WarbiRunner (Gyuri) - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 Multiair // 2021-01-29

Hétfőn vittem el az autót a fényezőhöz, az iskola járatot addig Zen teljesítette nyárigumikon. Szerencsénk volt az időjárással, és úgy az egész üggyel. Nem hiányzott persze, de egyszerűen, gyorsan túlestünk rajta. Chili újra tökéletes formában, karcmentesen, teljesen új gyári küszöbbel ma haza is jött. A műhelynek ahol javították nem véletlenül ennyire jó a híre. Tökéletes munkát végeztek, tényleg olyan lett az autó, mint volt. Választhattam volna a küszöb kijavítását is, ugyanis avultatták az alkatrészt. Inkább kifizettem a biztosítás által nem fedezett összeget. Nekem így kerek a dolog.

>> AutóápolásAlfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2019-05-08

Az autó két és fél éve van nálam, komoly gondokat nem produkált. Ahogy általában az autóimnál, nála is igyekszem apró lépésenként az állagmegőrzésen túl is hozzátenni valamit. A 159-ezt egy profi fényezés korrekció/polírozás formájában kapta meg. Nem volt nagyon rossz állapotban, de az előző gazdi kutyusainak a nyomát is viselte itt ott, és nálam is került rá pár apró karc. Egy jégkáros szakemberrel a motorháztetőből anno kivetettem egy kis horpadást, akörül is látszottak halvány karcok. És úgy egyáltalán, nem tündökölt már a gyári fényében, volt egy fura opálos réteg rajta.

Egy ideje keresgélem, hogy hova vigyem, kire bízzam, aki profi munkát végez. Budapesten van egy-két híres neves műhely, de az nekem nem megoldható, hogy oda vigyem, napokra otthagyjam. Valamiért most év elején találtam rá egy debreceni mosóra, akik polírozást is hirdetnek. Gondoltam ha más nem, egy átlag polír is megteszi elsőre, rákeérdezek. És szerencsém volt, duplán. A hölgy akivel beszéltem, azzal kezdte, hogy persze, vállalnak, de nem 20-30e lesz. És 2 nap legalább. Két ember nyúlhat polírgéphez náluk, a hely tulajdonosa és a fényező szakembere. Na innentől tudtam, hogy jó helyre jöttem. Hétfő reggelre várták az autót, itt ért a másik meglepetés. A tulajdonos egy volt osztálytársam. :-) Így aztán végképp bátran hagytam ott nekik a gépet.

Két és fél nap, két ember fejenként 20 óra munkája. Külön helyiséget tartanak fenn polírozásra. Nagy üvegajtók, tükrök és mobil led munkalámpák. Végre végre, nem az udvaron "flexelik" körbe. Pont ezt kerestem. Az autóban bent hagytam a javító stiftet, használták is.

Ma mentem érte, az utolsó simításokat végignézhettem. K2 Gravon réteggel fejezték be a műveletet ahogy figyeltem. Négyzetcentinként. A srácok szerintem szerették az autót, láthatóan gyönyörködtek a formájában. Én leesett állal sétálgattam körülötte. Most ahogy kinéz, az egész fantasztikus. Hogy hónapok múlva is egy hologram mentes fényezésű autó lesz e azt csak remélem, de a hozzáállást és alaposságot látva, nem hiszem, hogy gond lesz. Most egy hatalmas tükörfelület az egész. Sehol egy karc, lett egy közel hibátlan fényezésű autóm. Illetve mostmár kettő :-)

A képek polír előtt és után készültek. Közben a bőrápolást is megcsináltam a szokásos AutoGlym ápolókkal.

>> SzervizAlfa 146 TD // 2015-07-13

Egy városi szaladgálós autónál könnyen gyűlnek a plezúrok. A TD is szerzett egyet. a jobb hátsó sárvédőívnél. Az egész autó "fellelt" állapotú, sok apró karc, ajtórányitások, apró puklik, ahogy egy 20 éves gyári fényezésű autó kinéz. Szóval szóba se jöhetett hogy fényezőhöz rohanjak vele. Majd egyszer kap egy teljes fényezést.
Most csak gyorsan le akartam fedni a "sebet", nehogy elkezdje enni a rozsda. Úgyhogy 1k javító spray-vel én magam vettem kezelésbe. A szokásos amatőr hibákat mind elkövettem. Van megfolyás, látszik a maszkolás vonala, és nem is lett túl magasfényű az eredmény, de így is jobb lett mint volt. Persze semmi komoly cél eszközöm nem volt itthon, se kitöltő kitt, se csiszolópapírok, úgyhogy kész csoda, hogy egyáltalán néz ki valahogy.

Az utolsó kép az a festés után készült, azóta még dolgoztam kicsit rajta. Gravírgépbe fogott pici filckoronggal és Prevent pasztával szépen elkezdtem eldolgozni az átmenetet. Már a jtd-nél bevált ez a módszer, egy elég erősnek tűnő karcot kivettem így. A polrozás így hihetetlen lassan halad, de halad. MAjd ha lesz időm és keményedett még picit a festék, akkor rámegyek megint. Alul a megfolyást is megpróbálom szépen ledolgozni. Tökéletes nem lesz, de legalább nagyon feltűnő sem.