Blog

Blogajánló

Sok helyen lehetett olvasni, hogy a gyári teljesítményadat egy kicsit alul van lőve a valóshoz képest. WebM elvitte autóját a Totalcar Erőmérőbe, hogy a végére járjon! Tovább

WebM // 2020-06-05 15:49:44

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> Eseménypmolnar // Alfa 156 1.9 JTD Crosswagon // 2020-07-09

Amikor magam előtt mentem

 
>> Autóápoláspmolnar // Alfa 156 SW 2.0 Twin Spark Selespeed // 2020-07-09

Kérdés, hogy érdemes- e szétszedi egy lámpát és felújítani, kívül és belül tisztítani felpolirozni?
Mivel angol, így cserélni kell és van egy pár már szétszedve. Meglátjuk, hogy mennyi munka lesz vele és hogy tudom visszatömíteni, úgy hogy ne legyen nedves belül később.

 
>> Autóápoláspmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2020-07-09

10db ból 4db lesz eredeti színű, 4db fehér és a maradék kettőhöz lesz még másik kettő véve és azok gunmetal színt fog kapni.

 
>> Tuning és extraHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2020-07-09

Nem is értem, hogy egyáltalán ezt az autót miért lehet kapni úgy, hogy csak bal oldalon van kipufogója. Ennél sokkal komolyabb verda ez, nagyautós, és ezt láttatni is kell a mögötted jövőkkel. :) Bocs azoktól, akiknek szintén csak 1 kipufogóvégük van, de kettővel sokkal szebb az autó feneke. Engem nagyon zavart így (az OCD-met is :), szóval elékezett az upgrade ideje.

Az első tervem az volt, hogy Veloce hátsó diffúzorra upgradelek, de gyorsan kiderült, hogy ott nemcsak a műanyag betétet kellene cserélni, hanem a teljes lökhárítót, ami alsó hangon is minimum 200 ezres projekt lett volna + fényezés.

Így maradt a Super hátsó műanyagbetét, amelyből szereztem egyet bontóból 40 ezer forintért (új alkatrészként 80 ezer lett volna). Kellett még egy kipufogó vég, illetve egy hővédő lemez, illetve egy komplett kipufogó is. Ez utóbbit Tibinek köszönhetem, aki Supersprintre cserélte a Veloce kipufogóját, így megörököltem tőle. Az eredeti tervem nekem is a Supersprint dob volt, de ezt most anyagi okok miatt 1-2 évvel elhalasztottam.

A szerelést az Olasz Autók Házában végezték.

(Kiderült, hogy a Superen hátul kétoldalt nincsen hővédő lemez, így kell majd rendelnem még egy baloldalit is, hogy ott is legyen.)

Összességében még így - ingyen dobbal - is sokkal drágább projekt volt, mintha anno az FCA beikszelte volna az extralistán a 81E opciót (amelyen akkor 60 ezer forint volt, a 2020-as árlistán már csak 50 ezer).

>> SzervizDaniMarkovich // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-07-09

Vezérlés, vízpumpa, hűtőcsere.
Ina vezérműszíjkészlet,tömítések, magnetti vízpumpa, hűtőcsere,gyertyák pfr6b.
Teljes költség: 300K
Várpalotai Csörgő alfa szervizt választottam.
Csörgő Attilát profi szakembernek tartom, ajánlom mindenkinek.
*****
2020.07.03.
223739 Km.

 
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2020-07-09

Ma végre megejtettük az olajcserét, plusz egy kis átnézés is volt, úgy tűnik minden rendben, leszámítva a hátsó kipufogó dobot, meg az elsőt :D

Következő olajcserekor meg lesz ejtve a hátsó fékek komplett cseréje is.

Költségeim:

Motul 10w60 olaj 7 liter (töltögetni is) 23000 Ft
Olajszűrő+levegőszűrő (Filtron) 7000 Ft
Szerelő 10000 Ft

Km állás : 99850

>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2020-07-08

Klíma a hűtő csere ellenére csak direktbe indult. Relé el volt oxidálódva, és ha már ott voltam beköttettem normálisan a zenét (ajtócsere során valami nem sikerült).

 
>> Tuning és extraMarcika // Alfa Giulietta 1.6 jtdm-2 // 2020-07-08

Mi kellett hozzá:

- 2din fejegység (Kenwood DMX120BT, 74e Ft)
- interface a multikormányhoz (42-AR-X04, 29,99e Ft)
- beépítő keret (Phonocar 37,99e Ft)
- tolatókamerás rendszámtábla (Vestys UC-003-4-D, 14,45e Ft)
- pár darab saru
- antenna adapter (0,7e Ft)

A gyári beépítőkeret könnyedén lejött, jobb oldalt meg lehetett fogni, határozott mozdulattal meg kell húzni. A gyári rádiót négy belső kulcsnyílású torx csavar fogja, kitekerve a rádió már kint is van.
Az új rádió azonban nagyobb méretű, mint a rendelkezésre álló nyílás. Én fűrészlappal vágtam ki, könnyebb volt, mint amilyennek első körben hangzik. Lehet, hogy valakinek van rá jobb megoldása.
Az új beépítő kerethez - mely egyébként meglepett de színrefújva jött - jár két db “L” fül amit a rádió oldalára csavaroztam, belepróbáltam, beállítottam a megfelelő dőlést, ehhez többször fel kellett tennem a keretet. A beépítő kerethez egyébként tartozik egy kisebb vékony keret a rádió köré, ami tökéletesen fedi a hézagokat, a rádió saját keretére és beépítő rack-jére nincs szükség - vagyis én nem láttam szükségét.

Az interfacehez jár két kábelköteg. Az egyik egy 12lábas, az belemegy az interface egyik oldalába. A köteg -vagyis inkább vezeték mert ez a köteg 1db buszkábel- másik végén érvéghüvely vagy mi van, valami olyasmi. Azt a rádió steering wheel control vezetékére kell kötni, az csupasz vezeték. Én felsaruztam őket.
Az interface másik végébe megy egy 3csatlakozós köteg 14lábas csatlakozója, a másik két csatlakozó pedig a rádióba illetve a kocsi rádiócsatlakozójába.

A rádióhoz jár egy külső mikrofon én ezt a kormányoszlopra tettem, jack dugó a vége bemegy a rádióba.

Antennához kellett egy adapter.

USB dokkoló lóg ki a rádióból egy kábelen. Én ezt most egyszerűen elhúztam a műszerfal mögött a kormányoszlop bal oldalára, mert én ide csak egy vezetéknélküli telefontöltőt-tartót csatlakoztatok, ami mindig ott van.

A tolatókamerás rendszámtábla RCA vezetékét - hozzáadják - meglepően könnyen elvezettem az ajtók és tetőkárpit gumikéderében és a csomagtartó zárjánál levő műanyag alá vezettem be.

A rádióba ezt az RCA-t kell bedugni a “cam” csatiba. Az RCA kábelben húzódik még egy ér külön ezt felsaruztam és a rádió “reverse” kábelére kötöttem.

Ennek a kábelnek a másik végét a tolatólámpa pozitívjára kell elvileg kötni. Azért mondom hogy elvileg mert erre még nem volt érkezésem. Az RCA másik végét pedig a rendszámtábla vezetékébe kell kötni, amiből egy másik csalakozó is kilóg. Annak két vezetéke közül a pirosat szintén a tolatólámpa pozitívjára kell kötni, a feketét pedig testre.
De ahogy írtam ezzel még nem foglalkoztam én youtubeon néztem, illetve van hozzá egy móriczka bekötési rajz.

A rendszámtábla vezetékének nem találtam könnyedén bemenetet a csomagtartóba. Én végül a tábla mögött a megfelelő helyen átfúrtam a lökhárítót és azon keresztül átfúrtam az egyik kasztnilemezt, ahova bedugva a kábelt a csomagtartón belül már át tudtam halászni a merevítések között a kasztniból.

Magát a rádiót kicsit megbántam, mert -bár lehet dimmelni a fényerőt - a legfényesebb beállítást is gyengének tartom napsütésben.

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 159 2.4 JTDM TI Q4 // 2020-07-08

Már a vásárlás után tudtam hogy kelleni fog egy androidos rádió, hiába blue&me meg az usb. Naggyaból egy nagynavis fejegység ára, és ugye a nagynavissal nem vagyok előrébb. Mégis egy gyárihoz hasonló kinézetű és színűt szerettem volna. Alliról megrendeltem.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 JTDM TI Q4 // 2020-07-07

A nem rég vásárolt csomagtér ajtó színe nem passzolt, a szinkód már le volt szedve.
Facebookon talátam egy lökhárítót szinkód stimmelt rögtön írtam is, eladó az ajto is. Gyorsan el is mentem érte az Érdi bontóba. Karcokat eltuntettem, felraktuk, szép! Újra béke van a galaxisban.