Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

Egy kisebb Alfa Giulia különítmény vett részt a Balaton Park Circuit avatásán! Tovább

aranytl // 2023-09-04 15:25:12
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-08-25

Márciusban ejtettük meg az előző olajcserét, amolyan szezonindítóként. Így augusztus végére bele is szaladt a 10 ezer km a gépbe. Hát na, ha tehetem, hajtom. Páratlan élmény. De tényleg!

Egy hét múlva indulunk a Dolomitokba, túl lesznek stimulálva az érzékszerveim... Biztos, hogy sokat fog tiltásba forogni a Ferrari derivatíva motor, úgyhogy mindenképp friss olajat akartam a gépszívben tudni, mielőtt útra kelünk.
Az éves revízió többi részét már megejtettük júliusban.

>> EgyébRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-08-23

Tipikus hiba a Giulia-knál, hogy a motorháztető zárjai úgy vannak beállítva, hogy csukott állapotban nem simul szépen hozzá az autó orrához, hanem elölről nézve - a szépérzéket bántóan - túl nagy rés van. Az enyémmel ez nem igazán volt probléma, valamint rémlik, hogy évekkel ezelőtt is állítottam rajta valamit.

Ami miatt most mégis újra belekezdtem az elem állítgatásába az az, hogy észrevettem, hogy a motorháztető alján, elöl, folyton bogártetemek vannak (1. kép). Megkérdeztem más Q tulajokat is, de nem tudtak hasonló tapasztalatokról beszámolni. Kézenfekvőnek tűnt a magyarázat, hogy nagyobb sebességnél elemelkedik kicsit a gépháztető és besüvít alá egy kis levegő. Ez bogarakat is visz magával, amik a karbon-kompozit anyagon szétkenődve végzik.

Az állításhoz egy 13-as villáskulcsra van szükség (2. kép), ezzel mozgathatók a zárba bekattanó U-vasak (3. kép). Ezen kívül az elöl lévő 2 gumibak gondoskodik arról, hogy ne csak felfelé, de lefelé se tudjon elmozdulni zárt pozícióban az elem (4. kép). Ezeket viszont simán lehet csak kézzel tekergetni.

Gondoltam, ha már belekezdtem, akkor ne csak jó, de szép is legyen. Állítsunk minden élt tökéletesen egymáshoz. Pofonegyszerűnek tűnt a feladat... Amíg rá nem jöttem, hogy nem az :) Ugyanis a környező elemek nincsenek olyan tökéletesen pozícionálva egymáshoz képest is, hogy egy bizonyos motorháztető állásnál minden klappol egymással. Ha az egyik oldali sárvédő felső éléhez állítom hozzá a motorháztető szélét, akkor a másik oldalon alatta lesz. Ha meg az orr résznél azt próbálom beállítani, hogy a motorháztető és a lökös teteje egy ívre illeszkedjen, akkor elölről nézve, optikailag túl nagy lesz köztük a hézag. Szuper...

Innen egy kis kísérletezés következett, ugyanis ki kellett találni, hogy melyik ujjamat harapjam meg. Végül arra jutottam, hogy az orr rész a legszembetűnőbb, az kapja meg leginkább a szemet. Ezért azt kell úgy beállítani, hogy minél jobban nézzen ki és minél simább átmenetet nyújtson optikailag a motorháztető és a lökös teteje között. Ehhez a motorháztetőt kicsit mélyebbre kellett állítani, a lökös felső részének képzeletben meghosszabbított íve alá.

A végeredmény így az lett, hogy minden ívből nézve kellő esztétikát nyújt az autó eleje. Bónuszpontként a bogarak is eltűntek a motorháztető aljáról.

>> Eseménycarver // Alfa Giulia 2.0 Super 200 // 2025-08-24

Tegnap az Ötschergräben-ben voltunk túrázni ami önmagában is egy felejthetetlen élmény de a pénteki odavezető út, és a környéken autózás már önmagában is megér egy rövid hétvégét. Mariazell-ben megálltunk körülnézni és környékbeli utakból véltelenszerűen válogatva bárhol hamisítatlan alpesi kanyarfűzögetésbe botlunk, mini Stelviokkal fűszerezve. A teljesség igénye nélkül, ha arra jártok mindenképp keressetek valami kifogást hogy ezek közül az utak közül legalább néhányon mindenképp végig kelljen menni: Mührzzuschlag - Lahnsattel - Mariazell, Mariazell - Gaming, Mariazell - Annaberg - Türnitz. Az a bizonyos Giuliás vigyor garantáltan ráforr az arcotokra :) Top 10-es, nekem biztosan!

 
>> Szervizszabi.r10 // Alfa 159 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2025-08-24

Eljött az ideje a komplett kuplung cserének.
4. 5. 6. fokozatban már csúszott a kuplung, leállításkor zörgött a lendkerék, főtengelyszimeringnél olajszivárgás látható volt már.
Luk kuplungszett került bele, a kettőstömegű lendkerék Valeo volt a szettben.
Cserélve lett a hátsó főtengely szimering, illetve új váltóolajat kapott (Selenia).
Mivel a bölcső lent volt és egyszerűbb így bakot is cserélni, új váltótartó bakkal lett összerakva, mivel a réginek szakadt volt a gumija.
Illetve a jobb alsó lengőkar talpas porvédője ki volt szakadva, azt is cseréltettem - bár még nem lógott, augusztus elseji műszakin még nem volt szakadt. (TRW került bele)
Egyik barátom csinálta a szerelést minden precízen eltisztított, így jelenleg porszáraz a motortér és a váltó is.
Olajszivárgások megszüntetve, ahol volt szivárgás olajpára azok idén orvosolva lettek.
Km óra állása: 274216 km

 

MY21 Veloce Ti tartalmazott pluszban ezt azt, ezért beszereztem az alábbiakat. 😊
- alumínium lábtartó
- csomagrögzótő horgok és háló
- piros indítógomb
- sötét GIULIA felirat (nem ezüst)
- sötét Q4 felirat
- csomagtér tálca
- tépőzáras háló

 

Nagy köszönet érte!

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-23

Felragasztottam az ismert, ebayről beszerezhető öntapadós alcantara(-szerű) utasoldali légzsák borítást, hogy megóvja a fedelet az UV-sugaraktól, hőtől és így a felpúposodástól és kirepedéstől.
Asszem 34€ volt ingyenes szállítással.

 
>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-23

A kilincsekről mállott le a festék, így a csere mellett döntöttem.
Színben így végre harmonizál a kilincs, a visszapillantó és a pajzs.

>> Tuning és extraPeti16V // Alfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-20

A régi borításról pikkelyesedett a fényes krómbevonat, ami amúgy sem tetszett, így adta magát a csere a matt (szatén) krómra. A cserét a youtube-on található videók segítségével végeztem. Nem nagy ügy, de azért kell egy kis türelem és kézügyesség hozzá. Nekem a bal oldalinál el is tört a tükörlap, mert a másik oldali siker után elbíztam magam és kevésbé voltam óvatos. Így vehettem egy tükörlapot is pluszban, ami miatt másodszorra is neki kellett ugranom a mutatványnak.
Minden jó ha a vége jó! Tetszik az eredmény, ezzel a kis lépéssel is frissebb és újszerűbb állapotú lett az autó.