Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Vasi7772019-10-19 20:24:56 // 54605
Helló!

Lassan egy hónapja vagyok Alfa tulaj és hát sajnos utolért a technika ördöge. Hallottatok vagy láttatok hasonlót:

Nem mindig jön elő, egyszercsak elmegy a rádió ( navis egység) 1 másodpercre,mintha nem lenne jel elsötétül a kijelzője a kocsi kihagy, majd visszatér az élet és megy minden tovább minha mi sem történt volna,még hibakód sincs. Valamikor többször előfordul valamikor nem csinálja 1-2 napig. Előfordult,hogy egymás után többször elment ( 2-3-szor ) és a sebességmutató ugrált,félreálltam kulcs ki-be indít és minden rendbe. Sajnos a rádió nem a legjobb sokszor nem vesz adást és a cd-tárat sem olvassa be,csak újraindítás után. Ötlet?
Haddel2019-10-19 20:02:30 // 54604
Én sok félét használok,de a legjobban a Festool gépei tetszenek. Nagyon erős az aksija,és a súlypontja is tökéletes.
Ami hátrány,hogy a régebbi modelleknél ,nem volt a géptestben menetes furat ,akasztó felcsavarozásához,az akkumulátoron volt akasztó,ami hamar letört. Az új modellekbe csavarral lehet akasztót rögzíteni.
Kazes☻2019-10-19 15:08:31 // 54603
Itt egy jó pl... én már régóta tervezem, de Warbi be is szerelte. Remek. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-10-19 14:43:33 // 54602
üdv Urak!

valamiféle motor-előmelegítőn gondolkodok, akár megoldódik később az alap- probléma (a szívató mintha semnmit sem csinálna pedig fizikailag benne minden OK) akár nem...

nagyon egyszerűen az van hogy ugye 29 éves karbis boxer, panel alatti garázsban van , ott pöccre indul bármikor - de rémálom vele egy ottalvós téli kiruccanás mert nappal és/vagy komolyabb 10-12 óra kintállásos szünet után úgy kell életre imátkozni :-(
(ha beindul lemegy egyben egy ezrest akár - csak induljon be! .-p)

nem tudom létezik-e a kettő kombinációja de hezitálok a hálózati és az akksis verzió között.

A hálózati azért lenne jó mert biztosan hatékonyabb és mindig működik ha van hova dugni - márpedig jellemzően hotelek, panziók előtt áll azon a néhány kritikus éjszakán. Egy 50m-es hosszabbító mindig elfér - remélem toldható vezetékes is létezik, nem csak aminél a motortérben kell egy csomó hely és a kasznin lyukakat kell vágni :-S)

A saját akksis sem rossz mert legrosszabb esetben (ezen az autón 5 év akksi nélküli állás után is csak az órát kell beállítani :-) az akksi tölthető/tárolható kivéve meleg helyen, portán pld. éjszaka így azt a verziót kizárhatjuk hogy pont az indításra nem marad szuffla benne :-p)
csak nem tudom elképzelni hogy egy ponton keringetés nélkül* mennyire hatékony vagy ha igen akkor ahhoz mekkora hő kell egyrészt áramfelvétel másrészt felhevülés miatt - felgyújtani sem szeretném az autót :-p

*(éppen ezen a motoron egy kesztyű kell a csúszás miatt simán korbeforgatható párszor a főtengely és vele együtt a vízpumpa)

köszi előre is, jöhet a sok "okosHSZ" :-)
Kazes☻2019-10-19 12:49:13 // 54601
A Lidl-is cuccok nekem is beváltak, ahogy a Skil és a B&D is (ez utóbbiból egy fúró legalábbis) és még a Bauhausban is vannak jók, különböző márkákból, csak ott némelyik már kicsit drágán.
A Tascos és hasonlók, meg a Hándöj szerintem is felejtős... pár próbálkozásomból, mind szívás volt.
pettinke2019-10-19 12:20:15 // 54600
úgy nagyjából csatlakoznék mindenhez, amit hozzátennék:
- Hyundai felejtős,
- B&D eljátszotta nálam a bizalmát már évekkel ezelőt
- a Lidl cuccok (Parkside) viszont hobbira tök jók, akkus csavarozó évek óta szolgál itthon, sőt egy másik még az autós műhelyt is bírja 1 éve
- Ryobi sem rossz
Levee156SW2019-10-19 09:26:43 // 54599
Szia, ez igy eleg tag, de par dolgot irok (motoros vonalon).

Eros hobbi szinten a legjobb ar-ertek aranyt a nagy markak kistesoi adtak (Skil, Maktec) -csak mennek es mennek, es nem voltak dragak.Hasonlo eddig az elmeny a masfel kezes Hyunday flexszel-de az meg eleg uj.

Lidl cuccokat meg nem mertem,de csak jot hallani roluk, es a 3 ev gari megnyugtato.

AEG-et, Makitat sztem nem kell magyarazni.

Stanleybol meg csak biteket,ilyesmit hasznaltam-felprofi szinten OK.

A B&D kakukktojas eros kozepkategoriatol felfele foglalkoznek csak vele - van egy 710W fem hajtlmuhazas utvefurom,ami nem rossz,de erezheto,hogy nem lesz mar vele 2-3 haz felhuzva,mint az elodjevel.Pedig karban is tartom,nem csak hajtom-a gyorstokmanya viszont vilagbajnok.
Hasznalok meg egy akkus csavarozot, aminek az akksijai brutal jol birjak, viszont 3-4 orakat toltodnek, a tokmanya gyenge,a tengelye mar log es meg epp csak elkezdtuk hasznalni. (Illetve a LED-nek bearnyekol sajat maga,pedig az rengetegszer jol jonne)-ennek az arabol is sokkal inkabb egy hasznalt Makita erte volna meg.

Ami NEM:
Einhell, Tescos kinai szarok. (Bar utobbibol az akkupakk hazilag felujithato-konkretan AA akksik vannak benne sorbaforrasztva. :D)
Helgi2019-10-18 20:06:21 // 54598
Szerszámokról, akkus csavarozókról tudtok véleményt mondani? PL.: Flinke, Kraft akkus csavarozók. Vagy maradjak inkább a Black&Decker-né?
bega19862019-10-14 11:15:39 // 54597
Egyet értek.
Levee156SW2019-10-11 10:34:37 // 54596
Ertem, amit irsz, de ha a 3 dolog nem talalkozik, en mindenkepp a kipufogo tengelynel engednek (vagy nem rogzitenem, vagy fellazitanam a kereket azon is (hallottam,aki igy csinalja, bar egy kopott reteszt inkabb cserelni illik))-ill. gyanakodni kezdenek a szijra.

A mondandom lenyege az volt, hogy a fotengely es a szivo tengely -jol belott szijfeszesseg melletti!- relativ szoghelyzete mindennel fontosabb.
fazek2019-10-10 10:33:39 // 54595
Jaaa! Így már érthető hogy univerzálisat keresel. Sajnos ebben nem tudok ötletet adni. Hali. ;-)
szállító812019-10-10 10:29:19 // 54594
Szia,

Lehet az első post -ban nem fogalmaztam meg teljesen pontosan, hogy mire szeretném használni a hibakód kiolvasót.

Elsődleges csapásvonal az Alfa -m természetesen, de mivel ez az autó már hírdetésben van, így szeretném, ha a többi otthon lévő autóhoz is valamennyire használható lenne, azaz nem kell feltétlen "csak" AlfaRomeo/FIAT specifikusnak lennie, jó lenne, ha mondjuk például a Vito -mhoz is tudnám használni.

Ugye arról a készülékről, amit linkeltem azt írják a hírdetésben, hogy AlfaRomeo/FIAT spec, de használható a legtöbb OBD I / II autóhoz is, általános diagnosztikára és hibakód törlésre alkalmas lehet.

Minden esetre, ha nem válna be, akkor a következő az általad ajánlott set-up lesz, nem tűnik nagy befektetésnek és nagyon jól fog jönni, ha hibakódot dob az autó.

Köszönöm ez úton is a tanácsodat még egyszer!

Üdv.Gergő
bega19862019-10-10 10:18:12 // 54593
Ha rögzítve van a kipufogóoldali vezérlésed és ráteszed a szíjat, akkor hiába állítod be a főtengelyed 0.00001 mm pontosan, akkor se ott lesz ahova tekered, ott lesz ahol a szíj akarja. Azt csak annyira kell belőni, hogy a fogak jó helyre essenek.
bega19862019-10-10 10:14:32 // 54592
Csak a szívóoldali kereket lazítod fel. A kipufogó oldali fix, vagyis megadja a főtengely pozícióját is. A vezérlésrögzítő kell, azt írtam is. Csak a mérőórát lehet megspórolni szívószállal. A bordát csak azért írtam, hogy nem lehet elrontani a szívószállal sem, mert akkor a bordán látszik hogy nem passzol. És miután kicseréltem és magamnak beállítottam, kb 50 lóerőt kaptam vissza, és alul is nyomatékosabb lett a motor, már 1500-tól volt ereje. Előtte nem tudom mit műveltek vezérléscserénél.
fazek2019-10-10 08:24:13 // 54591
Szia!
Hibakódok kiolvasására és törlésére én az AlfaOBD appot használom, egy ELM327 mindíg van a kocsiban a teló meg úgyis kéznél van. De laptopra a legjobb a MES progi. A többség szerintem azt használja,és kb a feléből megvan. Mes 50€ + ELM327 kb 11 ezer Ft. Ezt a műszert nem ismerem.
szállító812019-10-09 22:30:16 // 54590
Sziasztok,

ezzel a diagnosztikai készülékkel van már valakinek esetleg tapasztalata innen a csoportból? Én a 156 v6 -om motorvezérlőjének a kiolvasásra és esetleges hibakód törlésére szeretném első körben is használni, igaz írja, hogy sok más autóhoz is jó lehet.

OBD I és OBD II diagnosztikai műszer.

Érdemes lehet erre beruházni, ha hobbi szinten szerelget az ember?

Ha abból indulok ki, hogy felénk ca.3-5E HUF egy kiolvasás és hibakód törlés, tehát mondjuk az én esetemben 2-3 év alatt visszahozná az árát.

Véleményeteket ez ügyben előre is köszönöm!

Üdv.Gergő

VKG699!!! (4x156+75)2019-10-06 13:07:03 // 54589
Én?! :D Te hoztad fel a kalibranéccernétyet :D
Csabo222019-10-06 12:31:17 // 54588
Nem lehet, h kissé eltértünk a tárgytól?
VKG699!!! (4x156+75)2019-10-06 10:29:21 // 54587
155-ből meg a Q4. És? :)
tdemeter2019-10-06 10:26:19 // 54586
Egyébként van olyan autó amibe jó az:) Nekem volt egy peugeot 405 szívó dízelem, napi 180 km-et tettem meg vele Pest és Cegléd között 3 éven át. Egy ideig rendesen cseréltem az olajat benne, de ette is egy kicsit (teljesen elviselhető módon), így a költségek leszorítása érdekében átálltam a legolcsóbb, 3000 ft-os tescos olajra :) Asszem 5 liter volt olyan 3000 ft akkoriban:))

Tudom, hogy az más kateg volt, de vígan elment vele bárhová:) 120.000 km-ert mentem a vassal mikorra eladtam, semmilyen mechanikus problémát nem okozott nála....
Liquid2019-10-05 21:47:10 // 54585
ne hagyd ki a teszkósat se :)
VV62019-10-05 21:35:16 // 54584
:) ...na és akkor szerelés után még ott a dilemma, hogy Selénia vagy MOL Botond...?!
Kazes☻2019-10-05 20:33:25 // 54583
Nem akadékoskodok... én tudom, hogy az Alfa jobb és ennyi. :)
Liquid2019-10-05 20:14:23 // 54582
a GSI az nem az alap, pont ezért írtam, hogy a TS nem extra, hanem alap volt...
A Calibra se egy FAstra.
De ezt gondolom te is vágod :)
Mindenesetre valóban a szükségesnél érzékenyebbek a TS-ek, ez tény, de igen sok olyan ismerősöm van akinél nem hullott szét, persze olyan is van akinél igen. Ilyen a popszakma.
Csabo222019-10-05 18:17:44 // 54581
Lehet, h rosszul olvastál. Amúgy a csúcs verzió a Calibra-ban a turbós volt.
Akadékoskodhatsz még órák hosszat, a lényegen nem változtat ;)
Helgi2019-10-05 18:17:02 // 54580
Akkor inkább már fiat motor.
Kazes☻2019-10-05 17:56:53 // 54579
Ahogy olvastam a sima hétköznapi motorokról volt szó, nem a csúcs verzióról.
Csabo222019-10-05 17:38:18 // 54578
Akkor nézegesd meg a Kadett és Astra GSi motorokat, vagy a Calibra motorokat ;)
Kazes☻2019-10-05 17:18:51 // 54577
Vectra B
1995,
Motorok: 1.6 (75 LE), 1.6 16V (100 LE), 1.8 16V (115 LE), 2.0 16V (136 LE), 2.5 V6 (170 LE), 1.7 TD (82 LE)
2000
Új motorok: 1.8 16V (125 LE), 2.2 16V (147 LE), 2.6 V6 (170 LE), 2.2 DTI (125 LE)
Csabo222019-10-05 16:35:56 // 54576
A calibrák többsége 150 lovas volt. A 8 szelepes valóban csak 85 kW volt asszem. De sztem még a kadett GSi is volt már 150 ló, nem beszélve a későbbi Astráról.
Túl van bonyolitva a 2.0 TS. de még az 1.6 TS is amennyiben szijas vezérlésről van szó.
Amúgy vannak szerelők akik pár évtizede a szakmában vannak és ha kell célszerszám nélkül is jól megállapitanak egy tdc-t. Mondjuk azok nem járnak fel ide blogolni meg eszmét cserélni :)
TIbor2019-10-05 12:06:09 // 54575
...és a régebbi "erős" motorokból sem maradt több életben, mint a TS-ekből. Azok is ugyanúgy széthullottak.
Liquid2019-10-05 11:08:40 // 54574
Ebbe ne menjünk nagyon bele, volt régebben is erősebb motor, de 1996-ban azért nem 150Le volt egy 2l-es motor jellemzője. Igen valóban létezett az Opelnél olyan, de az átlag Vectra-k 115 lovasak voltak, 2 literből. Az Alfánál viszont ez volt az alap. 1.6-ból se nagyon csinált senki akkoriban 120 lovas alapmotort. Ezek fényében értettem a kihegyezettséget.
Pont az ilyen mókolások alapozták meg a "jóhírt".
Legalább a célszerszám-szükségletben egyetértünk :)
Amúgy szerintem, kb. mindenhez kell a megfelelő szerszám, még egy szög beveréséhez is. Mert be lehet ütni féltéglával, de azért az nem jó :)
Csabo222019-10-05 10:55:41 // 54573
Az, hogy szar a TS (szijas), azt mondjuk én személy szerint még jól összerakott vezérléssel is tartom.
Hogy kihegyezett -e? Haaat...
25 éves 2 literes (pl) Opel motor is tudta ezt a teljesítményt 4 gyertyával, vezmód és balansz tengely nélkül.
Azt viszont tény, h a TS-hez valóban kell a célszerszám.
Liquid2019-10-05 10:37:51 // 54572
Hú gyerekek, kezdődik megint :(
Ha az ember otthon szerel, akkor legyen már annyi benne, hogy beszerzi (megveszi, béreli, kölcsönkéri, ellopja, kinek mi..) a szükséges célszerszámokat, és nem szemre, szívószállal, meg filctollal, kendácsol egy kihegyezett motort, aztán meg megy a vakarózás, hogy szar a TS.
Levee156SW2019-10-05 08:45:08 // 54571
En nem szeretnek itelkezni senki felett, es azt sem mindom,hogy mindenkinek legyen otthon tobb 10000-es Mitutoyo oraja (en is orokoltem az enyemet),de mar a 3000 ft-os Lidl digitalis tolomerobol is kicsiholhato 0.01-os pontossag, amivel +-1 fotengely fokra lehet allitani,ami meg mindig boven nem a szemmel lathato tartomany, de mar igen jol kozeliti a tutit.

Talan epp egy 2.0 TS szerepelt Totalcar eromeroben rosszul,aztan jol beallitott vezerlessel-volt kozte valami 30 loero...
farki2019-10-04 09:58:25 // 54570
Tutti +old6ó!
Fel kéne támasztani a kendács szakkört...😂😂😂
Levee156SW2019-10-03 20:23:03 // 54569
Mar bocs,de remelem ,ezt te sem gondoltad teljesen komolyan?
A szij bordazata itt arra valo,hogy a rogzitett vezermutengelyen fellazitott fokolokerek oda alljon be lehuzas elott, ahova a _pontosan_a holtponton allo fotengely, es a _jol beallitott_ feszito mellett kell neki.
(Aztan ha utobbi 1-2 atforgatas utan mast mutat, pontositott beallitas utan ujra ellenorizendo az elobbi is.)
bega19862019-10-03 11:39:46 // 54568
Én 156 2.0TS motornál kivettem a gyertyát az 1. hengerből, beletettem 1 műanyag szívószálat és azzal néztem szemre. Látszik amikor már nem emelkedik tovább. Ha a vez.tengely rögzítve van a gyári szerszámmal, akkor a szíj bordázata a minimális hibát kihozza, nem lehet félretenni annyival, fogod látni, hogy passzol vagy sem.
_ÁRPÁD_2019-10-03 10:59:20 // 54567
Indítás előtt 13bar a nyomás, amikor indítózok felmegy 450-500bar-ra . Amikor leallitom , lassan vissza esik 20 bar alá.
Levee156SW2019-10-02 22:41:49 // 54566
Az 4x98?

Remek ketszinu Teledialjaim vannak 166-rol friss fennyel,5x108-ban. :D
(Csak azert irom le, mert amugy tok el tudnam kepzelni Mito-n.)
Levee156SW2019-10-02 22:39:30 // 54565
Kirakva pici pogacsaval az ET-t az acelfelnis szintre nagyon finom eddig - talan annyi, hogy kis sebessegnel tud nagyon buta orrturasokat,es valahogy nem jon magatol, hogy nyomja a gazt az ember olyankor,pedig siman rahuzza magat az ivre...meg meglatom, mi lesz, ha 1-2 centivel lejjebb megy az eleje, meg kap egy futomuallitast-az biztos,hogy az alap gyari alufelnis ET-n nyalja elol a belsejet. (195/60-15-nel., ami a gyari 185-65-15 valtoja,amitol meg a 195/55 16 egyyaltalan nem esik messze-sot - nem is ertem, hogy lehet gyari meret a 185-65-15 es a 205-55-16 is.)
Marklar1552019-10-02 22:11:05 // 54564
Mert 156-ra 205/55R16 illik.
A 195/55 se az igazi.
Helgi2019-10-02 19:45:20 // 54563
Most 195/46R16 van fent, nagyon jó vele az autó. Igaz, az utakon a gödröket óvatosan veszem.. .. és meg is van ültetve 4cm-rel. Jól szét van húzva a felnin. Viszont azt sem akarom, hogy a felnin nézve a gumit, az a felni síkjától kívülebb essen. Gondoltam a 45-ről felmegyek 50-re, hogy a gödrök ne kezdjék ki a felnit. Eddig nem látok rajta hibát, nem is akarok. Ezért jött szóba a 195/50R16 és a 205/50R16.
farki2019-10-01 21:37:18 // 54562
Üdv!

MITO-ra keresek 16-os felniket télire.
Valakinek sufniban/padláson négy darab?😳
Levee156SW2019-10-01 19:10:56 // 54561
Szia, a 205/45 tok egyenes mar 6.5 colon is.

(Egyebkent eladok is a gumik,mert a 156 nagyon vicces lett mar ilyen atmerovel-195-55 lett helyette. Peremvedos,puha, ZR-es.)
RomeoOne2019-10-01 19:04:09 // 54560
Nem arra gondolt, hanem hogy a gumi oldalfala hogy álljon. Azt a felni és az abroncs szélességének viszonya határozza meg. Az ET azt mondja meg, hogy a sárvédőívhez képest hol lesz a felni széle.
RomeoOne2019-10-01 19:03:05 // 54559
De lehet direkt nagyobb kerékátmérőt akar, hogy ne érjen le vagy ilyesmi.
Marklar1552019-10-01 17:17:35 // 54558
ET függő, hogy oldalt mennyire lóg ki.
Marklar1552019-10-01 17:16:11 // 54557
Ne torpedózz :D
205/45R16"
Helgi2019-10-01 11:41:30 // 54556
Sziasztok!

146-nál a 7x16-os felnire mekkora gumit használtok? Jelenleg 195/45 van, de gondolkodom a 205/50-ben, vagy 195/50-ben. A 205-ösnél annyi fenntartásom van, hogy nem szeretném ha a felnin kívülre is kiérne, tehát max egyenesen, vagy kúposan álljon. Tapasztalat?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak