Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2022-12-07

Végre ezt is sikerült megoldanom. Ami zavar: az olajpálcán maximum szintet látok, míg a kijelző mást mutat. Nem egészen erre számítottam.

VIDEÓ

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-12-06

A minap feltűnt hogy erősen nyöszörög a fekvőrendőrön való áthajtásnál a jobb oldala.
Ma megvizsgáltam közelebbről, és a jobb felső lengőkar adta a hangokat.
Szétszedtem, kitakarítottam gumi csapágy belsejét, és lepucoltam a persejeket. Ami valamikor a kenést biztosította zsír, az ilyen ragadós valamivé vált. Friss grafitos zsírral raktam össze, bőségesen megkenve. Sajnos az egyik gumicsapágyon már látszik kopás nyoma, de érzetre még nem lóg. Az utolsó képen a lengőkar márkáját lehetne leolvasni, de sajnos nem tudom ez alapján beazonosítani, idáig csak a gyári lengőkarban találkoztam ennyire jó minőségű gumi csapággyal.

>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2022-12-06

A hétvégén lecseréltem az egr hűtő fedelét.Mit ne mondjak jó móka volt.Azt hittem én kis naív,hogy több meglepetés már nem érhet.Kicseréltem az olajbetöltő és a vákumpumpa tömítését.Mindkettőnél folyatott elég rendesen.Még belef|rt a gázolaj szűrő cseréje.Ma gondoltam gyorsan lecserélem a váltóolajat.Kiderült a leeresztő csavar alatt nincs tömítés.Mindegy majd holnap veszek.Akkor kicserélem a levegőszűrőt.Na itt volt igazi meglepi.A légszűrőház alja 5 gipszkarton csavarral volt feltákolva.Ezek igazábol semmit nem tartottak.A fedél tele sárral,a levegőszűrő totál elázva.Csoda hogy ment ez az autó egyáltalán.Az még nagyobb,hogy a turbó egyáltalán nem lóg benne.Holnap betárazok ehez is csavarral és összerakom.Ma ennyi elég volt.

 
>> Szervizkreol32 // Alfa Giulietta QV // 2022-12-05

Egyre több fórumon olvastam, hogy az 1.75 tbi-ben is tud gond akadni az olajrendszerrel. Így belevágtunk a javításába. Nem volt egyszerű levenni az olajteknőt, de sikerült és az átalakított alkatrész is tökéletesen passzolt. Ezzel megszüntetésre került egy fenyegető gond a QV-tól. Cserére került még az olaj-levegőszűrő és a váltóolaj is. Váltóolajból gyári motorolajból Motul ment bele. Km óraállás: 154.000

>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-09-16

A májusi futóműben csérélt egy-egy szilent nem volt elegendő a probléma megszüntetésére, így egy második fordulóban a teljes hátsó futómű felújításon fog majd átesni. A kocsi felemelése után szinte magától hullottak ki az alkatrészek, így teljesen jogos volt a már "használt, de jó állapotú" hátsó híd és társai felújítása.
Ha már Bella a magasban Miki szólt, hogy elöl is kellene szilentet cserélni az első lengőkarban, így ennek a cseréje is megtörtént. Az egész műveletet egy futómű beállítás koronázta meg és már vihettem is a vastagabbik pénztárcám. Remélem így már pár évre a futóművet letudhatom.

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2022-05-19

Rengeteg fejtörős éjszaka és a barátnőm meggyőző szavai után úgy döntöttem a Bella marad és a fennmaradó gondok pedig orvosolva lesznek fontossági sorrendben.
Ígyhát utunk ismét Mikihez vezetett, aki a rutin olajcsere után még pár hátsó szilentet, első tárcsákat + fékcsöveket + folyadékot, stabilizátor gumit cserélt le a bálnán. Ezek cséréje után a kocsi kapott egy futómű beállítást is.
Egy hét várakozás után és egy vaskos számlával a kezemben távoztam Mikitől, viszont annál nagyobb mosollyal az arcomon.
Következhet a beltér felújítása ;)

 
>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2022-12-02

278.000 KM

- Olaj - MOTUL 5W-40 8100 X-cess
- Olajszűrő - MANN
- Levegő - Champion
- Üzemanyagszűrő - Champion

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2022-12-04

Elsőre nem is gondolná az ember hogy mennyire más a két autó!
Pár gondolat (+ jobb; - rosszabb mint a Super):
- a 19'-es keréken nem nagyon lehet gondtalanul autózni a magyar utakon. Tapadási előnyét a bejáratás miatt nem tudtam kipróbálni
++ A téli gumik "csak" egyszélesek lettek. A Q4 miatt nem érezni azt a kitörési vágyat a hátsó résznél mint a szintén egyszéles 17-eseken a Supernél.
+ "sínautó" a Q4, sose éreztem gyorsításkor azt a "farriszálást" amit a Super produkált,
- néha hiányzik :-)
+ Az egész autó viselkedésre és beltérre is valahogy finomabb lett. Luxusabb érzést kelt. A legjobb példa erre a váltókar. A bőrözése olyan világba visz ami eddig nem hiányzott, de ha már nem lenne akkor hiányozna.
--- a könyöklő alatti vezeték nélküli töltőhely elviszi a tárolóhelyet. Nem fér bele a könyöklőbe ami korábban benne volt. Ráadásul nincs is rá szükségem, mert a teló a Brodit tartóban van és ott csatlakozik vezetékesen a rendszerhez.
--- A váltó "N"-ben is vitorlázik, még az a kevés motorfék sincs mint a másiknál volt. Nem szívesen tenném meg vele a nyári hegyi túrát a francia Alpokban.
+ A telefontükrözés sokkal stabilabb, sajnos a bemondás alapján történő célkeresés itt se működik. Addig működött amíg nem emelték be az androidba a telefontükrözést. Még egy példa hogy a fejlesztés nem előre visz...
+ DAB rádió van, de MINEK? Itthon nincs mert azt mondták anno hogy "nincs rá szükség"
+/- (?) valahogy elrejti a kocsi a gyorsulást. Nem tűnik olyan lehengerlőnek egy -egy előzésnél, pedig DE. Elsőre 5,5-öt mértem 0-100-on ami 1 mp-el jobb mint a Superé volt.
+ Általában halkabb az autó
+ Nyálkás úton királyság elrajtolni a lámpánál. Szinte érezni hogy mikor kezdi el húzni az elejét. Jó páran benézték már. Lehet hogy leszedem a Q4 feliratot :-)
-/+ (?) A központi kijelző elvileg tapicskolós, de hasznát nem sokat veszem mert nem érem el a kezemmel :-DD
+/- Jó játék a plusz információ a amit a központi kijelzőre lehet varázsolni. Ellenben rettenetesen elvonja a vezetésről a figyelmet amíg az ember a turbó- és olajnyomást nézegeti.
- A sávtartó nem mindig hajlandó átvenni a vezetést annak ellenére hogy a csíkok jól láthatóak az út szélén.
-- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben nincs tudhat meglepetéseket okozni.
+ A könyvében ellentétben elég egy kézzel fogni a kormány amikor ő vezet. Jól jön a segítség evés/ivás vagy a központi kijelző rendszerének tanulmányozása közben.
+ Távolságtartó tempomat jól működik, a távolságot is jól tartja. Akár meg is áll és el is indul az előttem menő után.
--- Ha használom prímán leszoktat az odafigyelésről és ha át kell ülni egy másik kocsiba amiben csak "sima" tempomat van, izgalmas lesz ha az nem lassul... Jó lenne ha kikapcsolható lenne a követés funkció.
+ A sávelhagyás figyelmeztetés valahogy finomabban működik.
+ A bőrülés csak bőrülés, most jöttem csak rá hogy ez hiányzott a legjobban a Superben.
- A kulcshely a váltó mellett nekem felesleges, a kulcs a zsebemben van mindig.
- A kézifék kioldóját felesleges volt átrakni. A Superben pont kézre esett a könyöklőn lévő kézzel, ez kényelmetlenül messze van. Kiállásoknál szeretem kézzel kiengedni és hagyni kikúszni a kocsit pl. a garázsból.
+ Jó a rekesz a középkonzol elején a pohártartó előtt.
+ Jók a váltófülek, tekintettel ara hogy mások a pedálreakciók itt kellenek. A Superben a gázpedállal lehetett pótolni.
- A gázreakciók kevésbé hevesek mint a Supernél, nagyobbat kell nyomni a pedálon. A régi jobban tetszett.
- Érzésre a féket is jobban kell taposni.
-- Nem oldották meg a radar védelmét elöl. A legkisebb hóesésben is negyed óra után használhatatlan lesz és gyakorlatilag semmi sem működik ami segítene szar időben. Nem marad más mint a kiszállás a hidegbe, lepucolás. Ráadásul a motort is le kell állítani mert ha nem nem sokkal előtte "veszi észre" hogy megtisztítottam minthogy újra használhatatlan legyen.
+ A táblafelismerés egész jól működik, kár hogy a feloldásokat (pl kereszteződés) nem ismeri.
+ Jó hogy van a mobilapp, be lehet csukni a kocsit ha nyitva felejtettem.
--- Sz@r a mobilapp. Nem igazán az érdekelne hogy meddig van a tank meg mekkora a guminyomás, hanem az hogy fel van-e húzva az ablak, vagy be van-e zárva az autó.

A sebességkorlátozó tábla alapján működő tempomatról nem tudok nyilatkozni, azt még az átadóhelyen a szalonban kikapcsoltam :-)

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2022-12-04

Idén ezt a gumicserét se kapkodtam el. A Marso majdnem 3 hétre előre adott volna időpontot, úgyhogy inkább mobilgumist hívtam. A ház előtt történt a műtét, pikkpakk.

Durva, hogy a műszaki óta nem állt az autó másfél hónapot. Sőt, az utóbbi pár napban is használtam egy kicsit. :)

Kilométeróra állása: 228 375

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 159 Berlina // 2022-12-04

Ma nekiálltam az igazi szívásnak.Az előző tulaj még csak nem is hallott arrol,hogy ennek a motornak gyíkja az egr hűtő fedél repedése.Kicseréltem.Anyázás az volt bőven.Csak igazi mazoistáknak ajánlom a műveletet😂.Hogy mért kell a leg szarabb helyen lévő csavar alá még egy csőtartó bilincset is betenni,az számomra örök rejtély marad.A vákumpumpánál és az olajbetöltőnél elég rendesen engedte az olajat.Ezek tőmítését is cseréltem.Aztán még gyorsan feldobtam az új gázolajszűrőt és mára ennyi.Még egy jó nekifutás,és a nagyfiú harcra kész.