Blog

Blogajánló

Tudtad, hogy a Giulia kardántengelye karbonból készült? WarbiRunner alaposan szemügyre vette új autója alját. Tovább

WarbiRunner (Gyuri) // 2021-08-24 15:45:45

"Számomra lenyűgöző a gép. Gyakorlatilag egy csövezett versenyautóhoz hasonlítanám leginkább, rendszámmal. Bátorág és őrültség volt ezt az autót AR-nak megcsinálni, de ezúton is köszönöm nekik!" Tovább

R33Z // 2020-06-07 21:55:12
>> EseményZselé // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2022-01-17

Már a QV megjelenésekor, 2016-ban megszületett az álom, hogy egy Giuliát kell vennem a 159 után. Egész egyszerűen azért, mert úgy voltam vele: ha az ember autóbuzi (az vagyok), csak az Alfa Romeo-t választja (azt teszem), az Alfa pedig gyárt egy autóbuziknak való autót (gyártott), akkor az embernek azt meg kell szereznie.

Az álmokból célok lesznek, a célokból meg tervek - a terveket pedig már csak meg kell csinálni :) Szerencsére úgy álltak össze a csillagok, hogy semmi nem tett keresztbe az elképzeléseknek.

Persze az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a QV-nak nálam nem volt realitása. Sem az árszintje, sem pedig a használhatósága miatt. Valahogy megjelenése óta a Veloce a kiszemelt, mint számomra legjobb választás teljesítmény/használati érték arányban.
Arra sem számítottam, hogy újat fogok venni. Ehhez nagyban hozzájárult az Alfától nem megszokott ártartása, majd a használt autó árak 2021 végi kilövése is.

Vásárlás előtt elmentem egy tesztvezetésre a Pappas-hoz. Az elején az autóban ülve minden picit fura volt.. nem tudom megfogalmazni, hogy mi - csak nem éreztem magam teljesen otthonosan. Néhány kilométer múlva viszont elkezdte az egész kiadni és borzasztóan összeállni egy zseniális egésszé. A végén már ki sem akartam szállni. Úgy fogalmaztam meg magamnak: ez egy teljes mértékben rám szabott öltöny lett.

Ez 2021 októberében történt, és onnantól nem volt alternatíva: ilyen kell nekem. Nézegetve az árlistát, illetve a kedvezményeket nem tűnt elérhetetlennek egy gyári új megrendelés, teljes mértékben az ízlésemre szabva. Viszont leállt a gyár, és az új árlista kiadásáig nem volt ajánlat. Ezzel el is telt 2021, majd az év végén jelentkezett az értékesítő: van árlista!

Sajnos, jó 15%-al magasabb lett ugyanannak az ára, mint amiről tavaly ősszel beszélgettünk. Az pedig azért sok...

Végül a Rieglernél találtam egy készleten lévő autót, ami csak nagyon picit tért el az álom konfigurációtól, viszont tavaly őszi autó - a tavalyi árszinten. A meglepetés az volt, hogy valóban ott van, nem "rendelhető", meg nem "elvitték de van hasonló", hanem OTT ÁLL.

Megnéztük, áment mondtunk rá, lefoglalóztuk. Ma zöld lámpát adott a finanszírozó is, mi pedig befizettük, amit be kell. Várom, hogy forgalomba helyezzék.

Mostanában valahogy nem tudok aludni... :)).

 
>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2022-01-17

Olyan gyorsan történt minden az év elején. Jó, persze terveztem a cserét, de csak tavaszra. A terv már akkor is egy új Giulia volt, de hát a rendelés, a chiphiány, a szállítás... erre kicsit megmozgatva az ügyet az lett a vége, hogy hamarosan érkezik egy készletről. Már itt van, várja a rendszámot.

Tehát nagy az öröm, de azért álljunk meg egy gondolatra a jó öreg 159 mellett:

- 2017 februárja óta 165.000 km-et töltöttünk együtt.
- Most 332.000 km-et mutat az órája
- Sosem hagyott ott sehol
- Felépítettünk együtt egy házat. Alfához méltatlan dolgokat fuvarozott hatalmas bendőjében, zokszó nélkül
- Elvitte mindenhova a családot. Bejártuk többször Horvátországot, volt egy kellemes Milánó-Monaco túránk is, illetve kipróbáltuk a Magas-Tátra útjait is

Nagyon szeretem ezt az autót, mert egy igazi igásló. Emellett ezt a mai napig olyan minőségben, komfortban adja elő, amit csak nagyon kevés autó tud nyújtani. Nem a legerősebb - de mindig elég volt, amit tud :)

Minden karbantartást megkapott, így nem volt olcsó a fenntartása - de nem okozott kellemetlen meglepetést.

Szerencsére nem megy messze: a cégünkben fog dolgozni, az egyik kolléga munkaeszköze lesz. Tán így a legjobb - és ha kicsi lesz az utód, majd elhozom egyszer-egyszer :)

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2021-10-15

Hát idén is nevetségesen kevés dolog történt: talán 300 km-t mentünk.

Voltunk az Alfa Cityben - és körülbelül ennyi.

Idén (2022) már nagyobb tervek vannak. Kap egy nagyobb szervizt, és ha elkészül az új garázs is, akkor már azért többször el tudunk menni sétálni...

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2022-01-14

Mai napon olajcsere, levegő és pollenszűrő csere.
KM: 90.169

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-01-11

Megjött a DRL...
...és befér a rács közé!
Ami újabb patthelyzetet eredményezett. A rács ugyanis íves. Ha vele párhuzamosan rakom, akkor nem előre hanem oldalra világítanának, ami ugye nem jó.
Ha előre akarok világítani vele akkor 4-5 képen láthatóan kellene berakni. Így valahogy nem az igazi...
PHuBi története az utolsó képen látható Spiderrel (is) kezdődőtt, ez volt amin először DRL-t láttam.

 
>> EseményHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2022-01-14

Sajnos elváltak útjaink. Nagyon sajnáltam mert hozzámnőtt. Nem gondoltam volna hogy ennyire gyorsan elmegy. Este meghírdettem reggel el is vitték.
Most nézelődők. Giulia vagy Stelvio amit szeretnék.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-01-13

Rendeltem néhány tömítést amit a következő alkalommal cserélni szeretnék amikor szét lesz szedve az adott alkatrész.
Emellett a hűtőrendszert szeretném mégegyszer átmosni, majd megkapja az új kiegyenlítő tartályt is az autó, mert az eredeti olyan sárga hogy nem látni benne a szintet.
A felső lengőkar szilestet pedig azért vettem mert eléggé le volt árazva és arra hosszú távon úgyis szükség lesz.

 
>> Tuning és extraRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2021-12-30

Bár mindenki odáig van a "karikás Q" felnikért (árlista szerint: Lusso), nekem sosem dobbantotta meg annyira a szívem. Szép, azt elismerem, ráadásul kimondottan passzol a Giulia formájához, de nem fogott meg. Azonban be kellett látnom, hogy birtokolni kell egy ilyen felniszettet egy Giulia Q mellett...

Azért nagyon nem éreztem sietősnek a dolgot, de kíváncsiságból kértem egy árajánlatot Budaörsről. Volt egy elképzelésem, hogy körülbelül milyen árra számíhatok, ahhoz képest meglepődtem, mikor megkaptam. Jóval jobb árat kaptam, mint a legoptimistább becslésem, ami tartalmazta a kétszéles Q felniket (elöl 8,5", hátul 10") és a 4 TPMS szenzort hozzájuk.

Nem is volt tehát kérdéses, elfogadtam az ajánlatot. Most már van 2 felniszettem az autóhoz. Egy nyári és egy té... Micsoda? Télre minek felni, úgysem venném elő a kocsit, amikor olyan idő van, hogy tényleg téligumira lenne szükség. A Corsa gumik meg úgyis lekopnak egy bő szezon alatt, tehát, akár évente tudom váltogatni a felniket. Nyári szett 1 és nyári szett 2 ;)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2022-01-13

A történet ott kezdődött, hogy valamikor nyáron egyik napról a másikra megszűnt létezni a távirányítható központi záram. Vagyis a központi zár működött, mert ha kulccsal nyitottam bármelyik ajtót, nyílt a másik is. Csak a távirányítóval nem csinált semmit. Elvittem egy specialistához, aki már a 147-es Alfánkon egyszer segített, amikor ugyanilyen problémánk volt. Itt sajnos nem tudott mit tenni. Azt mondta, hogy a kulcsban lévő NYÁK ment tönkre. Semmilyen jelet nem ad ki magából.
Azt javasolta, hogy szerezzek egy kulcsot amibe jó a NYÁK és ha tudom a kocsi 4 jegyű kódját akkor elvileg tanítható az új távirányító.
Mivel sok volt a ha és ilyen kulcsot is elég nehézkes szerezni, plusz a kód sincs meg a kocsihoz, jobbnak láttam egy utólagos központizár vezérlővel orvosolni a problémát.
Találtam olyan vezérlőt, amihez bicskakulcs van.
Meg is rendeltem. Amint megjött vittem a kulcsmásolóhoz, hogy lemásolja a kulcsszárat és az immo chippet. Szinte ingyen (6500Ft-ért) le tudták másolni a kulcsot. Most már volt egy új kulcsom, ami indítja a kocsit, csak be kellett kötnöm a kis vezérlő dobozt. Nagy segítségemre volt, hogy van szerelési kézikönyvem a kocsihoz mindenféle kapcsolási rajzzal.
Egy napom ráment, de minden működik hibátlanul.

A másik project a lábtérvilágítás volt.
A korai GTV-ken széria volt, de a későbbi modelleknél elhagyták ezt az extrát. (gondolom spóroltak vele 1EURO-t)
Viszont a helye megvolt, illetve a vezetékelés egy rész is ki van építve. Pont volt olyan lámpatestem, ami oda illik (ugyanolyan, amilyen az ajtók aljában is van)
Bekötöttem és már kész is voltam.

Szerintem szép és jó lett a végeredmény. :-)