Rendeltem kipufogó véget (60-101mm), és lecseréltem.
Nekem nagyon bejövős :)
A terv az volt, hogy szegecselem, mint a gyárit, de mivel mostanáig nem szereztem be szegecset, így maradt a bilincses megoldás...
A zárhíd takarásából előbújt a kersztmerevítő, és a klíma hűtő görbesége. Ezek egyenlőre így maradnak...
A hűtőket tartó konzol leszerelésével az is kiderült, hogy a jobb oldali segéd tartó le van szakadva. Ezt a tartót visszahegesztettem ( addig sikerült méregetnem, hogy sikerült a másikhoz képest pár milivel feljebb raknom, de ettől még a zárhíd tökéletesen passzol...)
A flexibilis kipufogó csövet is kicseréltem, illetve a kis hővédő pajzsot is visszahegesztettem...
Tegnap este kicseréltem a flexibilis részt a kipufogó csövön. Mivel a hegesztést csak leszerelt állapotában végeztem, így elég sűrűn mászkáltam az autó alá felpróbálgatáshoz. Így lett kb három óra a munka vele... Most használtam először saválló elektródát. Elég jó vele dolgozni, bár előfordult, hogy sikerölt kilyukasztanom vele a csövet. Kiállításra nem vinném, de a végeredménnyel azért meg vagyok elégedve :)
A flexi cső Bosal erősített falú, beszerzésért innen is köszönet érte HpeDave kollégának.
A sválló elektródát (308L-17 / Limarosta 304L) egyik kollégámtól kaptam. neki is köszönett innen is érte...
Úgy indult a dolog, hogy már két éve lefújtam feketére a hátsó dob végét, de már elég jól elkezdte ledobálni magáról a festéket. Gondoltam javítom a problémát, hát alánéztem és megláttam, hogy a csőnek a tartókonzolja is elengedte magát, meg a dob oldala is rendesen végig van korrodálva. Tegnap javítottam a tartókonzolt, ma pedig a kipufogó dobot apukám segítségével. A lyukas dobról képet nem készítettem de mellé raktam a lemezt amit kivágtam belőle egy kép erejéig.
Kipróbáltam az autót a hátsó dob nélkül, alapjáraton egész kellemes hangja van, egy rövid ideig még menet közben is úgy éreztem, hogy tök jó a hangja, de egy 10km után már inkább idegesítőnek éreztem...
Ki sikerült deríteni, hogy hol fúj ki a kipufogó, le volt tépve az egyik tőcsavar vége a kipufogó csonknál. Már számítottam rá, hogy a sortömítést is cserélni kell, így azt egyből megvettem, de nem olyan rendszerű mint a régiek így bizakodtam benne, hogy nem fújta ki. A javítás menete egy anyát hegesztettem a tőcsavar végére, és ki tudtam hajtani. Az volt a szerencse, hogy a gyári anya nem végig menetes, így maradt egy pici csonk amire rá lehetett kapatni a hagyományos anyát, és így könnyen rá is lehetett hegeszteni. Kapott egy másik tőcsavart, erre kettő darab réz anyát húztam rá. Úgy tűnik megszűnt a kifújás, és a ciripelés is.
A sortömítést végül nem cseréltem ki.
A háromszög dob becsatlakozásnál volt elrepedve a hegesztés, meg a felfogató konzolnál volt még egy pici lyuk, de most már javítva :)
A riasztót, pótféklámpát a hátsó kipufogódobot és a 72Ah akksit, ill. a fejegységet, meg az első ajtóba a hangszórókat hangváltóval (ami a kárpit alatt rejtőzködik) örökölte az előző autómból, költség csak a kipuff és a riasztó beszerelése volt, de ismerősök jóvoltából sikerült olcsón megúszni :)