Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Coyote2018-01-05 14:01:52 // 53386
Nekem a 66-ban fura volt az automata. Sose tudtam eldönteni, hogy be van e kapcsolva vagy se :-) Aztán inkább úgy holtam vele, hogy majd én fogom szabályozni. :-D
Gabesz012018-01-05 13:58:18 // 53385
Sziasztok!

Rakott már össze valaki vezérlés módosítót?
Feleségemnek vettünk egy 1.6TS-t, és először javító készlettel "frissíteném" a vezmódot. Több évvel ez előtt volt egy külön vezmódom, de sehogy se tudtam összerakni. Szét még egyszerű, de valahogy nem ment össze.. :( Van valakinek valami rajza,v leírása? :)
Levee156SW2018-01-05 13:49:11 // 53384
Nekem 156 FL-ben eleg jo az AUTO mód-tenyleg pont akkor kapcsol,mikor mar en is azt tennem.
166-ban meg regebbi fejlesztes lehet?-bar az az altalanos tapasztalatom,hogy amit beleraknak a marka autoiba,az ki is van fejlesztve pont jora.
Coyote2018-01-05 11:27:28 // 53383
Nem lehet, hogy esőérzékelő módban van? Mert akkor szokott össze vissza járni.
Atos2018-01-05 09:20:13 // 53382
Üdv Cartársak!

Alfa 166 ablaktörlő van hogy használat közben leáll,majd újra indul. Illetve gyakran, kénye kedve szerint töröl. Tudtok a megoldásban segíteni?
Buksi2018-01-04 22:34:35 // 53381
Próbáld meg esetleg az Alfa-Hifi topicban! :-)
sty2018-01-04 17:15:39 // 53380
Nincs itt köztünk aki az autó villamosságban vagy az autóhifi szerelésben jártas?
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 03:55:48 // 53379
Igen,erre rajottem a svajci sporttronicommal,illetve az elettartam garancias valtolajjal kapcsolatban... van hogy az emberek nem gondolkodnak...
Liquid2018-01-03 21:58:50 // 53378
Kösz már van egy.
Külföldön se csak magánszemélynek van ám Alfája... amúgy meg azok is szépen szervizelik ahogy írva vagyon
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-03 21:48:34 // 53377
Nem kell kizarogatni. Az alfa romeo valahogy nem tipikusan flotta auto. A fauvé vásárlásig még nem vetemedtem,szoval passat,octavia,illetve mondeo sem az asztalom. De ha latok egy jo flottas 20V-t itthon,majd gondolok rad😁
Piritu - 1.000.0002018-01-03 19:32:08 // 53376
"Egy flottás autót nem viszek extra és költséges szervizre idő előtt..." - főleg akkor, ha a bérleti díjba bele van építve a karbantartás is. Anno pont ezért nem voltam hajlandó bérelt flottás autót használni, mert költségkímélés miatt pl. olyan gumikat raktak volna fel, ami az alsó polc alatti kategória volt.
Piritu - 1.000.0002018-01-03 19:29:20 // 53375
Már a megjelenése napján láttam. Tetszett.
OFF
Más fórumon ez volt a reakció az előadásra: "A félművelt ember a legveszélyesebb..... :(((("
ON
Liquid2018-01-03 17:43:20 // 53374
hát akkor el is kezdheted kirázogatni az összeset :)
Egy flottás autót nem viszek extra és költséges szervizre idő előtt, se itthon se külföldön. Ha magántulajdonban van, akkor esetleg, de ott is kevés esélyt látok rá.
Kazes☻2018-01-03 17:21:12 // 53373
Olaj topic, 6565. videó. :)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-03 17:13:34 // 53372
Tőlem betarthatják,nálam autóvásárláskor akár kizáró tényező is lehet a 20-35ezres csereperiódus.
Én inkább cserélgetem az olajat 10ezrenként a 20V-ben,az Ivecoban,és a Ducatiban is.
Piritu - 1.000.0002018-01-02 20:52:12 // 53371
Szerintem nincs ezzel semmi baj, ha a betöltött cucc "tudja" a követelményeket:
"Synthetic-based engine oil, SAE 10W-40 grade
that pass ACEA A3 and API SL specifications."

Utána kell nézni az olaj specifikációjának.
Piritu - 1.000.0002018-01-02 20:42:32 // 53370
A gyakorlatban a 20e nekem bevált, tehát van 20 ezres olaj, DE!
Érdemes végigolvasni, hogy mit írnak abban a kis füzetben.
A TS-nél a sokak (és általad) emlegetett 20e km a megtehető maximális távolság. Bizonyos használati körülmények mellett mehet ennyit, ha mások a körülmények, akkor ez csökken. Ott van alul a * jel után :-)
Pont ilyen körülmények miatt cseréltem pl a Pókon akár 3-4e km után is.

A 35e a kormosoknál más tészta. Kérdés, hogy hisz-e az ember benne és ki meri-e hosszú távon próbálni. A diesel 35 ezrében én se hiszek, de a 20 ott is simán belefér. Amikor leeresztem a comp általában 13-15ezer km-t ír még megtehetőnek, tehát a használati módom valahol az optimális környékén van.

Ettől függetlenül itt az Amorén is van, aki betartja. Sőt a céges OFF-okkal is betartják.
djhans2018-01-02 20:13:08 // 53369
Évente 5-10E között megyek és évente cserélem Valvoline, Total vagy Castrol 10W40
olajra.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-02 17:43:55 // 53368
Nahh igen főleg a flottaautók,amelyekkel sosem sietnek az üzletkötők,meg futárok meg stb...Jó ez a marketing dolog:D
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-02 17:43:02 // 53367
Hát tőlem Piritu be is tarthatja,én még hiszek az elfáradó olaj mítoszában,és inkább 10ezrenként kidobom.:D
koken2018-01-02 12:32:58 // 53366
Sziasztok! Takarírátás közbe észrevettem hogy egy Csató nincs a helyén most jobban megnéztem és kiderűlt hogy kettő van esetleg valaki tudja hova kéne ezeknek mennie?
Liquid2018-01-02 12:13:28 // 53365
A marketingesek. Milyen jól mutat a flottás összehasonlító excelben, hogy 100e-ig csak 2-3 olajcsere szükséges.
VV62018-01-02 08:48:51 // 53364
Megmondom neked: a kezelési útmutató. majd Piritu mindjárt belinkeli:)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-02 05:28:37 // 53363
Ezt a 20-30 ezreket futo olajakat nem tudom hogy ki talalta fel,meg hogy valoban letezik e.... olajcsere 10ekm vagy 1 ev.
Piritu - 1.000.0002018-01-01 21:51:00 // 53362
Mennyit mész vele évente?
Ahogy látom a tied még alu feledeles. Abban évente így is, úgy is cserélni kel az olajat a gyári előírás szerint.
VV62018-01-01 20:54:39 // 53361
Szerintem az első megoldás a jobb.
Otto2018-01-01 20:44:33 // 53360
10W-40 20ezer km???!!! Az 1év vagy 10ezer km, bármilyen olaj is legyen!
5W-30-at használok Motult és mivel 80%-ban város, fenti intervallumokkal cserélem...
És 9liter kell nekem!
Laca622018-01-01 15:58:30 // 53359
Ha szereted az autódat,adj neki 10000 km után Selenia 20 K-t!
Hidd el,meghálálja !Ne sajnáld tőle !
djhans2018-01-01 12:12:01 // 53358
Sziasztok. 146 1,6 TS 160.000 km. Mi a jobb, 10 ezer kilométerenként Valvoline 10W40 (5E Ft) vagy 20 ezer kilométerenként Selenia 20K 10W40?(11E Ft) Árban hasonlóak. Családi autónak használt, nem versenyautónak.
GT Ɨ|ѯ2018-01-01 10:00:45 // 53357
frusciante2017-12-30 13:05:31 // 53356
Hát akkor ez gyorsan megoldódott.. :) köszönöm a válaszokat
atis_166jtd2017-12-30 12:25:45 // 53355
Dieselnél csak a hang miatt, ugyanis ezekben nincs folytóyzelep ami káros hullámot hozna létre a töltőcsőben. A benzineseknél azért van rá szükség. Ott sokkal szebb a hangja is.
Jorjie2017-12-30 11:53:50 // 53354
Pont, hogy a hangja miatt szoktak feltenni, mert más hatása nem nagyon van :-)
frusciante2017-12-30 10:24:06 // 53353
Kérdés! Szerintetek turbó megóvás céljából van értelme feltenni lefújószelepet diesel autóra? Ugyan a hangja idegesítene, de a turbó élettartama jobban érdekelne a hangzásnál... Vélemény, tapasztalat minden jöhet!
Peta742017-12-28 12:33:51 // 53352
Sziasztok!Kiolvasták a kocsit 159 2,4 automata ezt írta ki Have gearbox checked!Erre a kiírásra voltam nagyon kíváncsi hogy milyen hibakódot hoz most már tudom P0817 Indítómotor hatástalanítás áramkör! Most kéne segítség hogy ez mit takar,lehet-e használni az autót úgy hogy ne károsodjon!Hol kell keresni a hibát ?Valószínű az önindítónál?
Bundi19732017-12-27 00:11:34 // 53351
Sziasztok! "
Azt kérdezném ,hogy aAlfa GT 2.0 JTS bal oldali szélvédönél ha 120 felett megyek elkezd a szél befütyülni 140 felett meg már olyan mint ha nem is lenne szélvédö :-) A felsö gumi elöregedése ? ki lehet azt cseréltetni?
atis_166jtd2017-12-26 20:03:20 // 53350
Biztos,hogy van külömbség. Nem egy motort szedtem szét olajsár miatt plusz eltömődőtt olajpumpa miatt. Látom emberek mit öntenek az autójukba. Az enyémbe is seléniát öntött az előző tulaj, sajna betartotta az intervallumot.. Lehet ez volt a baj
. Én 10000-ként cserélem és lehet ezért szép tiszta a belseje most már.
frusciante2017-12-26 19:26:32 // 53349
Azt mondod, h ugyanolyan viszkozitású (de persze nem biztos h ugyanolyan minőségű) olajat raktál a vasba csak más márkát és megszűnt az olajfogyasztás? Nekem a diesel egyenlőre n látom, h enné de csak egy hónappal és 3500 kmel a hátunk mögött még nem vonok le messzemenő következtetéseket a ts viszont megeszik egy litert 10.000ekként... Igaz ő már 17 éves és túlvan már 340.000en óra szerint szerelőm szerint meg legalább 460.000en... (ezt abból gondolja h tekerve volt az órája viszont a munkaóra nem az agyban és ebből matekot ki...)Viszont ő velem tett meg 230.000et és végig selénia 10w40 20k alfát kapott az elején kB. Fél litert evett meg belőle olajcserénként most már lemegy a liter... Olvastam itt h van akinek 2 litert is megeszik 10.000enként hát ha a sajátomból indulok ki az akkor sok.... én gyári olajpárti vagyok, viszont nem gondolom h egy ugyanolyan minősítésű olaj más márkától kevesebbet tudna, vagy h nem létezik jobb olaj az adott motorhoz a gyári ajánlásúnál... én csak azért öntöm a gyárit mert azzal m kell agyalnom h vajon miben jó és miben mem a motornak... Igaz a dieselbe tavasszal már nem a gyárit fogom önteni hanem amit a Szamosiék ajánlottak... Zárásként:Tudom ott az olajos fórum....:)
berobbantam2017-12-26 19:03:15 // 53348
Hello
Szintén tapasztalat.1.9 jtd.Selenia wr diesel.Soha nem eszik semennyit belőle.10k-ként cserépem.Az órában 211k.A kocsiba ki tudja😊
Macccy2017-12-26 17:43:43 // 53347
Tapasztalás szintén: nálam is a Selénia 5WR -ből megevett 1 litert 10k alatt
atis_166jtd2017-12-26 16:07:50 // 53346
Ha ehez hozzászolhatnék annyit, hogy mióta megvan az autó tudom ez diesel de közel 200 ezret tettem bele. Mikor megvettem cseréltem olajpumpát. Kimostam a olajteknőt. Azóta mobilt használok, és most levettem megint és egy kiskanálnyi olajsarat se tudtam összeszedni belőle. A másik jtd első tulajos volt csak seléniát kapott. Érdekes hogy 10000 alatt megevett egy litert. A mobilt nem eszi. Ez csak amit én tapasztaltam a két autónál.
Piritu - 1.000.0002017-12-26 11:27:53 // 53345
Anno GTPeti nézett utána a dolognak, érdemes elolvasni a blogját.
Piritu - 1.000.0002017-12-26 11:16:07 // 53344
Semmi időt se fektettem bele :-)
Részemről a dolog roppant egyszerű, berakom a gyári ajánlást és működik. Legalábbis 1,6-2,0 TS 1,9-2,0 JTDm esetében. Nincs ebben semmi misztifikáció, ki van próbálva. Ennyi. (..és itt most vegyük ki a 2,4/159 kombót, mert ott meg a tapasztalatok alapján tudjuk hogy nem)
A nagy olajmágusok meg feltételes módban beszélnek és kijelentik "valószínűleg nem is mérhető a különbség". Tapasztalatról viszont nagyon kevesen számolnak be.

Ugyan ez a téma szinte minden más alkatrész. (pl. LMM ) Kipróbáltunk már itt az Amorén rengeteg félét, egy része nem működik, más része igen.
Levee156SW2017-12-26 09:49:28 // 53343
OK-nem allitottam,hogy a Selenia ne lenne onmagaban megfelelo -es pont az is adhatja a felarat,hogy ezen nem kell gondolkodni. (Fillermolesztalas sem a mufajom-lehet tudni,mire vallalkozik az ember a maganautofenntartas luxusaval-kulonosen egy premium markanal.)
Az olajtopic vegtelen loopjanak alvo oroszlanjat sem szeretnem felebreszteni,de az pl. nagyon szoget utott a fejembe,hogy a nekem erdekes 10-60-bol vannak eszterbqzisu(bb) valasztasi lehetosegek,raadasul kevesebbert.
Es egy ilyen keveset elt,szinte vegig kiserletinek mondhato cuccnal,mint a 2.0 JTS sztem nem alaptalan a nyitott,kutato hozzaallas.
DieselManiaco(NagyVad)2017-12-26 08:37:57 // 53342
Tisztelettel megjegyezném,nem személyeskedésnek szántam,és nem bántásnak. Tisztelem a munkásságod a belefektetett időt és energiát,mégha néha egy picit alaptalanul túlzásba vitt misztifikálásról van is szó. Nem konfliktust szeretnék kezdeményezni,tudom hogy megfelelően tanult-inteligens vagy ahhoz hogy megértsd a mondani valóm,mint ez már nem egyszer megtörtént.😊
DieselManiaco(NagyVad)2017-12-26 08:35:12 // 53341
Ezzel az olaj szaroskodással kapcsolatban egy dolgot kéne felfedezni a hobby fizikus/kémikus kollégáknak, az adatlap alapján összevetett 2-3% különbség az összetételbel semmit nem jelent két jó minőségű olaj között,főleg átlag fülek számára átlag felhasználás mellett.Persze aki 12ezren forgatja a TS-t az más kávéház. De sztem egy Elf illetve egy Motul olaj járatasa közben nem fogsz csodát hallani egy Seleniahoz képest. Lehet onnan kéne közelíteni hogy azt nevezhetjük egy rendes motornak amiben mindegy mi van? Pl a régi TD-k,vagy a Sofim motorok,elmennek bármilyen teherautó olajjal,és nem kell a nívó egyharmada és 70%-a között tartani az olajszintet szentírásként,kizárólag a templom vagy kocsma előtt kihúzva a nivot. Értem hogy borászok vagytok és kóstolgatjátok illatozzátok fém részecskéket analizáltok az ujjaitok között de ezt nem érzitek viccnek? A jtd megy selenia nélkül egy átlag Q8 olajjal,és nem csattog....talán máshonna kellene vizsgálni... de nem szólok a nagyok dolgába.
Piritu - 1.000.0002017-12-25 21:10:31 // 53340
Még egy adalék a "Selenia csak draga,de jobb van" c. dologhoz :-)
Piritu - 1.000.0002017-12-25 21:06:43 // 53339
A TS (és élnék a gyanúval, hogy a hasonló alapokra épülő JTS) olajfogyasztása finoman szólva sem stabil. Ugyan az a motor, ugyan azzal az olajjal egyszer tud 0,5-1,0l/1000km-t produkálni, máskor meg semmit. (Tapasztaltam.) A használat módja, meg az olaj is nagyban befolyásolja ezt.

A kritikus pont meg a vezérműtengely és a főtengely csapágy. Egyik sem olajfogyasztó.

A "Selenia csak draga,de jobb van" c. dologhoz: Lehet hogy van jobb, de ez működik. Nekem az eddig (gyakorlatilag 20ezres csere intervallumokkal) Seleniával megtett bő 850e km alatt legalábbis működött. Nekem ez elég indok a ragaszkodáshoz.
Az autó fenntartási költségeit meg nem az a pár ezer Ft-os (esetleges) felár dobja meg.
yani🍀2017-12-25 14:28:22 // 53338
Az enyémen pl. igen., de volt olyan is ahol nincs a szélén semmi. Ezeknél a ködlámpa lent van az indexnél.
Levee156SW2017-12-25 14:17:04 // 53337
Ezt mibol olvastad ki? Epp azt irtam,hogy ami _esetleg_ van...
Annyit tudok tenni hogy figyelem,hogy stabil-e ez a 2L/ 12000,ha nem,akkor mivel nem,ill.mennyire erzodik faradtnak,amit leengedek.

Tul sok helyrol hallom a "Selenia csak draga,de jobb van" c. dolgot ahhoz, hogy vakon ragaszkodjak hozza.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak