Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

kormi1552004-11-10 11:18:56 // 113
75-Giulietta szakik! Úgy néz ki lengéscsillapító-csere előtt állok. Milyet érdemes venni?
BFMSE2004-11-10 11:17:02 // 112
Lehet, hogy kivulrol piszkos a 166 hutoje. Bar ez altalaban nagy futasteljesitmenyu autoknal fordul elo, hogy a huto feluletere olyan reteg ragad ra, ami megakadalyozza, hogy a huto le adja a hot... Igazabol nem is latszik annyira rajta.
Don Gombóc2004-11-10 11:15:57 // 111
Nem valószínű hogy hűtős nekem 170 ezer van benne most cseréltem fagyállót és csak homályos volt a régi, semmi apró trutyi vagy vízkő nyom.
Don Gombóc2004-11-10 11:00:53 // 110
Szia Cacho! Nekem is csinálta a nyár végén motor mosás után, de nem mindig, az érdekes az volt hogy amikor megálltam 110 fokos víznél gyújtás le aztán gyújtás vissza és újra 90 fokot mutatott. aztán lehúztam a hőfokmérőről a csatlakozot, és bár nem volt vizes kifújattam levegővel kontakt spray aztán azóta nem csinálja. lehet hogy egy kicsit bepárásodott. Egyébként ha lehúzod a csatlakozót hibaként érzékeli és azonnal bekapcsolja a ventillátort. Ez egy 166 V6 TB.
TtK2004-11-10 09:40:11 // 109
Richie: Meddig szól a vezmod? Pár másodpercig indításnál, vagy már folyamatosan hallani alapjáraton? Mikor volt vezérműszíj csere utoljára? Ha nem szól folyamatosan meg kell várni a cserével a következő szíjcserét. Ha állandóan szól és még sok van a szíjban akkor csere. Kárt elvileg nem csinál csak a hangja csúnya.
norbee2004-11-10 09:31:13 // 108
Rizzo Gondoltam erre is, de nem offos műhelyben cserélték a pumpát. Cacho Ugorj be a Csabára a tesóba, vegyél valami hűtőtisztítót. 1500 Ft, de ha javul a dolog, jó irányba tapogatózol, és nem mechanikai progléma.
kertecs2004-11-10 09:31:08 // 107
Nekem ugyanilyen felnin 195/60 téli van fenn (ezzel vettem). Most nem ér bele sehová, tavaly elérte az első müanyag rácsot kitekerve tolatásnál, de mióta helyre raktam a lököst meg a müa burkolatokat rendben van.
lorinnyu2004-11-10 08:56:29 // 106
szerintem is szilent probléma lessz! a kotyogás kanyarban lehet csapágy is az viszont nem jó vicc! szerintem menj el egy futomüshöz és az tutira megmondja.
Rizzo2004-11-09 20:58:22 // 105
Nem ismererem a 33-as vízpumpáját de néhány típusnál fontos az alá kerülő pakolás vastagsága vagy ha nem gyári a fémlapátos,lehet hogy kissebbek a szárnyai és nem keringeti elég határozottan a vizet.A motor gombája már 100 fok fölött jár és világit a piros.A hűtő gombáját pedig még mindig nem érte el csak a langyos víz,ezért nem kapcsol.Menet közben pedig a nagy fordulat miatt tudja a vizet szállitani.
Cacho2004-11-09 20:45:59 // 104
Ja, venti kapcsol normálisan. Most még nekem is ez jutott eszembe, hogy nem-e el van vízkövesedve a hűtő, de igazából azt is korainak találnám 100e km után.
Robi2004-11-09 20:29:46 // 103
Kicsit fiatalnak tűnik ehhez a 166-os. Ventillátor kapcsol? Az én vén tádém is produkált ilyet, nem bírta a hűtés a nagy terhelést. A probléma az volt, hogy tele volt lerakódással a hűtő, ezért nem tudta leadni a víz a hőt. Kínomban már állandóra kötöttem a ventit, kivettem a termosztátot, lezártam a bypass hűtőkört, és még úgy is felforrt. Mindeközben hideg volt a hűtő kívülről. Kikaptam a hűtőt, elvittem hűtőshöz, aki kipucolta, rendberakta, és azóta jó.
Cacho2004-11-09 20:25:57 // 102
Vezmód csere mindenképp, a koppanás elvileg kormányösszekötő, de talán lehet lengőkarszilent is.
Cacho2004-11-09 20:20:18 // 101
Probléma: 166 3.0, a víz 90-hez odaszegezve alapesetben, bármilyen körülmények közt. újabban viszont hajtás alatt felmegy 95-100-ra (ilyen hidegben is), normál tempó mellett gyorsan visszahűl 90-re. Délután kicseréltük a termosztátot, de a probléma ugyanúgy fennál :( Valakinek egyéb ötlete?
Cacho2004-11-09 20:16:50 // 100
185/65/15 már túl nagy, nem fér el sehogysem. 15-ösben 195/55 a gyári méret, esetleg 185/60 még elfér. Ha szélesebbet akarsz, akkor 205/50/15, vagy 215/50/15. 16"-ban gyári a 205/45, jó lehet még a 195/50, 215/45, 225/40, 235/40. 17-es méretben 205/40, 215/40, talán a 225/40 és 225/35, 235/35, 245/35. Remélem, kielégítő voltam :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-11-09 18:37:09 // 99
Sziasztok! lehet rossz időben tettem fel ,ezért újra megkérdezem: Karbis boxernél ismeri-e valaki pontosan a mechanikus pumpa hajtását a blokkon belül? ammyira nincs róla sehol semmi info,hogy rettenet :-(
norbee2004-11-09 17:38:45 // 98
Thomika Ezé mondom hogy megfőtt vóna Teeeee... Indíts az osztályra a bogyóidért! :))))
Thomika2004-11-09 17:16:48 // 97
mint a csuda! :)))) De nem hiszem, hogy folyamatosan nyitott termosztáttól megfőtt volna mocim! De Te ezt biztotsan jobban tudod nálam :))
wwwSentinelwww2004-11-09 17:14:22 // 96
Szakik, 155 öm, nincs ültetve, 15" tojástartós felnik vannak, szerintetek mekkora guma fér el benne ? Most raktam fel egy 185/65 ös good Yeart, hááát hatalmas guma, (csak elölre) bika barázdákkal, de ha teljesen kifacsarom szegény kormányt, ez csak parkolásnál fordulhat elő, akkor a jobb első guma hozzáér a műanyaghoz, mondjuk nincs is becsavarozva rendesen asszem. normál esetben elférne a guma szerintetek vagy ez igy nem jó???
norbee2004-11-09 15:55:15 // 95
Thomika Te annyira okos vagy, hogy az csuda! De ha tavaly nem cseréled ki, már megfőtt volna a mocid, ugyi? :))))))
Ricoe1562004-11-09 15:02:17 // 94
Sziasztok! Először is teccik a forum! Sajna nem voltam mostanában netközelben:-((( Ugyhogy minden új most. Kérdés...olvastam a vezérlőmodosítóról T.S mocik tekintetében(nekem is az van)...és feletébb mod fel lettem izgatva!!!!!Én érzékelem ezeket a hibaüzeneteket(lásd. Raga!!).108000 km-nél tartok és erősen használom a gépet.Csere mindenkép???? next......kormányom holtjátéka megnőtt, ha rángatom(jobbra-balra:-)))) akkor érzek egy erőteljes kotyogást...mi lehet ez? Megőrülök,Segitsetek!!!!! Mire lehet még számitani az alábbi konfignál:97' 1.6 T.S 16 V THX
Thomika2004-11-09 13:55:19 // 93
Este felrakom a téli gummákat, mert mikor ma Kormival vittük az autóját fényezőhöz, néhány tempósabb kanyarban már csúsztak nyári gumik.... (kb 5-6 fok volt) Ha minden jól megy talán még a héten lesz szép dísztárcsám Bandi jóvoltából.. :)
Thomika2004-11-09 13:23:34 // 92
Látod,nekem töéletesen működik a hűtés! :) Kicseréltem tavaly télen a termo-t, azóta minden ok!
norbee2004-11-09 11:45:24 // 91
Wickey Csak :P Úgy értettem, hogy nem látom a kiegyenlítőtarbályban, hogy olyan észvesztően csökkenne a vízszint, a venti indulása előtt. Na most ha a termosztát még csak negyedig-félig van kinyitva a venti bekapcsolásakor, akkor a hűtőben lévő kevés forró víz hamar meghül (15-20 mp-t jár a ventim alkalmanként), az visszamegy a motorba, és a kijelzőn marad a stabil 90 fokos érték, és beindul a körforgás. Vazz, megvilágosodtam. :))))
Wickey2004-11-09 11:23:08 // 90
Ja, és a venti drótjait SOHA ne húzd le, ha nem vagy 100%ig biztos a forrás jelző lámpa, és/vagy a vízhőfokmérő helyes működésében. Maradjon csak rajta. A hideg motor nem gáz, az nem főzi meg a hengerfejeket. Ötlet: mindenképp a műszer helyes működésére gyúrj rá. Az alapján meg menet közben diagnosztizálható a termosztát működése (ha nyitva megragadt akkor egy laza ötödik/90-es menetnél faszán visszahűl a motor)
Wickey2004-11-09 11:20:48 // 89
Nem. :-P miért kéne egy bekapcsolt ventillátortól láthatóan csökkennie a vízszintnek?
norbee2004-11-09 11:13:18 // 88
Helló szakik! Melegedés progléma boxeren úgy néz ki megoldva, a visszajelző lámpa jeladója volt a hibás. Már csak azért is, mert 90 foknál még nem bugyogott a víz a tartályban, viszont a lámpa már égett... Mondjuk azért azt hozzátenném, hogy a műszer szerinti 90-nél bekapcsol a ventillátor, de közben a vízszint csökkenés nem igazán látszik a kiegyenlítő tartályban, pedig a csövek mind forróak, szóval hétvégén még kipróbálom, hogy mi van ha lehúzom a venti drótjait, mert lehet hogy a termosztát sem túl frankó, csak ilyen kutya hidegben nem tudtuk rendesen produkálni a dolgot. Vagy mi van má, elég értelmesen fogalmazok?
ingegnere2004-11-09 08:10:18 // 87
Keressük egymást gyerekek! Fent figyel egy pár Dell'Orto a polcomon nagy torokkal.
admirális2004-11-08 20:52:58 // 86
Aha. Értem. Jó tipp, holnap kipróbálom. Meg persze reméljük hogy tényleg csak egy hibás bejegyzés ami egyszer csak rájött, mert voltaképpen nem előzte meg semmi ami ezt okozhatja. Egyébként most szervizben van a paripa, és a szerelővel beszélgettem egy kicsit. Mondta hogy egyik haverja a saját 156-osában véletlenül kihúzta a légzsák biztosítékját és neki meg az után jött elő. Na lényeg a lényeg, holnap ha visszakapom a járgányt kipróbálom.
Paco2004-11-08 20:20:27 // 85
Reálisnak reális de én nem adnék érte annyit. Már csak azért is, mert ingyen is megoldható. Akssisaru le, legalább két percre. Visszarakás után 20* ráadni a gyújtást 2.3 mp-re 5-10 mp-es szünetekkel. Ha az alatt nem jön elő a computerben tárolt hiba végleg elfelejti. Elméletileg így működnie kell, de ha nem felejti el akkor sem vesztettél némi dőn kívül semmit.
admirális2004-11-08 20:07:39 // 84
Szerintetek az reális, hogy márkaszervizben 3 E forintért kiütik a hibás légzsák bejegyzést a kompjúterből? Én ezt kicsit kevésnek tartom, dehát ki tudja... Szóval mit gondoltok?
Ali762004-11-08 19:21:09 // 83
Szevasztok! Kicsit off, kellene egy barátmonak 2db 33-as ikerkarbi, egyáltalán nem biztos, hogy frankó az ötlet... van egy porsche 914-ese (1971-es porsche- vw) 4 hengeres boxer duruzsolna benne, ha nem lenne szar az injektorja, én ajánlottam neki az alfaboxer karbijait, már csak szerezni kellene... Ha van valakinek eladó egy próbát megelőzően biztos vevő lenne rájuk... Köszi
wwwSentinelwww2004-11-08 17:35:26 // 82
THX, loool, az enyim autóm nem dízel ám :))) megnézzük mi lesz, veszek adalékot. Amugy 10W 40 van benne :-O Lehet hogy híg neki az olajacska.
Szabi1552004-11-08 17:31:00 // 81
Sziasztok!

Szükségem lenne 155 2.0TS 8V AlfaCode nélküli Workshop Manual-ra.
A motorvezérlő lábkiosztása érdekelne, a gyujtóelektronika végfokaihoz kimenő 4 kanóc csatlakozótüskéjének a száma izgat. Az én példányomon a rendszer felépítése jól látható, de a szkennelés miatt a csati sorszámai és a drótok szinei nem kivehetőek. Ha van valakinek rajza ne kíméljen.
Köszi.
norbee2004-11-08 17:23:44 // 80
Messiah Attól függ. Dízeleknél természetes... :)))) Amúgy benzinesnél szokásos szimptómák, ha nincs furcsa szag, csörgő hang, stb: felhígult, elhasználódott motorolaj (tegyél bele 5W40 helyet 10W40-t legközelebb), általános motorkopás, szelepszárszimmering kopás, szivárgó olajleeresztő nyílás. Lehet kapni motorolajadalékot ilyen esetekre (Wynns, STP), 5 liter olajhoz tőccs egy ilyen flakont, aztán nézd meg csökken-e a fogyasztott mennyiség.
wwwSentinelwww2004-11-08 14:58:33 // 79
Uhh még valami,szerintetek ha a kocsim elkezdte enni az olajat, akkor annak milyen okai lehetnek? :)))
wwwSentinelwww2004-11-08 14:54:48 // 78
Kössz a tippet a direktszűrőhöz, nemtom még, majd ha megcsinálom a többi dolgot a V6 on, akkor esetleg zúzok bele egyet. Köszi az ablaktörlő tippet is, ha minden jól megy akkor kapok karokat. Nekem sajna le van törve a műanyag kis bilincs és ezért nem töröl, mert kilóg a gumi belőle :((( bad guuuy.
Inner Circle2004-11-08 12:54:37 // 77
Na ja, de ha hajnali egykor veszed az autópálya mellett, és a lerohadt régi sarukat csak a szigszalag tartja a helyén, akkor már kifejezetten olcsónak tűnik! :) Ne szidjuk a benzinkutakat, amiért drágán árulnak, én vettem pl. kerékkulcsot egy 1400 km-es út előtt, miután az enyémben megfolyt a fém. Használtam is, és nem sajnáltam közben azt a 20 eurót :)
szutyok2004-11-08 12:52:58 // 76
Á dehogy! Én ott vettem, amikor nagyon kellett, és csak duplája volt a Tecsó árához képest! Igaz az utóbbi az "gazdaságos"!
Thomika2004-11-08 12:50:27 // 75
gondolom 400%os árréssel :)
Paco2004-11-08 12:44:54 // 74
Nem a hely volt rossz, hanem az eladó :)
szutyok2004-11-08 12:06:56 // 73
A legtöbb benzinkút is árulja!
Thomika2004-11-08 12:04:30 // 72
Igaz még TSak 1 boltban voltam, de ott nézett rám a csaj, hogy mit akarok én ott, ők olyat nem tartanak.. ezért gondoltam, feldobom a témát,hátha rossz helyen kezdtem keresgélni, de ezek szerint az irány jó volt, csak xar helyen álltam meg :)) THX Paco :) Azért a műszerfal ügyben lehet, hogy zargatnálak majd! Ha vmikor ráérsz, megmutatnám, mert eddig nem tudtam vele semmit sem kezdeni.. (tudom "a hiba az ön készülékében van", de elektromos cuccokban nem vagyok túl jó)..
Paco2004-11-08 11:57:47 // 71
Bármelyik autósboltban
Thomika2004-11-08 11:39:51 // 70
Srácok! Kéne egy kis help! Hol lehet akku sarukat kapni (Budapest)?? Tudom, amatőr kérdés, de eddig még soha nem volt rá szükségem, most viszont még tél előtt ki kéne cserélnem... előre is köszi T.
david1552004-11-08 10:38:43 // 69
Ja. és ha lehet ilyen kívánságom, pösti legyen az illető. THX
david1552004-11-08 10:36:53 // 68
Sziasztok Cartársak! Egy nyári motormosás nyomán behalt az elektronikus berendezések nagy része a ótómon (155 2.0 TS 16V). Ködlámpa csak a tompítottal együtt megy, tetőablak teljesen behalt, hátsó szélvédő fűtés random. Tudtok olyan autóvillanyszerelőt, aki nem vág ki kapásból egy "ilyen idős olasz kocsival", és korrekt áron orvosolja a kis hibákat? Fontos lenne, hogy tényleg profi legyen, mert az előző próbálkozó (szerelő) több hibával adta vissza, mint amennyivel odavittem. Előre is köszi david
FRC2004-11-08 09:50:46 // 67
Erdekelne hogy a 164 vagy a 75 2000ccm TS motorokban hol tudom le ellenőrizni a váltó olaj szintjét???
kertecs2004-11-08 09:18:07 // 66
Ablaktörlő kérdés: leírom amit én tapasztaltam (igaz 155, de a 145-nél nem hasonló?), hátha valakinek segít: - itt Pécsen lehet kapni champion ablaktörlő gumit 155-höz, kb 2E Ft - ez is hasznos lehet http://www.alfa155.com/155/Technical/Wipers/wipers.htm Én megcsináltam és tökéletes lett a szakaszos törlés.
kertecs2004-11-08 09:03:14 // 65
Hello Paco! Én hétvégén nem net-ezek, csak most ébredezem. Most éppen nem akut a dolog, mert megfőzni nem fogom a motort ilyen időben, de ennek ellenére csinál számomra érdekes dolgokat... alapjáraton 80 fok körül van hogy ki-be kapcsolgat a venti. Na mindegy, nekem furcsa. Én pécsi vagyok, nekem egyszerűbb ha le tudom húzni valahonnan, de vannak pesti haverok akit talán el tudok küldeni a cd-ért hozzád. Amelyik neked egyszerűbb. Köszi
GEORGE2004-11-07 18:05:37 // 64
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! A 155-s Alfába lévő 2,0TD motorhoz kellene 1db alapméretes dugattyú. Mára kiderült ,hogy a '96-os Temprámban ugyan ilyen motor van. Ha tud valaki infot netalán dugattyút kérem csörögjön rám. elöre is köszi itt a szám:20-3446255 Tisztelettel: GEORGE 146ti
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak