Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 22:49:48 // 36751
Gyárira cserélted márkaszervizben?
Peti16V2024-09-03 22:49:38 // 36750
A hátsó Ate rendszerű.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 22:48:36 // 36749
Nálam is a 60e lenne a reális. Köszi a drukkot, még nem tudom a jó megoldást. Lehet ez egy egyedi anyaghiba, bár mintha rémlene hogy Erhard hasonlóan járt. Ő a tárcsát okolta inkább, nekem meg úgy tűnik hogy a betét van felkenődve és belesülve kb egy barna rétegként.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 22:44:07 // 36748
Nem is kopik. 30e km-nél még 7mm+ a betét vastagsága kívül, belül. Az tízezrenként 1mm kopás. Simán benne van még 20-30e. Könnyű autó, nagy fék, kicsi kopás. A tárcsa válla kb 0.2mm átlagban hátul. Az semmi.
Elöl minden szép, ott 6mm környékén van a betét, a tárcsa váll fél mili körül, szóval 50%-os.

Ez ki is adja azt, hogy 60e körül lenne reális a fékek cseréje. Sajnos a hátsó így nem maradhat, de egyszerűen nem tudom mi lenne a jó megoldás. A hibát kéne megérteni hozzá. A fékbetét kenődött fel, alapvetően az a rossz? A tárcsa anyaga ennyire kaka? Nem.tudom. Ha a tárcsa a ludas, fölösleges költségel szabályoztatni. Az is pénz, idő. Akkor inkább veszek két jobbféle tárcsát, új oem betétekkel.
Vagy a betét anyaga rossz? Akkor viszont nézni kéne valami használható betétet hátra.
A hátsó 320mm-es is Brembo rendszer amúgy? Vagy ATE?
Liquid2024-09-03 22:11:27 // 36747
élek a gyanúval hogy az autópályatempós zöldek PHEV-ek..
Peti16V2024-09-03 22:09:28 // 36746
Nálam most volt fékcsere 64e-nél. Elöl tárcsa+betét (már nyafogott miatta egy hónapja, de nehéz volt összehozni a szabik és nyaralás miatt), de a tárcsának már komoly válla volt. A betétén viszont csodálkoztam, mert 40-nél már egyszer cserélték. Mindezt úgy, hogy 90%- a bp-i dugókban araszolok…
Hátul a tárcsa nagyon szép állapotban volt, nulla váll, de a betétet szintén cserélni kellett. Bár nem álltam az autó mellett és nem mértem meg, így nem vagyok meggyőződve, hogy valóban feltétlen szükséges volt a csere, de mindegy, most egy darabig biztos nem kell hozzányúlni. Szerencsére jó munkát végeztek, zajtalanul teszi a dolgát és semmi változás a lassulás- és pedálérzetben.
De: az enyém q4, tehát elvileg kevesebbet használja a hátsó féket a stabilizáláshoz, mint a Te Supered, tehát nekem furán hangzik, hogy az az indoklás, hogy alig használja a féket.
De ettől függetlenül drukkolok, hogy megoldást találjatok a problémádra!
RomeoOne2024-09-03 21:36:56 // 36745
Én mostanában már nem nagyon tapasztalom ezt a kezdeti EV-s suttyóságot, mennek rendesen pályatempóban, akár 130 felett is. Én még öregbítem is a hírnevüket, mikor a céges e-Niro-val 180 tiltáson villogom le a BMW-ket a belsőből. Azokat az arcokat látni kéne, mikor elhúzok mellettük és néznek át, hogy ez meg mi a jó büdös lóf.sz??? :DDDDD
Piritu - 1.000.0002024-09-03 21:29:03 // 36744
Doblóval (1,4 16V 95LE) az autópályán rájuk vadászunk :-)
Liquid2024-09-03 20:52:52 // 36743
80-nal vitorlázva a kamion mögött, nem is szabad kopnia :)
SD2024-09-03 20:48:30 // 36742
Amúgy be is tud rohadni a fékje 100k km után
SD2024-09-03 20:47:35 // 36741
Mondtam a szabályzást ha nem éri el a minértéket megmentheti.

A hátsó fék ha nem használná nem kopna.
Hogy nem elég bohóc:D ha kiflibe hajtod megmarad a fék az elég? Sosem értem ezt, optimum is van ám :D

Nem gondolnám hogy távolról pusztítják az MA-t azt inkább el tudom képzelni ha egy garis autó hazaküldi a logot egy support-os utána állít.

A második világháborús technikán alapuló PDTDI motorban is kompenzálja a computer a befecskendezést elektronikus úton.
Pont az MA-ban ne hangolná össze a lógó dugattyút a tóbbivel?
SanyiJTD2024-09-03 19:10:14 // 36740
200 fölött is gyári fék van még a Teslákon :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 18:37:33 // 36739
Beszéltem ma egy újabb márkaszervízzel, az első ahol felajánlották, hogy megvizsgálják a fék állapotát. Valamint felsorolt opciókat a javításra, többek között tárcsa szabályozást, ha az lehetséges. Csak figyeltem, hogy ilyen létezik. Korrekt tájékoztatást kaptam nagyjából látatlanban, és pár lehetséges okot, amik okozhatják a hibát.
Nekem igazán szimpatikus volt.
Mondott egy érdekes lehetséges okot is, talán az első amiben van logika. Az autó a hátsó fékjét alig használja, mert amint fékezek, megy előre a súlypont, és veszi el a hátsó fékerőt. Tehát előfordulhat, hogy normál használat mellett, úgy fogalmazott, ha nem elég bohóc módon közlekedek vele, a hátsó fék alig működik, így elkorrodál a tárcsa. Ebben látok logikát, ettől függetlenül ennek így nem szabadna kinézni, pláne, hogy azért tempósan is és bohóc módon is megyek néha. Valamint akkor minden Teslán rossz lenne ugye a fék, mert azok alig használják a fékrendszert.. de nem az, hanem érdekes módon 100e fölött elfutnak a gyári fékrendszerek.
Egy biztos, hogy nem elbohóckodtam, nem a Transzfogaras ette meg, viszont valóban alig kopott és ennek ellenére totál rozsdakupac.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 18:25:22 // 36738
Nem hinném hogy a multiair mágnesszelepe remote tönkretehető. Nem gondolom hogy a tekercs adja meg magát. És pláne nem hinném hogy öntanuló, vagy adaptív. Van egy rakat map-je, azzal dolgozik.
SD2024-09-03 17:30:25 // 36737
Na ma normal módban rántott egyszer egy picit 1300 körül.. én arra gondolok az is lehet hogy valami alapjárati levegő vezérlés van beépítve az EGR vagy wetgate vagy bárhova és az vált át ilyenkor, és az okozhatja a rántást. de jelentétktelen mértetű volt amúgy, csak azért figyeltem fel rá mert mondod mindig.
SD2024-09-03 17:28:55 // 36736
Grat!! :)
SD2024-09-03 17:28:36 // 36735
Nekem a leutóbbi hajtós kör után megint hazatelefonált a gépsárkány:D
Legközelebbi indítás után nem indult el a középkonzol csak jóval később..
Szóval már ment haza a srügöny hogy figyejéé áliccsá utána a MA meg a magasnyomású meg a váltó korrekciós értékeinek mert neméli meg a garit így?:D


Úgyenem:D?

Amúgy ki lehet valahogy olvasni milyen korrekciós értékekkel műxik a multiair, vagy mennyire változik időjárás bármi? Ezek tuti tárolva vannak... és állítja is az autó őket biztos...

Én most arra gondolok hogy a multiair mágnes akkor pukkad el mikor már egy szelepet úgy túl kell vezérelnie hogy elmelegszik... de az egy mérhető folyamat vége, vagy túlgondolom?:)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 16:31:25 // 36734
Mondom hogy nem fékeztem XD
Túltoltam egy picit asszem.
Kazes☻2024-09-03 16:22:36 // 36733
abszolút csúcsot” - miben, fékkopásban, fogyasztásban... esetleg Csabika (ha ő volt) vigyorban?! ;)
:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 16:18:36 // 36732
Húú Dánia az jó lehetett, az északi országok szépek.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 16:17:32 // 36731
Ugyan már, az én Alfa kihívásom szeptemberre: " ne fékezz" A rengeteg fékpor 5um alatti részecskékkel terheli a levegőt, rossz légminőséget eredményezve. Az Alfa Romeo elkötelezettségét mutatja a környezetvédelem mellett a szeptemberi kihívás. Fék nélkül autózni férfias, igazi stílus, és környezetvédelem egyszerre. Légy Alfa hím, csak a b...ik fékeznek. XDDD

Mérgemben toltam egy track/drift session-t a gyermekemmel az első iskolai napja zárásaként, beállítva ezzel egy egyéni és lehet hogy abszolút csúcsot a szakaszra.
RomeoOne2024-09-03 15:36:57 // 36730
Tudni kell nemet mondani. Én nemet mondok az Alfa hülye kérésére :D
Amúgy jó ócska rendereket tettek be illusztrációnak.
SD2024-09-03 15:27:20 // 36729
WTF, azalfa azt mondja szeptemeberben ne moss autót:D

Még jó hogy augusztus végén lemostam 2x egymás után, egynap:D:D:D
Jó akkor be is rakom a garázsba.. én koszos autóval, hát a kosz karcolja meg:D
Nóóómális?
quash2024-09-03 14:49:58 // 36728
Egy hét Dánia:



Mindenhol a megengedett határán, autobahn-on ~160, én is meglepődtem rajta!
berobbantam2024-09-03 14:42:12 // 36727
Hello
Úszónyerges féknél mindíg a belső oldalt érdemes nézni.Ott valamiért jobban kopik a betét is.Amugy én bármelyik autóm lemosom másnap tiszta vakrozsda a tárcsa.Mondjuk ez nincs hatással a fékre sem hang sem teljesítmény szempontjábol.És le is kopik az első fékezéskor.Nálad valami nem kerek.Lehet hogy szorul a nyereg.
SD2024-09-03 14:39:47 // 36726
van még ez a J cső beiktatás is, de ahhoz szét kéne furkálni a csövet..
SD2024-09-03 14:38:38 // 36725
Na mai tapasztalatok:
- ha N módba rakom városban is elviselhető, és a fogyi is megköszöni 9.5 nem 13:D
- kívülről mindenki akinek mutattam tetszik hidegen hangos, de utána mint a kiscica
- én belül feszült vagyok hogy miért ilyen hangos az autóm de szokom:D

Néztem technikákat, megoldásokat amivel az utastéri drone effektus csökkenthető.
Nyilván akik ezekhez fordulnak azoknak nem ezen a szinten van problémájuk...

Kirpóbáltam városban 9-esen autópáláyn 13-15 lehet hallgatni klasszikus zenét tehát túl hangosnak nem modnanám inkább értelemteln hogy miért brummog erősebben 2000-3500 között mint utána.

Mágikus megoldások:
- gyári közép cső visszarakása, majd megvizsgálom a lehetőséget
- kipufogó vég integráltról, csővégű megoldás, szerintem ott röfög be a leghangosabban
- kipufogó, vagy dob bandázsolása, kvázi elhangolja a rezgő közeget..
- N mód használata városban
- megszokás és örülés:D
SD2024-09-03 14:34:15 // 36724
egy elromlott DPF-et kiütni az más, mint egy jót:)))
De Downpipe hívők monják hogy a DPF íve csúnya, beleütközik a gáz..
A downpipe szebbem kanyarítja, ha nem sportkatalizátoros akkor valamivel olcsóbb..
SD2024-09-03 14:33:02 // 36723
ez így most a fotón úgy néz ki mint azok az autók amit a kertvégében ástak ki..
Shadin2024-09-03 10:59:38 // 36721
Márkaszervizes fékerővizsgálatttal igazolható lenne egy garos hiba.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 10:34:46 // 36720
Ezért makacskodok tovább, hogy ez garis téma. Mérések alapján ebben a fékben még rengetegnek kellett volna lenni, legyalább még egyszer 30e km-nek. Ez is volt az egyik cél a nagy fékkel. Kisebb kopás, nagyobb hőkapacitás. Egyáltalán hogy alakulhat ki ilyen korrózió egy működő fékrendszeren? Nem állt az autó hónapokat, de talán max az egy hét volt amit pihent pl amíg nyaraltunk. Nem lehet hogy a nyereggel van valami? Én továbbra is azt érzem, hogy amikor nem morog, akkor nagyobbat bólint mint kéne. Nagyobb tempón kezd el morogni, akkor nem is bólint annyira. Plusz megszűnt a kikanyarodásoknál a határozott fékkel esp. Ez mostanában tudatosult, hogy nincs az az oldalba b-szós érzés mint régen, csak a gázelvételt érzem amikor már nagyon megy keresztbe. Szerintem ez a hátsó fék kb egyáltalán nem fog. És mint így, nem kopó alkatrész, mert sose fog elkopni XD Csak az első, de az rohadtul hamar.
Shadin2024-09-03 10:11:11 // 36719
Nagyon nem szép és nagyon nem így kéne kinézzen, ennél sokkal szebb volt a kopottabb cucc amit az enyémből kidobtam 48e km-nél :-(
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 10:03:42 // 36718
Mindezt mindkét oldalon 7mm fölötti fékbetét vastagsággal (a gyári 10mm) és átlag 0.2mm tárcsa váll mellett oldalanként. 1mm oldalanként a max megengedett kopás.
És most emiatt ki kell hagynom megint egy jó kis autózást.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-03 09:59:17 // 36717
Hiába tűnt kívül már jónak a fék, csak egyre jobban morgott. Alámásztam.. szép mi?
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-02 19:00:20 // 36715
Csak fél komolyan gondoltam. Pár év és öreg autók lesznek, nem lesz gond átbökni XD
Nyilván én sem ütném át, nem bántom a gpf-et. Ettől még hangra, nyomatékra, motorfékre megoldást adna.
Shadin2024-09-02 17:24:14 // 36714
retek drágán adják a leömlőket, gondolom csak úgy senki nem ütné át
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-02 17:11:02 // 36713
Ugye ugye, és egy kis bit piszka és a motorfék is előkerül.
SD2024-09-02 17:08:43 // 36712
mondjuk ez egy értelmes dolgonak hangzik mert ezt cska méréssel lehet megmondani..:P :D és a gyári rednszer is egy dob meg egy cső, csak a frány DPF kavar ott elől
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-02 17:06:52 // 36711
Hátul pedig gyári dob.
SD2024-09-02 16:08:55 // 36710
Ez mondjuk a 7k-ba beleforog de egy ilyen van, és azóta sem láttam sehol..
SD2024-09-02 16:08:03 // 36709
Igen erre árulnak célszerszámot is, később érdekes lehet, mondjuk arra pont nem jó.. hogy arrébb toljam mikor az udvarban áll..

de az is izgalmas lehet hogy pl.. gyujtás nélkül hogy fog a fék?:D
SD2024-09-02 16:03:29 // 36708
Tehát azt mondod legyen egyenes cső azt kész:D
Shadin2024-09-02 16:02:57 // 36707
Ez érdekes lehet
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-02 15:45:50 // 36706
Haha.. de ez egynégy multiair. Az szívócső befecsis, egész más. Ezerszer jobb a hangja alapból, és tovább forog alapból. 6500-ba úgy szaad bele, ahogy a 2.0 soha. Egy decat után program módosítás nelkül 200 paci, szuszog, morog, tüsszög :-)
És mindez egy ezeréves FIRE blokk alapon, nem könnyű agyonvágni.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-02 15:38:04 // 36705
Szerintem tedd vissza a gyári csövet, gyári hátsó dobot. Add el a tuning cuccot és üsd ki a gpf et egy szép nagy vascsővel. Nem kell ezt túlspilázni XD
Shadin2024-09-02 15:35:51 // 36704
Nekem a GT-hez volt hot swap-os Squadra ECU-m. Amikor kaptam akkor szűz volt, ahogy betettem hozzárendelődött az immo és utána simán cserélgettem.
Shadin2024-09-02 15:34:17 // 36703
Nekem minden gentle, de amikor le van húzva minden ablak és zene szól meg beszélgetnénk, ott zavaró tud lenni.
Shadin2024-09-02 15:31:49 // 36702
A bal oldali patent, a jobb oldali tudom nyomkodni a bak ellenében picit és hallani a zárban némi kattogást ha nyomkodom tenyérrel :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.