Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2019-03-20 23:27:04 // 142592
Úgy a jó! :)))
Kau2019-03-20 22:36:25 // 142591
Én semmit nem fújtam rá, azóta is úgy van :)
Alfaboooy2019-03-20 22:35:14 // 142590
Én is kezeltem hőálló festékkel, azt le dobta magáról :D
Abból sem jó ezek szerint mindegyik...
Kau2019-03-20 21:34:30 // 142589
Az enyém leesett kb 7-8 éve. Nem hiányzik.
Kazes☻2019-03-20 21:00:59 // 142588
Szvsz sokat nem ér, de nyugodtan lefestheted valamilyen hőálló festékkel... :)
Hakuna2019-03-20 20:06:28 // 142587
Köszi! Nem sietnék vele, csak a lemez volt ennyire rozsdás egyelőre. Persze most majd lehet, hogy a ház is rákezd, ezért kérdeztem nem kellene -e kezelni ...
Kazes☻2019-03-20 19:44:42 // 142586
Gondolom még egy darabig jó úgy, aztán csere... akár egy univerzálisra... persze lehet előbb is. :)
Hakuna2019-03-20 19:31:32 // 142585
Sziasztok!
Ma leesett a a katalizátorról az elrohadt (hővédő?) lemez.
Kell / lehet ezzel valamit csinálni, vagy nincs különösebb jelentősége?
Esetleg lehet ezt valamivel kezelni/festeni?
1.4 TS 1998
Kazes☻2019-03-18 16:33:25 // 142584
A tetején szokott... ahol nyomja fel az AC az üzemanyagot a kilépő csőhöz. Bontva biztos találsz, de szvsz még az újabbaké is jó lehet. Legfeljebb más a csati, szt meg át kell forrasztani és kész. :)
Laciferi2019-03-18 16:30:22 // 142583
Most ugyis csak szemre akarom vetelezni alaposan, hogy van e rajta benzin, mert ha igen, akkor sajnos el van repedve valahol :/
Kazes☻2019-03-18 16:20:25 // 142582
Konkrétan a tankban! :)
Laciferi2019-03-18 16:20:23 // 142581
Koszi :) Meglesem akkor!
Coyote2019-03-18 16:15:09 // 142580
Annyira nem nehéz. Kiveszed a kárpitot ott van egy fekete kerek fedél azt leszeded és ott az üzemanyag szivattyú. A szétszedésnél vigyázni kell mert hamar letörik a kis műanyag csövecske. Jorjie-nál van blog róla. Nézd meg.
Laciferi2019-03-18 15:57:24 // 142579
Nehez hozzaferni? :) Ujonnan nem lehet mar ilyet kapni ugye ha jol sejtem? :)
Coyote2019-03-18 15:53:19 // 142578
Csomagtartóban jobb oldalon a kárpit alatt az üléssor mögött 😁
Laciferi2019-03-18 15:46:20 // 142577
Sziasztok! Alfa 146-ban hol van az AC pumpa? Hatul a csomagtartoban valahol a karpit alatt? :) Vagy mas konnyen hozzaferheto helyen? Csak meg kene neznem all e a tetejen a benzin mert elegge budos van a kocsiban valami miatt (benzinszag). Koszi! :)
Kazes☻2019-03-10 12:30:35 // 142576
Ja, ja, ja... ;)
Shadin2019-03-10 10:58:02 // 142575
Ez a sima 1,2W-os T5-ös izzó?
Shadin2019-03-10 10:43:33 // 142574
Csak keresni kellett:blog
:-)
Shadin2019-03-10 10:31:12 // 142573
Skacok! A középkonzol kezelőszerveinek világítása micsoda? Sima rizs izzó v. valami spec? Köszi.
misike762019-03-09 20:47:28 // 142572
Sziasztok! Az alu nyári szettembe elporladtak a műanyag tehermentesítők. A felnibe bele van valahova karistolva, hogy pontosan mekkora is a lik a közepén? A 146os agya az 58as, ugye?
Alfaboooy2019-03-08 22:32:20 // 142571
Okes köszönöm. Holnap még úgy is próbálkozok vele ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-08 19:50:14 // 142570
Bocs, igaz, a 146-ot nem próbáltam vele :-)
DennisBeru2019-03-08 19:31:23 // 142569
Neked milyen Blootooth-os készülékkel csatlakozott a 146? Mert én próbáltam párat, de nem tudott kapcsolódni...
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-08 19:05:20 // 142568
Kell a driver mindenképp, egy ftdi usb serial port drivert rak fel. Com3, vagy Com5 szokott lenni, de más is lehet, ez a gépedtől is függ. A MES beállításoknál próbáld végig az összes portot. Az bluetooth - os ennyivel egyszerűbb amúgy, hogy nem kell driver.
marci912019-03-08 09:01:24 // 142567
A Fiat Ecu Scan-nél több típust is meg kell próbálni. Nekem pl 2000-es évjáratú, de a 146 1.6 TS '98-assal csatlakozik rá csak.
Alfaboooy2019-03-08 04:18:49 // 142566
Az a baj hogy csak COM3 volt, semmi más. Ha jól emlékszem meg 1es kellene neki. :/
DennisBeru2019-03-08 01:28:47 // 142565
Ha a géped felismeri a kábelt nem kell szvsz. Azon elvileg a driver van rajta a kábelhez. Annyi még, hogy a programon belül ki kell választani azt a portot amire csatlakoztattad a kábelt. Utána működnie kell.
Alfaboooy2019-03-07 23:24:00 // 142564
Rendben. És amit küldtek kis telepítőt a kábel mellé, azt fel kell mindenképp telepíteni a gépre vagy nem kell hozzá? Köszi
Alfaboooy2019-03-07 23:21:27 // 142563
Köszönöm.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-07 23:01:06 // 142562
A kapcsolót asszem 7-esre, az ECUpozícióba kell tenni, bármit is olvasol (légzsák, abs is). a 3 pin adapter mindet ugyanarra a K-line-ra vezeti rá.
Piritu2019-03-07 22:20:04 // 142561
Keresd meg az autódat a multiecuscan oldalán. Ott leírja hogy mi kell.
Sanszos hogy a légzsákhoz csak a gyári Examinerrel férsz hozzá. Nekem anno a 98-as Spidernél csak azzal lehetett.
Alfaboooy2019-03-07 22:11:15 // 142560
Sziasztok! Ki tud nekem segíteni hibakód olvasásban?
Első körben légzsákot szeretnék olvasni és ha lehet törölni.
Jövő héten viszem műszakra az autót, de még a légzsák lámpa ég. Ha nagyon muszáj el tudom vinni ki olvastatni, de szeretném megtanulni a menetét hogy egy kicsit átlássam.
Leszedtem a Multiecuscan - t, van 3 pin-es átalakítóm, VAG-COM OBD2 kapcsolós diagnosztikai kábel és Elm327 V1.5 Interface OBD2 csatlakozóm is.
Már sokat játszottam vele, de valami nincs jól beállítva vagy én nem vagyok jól beállítva, nem tudom de sikertelen a csatlakozás. Köszönöm ;-)
Kau2019-03-07 12:44:37 // 142559
Persze, hogy volt. Már a faceliftes 33-asok is voltak. Előtte nem.
marci912019-03-07 08:00:52 // 142558
Nem tudjátok amúgy, hogy gyárilag volt galvanizálva a 146? Engem meglep, hogy amíg nővéremék Opelje egy festékpattanás után azonnal rügyezik ki, nálam a hibák nem rozsdálnak rögtön a bódén. Ha viszont volt galvanizálva, nem értem, hogy alul miért volt már 12 éves korában felületi rozsda.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-05 07:04:46 // 142557
Mondjuk rólad élből feltételeztem hogy utánna olvastál. Egyébként nyugodt vagyok😁
Nyomásemelés nem biztos hogy érdemes, a gyári 0,8 állítólag az 1 feletti értéket nem tolerálja sokáig a kis K14. Úgyhogy vagy K26 méret, vagy valami hibrid építés.
Meg egy kis katalizator off, egr off, egy iveco cooler a hűtő elé, meg nagyobb adagoló és már helyen is vagy😁😂
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 21:05:52 // 142556
A gyári 12s körüli gyorsulása most 10 körül van, majd egyszer lemérem. Biztos vagyok benne, hogy 200Nm felett van a nyomatéka. Ha tippelnem kéne a jtd-s tapasztalatok alapján, akkor 230Nm-t saccolnék. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 20:53:21 // 142555
Az 1.7 tengely az történelmileg került bele, arról nem tehetek :-)
Az LDA-val a nyomás felépülést lehet siettetni. Elsőre homorú profilt csináltam neki, de az nagyon füstös lett. Most inkább domború, elég sokat méregettem, kisérleteztem, mire jó lett. Tolómérővel jelöltem fel a 'plusz gázolajat', aztán gravírgéppel kiszobrászkodtam. Szerintem jó lett. Nem akarok versenyautót faragni belőle, nyilván :-) Turbónyomás emeléssel még lehetne játszani, de egyelőre pont jó ez így, nem akarom jobban húzni.
Azért hogy megnyugtassalak, nem vakon jatezok vele :-) Elolvastam egy csomó írást az adagoló működéséről, szoval nagyjából azért vágom, hogy mi mit csinál benne :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 18:51:31 // 142554
Eddig úgy értelmeztem hogy egy fokkal hátrébb van. Ha előrébb az nem baj.
Jahh hogy még 1.7-es tengely is van benne:D De jó ebbe mindenből jutott egy kicsi:D
Fix turbótól csodát ne várj.Mondjuk az LDA kúp nem tudom hogy hoz előbb turbonyomást,ha az LDA csak a turbonyomás felépülésétől kerül számításba,jó persze sarkosan,mert öngeneráló a folyamat,szóval ha van egy pici füst akkor akkor már tölt,aztán attól van füst hogy már tölt és nyomja az LDA-t.
Vannak variációk a témára,bár akárhogy nézed húbazdmeg nem lesz a kis kamrásból. Nameg a füst elkerülhetetlen.
szasza(SW)2019-03-04 18:39:24 // 142553
Sziasztok!
Asszony letiltotta a GT projektem.
Ezért ha esetleg valaki tudni vélne egy szép állapotú 146 JTD-t.99 utánit.Amit nem kell lakatolni fényezni és nincs lelakva belül.És természetesen üzembiztos és csak menni kell vele,az jelezze felém.
A GT a két ajtó miatt lett letiltva így sajna a 45 is kiesik.Ne keljen már 47 vagy 56-ot vennem segítsetek,ha tudtok találni egyet:
Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-04 09:34:15 // 142552
Persze, de 1 fok plusz előtöltésből baj nem lehet :-) A gyulladási késedelem annyira más hidegben, melegben, párás, száraz időben, hogy az az 1 fok egy ilyen viszonylag egyszerű szabályzásnál elvész. A jtd-s tapasztalatok szerint plusz előtöltést adva kicsit keményebb lesz a járás. Ha már nagyon sok, akkor gyengül is, túl hamar ér be a gázolaj. Fordulaton meg jól is jöhet az az 1 fok, ott jó ha visszább van húzva, pláne ha több anyag van neki adva. Kisebb lesz a füstje. Közép tartományon lenne jobb előrébb tolni, de ez ugye mechnika, ezzel nem. lehet így variálni. Lehetne kis plusz nyomatékot adni, és halkulna. elvileg. Gyakorlatilag meg elég jó nyomatekos, és a hangja is szép, valószínű az 1.7 tengely az ott segít neki. Szívó üzemben is használható nyomatéka van.
A turbó az lusta egy állat rajta, de pont ezért is van az LDA kúp megpiszkálva. Tudtam olyat, hogy egész hamar betöltsön, de csak sok füst árán. Pár profilt kipróbáltam, mire kb jó lett. Turbólyuk persze van, mindig is lesz :-)
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 05:28:36 // 142551
Úgy lehet porlasztó ha brutál gázolaj füst van.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-04 05:26:57 // 142550
Pedig a jó helyen lévő előtöltés fontos. Ha nem jókor fecskendez az teljesítmény vesztés. Mindenképpen állítsátok be milliméterre.
Az egeret meg már rég le kellett volna vakolni. Ha nyitva ragadt volna azt már rég tudnád és tettél volna ellene😁
Alfaboooy2019-03-03 22:45:20 // 142549
Nálam az indítás ha még csak annyi lett volna hogy egyenetlen, egy kis ideig 1500korul kell tartani, az nem lett volna gond.
De a füst ami ott volt, az nem volt semmi. Igazából ezért is gondoltam a porlasztókra.
Az meg hogy - 5 °C-ig használható, aztán vagy be indul vagy nem, bár lehet hogy a 3 éves Varta aksi már kevésbé bírja, de nem volt így a legjobb hogy időjáráshoz kell kötni az autót, és remélem hogy így kiválógatva a porlasztókat, talán tudtam rajta javítani.
Egy adagoló beállítás szerintem nekem is kellene biztosan
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 22:42:59 // 142548
Az egr viszont jó ötlet! Igaz 7 éve offline szegény, de ettől még lehet nyitva (7 éve :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 22:40:40 // 142547
Én előfűtöm, szóval nem borzasztó a probléma, úgy meg felet fordít és jár.
A háznyomás okés, olyan adagolóból lett a szabályzó átrakva, ami jó volt. Az anyag sincs elvéve tőle, inkább kicsit többet kap. Szerintem nálam a gyertyák kukák megint, és a tank szűrő is megérne egy pucolást. Azért valamit csak konyítok hozzá már :-DD
Meg lett mérve az előtöltés és 1 fokkal hátrébb van, de nem piszkáltuk egyelőre.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:18:27 // 142546
Előtöltésre ráhúzott egy fokot?
Nem igazán emlékszem már a TD-re de annak a szíjtárcsáin fokoló beosztás nincs.
Ellenben az általad befényképezett manual, frankón mutatja az adagoló végébe a fejszelepek közé behelyezett indikátorórás beállítást. Már meg nem mondom a pontos értéket.
Szóval LDA reszelve, gázolaj elvéve, meg lehet a háznyomás is, ezzel az alap előtöltés is, a csúcsok lájtosra fogva, gondolom egr nyitva leragadva, és csodálkozunk hogy jól indul..... 😁
Ebbe azért kéne valami rendszer nem?
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:10:41 // 142545
De azért ennyi felett igazán el lehet tekinteni egy öreg dieselnél nem? Ha melegen egy felet fordít és jár akkor felesleges basztatni szerintem.
DieselManiaco(NagyVad)2019-03-03 22:08:12 // 142544
Jó hogy jövök? Minek kellek én ide? Ijeszd meg az OBD-vel kicsirigó😁
Igazából én ezzel a fél perc dadogással érdemben sosem foglalkoztam azért mert:
1.volt kézi KSB-m, dúsítóm.
2.fél perc alatt ne akarjatok sehova menni egy kamrás, turbós öreg diesellel, madamot hagyni kell járni.
Ezenfelül dadogás lehet:tankban durva szűrő, valahol nem megfeleően tömítő csőcsatlakozás, üzemanyag szűrő, adagoló szimmering, fejszelep, porlasztó. Így nagyjából sorban, gázolaj oladalon, ezenfelül gyertya, vagy kompresszió hiány. Ha a porlasztó szar az általában nagyon szar,és nem múlik. Próbaképpen, beindítod pont abban a hidegben amit nem szeret, ahogy van olajnyomás, tartasz neki gázt, ha felpörög és aztán egyenletesen jár akkor valahol visszalevegősödik, nem porlasztó.
WarbiRunner (Gyuri)2019-03-03 21:55:20 // 142543
Na jó hogy jössz, ehhez tényleg nem értek :-) Biztos nem egy ördöglakat, de még nem szedtem szét. Pedig van itt tartalék is, amit akár lehetne.
Én maradtam a gyári 150Bar nyitónyomásnál. Tényleg akkor nyit, és így szemre normálisan porlasztott, nem cseppent be. Jóska bá'nak elhittem, hogy ez így szemre megy, bár fura volt a CR injektorokon edzett lelkivilágomnak :-DDD
Az tuti, hogy nekem is előtöltés hiányosan indul be és rezeg-remeg eleinte, de szinte ez a normális, nem?:-DD Az a baj, hogy igazán profin nem lett beállogatva ezen még semmi. Az előtöltésre valaki ráhúzott még egy fokot, gondolom hengerfejezéskor összerakták és látták, hogy füstöl és dadog. Aztán Jóskabá' beütötte a nyomásszabályzót próbából (szörnyű lett tőle..), majd mérés nélkül egy másik ugyanolyan lett a helyére téve amikor at mondtam, hogy így egy métert nem megyek vele többet :-)). Aztán érzésből beállítottam a füstcsavart én magam, úgyhogy igazán "profin" van belőve. Persze benne a tuningolt LDA kúp, hogy teljes legyen a sufni.
Ahhoz képest viszont szépen jár, egész halk és jól megy :-DDD Szóval csak volt értelme elolvasni, hogy hogy a tökbe működik az az adagoló. Ha nem is tökéletes, de majdnem jó. Majd elviszem egyszer beszabályoztatni, rendberakatni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak