Tagok >> zsolesz88 >> 166 2.4 Jtd >> Blog
- Típus:166 2.4 Jtd
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Nero B/B
A történetem ott kezdődik, hogy 2015.03.15. elmentünk haverommal autót nézni. A választásom egy fekete osztrák papíros 166-os dieselre esett. Egy rövid próba kör után, és egy kis alkudozás után 330 db ezresért az enyém lett plusz az eladó még aznap házhoz is hozta. Egy tüzetesebb átvizsgálás és a fontosabb dolgok cseréje után (vezérlés, olaj, szűrök, az összes izzó, hosszbordás szíj, vízpumpa) mehetett is papíroztatni. Műszakit csont nélkül vette. És ezután jött is az első meglepetés. Pár hónapra rá, hogy magaménak tudhattam a kicsikét hazafelé munkából tönkre ment a főfék munkahengerem. Ami persze nem merült ki ennyiben, mert mire sikerült alkalmas helyet találnom a félre álláshoz arra eldurrant a nyomó csövem, plusz mivel befogott az egyik fékkör ez azzal is járt, hogy meg fort a fék folyadék. Itt egy óra kényszer pihenőt kellett tartanom míg újra elindulhattam (persze csak is óvatosan mivel a fék nem volt a helyzet magaslatán). Ezt ,,túlélve" jöhetett a hátsó futómű rendbe tétele a stabi bekötök és a toronyszilentek kivételével minden cserélve lett (az alsó lengökarokba strongflex PU szilent került mivel állítólag nem lehet hozzá kapni a belevalót). És már jött is a következő meg lepi kuplung munkahengerek bemondták az unalmast itt nem is fejtegetném, hogy milyen meló a cseréje a belsőnek aki cserélte már az úgy is tudja. Ezt magunk mögött hagyva majd egy évig hiba nélkül szeltük az utakat. Aztán történt, hogy mentem haza munkából a kinyomócsapágyról letörött a két fül amiben a villa megakad. Szerencsére ez pont a garázs előtt történt így hát ,,nyugodtan" mehettem aludni itt cseréltünk egy kuplung szettet szerencsére a lendkerék az még jó volt. Itt jött aztán az igazi meglepi, ugyanis beköszöntött a tél mivel, hogy garázsban áll az autó a ,,reggeli" indulással nem is volt gond, de mikor haza kellet volna jönni alfi úgy gondolta hogy ö ilyen hidegben ( -10) nem fog ,,szaladgálni". Szerencsére a szerviz a munkahelyem szomszédságában van így az odajutás nem volt nehéz. Ott három nap vizsgálódás után meg állapították, hogy minden rendben van. De izzítás az nincs a mai napig se(Úgy hogy a következő telet hideg indító társaságában vészeltük át).Közben cseréltünk egy állófűtést ami majdnem ki bírta a telet. Az első tél felénél jött is a következő probléma elkezdett folyatni a magasnyomású szivattyú nosza fel is újíttattam. Itt is voltak problémák a felújító műhely hibájából, de erre most nem térek ki legyen elég annyi, hogy a keszthelyi Király diesel kft valószínűleg nem sok CR szivattyút javított eddig. A következő év nem volt eseménydús kézifék kötél csere, hátsó féknyereg fel újítás, hátsó torony szilen (ami több alkatrész üzlet szerint is sem után gyártott sem gyárit alkatrész sincs belőle). Én persze egy kis keresgélés után találtam a neten. És el is értünk 2017 tavaszához itt volt egy generátor csere és egy hosszbordás szíj feszítő csere meg a sokadik szíjcseréje. Ezután el is értünk az esedékes műszakihoz ami nagy meglepetésemre csak a két első felső lengőkar cserével és az alsók hátsó sziletjeinek összegével könnyítette meg a pénztárcámat. Azóta minden rendben van leszámítva az említett izzítás problémát és a nem rég jelentkező turbó nyomásszabályozó problémáját. Az eddigi költségeim durván számolva 400 db ezres. Mindezek ellenére is imádom, még ha nem is tökéletes.