódóan. Jaaa és nincs redves VDC, amit nem lehet kikapcsolni. Jaaa és 7200-at forog... :)

Nekem a faceliftes 156-ból is hiányzik valami, a 159 meg még azt is tompítja.

A kisegyházam imádott tárgya egyébként tök jellemzően lassabban megtanulható autó, mint akár a 155 volt. Annyira a folyamat elején járok, hogy még igazán megijedni se ijedtem meg benne, a 155-tel meg folyton direkt emeltem bele a kanyarív közepén a gázba... (a 156-ot meg hiába provokálom...)
Lassabban épül fel a tökéletes bizalom, de ez így van jól.

Úgy képzelem, hogy a Giulia a 75 meg a 156 szerelemgyereke, ami kb. a legjobb dolog ami Alfából kijöhet :D

(Elmentünk annyira offtopicba, hogy hamarosan lecsap minket a moderátorok baltája... )
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-30 11:57:53 // 10859
Ugyan Viktor! Nem hisszük, tudjuk XD
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-30 11:57:12 // 10858
Én autópályán akadtam össze már kettővel is. 130 fölött kezd a 2.4 nyeregben lenni, onnantól egyértelműen jobban megy (megírva persze). Így kívülről megítélve a 2.2 olyan 170-nél fogy ki a szuflából. Megy még jól, de nem ugyanaz a töretlen tolás. Országúton is mentem egyszer egy 2.2D mögött, ott is éreztem, hogy előzésekkor kb 100 ig hirtelenebb a Giulia, aztán szépen átbillen a dolog a 2.4 javára. Pirosnál nem gyorsulnék Giulia ellen, az tuti :-) Vagy ha igen, buknám.
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 11:53:54 // 10857
Jó, befejeztem, mert a végén kisegyházat alapítok az alapmotoros 75-öknek, aztán azt hiszitek elfogult vagyok...
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-30 11:50:02 // 10856
Dehogy lesz neked dízel Giulia-d :-) Ilyen fekete töltőpisztoly undorral, tuti nem XD
Amúgy meg a 159 2.4 baja is pontosan ugyanez, az orrában az a ménkű nagy vasdarab.
Hiába a zseniális futómű, az egész autót behatárolja az orrnehézsége. Persze, kiveséztük, lehet vele sodródni négy kerékkel, nagy kanyartempó érhető el vele, stb. Ettől még egy orrtolós viselkedésű autó marad, max egy szerencsésebb gumiválasztással a zabszem küszöböd fölé tudod tolni a pontot, amikor elszabadul az ívkülső felé minden előjel nélkül. Ez ilyen, ezzel együtt kell szeretni. Igazából nálam ez egy dilemma. Számít ez? Hányszor csinálom vele, hogy a határokat feszegetem? És hány ezer km-t suhanok csendben közben. Több tíz órányi nyugodt, elégedett autózásba belefér pár perc anyázás? Erre még nincs válaszom XD Pláne, hogy azt sem eszik olyan forrón, a 159-et is komoly élmény végigtolni egy szerpentinen, azért rossznak semmiképp nem mondanám :-)
Azt tudom, hogy egy alublokk nekem nem váltja meg a világot. Még az is lehet, hogy egy hátsókerekes benzines meg igen? Nem tudom, 3 év alatt elég jól "lejöttem a szerről", egyelőre értékelem tovább a 10 óra fölényes nyugodt autózást és anyázok kicsit néha, a téli mókát pedig rábízom a 23 éves technikára, mert azt még táncba lehet vinni :-) Sőt néha a szerpentint is, meglepően jó móka.
'''''2019-08-30 11:47:08 // 10855
Kb 7évig nyomtam ki a szemét a 159-nek.A qv persze más de egyszerűen nem érzem benne a sebességet.Kanyarok előtt rápillantok mindig az órára de mindig többet mutat mint amire számítok.Fix trafik előtt az 50 egy kínzás.
Gyorsabb szerintem a dízel giu csak nem érezni benne.Gondolom hozza a gyári adatot ami jobb mint a 159-ek.Sajna még nem tudtam menni egyel sem.
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 11:44:23 // 10854
Na ez a különbség, nekem gyakorlatilag az egyetlen releváns szempont az, hogy hogy viselkedik az eleje :))

Az 1.9 botrányosan, pedig KKL elölhátul, megminden... :)
Rosszabbul, mint a 16V TS-ek, pedig az is vasblokk... :)

Mióta van egy 50-50%-os súlyelosztású pillekönnyű (1060 kg) hátsókerekes autóm, még jobban tudom mi hiányzott eddig :)))
Giuntini2019-08-30 11:35:49 // 10853
Ezzel nem tudok vitatkozni:)
Az igazi összehasonlítás nekem egy automata próbája lett volna! Ma mar nem díjazom a kézi váltót.
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-30 11:26:35 // 10851
Nem tudják gyárilag a 200 lovat. A KKK-s motorváltozat gyári programja vacak. Az én szememmel nézve vacak :-) Biztos teljesít ügyesen minden kritériumot amúgy. Csak gyenge, roszul regaál, rossz helyen vannak az égési időpontok (ahhoz képest, ahol ténylegesen zenél ez a motor). A 200 lovast gyári programon egész biztosan megeszi alap a Giulia, ezen kár vitázni. Megírva más kérdés, ez örök viták indítója, hogy akkor a Giulia-t is megírva nézzük stb. Nyilván egy modernebb motor. És nyilván felhasználták a know-how-t, szóval nem meglepő, ha a 2.0jtdm-ből származik. A többi egyéni preferencia.
Én tudom, hogy a gépi zajokra érzékeny fülemnek egy leírhatatlan boldogság 5 hengert hallgatni. Nem presztízs részemről, hanem a borzalmas/kellemes kontraszt. Igen, van 4 hengeres dízelem, annak se szép a hangja (mégis nagyon más mint egy CR 4 hengeres), de nem is ezért szeretem. Teljesen egyetértek abban, hogy egy 4 hengeres soha nem tud helyettesíteni egy több hengeres dízelt. Nekünk Emil, biztos nem :-D Én azt is tudom, utca tapasztalatból, hogy megírva a 2.4 hogy megy, egy Giulia-hoz képest is akár. Nagyon.. Pálya tempón jön elő, hogy mit tud. Elég magabiztosan azt csinálsz amit akarsz. Az esetek nagy részében :-)

Ettől a Giulia dízel egy modernebb, kiforrottabb konstrukció, elsősorban sokkal jobb fogyasztással, jobb egr/DPF rendszerrel, jobb súlyeloszlással. Hogy kinek mi döntő érv egy autó mellett, teljesen egyéni. Nekem és Neked is a hang egy döntő érv. Volt 4 hengeres jtd-m, a Giulia-ban egy az egyben felismertem a hangját... kb a 146-omnak :-D Kár egyébként, mert alapvetően a dízellel szerintem semmi baj. Nekünk marad opciónak a Ghibli XD
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 08:27:12 // 10850
Oké, hogy nem bravúr, de ez az alu blokk komoly újdonság, pláne, hogy teljesítménynövekedéssel is járt, duplaturbó nélkül...

Meg azért brutáljó fogyikat mondanak itt a cartársak, a 156 multijet ezt nem tudja!
Giuntini2019-08-30 08:04:18 // 10849
Ez így van! A dízel bennem is úgy él, igénytelen hosszútávfutó, ami ha megkapja ami jár neki, elnyűhetetlen. A Croma TD 116 lóerejével mimdent, és minden helyzetet megoldott.
A dízel piacát teljesen tönkretették, mert nem a helyén kezelték. Mondenkit dízelbe ültettek, a benzinmotorok fejlesztése megállt. Mindenki minél gyorsabban és minél olcsóbban akart közlekedni. Aztán túlszárnyalta a dízel a benzinesek teljesítményét, Le Mans-t dízelek nyerték. Óriási pénzeket áldozott a VW, hogy mindenkit dízelekbe ültessenek, aztán itt van.... Egy tollvonással megölik őket.
Én csak azt mondom, az Alfa Romeo (Fiat) mindig élen járt a dízelek feklesztésében. A világ leggyorsabb dízele, amelyik először lépte át a 200-as végsebességet, a 164 volt. Az első közvetlen befecskendezéses dízel a Fiat Croma TD i.d. volt. Az első CR dízel a 156-ban volt. Ezt fejlesztették tovább a 159-ben az Mjet rendszerrel. A Giulia dízel ehhez viszonyítva semmi dobást nem hozott. Addig minden dízel motorban volt valami technikai bravúr, ami átírta a dízel világot. A Giulia dízel motorja semmi újat nem hozott. A stagnálást ha át gondoljuk hogy a 159 és a Giulia fejlesztése között 10 év telt el, dízel fronton visszalépésnek definiálnám.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-30 06:30:33 // 10848
Gyári progival a 2.4 egy kalap szar.
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-30 05:54:59 // 10847
Oké, szerintem engedjük ezt el :)

Biztosan szebben szól a 2.4, nekünk is van a családban, habár ős10v, de én egy dízelben nem azt keresem, hogyan szól :)
Lehet, hogy én vagyok igénytelen, de a mai négyhengeres dejzel mezőnyben mindegyiknek szidják a hangját, állítólag az XF a legborzasztóbb.
Én nem is igénylem a dízelben a szép hangot, a karbis Nordom hangjának úgysem lesz a közelében sem soha.

Presztízs...? Mindenki kigyomlálja a dízeleit, mert az a divat, és a dízel sose volt (nekem) presztízs. Nyilván jól megy egy v10tdi touareg, de attól még a rossz pisztolynál tankolsz bele...

Úgy gondolom, hogy a minimum igényt épp kielégítik az Alfánál, a maradékra meg ott a benzines kínálat. Örvendezzünk neki, hogy az legalább jó :)

Senki lelkivilágába nem akarnék beletaposni, nekem is van dízelem, nem rossz nem rossz, de helyén kell kezelni, valószínűleg ezért nem rakták bele a VM dízelt a Julisba... tudták, hogy nem hozná vissza a fejlesztési költéget, mert kvázi leáldozóban van a piacuk.
Giuntini2019-08-30 00:29:03 // 10846
Várj, Csabinak a 2,4-ese gyári proramos, KKK turbós volt kézi váltóval, és 2 éve mikor kipróbáltam a 170 lovas 2,0 59-esét, saját bevallása szerint érezhető a 30 ló plusz. Igen az enyém is chipelt, erősebb mint a gyári programmal, de emlékeim szerint a 180 lovas dízel nem hozta városi forgalomban a 2,4 erejét. Jó lett volna automatát kipróbálnom.
De igazából nem innen indultunk el. Méltatlanul csúnyán kerreg a 2,2 dízel, én ezt még a tesztek eredményétől függetlenül tapasztaltam, majd később a KUL-on ugyanez volt Haleszék tapasztalata, és még a minden elhivatottsággal rendelkező Alfás szakújságírók is ezt nehezményezték.
Ennél semmi több, mert semmivel sem rosszabb mint egy 320d vagy egy VW kerregése. Az utóbbinál sokkal jobb, xsak egy új Alfában már ne így legyen! Érdekes, a korábbi dízeleknél, a 4 hengereseknél sem voltak ilyen kritikák.
Liquid2019-08-29 23:38:15 // 10845
A hengerszám inkább presztizskérdés, aminek egyre kevesebb szerepe van az átlagautóknál (értsd, bármi ami nem full-full). Az embereket nagyon nem érdekli hány hengerből, jön ki a ménes, csak menjen jól
Liquid2019-08-29 23:35:39 // 10844
A gyári 200 lovas 2.4-ek nincsenek 200 lóerősek, a 210-es tán megvan, de abban se vagyok biztos. Neked is csippelt van, sokat számít ám érzetben, én próbáltam az enyémet gyári programmal, és igencsak kiábrándító volt.
A 210 lovas négyhengeres kb. olyan mint egy kellően felpaprikázott 159 2.0, mint mondjuk Shadiné volt, ráadásul a Giulia könnyebb is. Esélye se lenne egy 2.4 159-nek...
Giuntini2019-08-29 23:15:36 // 10843
Ez egy tévhit, tudja a 200 lovat, ez a vesszőparipa, mert a Q4-nél ekkora a veszteség. Én azt hittem, hogy a 180 ló a súlyelőnnyel odabasz a 2,4-nek. Hát nem tette, a hangja meg kimondom, idegesítő. Kellemetlen, magas hangon adja a dízel kopogást. Shadin barátom az ő 170 lovas 2,0-val hasonlította össze. Hetekig azt hitte, jogy a 150 lovasat vezette. Nem, az a 180 lovas volt.
Az a 210 lovas 4 hengeres nem tud helyettesíteni egy 5 hengeres vagy V6 dízelt. A motor működés kulturája egészen más.
G-MANN🍀2019-08-29 22:20:50 // 10842
Alap hifi egy álom, jó minőségű zenét kell berakni és aki eddig nálam meghallgatta, az elámult, majd megmutatom, persze érdemes beállítani a magasat és mélyet is, nem alapon hagyni. Abszolút megfelelő. HK 450+200 együtt rendelhető a kilincs világításos csomaggal sztm luxus, a HK burkolat a hangszórón szuper, de ennyit sztm nem ér, meghallgattam, szép tiszta, de....🤐
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-29 20:05:05 // 10841
Még egy adalék, a 159 benzines eredeti motorjai szintén racionálisak voltak, hiszen a 2.2 7 ló híján tudta azt, amit a 2.5 a 156-okban...
Csak iszonyú olcsó lehetett gyártani a Bussohoz képest.
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-29 20:03:37 // 10840
A Giuliában 210 lovat tud...
Azért ne mondd, hogy 40 ló nem sok plusz...

Azért az alu blokk sokat számít, az egyik legnagyobb szar az pl az én 156-omban, hogy viszi el az orrát a nagy súly.

A Giu dízele azt tudja, amit a 159 2.4-ese tudott facelifttel... 200 köbcentivel kevesebből... (és azt se tudja a 159...)
Padon a 200 lovas 159-ek 185 lovakat tudnak gyáriban a tapasztalat szerint...

Szóval van fejlődés, legalábbis a számok terén.
esvé2019-08-29 18:58:10 // 10839
valszeg a 159es fejlesztésekor a dízel-mánia felfutóban volt, a Giulia-nál már már a dízel volt maga a patás ördög:D
esvé2019-08-29 18:56:23 // 10838
egyetértek, a HK baromira nem éri meg az árát. Ráadásul ha jól emlékszem csomagban kell rendelni....vicc. Annak viszont örülök, hogy az "alap" zene milyen jól szól...:)
Szuper dolog az audofil-ség, de véleményem szerint az autó nem erre van (talán max vmi Rolls-ban:).
esvé2019-08-29 18:51:17 // 10837
Egy passat 2.0pdtdi-hez tudtam hasonlítani...lehet ezzel érdemesebb összemérni. Sajnos a Guilia alulmúlta hangban. Csodálkoztam, h Giovanniék ezt így befejezettnek tekintették.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-29 18:50:02 // 10836
Ki beszélt hifis cégről? Olvasd el figyelmesen amit írtam... A Bravoban lévő Bose sem szól jobban, mint itt az alap egy mélynyomóval pl.. és az ott plusz pénz, itt is 30e egy láda
Giuntini2019-08-29 18:01:21 // 10835
Én azt latom, a Giuliánál ellenkezőleg történt a fejlesztés mint a 159-nél. Ott a dízelt fejlesztették erősen, a benzines teljesen háttérbe került, a Giulianál mindent a benzines motorokba raktak, a dízel viszont nem lett igazán korszerűbb a 2,0-nál. Teljesítményben az is 170 lovat tudott, fogyasztasa meg tuti volt. Alu vagy nem alu???
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-29 17:25:09 // 10834
Csak mert az az alublokk az esélye nálam a dízel Julisnak :)
Giuntini2019-08-29 17:21:31 // 10833
Én vezettem vadiúj VW CC-t, annak valóban randa a hangja. Én olyannak találom a Giulia hangját mint a BMW 320d-ét, nem jobbnak, nem rosszabbnak. De az is kiábrándulást okozott. Egy új Alfának sokkal jobbnak kell lennie egy BMW-nél, ha olyat gyárt, az bukta. Én a Stelvióban ültem Erhard autójában, az a benzines sokkal jobb mint egy hasonló X3. Ilyet kellett volna gyárzani dízel fronton. A 159-ben az 1,9-esek tökéletes motorok voltak, a korai 2,4 hf repedésektől eltekintve az 5 hengeres egy űber motor!
Szabolcs 1592019-08-29 17:12:10 // 10832
Azért írtam hogy majdnem
zgi5212019-08-29 17:11:45 // 10831
elhiszem.
tdemeter2019-08-29 17:08:58 // 10830
Ha belegondolsz, akkor ez tök logikus, minek kellene újra feltalálni a spanyol viaszt? Biztosa n hozzá igazították a kor elvárásaihoz, de kb ennyi.
VKG699!!! (4x156+75)2019-08-29 17:08:05 // 10829
Szerintem nem egyezhet meg, mert a 2.2 alublokkos, nem?
Szabolcs 1592019-08-29 17:06:51 // 10828
Minden ember más, anno mikor a 159 1,9 vettem akkor 2,4 akartam de le beszéltetek róla hogy nem a legjobb így lett 1,9 , most van stelvio 280 le és egy Giulia 180 Le 2,2, Kósa barátom volt Hollandiaba a squadra tuning cég nél teljesen más lett Giulia mintha nem is ugyan az a kocsi lenne még a motor hang is finomabb volt szerencsém kipróbálni
tdemeter2019-08-29 17:00:53 // 10827
"az alap 4x100W kb olyan, mint egy olcsóbb autóban a hifi plusz pénzért:)))"

Ez sajna nagyon nem így van. Fel is tenném a kérdést, hogy hány ilyet csináltál már végig?
Nem kötözködésből, de a hifis cégek által épített hifik fényévekre vannak ezektől az alap szettektől. Sajnos a HK-tól is.
El is kezdtem írni már erről egy blogot, lehet be kéne fejeznem...
zgi5212019-08-29 16:57:52 // 10826
nem értek egyet.
én rendszeresen járok 1.6 vw csalóssal (octavia). ne hasonlítsuk már, mert tényleg tudom zongorázni a különbséget, vicc , de komolyan! :)
zgi5212019-08-29 16:55:34 // 10825
a facebook Alfa Romeo Giulia World Club -on már több olyan post megjelent, hogy sok százezer km után sincs komolyabb gond a 2.2 -vel. sőt 0. (itt sem olvasunk ilyet x éve..)
én is kizárólag maxxmotion -al járok egyébként. nekem napi 120 kilim van pálya+abszurdisztán..
a dizel hang nekük autóbuzerátoroknak tűnik fel, ahogy említettem a laikus sem az alufelnit sem az dizel keregést nem veszi észre.
a szépsége után viszont megfordul kerregéstől függetlenül :) :)
esvé2019-08-29 16:49:14 // 10824
a Guilia dízelek hangja szerintem is alulmúlják amit egy AR-tól elvárna az ember. Én is próbáltam és nagyon nyers volt, elnézést kérek mindenkitől előre, de rosszabb volt mint a VW dizele.
Jól megy, a ZF-fel nagyon jól használható, de nyers a hangja, engem nagyon zavart. Dolgozhattak volna még vele a "hangmérnökök";)

Én is hiányolom a nagy dízelt a kínálatból, 5 v 6 hengerest.
Szabolcs 1592019-08-29 16:47:22 // 10823
Giulia 2,2 motorja majdnem szögre megegyezik a 159 2,0 jtdm el Erhard tudja
Giuntini2019-08-29 16:35:02 // 10822
Értem amit mondasz és el is fogadom, mert én is dízelpárti voltam, de ez mostanában erősen megingott.
91-ben az első dízelem egy 75 lovas 2,5 l-es szívódízel volt (Fiat Croma), amelyiknek szeme volt. Messziről meglátta az emelkedőt 1300 kilójával, pláne ha a klíma be volt kapcsolva. Volt olyan az Appenineken, hogy emelkedőn vissza kellett kapcsolni 3-ba. Ellenben az a motor hozzányúlás nélkül elment 6-700 ezer km-t, az utána következő TD-t 500 ezerrel adtam el. A kereskedő visdzatekerte 150 ezerre, mert olyan állapotú volt az a motor.
Csak sajnos a dízelmotorok élettartama, igénytelensége nagyon megváltozott, zsebbenyúlósabb mint a benzines.
Én csakis prémium gázolajat tankolok, és akkor hol van az előny? A folyamatos városi használat megöli a dízelt. Aki viszont sokat utazik autópályán, nincs a mai napig alternatívája a dízelnek. Gazdaságilag is gond van, mert eddig a dízel tartotta az árát, a benzines meg vesztette. Most nézzük meg a használt Giulia árait, vagy a 159 dízel vs TBI...
Visszatérve a Giuliára! Abban nincs igazad hogy a hangot nem veszed észre. Kívül is jól hallható az 5 hengeres hang, belül meg egy kellemes frnyegető moraj gázadásra, autópályán még 180-nál is hangtalan, pedig ebben 6 sebességes az automata, nem 8.
Igaz, én kézi váltós 2,2-es 180 lovas dízelt próbáltam. Városban mindenhol tolakodó a hang, ami elfedte a motor nyomatékosságát, ami valóban kiváló. A rosszul hangolt Start-stop meg az idegeimre ment.
Az Alfa ott tévedett hatalmasat, hogy nem tartotta be igéretét! Beigérte a V6 dízelt, a Ghibli motorját, és aztán nem rakták bele. Így hogy akarnak vevőket elvenni a BMW-től? Ott a 3-asban is van 6 hengeres dízel? Az egy igazi jó alternatíva lenne, ha olyan lenne, a Giuliát csakis azzal a motorral választanám! De nincs! Ez olyan tévedés, mint hogy nem készül Sportwagon!!!
Abban tökéletesen igazad van, hogy a dízel nyomatékossága veri a benzineseket, és ez igazán autópályán, nagy utazáskor élvezhető. Én nem is azt mondom, hogy ma a dízel annak éri meg, aki évi 30 ezret megy minimum. A taxisok is sokat mennek városban, mégis kikoptak a dízelek. Autópályás, hosszú távokra való a dízel, sajnos a város megöli.
Mi annak idején, mikor az 59-eseket vettük, akkor még max 6 évesek voltak, azt hittük, hogy az istenkirályság van a kezünkben. Addig semmi baj nem volt velük. Aztán előjöttek azok a hibák, amik "programozott avultatásnak" definiálnak. Most még senki sem tudja, de kíváncsian várom, hogy a 150 ezret futott Giuliákon hogy jönnek elő a típushibák, mint ahogy az 59-nél jelentkeztek. Én gyanítom, hogy nem lesz különbség. Ki számított arra, hogy a 2,4-eknél 200 ezer fölött sorban repedtek a hengerfejek. Ezt még a Giuliáknál nem tudjuk.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-29 16:27:10 // 10821
az alap 4x100W kb olyan, mint egy olcsóbb autóban a hifi plusz pénzért:))) tökéletesen megfelel nekem a célnak még dobtam be egy aktív ládát és ennyi, nekem többet nem ér a hangzás..
Szabolcs 1592019-08-29 16:10:39 // 10820
HK hifi nem nagy szám csak annyiba különbözik az alaptól hogy szépen tisztán szól,
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-29 14:39:23 // 10819
Több vélemény szerint felesleges a HK hifit megrendelni, mert nem sokkal jobb, mint az alap. Erre gondoltam :-) Egyébként nekem egész biztosan felesleges, mert nem igazán hallgatok autóban zenét. A motor hangja és az autó műszaki zajai nálam egy egész más kategória, de tudjátok szerintem. A legkisebb oda nem illő klattyogás, zizegés kikészít :-) És a 159 az első olyan autóm, ahol 3 éve nincs gondom a "hangokkal", mert ilyen szempontból tökéletes. Négyhengeres dízelt én kizárólag a hangja miatt nem szeretnék többet, és ezért a 2.2-es Giulia semennyire nem mozgat meg. Nem tudnám érte odaadni a 2.4-emet, bármilyen jó az a futómű alatta. Értem én persze a dízelezés előnyeit (zgi521 cartársnak reagálva), hiszen 12 éve dízelben ülök. Észben is tartom ezt is, amikor a cserén gondolkodok.
Az idejétmúlt autók vezetési élménye pedig külön téma :-) Nem véletlenül éli reneszánszát a youngtimerezés.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.