Fórum >> Egyebek >> Üzemanyagtöltő-állomások

Zsolt1552018-12-24 14:34:26 // 2685
Király! 👍☺
Kazes☻2018-12-24 11:46:00 // 2684
;)
RomeoOne2018-12-24 11:11:53 // 2683
Jaa, az nem azért van. A kőolaj ára a végfelhasznàlói üzemanyagárban csak kb. 20-25%. Nyilván, ha a kőolaj ár vàltozik csökken 30%-ot, az az üzemanyag àrban jó ha lesz 10%. Nem a MOL politikàja ez, hanem így tevődik össze az üzemanyag àr.
ár összetétel
A nyersolajárat ezeken az ábràkon valahol a termelői ár tartalmazza.
Zsolt1552018-12-23 18:30:55 // 2682
A kőolaj ára elég hektikusan reagál arra, ha valami történik a világban. Ezt a nagy ingadozást nem érvényesíti a Mol az áraiban, hanem egy közép (kalkulált) áron próbálja tartani. 3 hete 1.6, tegnap 1.2Euro volt a gázolaj. Ezért változik kisebb mértékben otthon. Meg ugye attól is függ mennyit kell a költségvetésbe tolni.
RomeoOne2018-12-23 12:10:20 // 2681
Nem teljesen értem, hogy mire gondolsz. Szerintem a MOL olyan üzletpolitikát folytat, hogy próbálja maximalizálni a profitot. Mint minden profitorientált cég.
Nekem dolgozói kártyám van hozzájuk (nem vagyok MOL-os, de szintén állami cég), amivel nettó 8 forintot kapok a sima és 16-ot a prémium üzemanyag árából. Ez a bruttó, tehát az oszlopon kiírt árból több mint 10 és 20 forintot jelent az egyik illetve a másik üzemanyagra.
Pl. most 386 forint a sima gázolaj átlagár. Az előbbi hozzászólásomban leírtam, hogy próbálok tudatosan az olcsóbb kutakhoz járni. Most pl. az érdi Budai úti kúton voltam, ahol 375.9 volt a gázolaj. A prémium meg 412.9 Ft/l. A kedvezménnyel lejön ebből bő 20 Ft, amihez még a MOL-os pontgyűjtő kártyát is hozzá lehet venni, amin prémium üzemanyag litereként 5 pontot írnak jóvá. Ezt egy az egyben lehet forintra váltani üzemanyag vásárlásnál, tehát gyakorlatilag 5 Ft kedvezmény. Így a 412.9 Ft/l-ből lejön bő 25 ft, ami így kevesebb, mint 387.9 nekem végül. Tehát gyakorlatilag átlagáron tudok prémium üzemanyagot tankolni, ha kicsit figyelek. Nekem megéri :)
Zsolt1552018-12-23 11:30:06 // 2680
A Mol - valószínűleg - egy olyan üzletpolitikát folytat, hogy próbálja közel azonos szinten tartani az üza árát. Így elkerülve a nagy kilengéseket. Mivel a gázolaj fogy jobban, így azt tartják magasabban.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-21 23:45:16 // 2679
Különbözőek vagyunk, 5ft meredek esésnél 250-300ft óriás nyelet képződik.. fél kg kenyér... drága kenyér... minden héten esne ennyit az lenne 15e Ft de nem tankolok minden héten és nem esik mert akkor 100ft lenne literje 1 év múlva... szóval fillérekről beszélünk :)))
RomeoOne2018-12-21 22:55:37 // 2678
Én sem rakom le hetekre az autót, ha drága az üzemanyag :)
Mindig MOL-nál tankolok, mert oda van kedvezménykártyám, szóval a MOL kutakat meg árakat ismerem igazán. Pl. itt Pakson a MOL kút olyan 7-8 forinttal drágább az üzemanyag, mint az átlagár. Érden viszont van 2 kút is, ami 12-14 forinttal olcsóbban adja az átlagnál. Mivel mindig járok arrafelé, mindig úgy kalkulálom az útjaim, hogy ott tudjak tankolni. Ha még van egy negyed tankom vagy akár több is, de tudom, hogy nem fogok arra járni, addig, amíg az kifogyna, akkor rátankolok simán arra is, ha ott vagyok. Vagy a szekszárdi kút sem drága. Meg pl. a nagykőrösi és a ceglédi is olcsóbbak közé tartozik, ha épp a szülőket megyek látogatni. De pl. Dunaföldvár meg Dunaújváros, meg BP-en a nagy többség az átlagár felett adja. Az meg alap, hogy autópályás kútnál nem állok meg tankolni.
Ha meg tudom, hogy üzemanyagár mozgás lesz, azt úgy tudom figyelembe venni, hogy akár a 3/4-ed tankra is rátankolok az emelés előtt vagy ha nem sürgős a tankolás, még kihúzom kicsit, ha tudom, hogy árcsökkentés jön.
Nem nagy dolgok ezek, de pár tízezret lehet velük fogni éves szinten. Nem ebből veszek majd új Giuliát, de inkább az én zsebemben maradjon, mint a máséban.
Zsolt1552018-12-21 18:39:09 // 2677
Van most egy akció a Mol-nál, hogy középvezetői szintig "Mindenkinek egy jachtot". Az is pénz, meg a Hernádi kimosdatása is, ami szintén benne van az árban.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-21 09:41:09 // 2675
látod, megyek is tankolni kigyulladt a csorómérő :)
Piritu - 1.000.0002018-12-20 22:19:08 // 2674
Ezek szerint nem vagyok egyedül :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 22:15:14 // 2673
Faxa én akkor tankolok mikor kifogy az üzemanyag... ez elég meredek nem?
RomeoOne2018-12-20 21:45:49 // 2672
Nyilván mindent a maga kontextusában kell vizsgálni. Volt kb. 50 forint különbség a gázolaj és a benzin között. Azt jósoltam, hogy ha a a gázolajárat befolyásoló átmeneti tényezők elmúlnak, akkor újra a benzinár közelében lesz. Kb. 30 forintos csökkenés egy hónap alatt szerintem ebben a kontextusban meredeknek mondható. Eltelt 20 nap és a 30-ból meg is van 20 Ft :)

Amúgy meg tovább csökken a nyersolaj ár ráadásul a forint is elkezdett erősödni a dollárral szemben, tehát két nagy tényező, ami befolyásolja az üzemanyag árat, egy irányba indult, ráadásul a fogyasztónak kedvező irányba. Így aki tud várni, annak ajánlom, hogy inkább Karácsony után tankoljon, fog még esni az üzemanyag ár.

Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 21:22:42 // 2671
hűha 5% az aztán meredek ...gondolom a jövő évi fizetés emelésedet is úgy jelentette be a főnököd brutális emelést kaptok...3% :DDD
eleve utálom ezeket a hatásvadász jelzőket meredek, brutális, iszonyatos, durva stb... olyan Blikkes ....
RomeoOne2018-12-20 21:14:45 // 2670
Üzemanyagár-változás 2018.11.30-tól: benzin -3 Ft/liter, gázolaj -6 Ft/liter
Üzemanyagár-változás 2018.12.05-től: benzin -2 Ft/iter, gázolaj -6 Ft/liter
Üzemanyagár-változás 2018.12.14-től: benzin 0 Ft/liter, gázolaj -2 Ft/liter
Üzemanyagár-változás 2018.12.19-től: benzin 0 Ft/liter, gázolaj -3 Ft/iter
Üzemanyagár-változás 2018.12.21-től: benzin 0 Ft/liter, gázolaj -3 Ft/liter

Ezen időszak alatt benzin -5 Ft/l, gázolaj: -20 Ft/l
;)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 20:15:02 // 2669
Ott nem kavar a Soros :))))
Zsolt1552018-12-20 20:02:20 // 2668
A németeknél lassan 20%-ot csökkent a gázolaj ára.
Zsolt1552018-12-20 20:00:58 // 2667
Semmi, csak olvassák az "AlfaAmore"-t. ☺
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-20 19:40:56 // 2666
meredeken csökken :DDD 3ft uhh nagyon meredek...
Dízel téma... mögöttünk a GLS autóit javítják tegnap 5db állt bent DPF eltömődés miatt nincs bennük 100e km sem ... cefet... én biztos CNG-st vennék városba ...
RomeoOne2018-12-20 19:00:07 // 2665
A Totalcar is ráharapott a témára:
Miért drágább a gázolaj 35-40 forinttal, mint a benzin?!

Ami új infó az eddigiekhez képest, hogy:
"...egy délnémet finomító hosszabb időre kiesett, és ez jelentős mértékben csökkentette a termelést, főleg a gázolajét. Ez egyensúlytalanságot okozott a régióban..."

Egyébként visszanyúlva a 2650-es hozzászólásomhoz:
Nagyon sokat csökkent most a nyersolaj ár. A dízel viszont alig követte. Nekem az a tippem, hogy ha marad a mostani nyersolaj ár szint, nemsokára akkor is elkezd meredeken zuhanni a gázolajár szint, kb. arra a szintre, ahol most a benzin van.

Bejött a jóslatom. Az utóbbi 3 alkalommal csak a gázolaj ára csökkent, miközben a nyersolaj ár csak oldalazott. A Duna vízszintje viszont emelkedett annyit, hogy lehessen rajta hajózni :)
RomeoOne2018-12-09 21:23:08 // 2663
Érdekességképp: cikk
szelod92018-11-26 23:21:49 // 2662
Kicsit továbbvíve a múltkori "melyik a jó gázolaj" témát...

Heti szinten ~400-500 km kerül bele az autóba. Ebből 300 km pálya. Azonos körülmények között járok az autóval (tempomat, vezetési stílus stb.) Legutóbb kipróbáltam a Lukoil Top Extra dízelt. Semmi különbséget nem vettem észre fogyasztásban, viszont az OMV-hez képest jóval kerregősebben járt a motor és kicsit gyengébbnek is éreztem (placebo??) Szóval egyelőre marad az OMV. Majd ha jönnek a nagyobb hidegek kipróbálom a MaxxMotiont is
zgi5212018-11-26 11:12:52 // 2660
ez most ilyen, de tudjuk, hogy ez nem a dízelhisztéria, hanem főleg amerika és a hajózás változásának az oka. lényeg a végén:
"Amennyiben a lassulás folytatódik, esetleg recesszió alakulna ki, akkor a gázolajhiány a felárral együtt nagyrészt eltűnne, ha viszont a növekedés gyorsulna, a hajózási üzemanyagszabványokkal együtt még magasabbra tolhatja a dízelárakat."
Erhard 242 (Pure Energy)2018-11-24 21:51:25 // 2658
Európán kívül nem is terjedt el...
Piritu - 1.000.0002018-11-24 21:36:19 // 2657
Így viszont még inkább érthetetlen a diesel személyautók elterjesztése.
Zsolt1552018-11-24 21:07:08 // 2656
A kőolaj finomítása (desztillálása) során - ha jól emlékszem - 100liter nyersolajból kb.15 liter gázolaj és kb.30 liter benzin nyerhető. (Plusz még petróleum, pakura, stb.)Ezzel nem lehet mit kezdeni, mert ennyi állítható elő. Ha senki vagy kevesen használnak benzines autót, akkor arra túlkinálat, míg a gázolajra túlkereslet lesz.
Az árúszállítás igencsak felpörgött az internet világában. Valahogy vissza kell fogni ezt az ütemet. Mit lehet korlátozni? A szállítójárműveket? A hadsereget? Vagy a lakossági használatot? Csak az utóbbit. Kell egy botrány(?), amivel befolyásolni lehet az emberek döntését. Plusz jön még egy finoman beépített adóemelés, hogy ne is érje meg használni.
RomeoOne2018-11-22 14:32:10 // 2655
Én abban azért nem vagyok biztos, mert elvileg csak 2020-tól lép életbe az a szabvány. Szóval elvileg nem kéne még gázolajat használniuk. De lehet más a megközelítés.
tirex2018-11-22 14:17:22 // 2654
Benzinből a töredéke fogy csak az nem fogy le
Piritu - 1.000.0002018-11-22 14:14:43 // 2653
Én a hajózás által megnövelt igényre tippelnék...
RomeoOne2018-11-22 14:03:08 // 2652
Ez csak egy része a dolognak. Hozzá tartozik, hogy a gázolajnak most keresleti piaca van, míg a benzinek kínálati. A gázolajat használja az egész szállítási ágazat pl. sokkal nagyobb igény van rá, tehát jobban megérzi, ha az utánpótlás akadozik. Akkor ott van még a hajók üzemanyag-standardjának változása, amiről a múltkor is írtam, meg a finomító-ipar sajátosságai. Annyira én sem vagyok nagy szakértője, de vmi ilyesmi lenne a magyarázat.
Piritu - 1.000.0002018-11-22 13:56:43 // 2651
Csak azt nem értem hogy miért csak a gázolajat nem tudják lehozni? A benzint szállító hajó nem merül olyan mélyre?
RomeoOne2018-11-21 21:39:04 // 2650
Valószínűleg a Duna vízállása a hibás. Nem tudják tankereken lehozni ide az üzemanyagot. Németeknél még szét tudják teríteni, ami jön az északi kikötőkbe, de ha megnézed, ahogy haladunk lefelé a Dunán, fordul meg a tendencia. Az osztrákoknál már a dízel a drágább, ha nem is sokkal. Nálunk már jelentősebben. De ha még tovább megyünk lefelé a Dunán, Szerbiában és Romániában szintén jóval drágább már a gázolaj, mint a benzin.
Nagyon sokat csökkent most a nyersolaj ár. A dízel viszont alig követte. Nekem az a tippem, hogy ha marad a mostani nyersolaj ár szint, nemsokára akkor is elkezd meredeken zuhanni a gázolajár szint, kb. arra a szintre, ahol most a benzin van.
Zsolt1552018-11-21 19:39:13 // 2649
Helyesen: a gázolaj olcsóbb, mint a benzin. ☺
Zsolt1552018-11-21 19:38:22 // 2648
A németeknél 10centtel olcsóbb a benzin, mint a gázolaj. 🤔
VV62018-11-13 09:08:23 // 2647
Nyilván ez csak egy buta kiegészítő jelzés lesz, máskülönben hogyan tennénk különbséget a sok E5 között. Én is láttam már MOL-nál.
RomeoOne2018-11-13 08:57:34 // 2645
Akkor ez Auchan kút?
Kazes☻2018-11-12 23:24:16 // 2644

Savoya...
RomeoOne2018-11-12 15:33:36 // 2643
Szerdától ismét csökken 7 ft-al a benzin és 3 ft-al a gázolaj ára. Így már 49 ft lesz a különbség a benzin javára. Lassan eltűnik a dízel alacsonyabb fogyasztásból származó előnye?
tirex2018-11-10 16:35:24 // 2642
Nem az omv dízelt favorizáltam csak a maxxmotiont. Szerintem az a legkobb MINÖSÉG de ez csak az én véleményem. Kint a 100as dízelt tankolom bioanyag nélkül.
DKori2018-11-10 12:45:33 // 2641
Ebben igazad van, csak nem innen indult a történet (továbbá Te - is - az OMV-t favorizáltad a cartársnak, majd most ott tartunk, hogy "úgyis minden MOL" :)). Szerintem valahol a kettő közt van az igazság, az "alap dogmát" meg nagyon sokan ismerik, miszerint itthon majd minden kútra MOL finomított nyál megy (csak adalékukban térnek el kb), és ez alól leginkább az OMV a kivétel, mert ők tényleg törekszenek a saját cuccukat teríteni (különösen közép és nyugat Magyarországon, és kiváltképp a prémium benzin/diesel esetén). Az meg kb parttalan vita (mint a mototolaj stb), hogy oké: az OMV az nagyobb eséllyel saját nyál, mint a többi...DE melyik a "jobb"? Miben? Mi alapján? (pl.: nagyon tetszik amikor egy motorolajnál objektív érvként írja valaki, hogy csendes vele az autó XD jah, pont ez a célja :))) )
RomeoOne2018-11-10 12:44:54 // 2640
Tankoltam ma 65 liter prémium MOL traktorbenzint. Nem rohadt le a kocsi hazáig tőle. A kutas csaj viszont nagyon jól nézett ki :DDD
Kazes☻2018-11-10 12:21:11 // 2639
Ez pontosan így van... sajnos.
tirex2018-11-10 10:42:06 // 2638
Igen ezzel tisztában vagyok hogy vízállás függvénye az omv. De az országos fogyáshoz az édeskevés. Maradjunk annyiban hogy itthon 80 százalékban molt tudunk tankolni. Aztán hogy melyik kút minek mondja az más kérdés. Osztrákban is töltünk omv-t és viszem shellre. Senkit nem érdekel mert úgysem veszik észre. Egy a lényeg, a kút nem fogyhat le és ha ez csak úgy valósítható meg hogy gyengébb minőséget viszek akkor sincs lelkiismeretfurdalása senkinek. Az eladás a lényeg bármiáron. Pont
DKori2018-11-09 22:49:14 // 2637
OMV van "valamivel közelebb" is, relax (ha jó a vízállás és le tud jönni a hajó...):

https://www.omv.hu/portal/01/hu/omv_hu/omv-magyarorszag/Az_OMV/OMV_Magyarorszag/A_magyarorszagi_tevekenysegek/Tartalyraktar_Csepel

A többi egyebként többé kevésbé tényleg "egy kutya" (MOL), csak mindenki máshogy adagolja (legalább papíron). Ez pedig tudtommal úgy törtenik (logikus), hogy amikor a betöltés megvalósul a tartálykocsiba, akkor kapja a nyál az adalékot (értsd: a dupla-falú benzin/gázolaj tartályokban még adalékolatlan az üzemanyag, de a kutakra már a "kért kevert recept" érkezik, nem ott szórakoznak vele).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak