Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> Tuning és extraVTR146 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2022-07-04

Erre is elkészült. :)) Bekötés később...

 

- Felragasztottam az osztrák autópálya matricát,
- leszedtem a szélvédőről pár matricát (többek közt a Selenia 2022-t) hogy legyen hely az újaknak,
- lepucoltam a szélvédőt,
- gumiápolóval lekentem a kédergumikat, a tető zárási tömítését is,
- kiporszívóztam mindenhol,
- folyadékszinteket (olaj, szervó, fékfolyadék, ablakmosó) ellenőriztem. A szervó félig volt, maxra töltöttem.
- mindkét navira (egyik lesz használatban a másik a melegtartalék) feltöltöttem a 2022 első negyedévi iGO térképeket, a saját POI-kat és az összeállított útvonalterveket,
- a gugliban összeállítottam a menetvonalakat hogy majd a telóra át tudjam tölteni,
- eldöntöttem hogy a régi Renkforce HD kamera lesz az események rögzítője HD 30 fps-el. Az újabb (SJ4000X) tud jobb felbontást és 60 fps-et is, de a párnatorzításával nem tudok megbarátkozni. Még bekapcsolt korrekcióval is rettenetes látvány ahogy görbülnek a tárgyak a látómezőben.
- formattáltam az össze mikroSD kártyát a kamerába,
- mágikus hengerrel megtisztítottam a tetőt,
- összeállítottam a szerszámkészletet.
A legfontosabb: kockázatelemzésként snapszeroztam a telefonnal hogy kell-e a pótkerék. Finoman szólva nagyot vesztett a gép a legmagasabbra állított nehézségi fokon. (Általában valamivel 50% felett van a nyerési arány.) Szóval az első kockázatelemzés alapján nem kell a pótkerék.
Holnap reggel megyünk a klímáshoz ellenőrizni a töltöttségi szintet. Működik ahogy kell, de nem szeretném ha útközben fogyna el a gáz.

 

2022.04.22. Ismét egy egész napos Alfázás, reggeltől estig. Most a Zölddel, végre! Korábban már voltam erre a Bordó kupéval, és nagyon jó az útvonal.
Most a 2000 Berlina következett, motorja már forgatható, nem csak 4000- ig :) 200 km az út a célállomásig, ami nem a végállomás, hanem egy dombtető, innen indul az autózás, kicsit durván fogalmazva csak padlógázon :) Hogy ez milyen, sajnos ezt én nem tudom leírni. Kb. 200 km-t sikerült így autózni, jó állapotú és kanyargós utakon. Majd megint 200 km haza, levezetésnek. Így jött ki a 600. Felejthetetlen, és leírhatatlan.
Három autó vett részt az őrületben, két 1750 kupé és a 2000 berlina. Illetve négy, mert volt egy 510-es Giulia Q is. De ő „nem tudta tartani” velünk a tempót, így nem sokat láttuk. Talán a legjobb az egészben, hogy látni az Alfák mozgását az úton, hol előttem hol mögöttem.
Minden autómmal el kéne jönni ide.

 

2022.03.23. Azt tudtuk, hogy nem elég az 1-2 óra, kell egy nap, mert volt ott egy Montreal is, ami 1983-tól forgalomból kivonva. Valamikor még az NSZK-ban szétszedték és lekaparták a fényezést. Aztán úgy maradt, az alkatrészek elkeveredtek, motor és forgalmi megvan. Az autó 2010-körül így érkezett Magyarországra, és csak parkolt tovább.
Én meg ha már ilyen messzire (ami még mindig Magyarország) elmegyek egy Alfáért miért ne vinnék haza két Alfát 🙂 Ez egy Montreal , ebből valamikor még bármi lehet. Azt tudtam, hogy a piros és a már elkezdett kék (sárga) 2000-re kell koncentrálni, így a Montreal sorsa a már megszokott: parkol még egy darabig.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-07-01

Biztos ami biztos alapon kb. egy hónapja beszereztem egy pótkerék szettet.
A kereket már egy csavarral rögzítettem a helyén, de a kellékekkel nem akartam tovább foglalni a csomagtartót.
Ma helyet kerestem az emelőnek.
Eszembe jutott hogy anno hová fért be a "Hazárd megye lordjai" duda. Miután azt már kiszedtem a hely adott volt.
Nem tudom ki méretezte a helyet, de éppen befért az emelő.
A 2-3. képen látni a csavart amivel a tartóhoz rögzítettem. Természetesen önzáró anyával hogy ne vesszen el.
Az emelőt "kinyitva" úgy beszorul hogy meg se lehet mozdítani.
A relétábla pont elfér felette.
Még kettő oldható kötegelő is bekerült rögzítésnek.
Nem lesz egyszerű kiszedni, de remélem nem lesz rá sose szükség.
Már csak az 5 kerékcsavart kell valahová elrejteni.

u.i.
A csavarokat a csomagtartó rekeszébe tettem pár törlőkendő társaságában.

 

Ma rászántam magam hogy felragasztom a francia környezetvédelmi matricát.
A levélben található leírás valami francia logikát követ, a rajzok alapján nem igazán volt egyértelmű a felragasztás menete.
A videótárhoz fordultam és volt sok találat.
Én ezt vettem alapul.
Alapos tisztítás után felragasztottam.
A 2D kód mindenféle szöveget tartalmaz és a rendszámot is.

Most már behajthatunk Grenoble-ba :-)

 

Kopogni kezdtek az első stabilizátorok, így cserélni kellett őket párban. Frap márkájú került bele.

>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-06-28

A bal felsőt már nemrég cseréltem, most a jobb felső következett. Nem nyikorgott, látszólag nem volt semmi baja, de mivel az utolsó futóműállításnál túl nagy volt a kerékdőlés ezért sejtettem hogy ez sem lesz hibátlan. A szilenteket már korábban cserélték, meg is volt sérülve a menet a golyóscsap végén, nehezen tudtam levenni az anyát. A szilentek tökéletes állapotban voltak ellenben a golyóscsappal. Megérett a cserére. Egy gyári darabot sikerült szereznem helyette, remélem ez sokáig fogja bírni.
Már korábban megvettem a pótalkatrészt ezért itt nem számolom fel költségnek újra.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-06-30

Fékezéskor jobb oldalról kattogó hang jött és rázta is a kormányt. A tárcsákat megmérve még volt 0.8mm kopófelület, de a dugattyú felőli oldalon a tárcsa külső kerületén kb 1 cm vastag rozsda kör volt és a betét felülete is itt kopottabb volt. A betétek még kb 50%-osak voltak, de nem akartam az új tárcsát használt betéttel felrakni.
A fékfolyadék kb 5 éve volt cserélve, ezért rendeltem újat és kicseréltem azt is. És ha már szét volt szedve minden akkor a féknyergekről lepucoltam a rárakódott fékport és az elsőkről a rozsdát. Festéknek a Hammerite piros festékét használtam és ecsettel vittem fel. Nem olyan szép egyenletes mint a sprays festés, de ez nem kiállítási autó lesz, itt a használat és a tartósság a lényeg.
A hátsó féktárcsáknak még 1.2 mm kopófelülete van és itt is közel 50%osak a betétek. Mivel ezekkel nem volt probléma ezért ezeket most nem cseréltem.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-06-15

Elkészültek a felnik, fel is lettek gumizva a korábban vásárolt Kumhokkal. A felniből 3db saját volt, mert egy korábban eltörött, majd 2 dbot kaptam hozzá. Annyi a különbség közöttük, hogy most van 3db ET41 esem és 2 db ET 40.5.
Egyet elraktam tartalékba.