Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

_ÁRPÁD_2019-09-30 21:58:30 // 54555
Holmap meglesem a nyomást is akkor...
Piritu - 1.000.0002019-09-30 21:52:18 // 54554
Mindig izzít, még járó motornál is egy ideig.
Emlékeim szerint a 159 topikban egy időben téma volt az izzítás meghekkelése meleg időben, mert kevés a gyári melegítés.

Még diagolni kellene az üzemanyag nyomást indításkor.
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:49:06 // 54553
Igen, de nem is kéri még nincs hideg. Kb 24 fokban volt a többszöri kísérlet.
Piritu - 1.000.0002019-09-30 21:34:40 // 54552
Próbáltál már többször izzítani?
_ÁRPÁD_2019-09-30 21:11:22 // 54551
Sziasztok! Valakinek volt már dolga ilyen jelenséggel, (159 2.0 JTDM 170 Le) ha napokig nincs beindítva akkor nagyon sokáig kell köszörülni hogy beröffenjen. Akksi jó, hibakod nincs. Szürők mind kicserélve. Porlaszto csúcsok korrekció 1.0 alatt van.
Előre is köszi a segítséget.
Gabrolo2019-09-28 13:04:40 // 54549
Sziasztok!
166 2.4jtd 10v szerintetek ez a két cső hova való? Esetleg valaki tud képet küldeni róla?
Köszi!
pettinke2019-09-27 09:47:09 // 54548
próbálhatsz trükközni, hogy szemre nézed a felső holtpontot, de könnyen el lehet szúrni, nagyonis ajánlott az óra, ha nincs rutinod előző 100 esetből.
Levee156SW2019-09-27 09:02:27 // 54547
Mivel ez egy korahoz kepest viszonylag kihegyezett szivomotor, ahol 10-20% teljesitmeny is mulhat a vezerles hibatlan beallitasan en megadnam magam azt az eselyt,amit az ora jelent legalabb az egyik lehetseges hibaforras kikuszobolesere.
Ami otlet szinten beugrik meg most, az a fotengely jelado szora birasa (elvegre az ecu is az alapjan dolgozik), csak a modjat nem tudom (mivel valoszinuleg indukcios-hallnal rgy multimeter is eleg lenne),ill. nem 100%,hogy a 0 fokot jelzi.
Juve1562019-09-26 22:04:44 // 54546
Üdv! Sikerült beszerezni a vez rögzítőt. Az órás beállítás mindenképp szükséges a holtpont beállításához? Nem lehet azt máshogy vagy mással megoldani?
Leewyke2019-09-20 18:41:09 // 54545
Sziasztok, koszonom mindenkinek a segitseget. Valoban a hutoviz tartallyal volt a gond. 😊
Juve1562019-09-18 14:56:03 // 54543
Erre gondolsz? Vagy ez van neked is?
Levee156SW2019-09-18 07:23:20 // 54542
Fuvokabol 18.000 ft az uj szett-annyiert szerintem megeri.
Az olajallo csore azert nem art ranezni az elejen,mert elkepeszto dolgok vannak - de ha NOS a cucc,talan nem 2-3 ev alatt reped szet.
Ezek eleg nehezen hajlanak, a PCV szelepet ne feszitse kicsit sem,mert annak harmatgyenge a ket pattano kotese.

Vezrogzitom van kolcson is akar(de en a legolcsobb zoldet vettem meg, es nem tudom, mennyire kell a ket T-nyelu kutyu-en csak a nyulast szeretnem ellenorizni/utanallitani igy felidosen),ha ossze tudjuk hozni a logisztikat - azert jelzem,hogy a vezerlesmodosito leszedese sem egy egyszeru matek, ill. legalabb egy felujitokeszlet szerintem ahhoz se art,ha mar szet van boritva.
(Meg ugye merooras felso holtpont beallitas osszerakaskor, feszito iteralgatasa, ilyesmik.)
Juve1562019-09-17 19:53:16 // 54541
Hali! Sikerült csövet szerezni persze nem gyárit! Egy Lada boltba sikerült olaj álló csövet venni, teljesen jó rá! Veztengelyt rendeltem egy bontott darabot ami teljesen jó állapotban van! Most Veztengelyt rögzítő nézek hogy ki tudjam cserélni, mert ez az egy "szerszám" hiányzik hozzá! Megnezem a majd a hengerfal olajozot is és csut vagy péntek a szerelő ranez az olajnyomasra (megmeri) a kopás miatt! A hengerfal olajoz fúvókat lehet tisztítani vagy inkább új amit érdemesebb? Köszönöm a segítséget
Levee156SW2019-09-17 11:23:11 // 54540
Hali,

a cső lesz az egyszerűbb-ide bármilyen hő-és olajálló, belül az eredetivel azonos keresztmetszetű darab megteszi - leginkább szilikon, esetleg szöveterősített kivitel, vagy lágy PVC - de azt egyszer felrakva nem nagyon érdemes mozgatni, mert felveszi a csonkok formáját, és később egyre rosszabbul zár.

Ha már úgyis le van bontva, nézd meg a PCV szelep állapotát.
Új már nincs belőle, tehát ezt kell kitakarítani,ha nagyon le van olajosodva (ez esetben egy kartergáz-lecsapató beépítésénn is érdemes elgondolkodni.)
Lényeg, hogy könnyen járjon benne a golyó, ne ragadjon a trutyiba. Beindításkor úgy kell viselkedjen, mintha falsot szívna- a szelepnél nagy vákuummal (gyári értéket itt sajnos nem tudom).

A vezérműtengelyen ez sajnos az a kopás, amiről írtam -természetesen a keverékképzés is elmegy tőle, hisz abba a hengerbe nem jut annyi levegő, mint a többibe, így a befecs-kompenzáció is állítani kell - amíg van hova-illetve a járásegyenetlenség csökkentése végett az összteljesítmény fog lecökkenni.

Ami itt fontos, hogy egy sima cserén túl (fiatalkatreszek.hu-t ajanlom kiindulo pontnak) érdemes megnézni, hogy alul a hengerfalolajzó fúvókák voltak-e cserélve.

(Ez egy (négy) hasonló rugós-golyós szelep, mint a PCV, nyitott állapotban szeret leragadni, és akkor nem jut elég olajnyomás fentre miatta->tengely elkopik.
Ha 1-2 nap után csattognak a tőkék hidegindításkor, szinte tuti, h elmaradt a dolog - a gyári előírás 120.000 km lenne.)
Cserkó2019-09-16 10:31:15 // 54539
Szia Livi,
Mocsiran András,Hexagon autó,Kozármisleny, 0630 966 8548. Egyetlen gond van vele, általában tele van:) Korrekt srác.
NGC2019-09-16 08:13:10 // 54538
Köszönöm! igen, kontakt hibára gyanakodtam már én is, mert a lambda és a turbó csatlakozója is egy csokira megy, ha jól tudom. Viszont a hűtővíz folyást nem magyarázza. Még egy kis segítség, hogy hidegen kis gázadásnál finoman rángat.
berobbantam2019-09-16 06:21:19 // 54537
Szia
Szerelőt nem tudok de cseréld ki a tágulási tartály kupakját is.Be szokott gyógyulni benne a szelep és azért nyom szét valamit.
pettinke2019-09-15 23:19:18 // 54536
nézd meg a hütő tágulási tartály visszafolyó (felső) csonkját!
Szekszárdhoz legközelebb én Csörit tudom Várpalotán.
Leewyke2019-09-15 21:40:55 // 54535
Sziasztok, valaki tudna ajanlani Szekszard es kornyeken megbizhato alfa szerelot? A Mitombol elfogy a hutoviz 😕 kb 2 eve csereltuk a hutot, mert akkor is surun elfogyott a viz es kiderult hogy a huto volt szetrepedve, de most megint eltunik a viz (kb 2 het alatt). Azt nem latom hogy az auto alatt lenne nyoma. Nektek volt mar ilyen tapasztalat? Vagy van otletetek mit erdemes meg megnezni? Illetve kihez ajanlott itt a kornyeken vinni (nev, telefon szam).
Elore is koszonok minden segitseget,
Livi
Leewyke2019-09-15 21:40:55 // 54534
Sziasztok, valaki tudna ajanlani Szekszard es kornyeken megbizhato alfa szerelot? A Mitombol elfogy a hutoviz 😕 kb 2 eve csereltuk a hutot, mert akkor is surun elfogyott a viz es kiderult hogy a huto volt szetrepedve, de most megint eltunik a viz (kb 2 het alatt). Azt nem latom hogy az auto alatt lenne nyoma. Nektek volt mar ilyen tapasztalat? Vagy van otletetek mit erdemes meg megnezni? Illetve kihez ajanlott itt a kornyeken vinni (nev, telefon szam).
Elore is koszonok minden segitseget,
Livi
Juve1562019-09-15 18:00:37 // 54533
Az előbb lemaradt! A keverek-kompenzaciot nem olvastam ki még.
Juve1562019-09-15 17:59:01 // 54532
Helló! Ma leszedtem a szelepfedelet és kicseréltem mert korábban a szerelő sikeresen meghúzta a vezérlés melletti csavart és elrepedt a fedél. Ekkor láttam (nyilván nem vettem ki a veztengelyt) , hogy a szívó tengely utolsó bütyke kopott. Szerintem van bent egy 1-2 mm kopás! Illetve amikor raktam vissza akkor láttam, hogy az egyik gumi cső el van repedve. Azt nem tudom, hogy akkor repedt el (vagy már korábban) amikor vettem le de két helyen is repedés szakadás volt. Ilyen csövet hol lehet beszerezni vajon ? Vagy mivel lehetne pótolni ? Első körbe kb ennyi:-) A szívó tengely kopása okozhatja a korábbi hibát vagy milyen hibát eredményez ?
axel2019-09-15 15:02:06 // 54531
Sziasztok. Szombathelyen vagy Vas Megyébe valaki esetleg aki rá tudná tenni a gépet számítógépre és kalibrálni a kormányszög jeladót?
Köszi!
Levee156SW2019-09-15 08:17:26 // 54530
Hrllo,

ha jol latom ez keverekkepzesi hiba, es eleg sokmindenbol eredhet.

-fals levego
-legtomegmero
-pcv szelep
-injektor kokszolodas
-lambda szenzor/ kontakthiba
-vezermutengely kopasa

Kb. ezek-a jts specifikus dolgok,amik most eszembe jutnak.
MES mit mond a keverek-kompenzaciora?
Juve1562019-09-14 22:06:12 // 54529
Sziasztok! P1175 hibakód jött elő. Szonda probléma lehet vagy más is okozhat ilyen hibát.? Katalizátort cseréltem korábban már. Köszönöm
Kócosw2019-09-13 13:25:02 // 54528
gyanusan kontakt hiba. Rosszabb uton a razkodas miatt nyaron meg a hőtagulas miatt.
NGC2019-09-12 21:02:00 // 54527
Leginkább út közben, rosszabb útminőség esetén, de volt olyan is, hogy a következő indításkor. Amit elfelejtettem írni, hogy télen, vagyis tartósan hidegebb időben nincs hibajelzés. Nem érzem, hogy csökkenne a teljesítmény.
Cserkó2019-09-12 12:47:43 // 54526
Mikor dobálja fel? Teljesen random, vagy van benne rendszer? Nagyobb terheléskor pl. emelkedő? Amikor feldobja visszaesik a teljesítménye az autónak?
NGC2019-09-12 10:15:25 // 54525
Üdv!
2010-es 159, 2.0 (sw)
Érdeklődnék, hogy valaki találkozott-e már ezen jelenségek valamelyikével?
a P1131-es hiba miatt egyszer már volt cserélve lambda-szonda, dobálta a motorkontroll lámpát, a csere után egy időre abbamaradt, majd újra jött a hibakód. Emellett a hűtővíz is fogy, folyás, csöpögés nincs.
Hibatörlés után egy-másfél napig kb hibamentes, általában menet közben újra előjön a motorkontroll lámpa. Tudom, hogy valami nem jó, de érdekelne, hogy mi az, mielőtt vadul egr (hűtőt), meg szívósort cseréltetnék.
A turbó hőmérséklet jeladó hiba is évente 2-3 alkalommal jelentkezik.
Köszönöm!
Cserkó2019-09-08 12:41:29 // 54524
Sziasztoka
akinek van ilyen tapasztalata: gondolkodom a féknyereg pirosra fújatásában. Mibe fáj ez mostanság? Esetleg a baranyaiak,akik csináltattak ilyet,és van rá pályájuk,örülnék elérhetőségnek. Előre is köszi!
Botond12222019-09-05 22:02:20 // 54523
Aksi volt...
Botond12222019-09-05 16:30:55 // 54522
Sos segitseg kellene, felesegem QVja nem indult reggel... Kb 5 fajta hibat ir ki... Koztuk az EBD failer.. Este meg semmi gond nem volt.. Segitsetek kerlek! Köszi!
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-04 13:21:52 // 54521
Szerintem sem... :)
Meg ugye fiat ts, ott általában nem a szszsz a legfőbb baj :))))
Chris322019-09-04 13:13:56 // 54520
Nem feltétlen eszi meg ezt a mennyiséget. Sajnos látni itt-ott jelét a szivárgásnak, de a füst lett az a zavaró tényező, ami nem tűr halasztást.
pettinke2019-09-04 12:41:59 // 54519
igen, ez igaz, de 3-4 dl /1000 km .. annyi szerintem nem megy el símán a sz.sz.sz. mellett :-(
Csabo222019-09-04 12:27:07 // 54518
Szerintem rá lehet forrasztani.
De a gyári rendszer annyira gagyi, h nem is kísérleteznék vele.
Lefalaznám a lökösben a lyukakat és ragasztanék fel egy csíkot belülre. Pl hawk car alarm system árul ilyet.
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-04 05:41:31 // 54517
Anélkül, hogy bármennyire is szeretnék hamis biztonságérzetet adni, de az álmoskönyv szerint gázelvétkor füst inkább szelepszár, a hidegen kék inkább gyűrű. De egy TS-nél bármi lehet.
farki2019-09-03 22:20:16 // 54516
És (tudom, éssel nem kezdünk mondatot),ez az alkatrész csak önmagára hasonlít, és semmi mással nem helyettesíthető?🤔
Vagy hugyé-szaré vehető utólagos szett csipogója ráforraszt6ó?
Csabo222019-09-03 18:38:38 // 54515
Ciao
Ha jól emléxem, akkor a bal hátsó oldalkárpit alatt.
farki2019-09-03 17:02:22 // 54514
Hááj Evribádi!

Kapott már valaki egy GT-t annyira szét, hogy tudja merre van a tolató radar csipogója?
pettinke2019-09-03 15:54:02 // 54513
280e km nem rossz amúgy egy Fiat TS-től, van amelyik már 130e-nél megadja magát.
Chris322019-09-03 15:30:27 // 54512
Köszönöm szépen a segítséget! Ezek szerint drágább lesz a 280 ezredik km megünneplése, mint szerettem volna.
pettinke2019-09-03 15:07:17 // 54511
az, hogy főleg motorféknél van füst, az csak annyit jelent, hogy ott kevésbé ég el, ami a hengerbe - valahonnan - bekerült.
Chris322019-09-03 15:06:16 // 54510
Időpontom van már hónap végére szervízbe, csak nem feltétlen akartam jobban megbontani a motort. A füst csak abban az esetben jelentkezik, amit le is írtam, ezért bíztam benne, hogy megúszom nagyobb beavatkozás nélkül.
pettinke2019-09-03 14:59:51 // 54509
A motor típusa és a fogyás mértéke alapján én látatlanban azt mondanám, ez nem egy egyszerű szelepszár szimmering csere ... De mondjuk az sem egyszerű, azt sem úszod meg HF le-fel (gépműhely, stb.) nélkül. De ez tán inkább gyűrűkopás.
Chris322019-09-03 12:16:04 // 54508
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mielőtt még túl nagy fába vágnám a fejszém.
A 156-osom (1.8 TS) elég rendesen elkezdte enni az olajat (3-4dl/1000km). Télen tűnt fel hogy elég sok kartergáz távozik a kipufogón keresztül, de nem igazán tűnt füstnek. Melegebb idő beköszöntével ez a jelenség eltűnt, de magasabb fordulatszámú használat utáni motorfékes gurulásnál kéken füstöl, illetve maró szag terjeng az autó körül, ha megállok vele. Hűtővíz nem fogy, szóval ilyen baj nincs. A kartergáz megkerülő csövébe is jut az olajból.
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek egy szelepszár szimering csere megoldaná a problémát, vagy mélyebbre kell ásni a dolgokban (hengerfej felújítás stb.)
Köszönöm a válaszokat előre is! ;)
Levee156SW2019-08-28 23:23:54 // 54507
A katalizator tuti az volt?
A P0420-at barmire is dobalja, nehany pelda:
-lambda szondak
-azok csatlakozoi
-injektor porlasztasi kepenek torzulasa
-vezerles elmaszas
-hengerfalolajzo fuvokak leragadasa nyitott allasban
stbstb...
Nekem ugy tunik, az utobbi csereje (120.000 lenne a gyari eloiras) oldotta meg -igy az olaj sem fogy foloslegesen, es hosszabb allas utan sem folyik le a hengerfejbol-talan meg menet koznen is jobb a nyomaseloszlas.
Azert a vezerlest meg kiorazom-rogzitozom,mert a Conti szij tud csodakat muvelni...
Juve1562019-08-28 22:41:42 // 54506
Piritu kolléga nézte a képet amit tettem fel és látta, hogy a levegő hőmérsékletre 78 fokot írt. Még azt kell megnéznem, hogy mitől van. Lehet, hogy a program, vagy nem tudom...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak