Sziasztok!
Valaki csinált már fűtésállítómotor illetve belső levegőkeringtetés állítómotor cserét?
Van valakinek tapasztalata, aki le tudja írni nagyjából mit csinált és mivel járt?
Előre is köszi!
Marcika2024-09-01 05:47:22 // 13260
DrB2024-08-25 14:11:30 // 13259
Köszi neked is a hasznos infókat!
Zolibácsi2024-08-23 07:36:52 // 13258
Nekünk egy giulietta 2.0 170 volt , egy EGR -t kellet cserélném hiba miatt, az összes kopó alkatrész mellett. Nagyon szerettük. Nekem a sport ulesben zsibbadt a lábam.
Lecsereltuk 220 ezernél egy félig offos Fiat 500x 1.6 120 le-re
40 ezernél kuplung csere, gyári hibás, 70 ezer körül kapott egy chippet mert kevés volt a 120 ló. Amúgy ez is stabil konstrukció
Fogyasztás pontosan ugyan annyi mind a kettőnél.
Ha újra vennék akkor giulietta 2.0 170 le-re szavaznek a teljesítmény miatt. Ha a hasmagasság kell akkor 500x. Anyagok, beltér stb kb ugyan az a két autónál.
Lecsereltuk 220 ezernél egy félig offos Fiat 500x 1.6 120 le-re
40 ezernél kuplung csere, gyári hibás, 70 ezer körül kapott egy chippet mert kevés volt a 120 ló. Amúgy ez is stabil konstrukció
Fogyasztás pontosan ugyan annyi mind a kettőnél.
Ha újra vennék akkor giulietta 2.0 170 le-re szavaznek a teljesítmény miatt. Ha a hasmagasság kell akkor 500x. Anyagok, beltér stb kb ugyan az a két autónál.
DrB2024-08-19 20:06:28 // 13257
Köszi szèpen a hasznos infókat! 😊
pettinke2024-08-17 21:39:43 // 13256
Google kereső: "szélvédő fűtés csatlakozó ragasztó"
Piritu - 1.000.0002024-08-17 20:09:41 // 13255
Nekem 2,0 175LE TCT-s volt.
Gyerekbetegség egy van, az EGR hűtő 80e km után elrepedhet és elmegy a hűtővíz. 80ezrenként cseréltem így nem volt vele gond. (A 159-ben sajna még ezt nem tudtam és Németországban repedt el.)
A TCT-hez már vannak hozzáértő szakik, azzal se nagyon lehet gond. A kuplungszerkezet elég húzós, utána kellene nézni az árának. (duplakuplung)
Ha még egyszer vennék mindenképp kézi váltósat vennék, de ez az én becsípődésem, igazából gon nem volt vele.
Volt itt egy Cartárs akinek 1.6 diesel volt. Szerinte bolond aki nem azt vesz. Szerinte abban nincs kettőstömegű sem (kézi váltós), de ennek is utána kéne járni.
A 162e km-t 6 liter alatti átlaggal zártam, az 1,6 valószínűleg kevesebbel is beéri.
Gyerekbetegség egy van, az EGR hűtő 80e km után elrepedhet és elmegy a hűtővíz. 80ezrenként cseréltem így nem volt vele gond. (A 159-ben sajna még ezt nem tudtam és Németországban repedt el.)
A TCT-hez már vannak hozzáértő szakik, azzal se nagyon lehet gond. A kuplungszerkezet elég húzós, utána kellene nézni az árának. (duplakuplung)
Ha még egyszer vennék mindenképp kézi váltósat vennék, de ez az én becsípődésem, igazából gon nem volt vele.
Volt itt egy Cartárs akinek 1.6 diesel volt. Szerinte bolond aki nem azt vesz. Szerinte abban nincs kettőstömegű sem (kézi váltós), de ennek is utána kéne járni.
A 162e km-t 6 liter alatti átlaggal zártam, az 1,6 valószínűleg kevesebbel is beéri.
Marcika2024-08-17 19:54:16 // 13254
DrB2024-08-16 00:18:19 // 13253
Sziasztok! Diesel Giuliettát szeretnènk venni munkábajárósnak. Napi 60 km lenne csak a munkábajárás, ezért a diesel. Èvi 15-20 ezer km között lenne a futásteljesítmèny. Ennek 90%-a főút ill. autópálya.
Melyik èvjárattól ajánlatos venni, ahol már kiküszöböltèk az esetleges típushibákat?
Mennyi km futástól vannak vele gyakrabban gondok?
TCT vs. manuális váltó?
120 vs. 170 LE - van lènyegi különbsèg meghibásodásokban (persze, hogy a 170 lovas èrdekelne jobban 😁)?
Köszi a segítsègeteket előre is!
Melyik èvjárattól ajánlatos venni, ahol már kiküszöböltèk az esetleges típushibákat?
Mennyi km futástól vannak vele gyakrabban gondok?
TCT vs. manuális váltó?
120 vs. 170 LE - van lènyegi különbsèg meghibásodásokban (persze, hogy a 170 lovas èrdekelne jobban 😁)?
Köszi a segítsègeteket előre is!
Peti16V2024-07-31 15:58:03 // 13252
Sajnálom, akkor ezzel a tippel nem vagy előrébb :(
Esetleg próbálj meg egy másik (talán a típushoz jobban értő) szervizt, bár nem tudom most kinél van az autód, lehet, hogy épp a legjobb helyen.
Alfás berkekben nagyon ajánlott a Csörgő Szerviz Várpalotán, illetve Pesten az Alfa Romeo Szerelem (Olmann Zsolt).
Esetleg egy próbát megér a Novoth Autószerviz, ők bár nem olasz autókra szakosodtak, szeretnek mások által fel nem tárt hibákra megoldást találni.
Sok sikert és mindenképp számolj be róla, hogy mire jutottál!
Esetleg próbálj meg egy másik (talán a típushoz jobban értő) szervizt, bár nem tudom most kinél van az autód, lehet, hogy épp a legjobb helyen.
Alfás berkekben nagyon ajánlott a Csörgő Szerviz Várpalotán, illetve Pesten az Alfa Romeo Szerelem (Olmann Zsolt).
Esetleg egy próbát megér a Novoth Autószerviz, ők bár nem olasz autókra szakosodtak, szeretnek mások által fel nem tárt hibákra megoldást találni.
Sok sikert és mindenképp számolj be róla, hogy mire jutottál!
Leewyke2024-07-31 11:37:42 // 13251
Köszönöm!
100-as benzinnel megy egy jó ideje (4-5 tank) de nem változott :(
100-as benzinnel megy egy jó ideje (4-5 tank) de nem változott :(
Peti16V2024-07-31 11:26:34 // 13250
Leewyke2024-07-31 09:55:03 // 13249
Sziasztok!
Még mindig megy a hibakeresés, a következő derült ki az autóról. Bosch 0 261 230 313 cikkszámú szívócső nyomásérzékelő van az autóba. A különböző nagy alkatrész értékesítő webshopok szerint ez nem a típusba való, a megfelelő szenzor cikkszáma (webshopok szerint): 0 281 006 028.
Az autót 80e Km-el vásároltam, így nem tudom, hogy amíg az első tulajdonosnál volt, addig cserélték-e (és akkor ezek szerint nem a belevaló szenzorra) a szenzort vagy a webshopok írják tévesen a cikkszámot.
Meg tudná valaki erősíteni, hogy biztosan nem megfelelő (motorkód: 940B7000) a benne lévő 0 261 230 313 és valóban 0 281 006 028 erre kellene cserélni? Hol tudnám ellenőrizni, hogy melyik a belevaló?
Köszönettel,
Livi
Még mindig megy a hibakeresés, a következő derült ki az autóról. Bosch 0 261 230 313 cikkszámú szívócső nyomásérzékelő van az autóba. A különböző nagy alkatrész értékesítő webshopok szerint ez nem a típusba való, a megfelelő szenzor cikkszáma (webshopok szerint): 0 281 006 028.
Az autót 80e Km-el vásároltam, így nem tudom, hogy amíg az első tulajdonosnál volt, addig cserélték-e (és akkor ezek szerint nem a belevaló szenzorra) a szenzort vagy a webshopok írják tévesen a cikkszámot.
Meg tudná valaki erősíteni, hogy biztosan nem megfelelő (motorkód: 940B7000) a benne lévő 0 261 230 313 és valóban 0 281 006 028 erre kellene cserélni? Hol tudnám ellenőrizni, hogy melyik a belevaló?
Köszönettel,
Livi
Wasco2024-07-25 21:47:24 // 13248
Köszi, akkor megpróbáljuk megkeresni, mi okozhattuk mert előtte nem jelzett!
pettinke2024-07-25 21:39:52 // 13247
Nem szakadás, inkább rövidzár. Valahol letestel a fékbetétre menő kábel.
Wasco2024-07-25 21:20:39 // 13246
Sziasztok! Valaki talaálkozott már olyan hibával, hogy első féktárcsák és betétek cseréje után , folyamat hibát küld (cserélj fébetétet az üzenet) a 2019-es 1.4 TB GIU. minden a helyére kötve, brembo tárcsák és betétek. Kiolvasásnál nincs hibakód. Egyszálas visszajelző van, lehúzva és visszadugva egy darabig jó aztán megint feldobja hogy cseréljek féket. Van valam trükk vagy valami szakadás lehet? Előre is köszi, ha valakinek van ötlete.
Marcika2024-07-24 14:57:58 // 13245
Sziasztok!
Valaki csinált már fűtőradiátor cserét?
Zsírosodik a szélvédőm belül, és sajnos semmi más okot nem találok rá, ráadásul szinte lemoshatatlan, és időnként a vízre is kell tölteni egy decit.
Más: belsőlevegő keringtető motor cikkszámát ismeri valaki esetleg?
Előre is köszönöm a segítséget!
Valaki csinált már fűtőradiátor cserét?
Zsírosodik a szélvédőm belül, és sajnos semmi más okot nem találok rá, ráadásul szinte lemoshatatlan, és időnként a vízre is kell tölteni egy decit.
Más: belsőlevegő keringtető motor cikkszámát ismeri valaki esetleg?
Előre is köszönöm a segítséget!
Peti16V2024-07-08 00:05:15 // 13244
Sziasztok!
Bővült a családi flotta egy Giuliettával, amire már nagyon régóta vágyott a feleségem.
Nem tökéletes az autó, lesz pár javítanivaló rajta, de ettől függetlenül nagyon tetszik, élmény vele menni és pláne ránézni.
Lesznek majd kérdéseim a javítással és a fejlesztésekkel kapcsolatban, remélem tudtok majd segíteni! 🤗
Bővült a családi flotta egy Giuliettával, amire már nagyon régóta vágyott a feleségem.
Nem tökéletes az autó, lesz pár javítanivaló rajta, de ettől függetlenül nagyon tetszik, élmény vele menni és pláne ránézni.
Lesznek majd kérdéseim a javítással és a fejlesztésekkel kapcsolatban, remélem tudtok majd segíteni! 🤗
pettinke2024-07-07 19:03:57 // 13243
Anélkül, hogy itt a fotelből nagyon hozzászakértenék, az 1. pontban leírt dolog az nem gyújtáskimaradás, hanem égéskimaradás. Annyit tud a computer, hogy ő elvileg mindent megtett a robbanásért, de mégsem történt ez meg a hengerben.
- vagy kompresszió nincs
- vagy megfelelő keverékarány nincs (túl sok v. túl kevés benya)
- vagy szikra nincs (esetleg van, de nem megfelelő időben).
Ezeken kellene elindulni a nyomozással.
- kompressziót kell mérni
- meg kéne nézni, hogy mit hisz az ECU, hány fokos a motor (mert ez is lehet a rossz keverékképzés oka)
- jókor jön-e a szikra? (Helyén van-e a vezérlés, feszítő rendben?)
- vagy kompresszió nincs
- vagy megfelelő keverékarány nincs (túl sok v. túl kevés benya)
- vagy szikra nincs (esetleg van, de nem megfelelő időben).
Ezeken kellene elindulni a nyomozással.
- kompressziót kell mérni
- meg kéne nézni, hogy mit hisz az ECU, hány fokos a motor (mert ez is lehet a rossz keverékképzés oka)
- jókor jön-e a szikra? (Helyén van-e a vezérlés, feszítő rendben?)
Leewyke2024-07-07 08:54:03 // 13242
Sziasztok!
Több mint fél éve szenvedek egy ( vagy több?) hibával és a szerelő is már csak találgatni tud (nem sok szerencsével :)). 2016-os 1.4, 120le, 100e. km, a következő jelenséget produkálja:
1. Hosszabb állás (kb. fél nap) után első indításnál dadog, rázkódik és villog a check engine lámpa. Diagnosztika - és a manual - szerint is ez gyújtáskimaradás. Kb 5-8 másodpercig villog a check engine, majd megszűnik a hiba, kisimul a motor járása.
2. Időnként első indítás után a check engine folyamatosan világít, megmaradó hibaként is jelen van. Pontosan nem emlékszem a hibakódra, de már cseréltek rajta 3x gyertyákat (természetesen mind a 4-et), lambda szondát. A folyamatos Check engine néha csak 2-3 hónap után jön vissza, de mindig ugyanaz a hibakód. Korábban rákerestem a hibakódra külföldi fórumon, illetve YT videót is találtam, elsőnek lamda szondat cserét javasoltak (pipa) másodszorra pedig, hogy a szonda körül valahol kifúj a kipufogó. Utóbbit is több alkalommal ellenőrizte a szerelőm (egyébként olasz autószerviz, nagy tapasztalattal), kizárta.
Amiben kérném a javaslatotok, hogy tudtok-e ajánlani olyan szervizt, ahol korrektül megy a diagnosztika és megoldják a problémát? Illetve ha valakinek volt ugyanez a hiba, kérem írja meg, ha talált rá megoldást :)
Köszönöm!
Több mint fél éve szenvedek egy ( vagy több?) hibával és a szerelő is már csak találgatni tud (nem sok szerencsével :)). 2016-os 1.4, 120le, 100e. km, a következő jelenséget produkálja:
1. Hosszabb állás (kb. fél nap) után első indításnál dadog, rázkódik és villog a check engine lámpa. Diagnosztika - és a manual - szerint is ez gyújtáskimaradás. Kb 5-8 másodpercig villog a check engine, majd megszűnik a hiba, kisimul a motor járása.
2. Időnként első indítás után a check engine folyamatosan világít, megmaradó hibaként is jelen van. Pontosan nem emlékszem a hibakódra, de már cseréltek rajta 3x gyertyákat (természetesen mind a 4-et), lambda szondát. A folyamatos Check engine néha csak 2-3 hónap után jön vissza, de mindig ugyanaz a hibakód. Korábban rákerestem a hibakódra külföldi fórumon, illetve YT videót is találtam, elsőnek lamda szondat cserét javasoltak (pipa) másodszorra pedig, hogy a szonda körül valahol kifúj a kipufogó. Utóbbit is több alkalommal ellenőrizte a szerelőm (egyébként olasz autószerviz, nagy tapasztalattal), kizárta.
Amiben kérném a javaslatotok, hogy tudtok-e ajánlani olyan szervizt, ahol korrektül megy a diagnosztika és megoldják a problémát? Illetve ha valakinek volt ugyanez a hiba, kérem írja meg, ha talált rá megoldást :)
Köszönöm!
mesa2024-06-14 11:38:09 // 13241
Kösz. Ugyanez a kép van a magyarban ezen sem látszik, hogy melyik az A és melyik a B, csak a nagyított gombokon
mesa2024-06-12 21:47:41 // 13239
Valaki el tudja magyarázni a tetőablak resetelés pontos menetét?
A kézikönyv valami rosszul fordított, az ábrák sem látszanak, hogy melyik gomb az A és melyik a B :-)
Egyszer sikerül régebbent, de már elfelejtettem... Most azt próbáltam legutóbb, hogy a nyitó gombot folyamatosan nyomva tartottam ameddig teljesen hátra ment, de nem resetelte le
A kézikönyv valami rosszul fordított, az ábrák sem látszanak, hogy melyik gomb az A és melyik a B :-)
Egyszer sikerül régebbent, de már elfelejtettem... Most azt próbáltam legutóbb, hogy a nyitó gombot folyamatosan nyomva tartottam ameddig teljesen hátra ment, de nem resetelte le
mesa2024-06-12 21:44:29 // 13238
5W-30 és 0W-30, mindegy. Utóbbi szélesebb (hidegebb) tartományban is kenőképes. Cserébe drágább. :D Enyémben az van
epitesz2024-06-04 09:31:01 // 13237
Sziasztok! A feleségemet szeretném meglepni 40 születésnapján 2-3 napos Gulietta élménnyel. Tudtok esetleg Debrecen környékén valakit aki hajlandó lenne bérbe adni Guliettáját?
Demecsab2024-06-03 16:37:01 // 13236
Helló,
nekem 1.4 Multiair van, a szelep membrán volt szakadt két helyen, Leszedtem a fedelét, kitisztítottam, FBS ragsztóval megragasztottam.
PCV szétszedés: Link
Eddig jó (1 hónapos kb.). Szépen szívja enyhén befelé az olajbetöltő kupakot alapjáraton a motor.
Néztem Ebay-en membránt bele olyan10e lett volna, ehhez képest a komplett ház 24e az alfalalkatreszek.hu-n. Megéri a komplett ház ha a javítás nem lehetséges. Gondolom a QV-hoz sem sokkal drágább.
nekem 1.4 Multiair van, a szelep membrán volt szakadt két helyen, Leszedtem a fedelét, kitisztítottam, FBS ragsztóval megragasztottam.
PCV szétszedés: Link
Eddig jó (1 hónapos kb.). Szépen szívja enyhén befelé az olajbetöltő kupakot alapjáraton a motor.
Néztem Ebay-en membránt bele olyan10e lett volna, ehhez képest a komplett ház 24e az alfalalkatreszek.hu-n. Megéri a komplett ház ha a javítás nem lehetséges. Gondolom a QV-hoz sem sokkal drágább.
pettinke2024-06-02 10:34:29 // 13234
Könyv szerint 5W-30 az olaj
pettinke2024-06-02 10:33:12 // 13233
RB 832024-06-02 08:29:10 // 13232
Sziasztok:) 2013-as 1.6 Dizel , 77kw, verzióhoz ajánlott-e a16-os kerék? Most 17-es van rajta, illetve mina pontos kerék illetve gumi méret 16-17 méretekben?
Sajnos könyvet nem kaptam hozzá, az interneten sem tudtam letölteni , a kereső sem adta ki.
Motorolajból 0w-30 vagy 5w-30 ?
Köszi előre is 🙌🙂
Sajnos könyvet nem kaptam hozzá, az interneten sem tudtam letölteni , a kereső sem adta ki.
Motorolajból 0w-30 vagy 5w-30 ?
Köszi előre is 🙌🙂
bega19862024-04-08 13:32:29 // 13231
Én sem hiszek a bekopásban, köszi
ernoe2024-04-02 21:27:12 // 13230
Sziasztok!
Az alany egy Giulietta QV. PCV szelep problémám van, cserélni kellene de nem találok sehol csak szelepfedéllel együtt.
Ti hogy oldottátok meg??
Az alany egy Giulietta QV. PCV szelep problémám van, cserélni kellene de nem találok sehol csak szelepfedéllel együtt.
Ti hogy oldottátok meg??
pettinke2024-03-28 16:46:32 // 13229
ha cicceg-surrog, akkor valami hozzáér valamihez. jó esetben valami kemény anyagok érnek össze, pl. fém görgő műanyag burkolattal. rossz esetben valami puhább valami keménnyel pl. a szíjat nyírja a burkolat...
a szíjnak nem kell "bekopnia"... csöndben kéne lennie.
a szíjnak nem kell "bekopnia"... csöndben kéne lennie.
bega19862024-03-28 15:33:31 // 13228
Sziasztok. Giulietta 1.4 multiair vezérlés szíj+vízpumpa csere után cicergő/surrogó hangja van a motornak 1500 fordulat körül. Visszavittem a szervízbe, megnézték hogy a szíj szépen jár, sztetoszkóp hallgatás alapján nem a görgő/vízpumpa. Azt mondták várjak hogy bekopjon a szíj. Mennyire reális ez, járt már így valaki?
pettinke2024-02-25 15:31:44 // 13227
persze, kompressziót érdemes mérni. ugyanígy jó lenne megnézni, hogy - habár a trafó jó - de tényleg van-e szikra illetve az injektorból jön-e benzin.
szóval: feltárást kell végezni, mielőtt bármit is vásárolnál, nemcsak MultiAir modult :-)
szóval: feltárást kell végezni, mielőtt bármit is vásárolnál, nemcsak MultiAir modult :-)
Dzsozy2024-02-25 15:23:16 // 13226
Ok, köszi! Persze azt tudom, hogy az "égéskimaradás" az inkább támpont az, az ECU ezt jelzi. Lehet közelebb kerülnék a megoldáshoz, mielőtt rohannék multiair modult venni, ha mérnék egy kompressziót (bár ha modul szelepe be van ragadva?), és vagy levenném a szepelfedelet, hogy megnézzem a modul 3. szelepét.
pettinke2024-02-25 11:02:54 // 13225
az a baj, hogy a "gyújtás kimaradás" hiba nem ezt jelenti, hogy gyújtás nincs, hanem hogy abban a hengerben (2.) kimaradt az égés - aminek 3 alapfeltétele van: legyen kompresszió, legyen üzemanyag (helyes keverék), legyen szikra.
hogy mi nincs, azt nem tudja az ECU, csak azt, hogy nem robbant fel a keverék abban a hengerben.
ha azt mondod, a trafókat felcseréltétek és még mindig a 2. hengerre panaszkodik, akkor azzal van valami gond:
- injektor beszart, csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- valami szelep kitámasztott (hát, lehetne a Multiair is akár, hiába nem panaszkodik), elengedtek a dugattyúgyűrűk
- trafó csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- hallottam olyanról aki látott olyat, hogy a vezérlés volt elugorva
így fotelből nem behatárolható
hogy mi nincs, azt nem tudja az ECU, csak azt, hogy nem robbant fel a keverék abban a hengerben.
ha azt mondod, a trafókat felcseréltétek és még mindig a 2. hengerre panaszkodik, akkor azzal van valami gond:
- injektor beszart, csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- valami szelep kitámasztott (hát, lehetne a Multiair is akár, hiába nem panaszkodik), elengedtek a dugattyúgyűrűk
- trafó csatlakozó kontaktos, vezeték szakadt / zárlatos
- hallottam olyanról aki látott olyat, hogy a vezérlés volt elugorva
így fotelből nem behatárolható
Dzsozy2024-02-24 14:51:17 // 13224
Szép napot!
Hátha valaki tud segíteni, mielőtt feltrm a malacpersejt. (tréler+szerelő)
1.4 tb multiair P030298-P0300-98 hiát dob a vas. Mes-el kiolvasva. Nyílván három henger megy. Trafók felcserélva, gyertya cserélve, de a hiba ugyan úgy megvan. Multiair csere? P1063 hiba nincs
Hátha valaki tud segíteni, mielőtt feltrm a malacpersejt. (tréler+szerelő)
1.4 tb multiair P030298-P0300-98 hiát dob a vas. Mes-el kiolvasva. Nyílván három henger megy. Trafók felcserélva, gyertya cserélve, de a hiba ugyan úgy megvan. Multiair csere? P1063 hiba nincs
Demecsab2024-02-16 08:52:54 // 13222
Szia,
Én ilyet raktam bele: Focal ASE 165
Ettől mélyebb nem nagyon fér bele. Ennek a beépítési melysege 62.5 mm.
Én ilyet raktam bele: Focal ASE 165
Ettől mélyebb nem nagyon fér bele. Ennek a beépítési melysege 62.5 mm.
sty2024-02-15 19:19:41 // 13221
Valaki meg tudná mondani hogy az ajtókba milyen mélységű gangszóró fér el?
Zadia2024-01-28 15:01:21 // 13220
DKori2024-01-19 22:05:52 // 13219
Ízlés dolga, de ezekkel a 10-10en colosakkal épp az a baj, hogy esztétikusan nem igazán fér el, plusz látod "roncsolni" is kell. Én pl.: főleg ezért maradtam a 7" ~2DIN méretűnél az OFF Cromámban (igaz itt a 9-10"osak még esztétikusan befaraghatók...de a kulcsszó a faragás, mert a rádió körüli keretből reszelni kell), mondjuk úgy, hogy mindent egybevéve még ezzel tűnik az egyik leggyáriasabb megoldásnak (és nem kell roncsolni semmit), boldolgulni meg a 7"-ossal is lehet (persze wow meg mutatósabb ha egy 10"-os tabi van ott középen :) ), az előző autóm gyári rendszere is 7" volt, szerintem ez már abszolút élhető méret. :)
Demecsab2024-01-19 20:51:35 // 13218
Utánanéztem youtube-on, egy ilyen beépítésének. Le is mondtam róla, mert még a műszerfalból fűrészelni is kell, hogy beférjen. :)
Maradok a gyári + erősítő kombónál. Maximum megy még bele egy Bluetooth adapter.
Maradok a gyári + erősítő kombónál. Maximum megy még bele egy Bluetooth adapter.
Demecsab2024-01-19 16:00:39 // 13217
Vki hasonlót beépített már?
Meglepő módon keret és audió is van ebben az árban. Nálunk ennyiért csak keret van a szabvány 2 DIN fejegységekhez.
Andoid autós fejegység
Meglepő módon keret és audió is van ebben az árban. Nálunk ennyiért csak keret van a szabvány 2 DIN fejegységekhez.
Andoid autós fejegység
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-04 23:18:50 // 13216
Az Osram hasonló cuccában (M-Tech Pro) házon belülről nyilván Osram Led van. Ebből 4db.
8W, 1200lm adatlap alapján. És még az Osram is gond nélkül leírja, hogy 5000lm-tud az izzója.
8W, 1200lm adatlap alapján. És még az Osram is gond nélkül leírja, hogy 5000lm-tud az izzója.
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-04 23:04:24 // 13215
Ja, 30-ért hozok bárkinek ilyet 2 hét szállítási idővel. De még olcsóbban is... 15e Alin 😂
DKori2024-01-04 21:44:56 // 13214
Megoszlóak látod róla nagyon a vélemények, és a magam részéről totálisan értem mindkét tábort valahol.
Én csak a saját tapasztalataimat (!) írtam le, illetve ha már felmerült kérdésként akkor ez alapján próbáltam tanácsot adni. Persze mindenki belárása szerint tegyen.
Ez a hő kérdés tényleg sokat felmerül, és ez nem tiszta számomra se, hisz elvileg nagyobb élettartamot ígér/kamuz mindenki, mint egy halogén izzónál, de gondolom ott a bibi, hogy ennek "kifelé" a környezetébe kevesebb a hőtermelése mint egy 55W-os izzószálé (esetleg így kevésbé roncsolja/mattítja a lencsét/foncsort stb?), viszont saját maga (chip) sokkal érzékenyebb a hőre, tehát "hamarabb tesz magában kárt" és megy tönkre, mint a környezetében (láttam már emelt fényű halogénnizzótól megolvadt projektort, az nem volt vicces)? Ebben esetleg segítsetek! :)
Mondjuk úgy inkább arra próbáltam rávilágítani, hogy ha már valaki LED-re adja a fejét (=nyilván számol ennek negatív hozadékaival, "rizikójával") akkor tapasztalatom alapján igenis érdemesebb többet szánni rá, és márkásabbat és lehetőleg kialakítás/beépíthetőség szempontjából a gyári izzónak leginkább megfelelőt venni, mert abban nem (vagy kevesebbet) fog csalódni, mint a "pepitáról rendelt 3000Ft-os C6 LED-ben". :) A H7 meg H4 még istenes, de pl.: nekem H1nél az aftermarket LED-ek 90%-nak külön testet is kell kábelezni, plusz kis trafódoboza van amit el kell valahol helyezni stb-stb., ehhez képest az említett EasyLed tényleg a "kiveszem-beteszem" :D kategória, mint egy izzócsere (H4 és H7nél szintúgy), és én tényleg azt tapasztalom, hogy normális, a halogénéval tényleg megegyező vetítési képe van jól beállítva (próbáltam más LEDeket, azok szétestek, foltokban világítottak), még a tükörlencsés H4 lámpatestben is, szép hidegfehér fénnyel (mint a mostani autók LED-jei). Ez az egész egy kompromisszum egyveleg, nekem ez jött be a legobban, előző OFF autóm gyári bi-ledes volt, ez hasonlít rá a legjobban tudásban! De, és ez egy fontos DE (!), mert próbálok objektív lenni: senki se várja, hogy kilométerekkel messzebb lát vele, mert ez nem igaz, csak minimálisan hord messzebb, addig viszont erősebben/kontrasztosabban (ezért látja az ember nagynak a változást), viszont ebből fakad két erős hátránya (és páran ezért nem szeretik), egyrészt nedves felületen sokat romlik a hidegfehér fény visszaverő képessége a sárgás halogénhez képest (szóval este nagy esőben netán hóban akár lehet épp a sárgás halogénnel látsz többet!), illetve az erős kontraszt és az elvileg 0 szórt fény miatt van egy durva határvonal a fénycsóva végén és az mögött a fekete sötétség (ehhez képest a halogén fokozatosan halványul egyre messzebb), ez is meglepheti elsőre az embert. Plusz a kisebb hőleadás miatt télen nemigazán olvassza le magáról a havat/jeget :) többet kell takarítani :) Ezeket kár tagadni, és érdemes figyelembe venni (megjegyzem: ezek a kontra érvek a gyári biLED-es autómmal is megvoltak, tehát technológiai "bug" és nem az "aftermarket" beépítés velejárója...persze, ahogy fejlődik a dolog biztos van olyan márka aki ezt szebben/rosszabbul oldja meg :) ). Remélem így már hasznos ez a pár sor (buzdítani senkit se akarok, de ha valaki csinálja talán ne szopja végig a mókát hátha segít ez :) ). :)
Én csak a saját tapasztalataimat (!) írtam le, illetve ha már felmerült kérdésként akkor ez alapján próbáltam tanácsot adni. Persze mindenki belárása szerint tegyen.
Ez a hő kérdés tényleg sokat felmerül, és ez nem tiszta számomra se, hisz elvileg nagyobb élettartamot ígér/kamuz mindenki, mint egy halogén izzónál, de gondolom ott a bibi, hogy ennek "kifelé" a környezetébe kevesebb a hőtermelése mint egy 55W-os izzószálé (esetleg így kevésbé roncsolja/mattítja a lencsét/foncsort stb?), viszont saját maga (chip) sokkal érzékenyebb a hőre, tehát "hamarabb tesz magában kárt" és megy tönkre, mint a környezetében (láttam már emelt fényű halogénnizzótól megolvadt projektort, az nem volt vicces)? Ebben esetleg segítsetek! :)
Mondjuk úgy inkább arra próbáltam rávilágítani, hogy ha már valaki LED-re adja a fejét (=nyilván számol ennek negatív hozadékaival, "rizikójával") akkor tapasztalatom alapján igenis érdemesebb többet szánni rá, és márkásabbat és lehetőleg kialakítás/beépíthetőség szempontjából a gyári izzónak leginkább megfelelőt venni, mert abban nem (vagy kevesebbet) fog csalódni, mint a "pepitáról rendelt 3000Ft-os C6 LED-ben". :) A H7 meg H4 még istenes, de pl.: nekem H1nél az aftermarket LED-ek 90%-nak külön testet is kell kábelezni, plusz kis trafódoboza van amit el kell valahol helyezni stb-stb., ehhez képest az említett EasyLed tényleg a "kiveszem-beteszem" :D kategória, mint egy izzócsere (H4 és H7nél szintúgy), és én tényleg azt tapasztalom, hogy normális, a halogénéval tényleg megegyező vetítési képe van jól beállítva (próbáltam más LEDeket, azok szétestek, foltokban világítottak), még a tükörlencsés H4 lámpatestben is, szép hidegfehér fénnyel (mint a mostani autók LED-jei). Ez az egész egy kompromisszum egyveleg, nekem ez jött be a legobban, előző OFF autóm gyári bi-ledes volt, ez hasonlít rá a legjobban tudásban! De, és ez egy fontos DE (!), mert próbálok objektív lenni: senki se várja, hogy kilométerekkel messzebb lát vele, mert ez nem igaz, csak minimálisan hord messzebb, addig viszont erősebben/kontrasztosabban (ezért látja az ember nagynak a változást), viszont ebből fakad két erős hátránya (és páran ezért nem szeretik), egyrészt nedves felületen sokat romlik a hidegfehér fény visszaverő képessége a sárgás halogénhez képest (szóval este nagy esőben netán hóban akár lehet épp a sárgás halogénnel látsz többet!), illetve az erős kontraszt és az elvileg 0 szórt fény miatt van egy durva határvonal a fénycsóva végén és az mögött a fekete sötétség (ehhez képest a halogén fokozatosan halványul egyre messzebb), ez is meglepheti elsőre az embert. Plusz a kisebb hőleadás miatt télen nemigazán olvassza le magáról a havat/jeget :) többet kell takarítani :) Ezeket kár tagadni, és érdemes figyelembe venni (megjegyzem: ezek a kontra érvek a gyári biLED-es autómmal is megvoltak, tehát technológiai "bug" és nem az "aftermarket" beépítés velejárója...persze, ahogy fejlődik a dolog biztos van olyan márka aki ezt szebben/rosszabbul oldja meg :) ). Remélem így már hasznos ez a pár sor (buzdítani senkit se akarok, de ha valaki csinálja talán ne szopja végig a mókát hátha segít ez :) ). :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-04 19:37:25 // 13213
Egy 10W-os COB LED 1000lm körül van, egy 20W-os 2000lm körül. Valahol a két érték között lehetnek ezek a limlomok. Elméletileg ugye a felvett teljesítmény lehetne 55W, vagyis a leadott fényteljesítmény olyan 25W körül. Ez lenne ötszöröse a sima halogén izzónak. Ezt viszont kétlem, a hőstabilitást nehéz lenne megoldani. Ha "csak" egy 20W-os van bennük, már az is sacc/kb dupla fényáram egy halogén izzóhoz képest.
A hővel van itt a gond, mert egy izzószál lehet több száz fokos, de a LED chip nem.
A hővel van itt a gond, mert egy izzószál lehet több száz fokos, de a LED chip nem.
WarbiRunner (Gyuri)2024-01-04 19:26:16 // 13212
Maradjunk annyiban, hogy a 130W teljesen kizárt :-) Egy ekkora kis bizbasz alu darabon ennyi hőt disszipálni.. hát persze. Már egy 20-30W-os LED chip is legalább egy heatpipe-os kb processzorhűtő méretű hűtést igényel. Nem meglepő módon, hisz a procik (régebbiek) TDP-je is ilyesmi.
Egy izzószálas izzó a felvett elektromos teljesítményének kb 10-15%-át bocsátja ki a látható fény tartományban. Egy LED (vagy dióda lézer) mondjuk 50% körül mozog. Tehát egy szabályos 55W-os halogén 5-6W fényteljesítményt tud. Ugyanezt a fényáramot pedig egy kb 10W-os LED diódából lehet kiszedni.
Ezek a LED izzók pedig kb pont ezt a 10W-ot tudják. Egy picivel lehet hogy fényesebbek, pláne egy használt izzószálasnál, és sokkal jobban lefedik a látható spektumot, vagyis a szemünk érzékenyebb rá. Tehát jobban fogunk vele látni.
A 10W kb az ilyen komolytalan hűtési megoldások határa is, így sem gondolom nagyon hosszú életűnek ezeket a cuccokat.
Egy izzószálas izzó a felvett elektromos teljesítményének kb 10-15%-át bocsátja ki a látható fény tartományban. Egy LED (vagy dióda lézer) mondjuk 50% körül mozog. Tehát egy szabályos 55W-os halogén 5-6W fényteljesítményt tud. Ugyanezt a fényáramot pedig egy kb 10W-os LED diódából lehet kiszedni.
Ezek a LED izzók pedig kb pont ezt a 10W-ot tudják. Egy picivel lehet hogy fényesebbek, pláne egy használt izzószálasnál, és sokkal jobban lefedik a látható spektumot, vagyis a szemünk érzékenyebb rá. Tehát jobban fogunk vele látni.
A 10W kb az ilyen komolytalan hűtési megoldások határa is, így sem gondolom nagyon hosszú életűnek ezeket a cuccokat.
Demecsab2024-01-04 19:08:14 // 13211
A technikai adat 1 db ra vonatkozik bár így sem jön ki a matek :)
Elektrromos rendszer hibát nem jelzett beraktam és működik. A lámpa takaró kicsit feszül rajta (ezt oldható kötéssel rögzítettem) , egyéb gond/teendő nincs vele. Nyáron 55 fokot mértem működés közben. Ja igaz, legálisan itt Magyarországon semmi használható nincs.
Nem kellett a műszakin meggyőzni senkit megadták és kész.
Elektrromos rendszer hibát nem jelzett beraktam és működik. A lámpa takaró kicsit feszül rajta (ezt oldható kötéssel rögzítettem) , egyéb gond/teendő nincs vele. Nyáron 55 fokot mértem működés közben. Ja igaz, legálisan itt Magyarországon semmi használható nincs.
Nem kellett a műszakin meggyőzni senkit megadták és kész.