Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Buksi2021-11-26 15:02:40 // 55313
Na de kétszer is szerencsétlen a párosítás? Azt javasolták, hogy vegyek puha betétet, de a Textar-ra is és az EBC-re is azt mondták, hogy puha.
forrasr2021-11-26 13:13:31 // 55312
Szia, A tárcsa tengely irányú ütését ellenőrizted? Meg érdemes a csapágyak lógását is vizsgálni-mindkettő okozhat csikorgást. Ha nagy az ütés azt okozhatja a tárcsa agy kapcsolat is ha nem kellően került tisztításra.
166-hoz brembo fékhez volt gyári leírás is, csatolom képként:
GTVili2021-11-26 12:25:26 // 55311
.... akkor vílószínűleg egy szerencsétlen párosításból fakad a csikorgás.....
Buksi2021-11-26 10:37:29 // 55310
Vadi újak a betétek és a régiek sem voltak kopottak. Mindegyik betét (régi és új) hátulján van rezgéscsillapító lap is.
GTVili2021-11-25 12:13:58 // 55309
Nincs esetleg a fékbetéten akusztikus kopásjelző....? Illetve van-e a fékbetét hátulján rezgéscsillapító lap...?
Buksi2021-11-25 12:03:00 // 55308
Sziasztok!

Beírom ide is, hátha ide többen járnak. :-)

Egy nem múló problémával állok szemben már egy ideje. Mégpedig visít a fékem, de nagyon. Brembo nyerges 56-ról van szó. Az autó vételekor ismeretlen márkájú tárcsa volt fent és Textar betétek. Elviselhetetlen volt fékezéskor a visítás. Cserélve lettek a tárcsák Ridex márkájúakra, a fékbetétek pedig EBC Blackstuff betétekre. Még mindig visít fékezéskor, viszont már nem annyira intenzíven, de még így is nagyon idegesítő. Amit lehetett bezsíroztam, mégsem tűnik el a visítás. Soha ilyet nem tapasztaltam még egyik márkánál sem bármilyen tárcsát és betétet "házasítottam" is össze. Van valakinek ötlete? Lehet, hogy nem is a fék visít, hanem valami más rezonál?
Előre is köszi a segítséget! :-)
Kazes☻2021-10-25 11:07:33 // 55307
Köszi.
Csabo222021-10-25 10:37:50 // 55306
Szerintem más a 105 és 120 lovas, mert mások a tengelyeik.
Kazes☻2021-10-23 17:34:26 // 55305
Cartársak, felmerült egy kérdés, mi szerint: a 147 1,6 Ts 105 és 120 Le-s motorokhoz ugyanaz a vezérlésrögzítő való, vagy abban is eltér egymástól a két moci beállítása, nem csak a vezérlés módosítóban?
Beló2021-09-26 08:51:19 // 55304
Sziasztok!

Gtv 95 2.0 Ts

Következő a jelenség:
Gyújtás ráadása után az immo kikapcsol, kulcs jel elalszik! Viszont nem indul az a AC! A gyújtótrafók csatlakozásánál mérhető 12 volt feszültség, de indítózáskor nincsen szikra! Valaki találkozott már ilyennel? Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a válaszokat!
Beló2021-09-13 23:28:51 // 55303
Bosch motronic
0 261 203 671
ecu-t keresek SOS!!!!
Akinek van, ne tartsa magában!
Köszönöm szépen! 🙏🤩
Piritu - 1.000.0002021-09-13 17:50:35 // 55302
Látod ilyenekért érdemes regelni a facéra, az dobta :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2021-09-13 14:07:41 // 55301
szerintem kipróbálta csak vissza küldte, mert csak 10%-ot hozott :DDD
Liquid2021-09-13 13:44:30 // 55300
hol találsz te ilyeneket? :D
Piritu - 1.000.0002021-09-13 13:07:19 // 55299
Nem is értem egyesek miért fizetnek sok-sok pénzt egy kis tuningért. Itt a megoldás - 35% plusz erő :-DDD

A kommentelő közt már van aki a másodikat rendeli :-)
Tényleg alacsony az a kerítés....
Beló2021-09-07 15:36:26 // 55298
Sziasztok!

2.0 TS 96 Gtv ablaktörlő lapátok méretére lennék kíváncsi! Aki tudja ne tartsa magába! Mérd le, barátod a Google, keresd ki, című válaszokat mellőzzük!

Előre is köszönöm szépen! 🙏
ervin2021-09-07 12:47:25 // 55297
Sziasztok!

Sajnos hajtókarcsapágyas lett a 97-es 145QV-m 225000 km-rel, hiába kíméltem rendszeres olajcserével, hidegen nem taposással, stb.:(
Főtengelyt is kell köszörülni, kérdezném, hogy
- tud-e valaki jó gépműhelyt
- ha benyögik, hogy nem köszörülhető / nincs hozzá túlméretes csapágy, honnan tudnék beszerezni új főtengelyt

Köszi
Ervin
Kazes☻2021-07-13 00:46:19 // 55296
leopop32021-07-12 13:05:58 // 55295
Sziasztok!

Nyöszörgő hang kormány fordításra szervo tartály vagy szervo szivattyú probléma?
Elvileg faceliftnél már a szervo szivattyú nem szokott elromlani.

Nektek volt hasonló?
Demecsab2021-07-06 15:05:48 // 55294
Sziasztok!

Ha keres valaki ELM 327 kábelt amivel minden működik a Multiecuscan programmal az itt megtalálja:

https://netdigi.hu/spd/1356/USB-ELM327-V1-4-OBDII-EOBD-CANBUS-FT232RL-usb-fiat

Ez 1.4-es verzió ami ritka mert szinte 1.5-ös van mindenhol...

Én tegnap vettem és megy vele a Proxy rendezés amire 1 éve várok :)
marci912021-06-29 08:22:56 // 55293
Mik a különbségek? Azt láttam, hogy más a nyomcsapágy, de van még egyéb dolog is?
marci912021-06-28 14:48:14 // 55291
Sziasztok!
A 146 és a 147 1.6 TS váltó csereszabatos?
Köszönöm!
Csabo222021-06-13 23:44:03 // 55290
Szia
Mind2 duda szól? tehát a mély és magas is? ha nyomod mondjuk 10 mp-ig, akkor sem változik a hangja? ha változik a hangja, elkezd recsegni, egyre több áramot vesz fel, ami aztán elpukkantja a biztositékját
A kormányban levő patkó szokott még meghibásodni. asszem smd forrasztva van
Daveee10 Ɨ|ѯ2021-06-13 19:14:26 // 55289
Sziasztok!
Kis segítség kéne nekem. Felültem a ......rollerre...
Párom 147-e. Nem működik a duda. Egyik napról a másikra. Mondjuk ez mindig így van.
Namármost. Kormányig 12V elmegy, kijön... Relé kivesz, másik relé be, ugyan úgy semmi hang... Relé nem kattanik... Viszont ami a dudánál volt relé, az szuperül működik a fényszórómosónál, a refinél, de az ezeknél lévő a dudánál nem. Jah, biztosíték az akkunál (F10) természetesen jó...
Relé kivesz, 85-86 pontra multiméter, nyomom a kormányon a dudát, 12V megjelenik...
30-87 Pont összezár, dudák megszólalnak... Szóval elvileg minden szuper, de mégsem szól a duda..

Valakinek valami ötlet, hogy mit nézzek még meg, mielőtt elfut az ideg és újrakábelezek mindent?
marci912021-06-08 13:54:28 // 55288
Sziasztok!
A TS váltóm még ugyan nem jött le, de feltűnt a cseredarabon, hogy az emelővillánál volt egy porvédő gumi, ami mind az enyémen és mind a csereváltón szét volt szakadva. Ez esetleg pótolható, kapható valahol? Illetve a bekarikázott emelővillánál a váltóba nyúló tengelynél nyomta ki az én váltóm is az olajat. Itt ez a tengely perselyezhető esetleg, vagy mit érdemes vele kezdeni?
Köszönöm!
pmolnar2021-06-07 16:25:52 // 55287
Sziasztok !
Somogy megyében keresek megbízható alfa szerelőt. Aki szereti és tudja is szerelni az Alfákat.
156 lenne a példány.
Aki nem csak a lengőkarokat cseréli, de megnézi a stab rudakat is elől és hátul és kersztartó állapotát illetve szilentjeit is tudja, hogy cserélni kell.
Küszöböt javítani tudó karosszériás is kerestetik ugyanehhez.
Nagyon köüszönöm egy kollegánk nevében is.
Ciao
leopop32021-06-06 20:09:27 // 55286
Új videó

Ti pedálokat kapott Bella

Alfa Romeo 159/Brera Ti pedál felújítás és beszerelés

Remélem tetszeni fog nektek! 😁🍀
Kazes☻2021-06-06 13:15:41 // 55285
Bölcső le... 🙂
marci912021-06-06 12:10:48 // 55284
Kijött a féltengely, de a váltót sehogy sem tudjuk lehúzni a motorról, egyszerűen nincs elég hely.
A kérdésem az lenne, hogy mi a technika? A bölcsőt meg kell engedni lefelé, vagy a motort hátrahúzni?
Köszi! :)
Kazes☻2021-06-05 19:13:58 // 55283
Erősen. Nincs semmi egyéb. :)
marci912021-06-05 19:04:03 // 55282
Sziasztok!
146 1.6 TS váltóját szeretném levenni. A bal féltengely tárcsa csavarjait kivettem, de magát a tárcsát nem tudom kihúzni a váltóból, a jobb oldalon szintúgy. Hogy lehet őket kihúzni, van valami rejtett rögzítése?
Köszönöm!
Zozi732021-06-02 20:01:16 // 55281
Helló!
Segítséget szeretnék kérni.
Új szerzemény, 147 FL. 1.6 ECO. Nagyszervíz (vezérlés, olaj, gyertyák stb) megvolt.
A jelenség: Hidegen nehezen indul. Van, hogy csak pörgeti és semmi, de utána újraindítva általában azonnal életre kel. Hibatárolóban nincs semmi hiba. Esetleg üzemanyagpumpa?
Liquid2021-05-24 13:10:04 // 55280
A Giu-nál nem tudom hogy van, de a 159-nél a mérő óra csak tájékoztató jellegű.
MES-sel ki tudod olvasni a valós értéket.
Kiskalap2021-05-24 12:50:58 // 55279
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy dynamic módban a turbófeltöltőnek nem kéne maxon töltenie? Egy oszlop hiányzik ha padlógázt nyomok, tehát nem tölt maxon. Nemrég vettem az autót, úgyhogy kérdezném hogy ez normális e. Giulietta veloce 1,75 ről van szó. Korábban Bravo sport om volt abban, ha sport módba raktam maxon töltött. Köszi a válaszokat.
berobbantam2021-05-23 19:23:01 // 55278
Szia.
Amennyire én tudom a klímát nem nyomásra töltik,hanem súlyra.Amikor "rátöltenek"sem rátöltenek.Leengedik ami benne van,majd kipótolják gyári mennyiségre és visszatöltik.
Piritu - 1.000.0002021-05-23 09:22:52 // 55277
Bocs, KKL-nél nincs ilyen :-(
A MES oldalán ott van az installációs segédlet. (Eddig kimaradtam a Win10-es őrületből, azt nem ismerem, de általában gondot okozott ha csak rádugjuk az interfészt és hagyjuk hogy a windows ismerje fel és installálja. Nekem általában úgy működött hogy felraktam a drivert és utána dugtam rá.)
berobbantam2021-05-23 09:17:20 // 55276

Azt nem tudom mit csináltam🤣.De felcsatlakozott.Alul villogott pirosan a
"Késleltetés túl magas" felirat.Viszont sikerült törölni a hibákat.
Welectronic2021-05-23 09:12:51 // 55275
Üdv mindenkinek!

Gondoltam megosztom Veletek a tapasztalataimat, ha már így sikerült szivatni magam ilyen sokáig.
Most a héten hogy behalt az ablaktörlő motorom kénytelen voltam itthon maradni szabadságon... ebéd után elkészültem a javítással,így maradt még egy szabad délutánom... gondoltam nekiugrok harmadjára a klímának.
Ismét rádugtam gépre a vezérlőt, természetesen hiba mente és minden is jó, csak épp baszik bekapcsolni a kompresszort... kilogikáztam, hogy mivel csak a nyomásértékeket nem mutatja és jelzi ki (akár hibára) a vezérlő, tuti azzal lesz a gond. Rámértem a nyomásra a töltővel, természetesen fullon volt még mindig. Aztán gondoltam egyet és adtam direkt feszültséget a kuplungnak, ezt tiltsd le te #### felkiálltással és lássunk csodát, leesett a nyomás azonnal. Rányitottam tölteni a rendszert, közben járattam alapjáraton kicsit. Kivettem a direkt hajtást, majd visszadugtam a gyári csatit. Bekapcsoltam a klímát és töltöttem tovább... majd a vezérlő ki-be kapcsolgatta egyre kisebb szünetekkel a kuplungot, ahogy érte el az üzemi nyomást az egész rendszer.
Kis idő elteltével már folyamatosan járt a kompresszor és feltöltődött üzemi nyomásra, végre működik rendesen és fújja a hideget is tökéletesen.
A lényeg az, hogy ennyi baja volt a klímámnak csak a fene se gondolta volna, vagy tudta hogy ez a gond.
Remélem segít valakinek a kis leírás, aki esetleg hasonló cipőben jár.
További szép napot!
berobbantam2021-05-23 09:08:10 // 55274
Nekem a teszt gomb alatt nincs ott az a fül.
berobbantam2021-05-23 09:00:35 // 55273
Köszi kipróbálom.Csak épp frissül a win 10 is.
Piritu - 1.000.0002021-05-23 08:51:54 // 55272
Az időzítést a "Test" gomb alatt. Ha rámész az egérrel kiírja a javaslatát.

(Csak akkor működik ha az interfész be van dugva a kocsiba, mert onnan kapja a tápot.)
berobbantam2021-05-23 07:28:02 // 55271
Szép reggelt.
Nekiálltam hibakódot törölni.Kábel kapcsolós kkl.Egyenlőre a multi ecu scan demó verziója van fent windows 10-el.A kábel driverét feltelepítettem.A beállításoknál az interfész1 K-line/VAGCOM, port tipusa com5(usb serial port).Ha tesztelném azt írja időtullépés történt a művelet végrehajtása során.Mit kell még beállítanom?
Piritu - 1.000.0002021-05-21 21:03:54 // 55270
A szimulációs részt csipem, ki lehet próbálni kocsi nélkül is nagyon sok dolgot :-)
berobbantam2021-05-21 20:57:02 // 55269
Én meg pont a teljes verzió szabadságátol félek😃Anno egy "hozzáértő" vállalta az egr szelepem kiírását.Jól sikerült,mert lenullázta a motorvezérlő.Manky rakta vissza rá a szoftvert.Nem lett egy olcsó buli se nekem se az illetőnek.Van fejlemény is.Ma szétszedtem az anyósülést is.Ez már provi módon megy😃.43 ohmot mértem rajta.Kiszedtem a légzsákot.Az rendben van.Kapott másik kábelt.Jó móka cserélni úgy,hogy az üléshuzat csak alul van megbontva.De megoldható.Összeszerelés közben minden egyes rögzítés után mértem.A végeredmény2.3-2.4 ohm.Összedugtam.Akkusaru vissza és ráindítottam.Mire beállítottam a rádiót kialudt a hibalámpa.Meg jött a kkl kábel is.Egyenlőre okosodok majd a témâban.És várok hátha megint előjön a hiba.Ha igen akkor mindenképp kódtörlés lesz.De ha tartósnak bizonyul a műtét valószínű kitöröltetem inkább.Mégegyszer köszönöm mindenkinek a segítséget.Ennyi hasznos infót sokára bogarásztam volna össze a neten.
Liquid2021-05-20 20:32:43 // 55268
Én is csak szórakozásból nézegetem :)
Azért érdemes megvenni, mert a free nagyon korlátozott.
berobbantam2021-05-20 20:27:06 // 55267
Ezt a kábelt rendeltem és innen😁A messel sem az ára a bajom.Tényleg nem drága.Inkább az a bajom,hogy ha ebbe bele onyolódok megint evvel bajolok majd egy darabig.Ráadásul a teljes verzió alkalmas arra is,hogy bajokat okozzak a" fergeteges " tudâsommal.
berobbantam2021-05-20 20:06:32 // 55266
Köszi a választ mindkettőtöknek.Igazábol elm 327-em van már vagy 2 éve,de még ki sem próbáltam.Adapter kábelek viszont nincsenek hozzá.Most jön a kkl,de ha azt mondjátok az jobb akkor avval próbálkozok.Már ha próbálkozok😃A mes-t megnézem Piritu linkjein.Alapvetően nem akarnék belebonyolódni ebbe a hibakódozgatásba.Egyenlőre rendbeszedem az anyósülést is.Utána megnézem,hogy elalszik-e a hibalámpa 5 indítás után.Ha igen,akkor királyság van.Kitöröltetem a hibakódokat és boldogság.Ha nem akkor belebonyolódok a diagnosztikába.A messel sem az ára a bajom.Egyszerűen öreg vagyok már mindíg újat tanulni🤣Nem terhelem a kobakom ha nem muszáj
[k i z z o]2021-05-20 20:00:01 // 55265
Kapcsolós KKL kábel kell, abban van KLine interfész, amit át kell kapcsolnod az OBD csati oldalán Airbag állásba. Ekkor a légzsákvezérlő KLine -ja csatlakozik az KKL adapter K busz I/Ojára, ami egy szintillesztés és soros / USB átalakítás után megy a PCbe.

A KKL -ben is van egy ELM, azaz tud CAN és Kline illesztést, de a Kline osztható egy kapcsolósorral.

Az ELM327 ben fixen ki van osztva az OBD 7-es lábára a Kbusz, ami std. szerint az ECU KLineja, így nem tudod fizikailag elérni az OBDbe befűzött airbag diag lábat (ezért kell az átkapcsolós.)

MES ca. 50 EUR, sztem egy hibakód olvasás + benzin árával versenyzik szerviz esetére, de van torrenten törve is. Én megvenném, ha már nincs az ára egy tank benzin vagy olajcsere.

Ez kell neked:

http://netdigi.hu/FIAT-Ecuscan-VAGCOM-Multiplexer-KKL-usb-diagnoszti
Liquid2021-05-20 19:53:17 // 55264
Amit Piritu belinkelt azt nézd meg. A free nem sokat tud, alapvetően csak a motorvezérlőhöz tud kapcsolódni, emlékeim lehet vele hibát törölni meg monitorozni pár dolgot rövid ideig. Célszerű megvenni, plusz egy KKL kapcsolósat (ahogy te is tetted, a 156-hoz az a jobb) vagy egy ELM327-et plusz kábel szettet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak