Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

berobbantam2018-12-01 05:55:41 // 54255
Köszi.Megprobálom.
atis_166jtd2018-11-30 23:34:29 // 54254
Nem tudod levenni. De nem kell le engedni a gázt csak le kell fordítani a kompresszort. Kell hozzá lehúzó meg zégerfogó.
berobbantam2018-11-30 19:33:45 // 54253
Sziasztok
Az autó 156 1.9 jtd.Hidegen valami fémesen nyikorog a fordulatszám függvényébe a jobb oldalon.Vezérlés 3 hónapos ina hosszbordás 6 hónapos.Klímakompresszor kuplungjára tippelek.Kérdésem.A szílytárcsát le tudom venni a kompresszor kiszerelése nélkül?
Richi2018-11-27 18:21:46 // 54252
Köszönöm a választ.
pettinke2018-11-20 20:16:22 // 54251
Mérjél akku feszültséget, különösen indítózáskor. A másik tippem az _összes_ biztosíték átnézése.
Richi2018-11-20 17:41:07 // 54250
Sziasztok! Immobiliser problémáim vannak. Mellette kiírja még ABS hibát is.Az autó már nem indul. Alfa147 1.6 TS 120le
Járt már így valaki?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-17 11:10:45 // 54249
semmiképp! szét kell szedni az egész autót csavarokra! :-)))))
FRC2018-11-16 18:20:07 // 54248
vegyétek, úgy hogy nem kérdeztem semmit!!!!
FRC2018-11-16 18:13:21 // 54246
Egy primitív kérdés, hozzáértőknek. Én nem vagyok elektrós...

Asszony sevijének elment a töltése, generátorra gondoltunk.
Leszereléskor vettük észre hogy a test kábel le van szakadva a generátorról. Ez okozhatja a hibát?
Public Enemy2018-11-14 21:06:29 // 54245
Sziasztok!
FL utáni 156-os gyári xenonos lámpát keresek kompletten és egyúttal olyan szakit, aki a meglévőket helyre tudná pofozni, mert beáztak és be is vannak mattulva. Üdv
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-14 10:20:29 // 54244
Ja és nem ismerem a tied, de ez a biztosítógyűrű így képről olyan, amit elvileg újra fel lehet használni (a gyár biztosan cserét ír rá!) - a 33 gyűrűanya viszont csak darabokban fejthető ki :-p
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-14 10:18:15 // 54243
Ja nem, úgy van ahogy Buksi írta, olyan már nem kell pluszban ehhez!
Nem tudtam mi a szitu, amit betettél képet az egy kerékcsapágy-készlet, abban van minden ami a művelethez kell...

Pont hogy emiatt elég hülye az árképzése, nekem a 33-hoz 3 éve 15 volt az SKF készlet/oldal. Maga a csapágy méret után vásárolva SKF csapágyboltból ennek a harmada lett volna, de ugye a szettben van kerékagy-anya meg neked ez a gyűrű, nekem ehelyett a 33ba menetes gyűrűanya kell biztosító elemnek - na az az amúgy 1-2e ft-os cucc nem kapható külön már , így hiába volt kerékagy-anyám is pluszban (ami vicces szintén, mert külön nem nagyon van de cseréltem féltengelycsuklót is és ahhoz is volt) emiatt rá kellett dobnom egy 10est/oldall :-(
Buksi2018-11-13 22:25:26 // 54242
Nincs külön porvédő! Ez ugyanaz, mint a 155-é. Kinyomod a régi csapágyat, be az újat és kész. :-)
marci912018-11-13 21:39:39 // 54241
Én konkrétan arra gondoltam, hogy a porvédős csapágyon kívül van-e még szimering, ami a csapágyházat zárja le?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-13 18:06:59 // 54240
Nem a kép bal szélén lévő biztosítógyűrűről (belső zéger) van szó?
Kazes☻2018-11-13 11:53:49 // 54239
Elég sok mindennel egyezik még a Fiatok közül is... és a képen egy porvédős csapágy van... hova kell még szimering? Manuál írja?
marci912018-11-13 11:16:25 // 54238
Sziasztok!
146 első kerékagy csapágy csere lesz a porondon, de a csapágyhoz nem kaptam szimeringet. Van ezekhez külön szimering és ha igen, milyen méret? Nem szeretném, ha szerelés közben érne meglepetés. Egyezik amúgy a Mito csapágyával. Köszönöm!
Kazes☻2018-11-10 14:46:12 // 54237
Szvsz ha hidraulika lenne csak, akkor azt álló motornál is hallanád. Tehát szerintem inkább maga a tárcsa lesz, ill. és/vagy alapon a konyomócsapágy-szerkezet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-10 12:58:13 // 54236
Még annyi, hogy álló motornál semmi rendellenes pedálnyomkodás közben.
Ha jár a motor és úgy nyomkodom, akkor gyors ki-benyomásnál a zaj rövid és halk, ha lassan akkor már érezhető egy ponton a remegés finoman és a zaj is hangosabb és hosszabb.
Induláskor a legdurvább, érezhetően beremeg és a csúsztatás miatt hosszan, hangosan jön a zaj.
Magasabb fokozatoknál már, egy-egy gyors váltásnál kb. mint üresben , azaz a hangot alig hallani a motor mellett és remegés sincs, megközelítőleg olyan mint előtte volt.

Természetesen kezdem átnézni a hidraulikát, tesztelgetem ami eszembe jut de ha valaki ráismerne a jelenségre az lenne az igazi! :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2018-11-10 12:51:06 // 54235
Sziasztok!

Sima hidraulikus kupplungban (33) jártasakat kérdeznék, hogy merre keresgéljek...

Előzmény:
Múlt szerdára, azaz hét utolsó munkanapjára tettem hülye fejjel egy pesti utat, hazafelé Újbudáról Miskolcra 4 és 3/4 óra volt az út,a Hengermalom utcától a Rákóczi híd közepéig araszolt a forgalom, Gödöllő környékén a pálya is beállt egy darabon majd bekaptunk egy balesetet előttünk pár km-rel Füzesabonynál.

Hazaérve nem éreztem semmit, másnap országúton mentünk vagy egy 100ast és onnan a városba érve jött
A jelenség:
A csúszási pont környékén érezhetően beremeg a hajtáslánc és egy fura nyeszergő hang is hallatszik a motorzajon keresztül is jól hallható. Nekem nem mechanikus hangnak tűnik, leginkább a munkagépek , pld. markoló működésekor hallható jellegzetes kísérőzajra hasonlít - de lehet hogy csak bemesélem a hasonlatot (mivel rám vár a szerelés nagyságrendileg szívesebben szerelném a hidraulikáját mint a mechanikus részét a kupplungnak, gondolom ez érthető)

Érdekelne volt-e valakinek hasonló, meglett-e az oka , hogy alakult nála stb... mert tavasszal teljes hajtáslánc-csere várható , ebbe már nem akartam kupplungszétbontás súlyú melókkal belenyúlni ha nem muszáj...

Köszönöm!
Piritu - 1.000.0002018-11-10 08:41:48 // 54234
Az újabban "pendrájvon" vannak. Az enyém majd 8GB, sajna már nem emlékszem hogy honnan van. Az ncore-n tuti találsz.
Piritu - 1.000.0002018-11-10 08:40:11 // 54233
célszerű a szerelések előtt beszerezni egy ePER programot, ahol mindez látszik. Ez itt egy régebbi online verzió.
Levee156SW2018-11-10 07:53:27 // 54232
Koszi!
Netes volt a kep,aztan jol nem latszott semmi. :)
Piritu - 1.000.0002018-11-09 20:53:56 // 54230
ott van a kép mellett jobbra :-)
Levee156SW2018-11-09 20:40:00 // 54229
Lemaradt a kep
Levee156SW2018-11-09 20:38:32 // 54228
Szaporodo kerdesek:
Mi a 7-es alkatresz gyari cikkszama?
Levee156SW2018-11-08 19:57:37 // 54227
Sziasztok,
2 SOS jellegu kerdes (holnap van meg muhelyidom):

-generator (de minimum fesszabalyzo) cserejere mi a legjobb modszer?
(156 JTS(Bosch generator),a jelenseg rendszertelen lampavibralas, ill. MES eloadatban akkufesz rendszertelenul 0-ra esik (1 perc alatt kb. 18*). Egyebkent 13.8-14.2 kozt mozog. A motorteri testkotesek meg lettek pucolva nemreg,picit talan az javitott,de inkabb csak partized V talalt haza.)
-az auto aljan,a B-oszlopok magassagaban van 1-1 5(?) szogletu lemez,benne egy lapos kotoelem-fejnek tuno kiemelkedessel(tippre tuloldalt egy anya tekeredik ra a szonyeg alatt). Annak van statikai szerepe? A telre keszulos alvaz-uregvedes kozben derult ki,hogy a vezetooldali kisse odavan, de egyelore a lebontas modja sem tiszta.

Koszonett:L
swan2018-11-08 11:23:55 // 54226
Kis segítségre lenne szükségem:
Tudja valaki hol tudok utána nézni milyen vastagságú hengerfej tömítés kell 1,8TS-be? 156-ba kellene. Mert akárhogy forgatom elearn-t csak a dízelekre találok ilyet.
TS nincs benne??
Pistike872018-11-06 18:15:43 // 54225
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy 156-os 2.4 jtd alfa külső hőmérséklet jeladóját honnan tudok beszerezni?
Alfabundi2018-10-26 20:06:59 // 54224
Üdv! Valaki tudja esetleg mi lehet ez a hang? Indítás után csinálja párszor mindegy , hogy hideg vagy meleg aztán többet nem. De nem a hosszbordás az tuti. https://youtu.be/SUGF6e2NNyk
1.9jtdm 16v
forrasr2018-10-20 20:23:53 // 54223
Szia, Állófűtés vagy kiegészítő fűtés? Ha a gyári kiegészítő akkor annak a hőérzékelő kapcsolója a bal kerékjáratban van, dobbetét felett a nyúlványon, javaslom első körben azt rövidrezárva próbáld meg, hogy indul-e(ha az érzékelő 5 fok alatti hőmérsékletet érzékel akkor indul), akkor annak a meghibásodása kiszűrhető. Ha az nem hoz eredményt akkor csekkolnám a tank mellett a tápszivattyúját, jobb kerék előtt a padlólemez alá van felfogatva. Ha ez sem megoldás ki kell venni és el kell vinni olyanhoz akik ilyen fűtőegységekkel foglalkoznak, ők tudják vizsgálni magát az egységet. Előfordulhat, hogy az égőkosárral van gond.
Gabesz1662018-10-19 22:28:26 // 54222
Sziasztok.
166 JTD álofütés nem kapcsol be. Tippek?
Selmak2018-10-16 10:01:24 // 54221
Félig off: Multiair belülről.
Don Vito2018-10-15 22:22:03 // 54220
A 2) számú ponthoz kis illusztráció...
Don Vito2018-10-15 21:19:57 // 54219
Jó estét!

1) 159-esnél állítólag típushiba az, hogy beesik a bal hátsó ablak. Hétvégén egy ablakleengedést követően a jelzett ablak nem húzódott fel, lenn maradt. Néhány próbálkozás után végül feljött, de azóta nem merek hozzányúlni. Ez a beesés előjele volt, vagy lehetett egyszeri jelenség is?
2) Az utóbbi időben alacsony fordulatnál sokszor éreztem erőtlennek az autót, a turbó bal oldalán lefelé haladó cső pedig igencsak olajsáros. Egyéb jelenség (olajfogyás, füstölés) nincs. A hétvégén természetesen terveztünk egy kirándulást valahová a távolabbi környékre (Krakkó vagy Belgrád), ha addig nem tudja megnézni szakember, akkor ez most felejtős?
Előre is köszönöm a tippeket!
Grittya2018-10-13 00:45:57 // 54218
jó estét..
Délután elért végzet,elvoltam bevásárolni hazaérek nem nyílt a csomagtartó már 2 hete a vésznyitóval nyitottam a csomit,most már azzal sem lehet,mindent a hátsó ülés karfánál kellet kihorgászni..Valakinek van ötlete vagy tapasztalata hogy tudnám kinyitni...amikor nyomom a távirányítót a lámpák villognak, de a zárnak nincsen hangja
DennisBeru2018-10-04 23:16:48 // 54217
Köszönöm mindenkinek a válaszokat ;)
atis_166jtd2018-10-04 16:37:29 // 54216
Van amiben nem kell. Eltűnik magától ha a hiba nincs jelen.
poteka2018-10-04 15:21:37 // 54215
Üdv az uraknak,

2010-es Giulietta QV-m van 6-os manuális váltóval, 116 ezer km-rel.
Néhány napja Dynamic módban, emelkedőn visszaváltva 4-be, nagy gázt adva megcsúszott a kuplung és szaga is lett rendesen. Gondoltam, na, az első jelek, ideje kuplungot cserélni.

Viszont azóta nem tudom megcsúsztatni, nincs büdös kuplungszag, a fordulat emelkedését azonnal követi a sebességmérő.

A kérdésem igazából az, hogy 116 ezer km-rel reális-e, hogy ideje kuplungot cserélni, esetleg kicsit korai, de használattól függően oké, vagy kiváló eredmény. Az előélet ismert, a kuplung még a gyári.

Olvastam olyat is, hogy a 340 NM-hez eleve gyenge ez a kuplung és akkor is meg-megcsúszhat, ha rendben van, de nagyon megküldöm, illetve kaptam olyan tanácsot is, hogy ha 4-ben csúszik meg csak akkor még sokáig jó lesz.

Én viszont most elbizonytalanodtam, hogy azonnal meg kell-e csináltatnom, hamarosan meg kell-e csináltatnom vagy egyáltalán van-e probléma.
Levee156SW2018-10-04 09:31:36 // 54214
Szia, nekem torque pro megy BT ELM-el,de masik adapter,mar belso FL 156,es motorinditasra megall,pedig addig van elo adatom.
AlfaOBD nem indul meg,pedig lehet,jobb lenne.
Jorjie2018-10-04 08:21:40 // 54213
Légzsák hibát mindig törölni kell, az sosenem tűnik el magától.
Jorjie2018-10-04 08:14:38 // 54212
Ezzel nekem se sikerült, akárhogy csesztettem.
DennisBeru2018-10-03 14:46:32 // 54211
Ok, köszönöm. Igen az belül van az anyós ülés felől ;) THX
Kazes☻2018-10-03 14:13:20 // 54210
Szvsz kell, de az egy másik csati. :)
DennisBeru2018-10-03 13:54:23 // 54209
Ha már itt vagyunk kérdeznék egyet. Le kell cserélnem a kormány átvezetőt, mert légzsák kábel rossz. Miután kicseréltem utána törölni kell a légzsák hiba kódot, vagy nem, ahhoz, hogy hibakód mentes legyen? Vagy törlődik automatikusan? (Amúgy meg 'Bluetooth' helyesen írva, most vettem észre. :D )
Kazes☻2018-10-03 13:33:10 // 54208
Ja, ok. Csak hát ezekről eddig még nem hallottunk, hogy bárkinek is menne az öreg vasakhoz. :)
DennisBeru2018-10-03 13:07:15 // 54207
Szerintem is, ez lehet, de nem vagyok szaki ezért tettem fel itt a kérdést. Köszönöm a választ ;)
Piritu - 1.000.0002018-10-03 12:55:33 // 54206
Nekem a telóval nem sikerült csatlakoznom PHuBi-hoz (2002). Szerintem ugyan ilyen adapterem van.
MES-el sikerült a kábeles ELM327-el és a KKL-el is. Lehet hogy egyszerűen a teló progija nem tudja kezelni az ECU-t.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak