Tagok >> mukika009 >> 159 1.9 JTDM 150cv Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDM 150cv Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Fekete
Nos felkészítve a kocsit a forgalomba helyezésre vezérlés cserének és ha már bontunk szívó oldal takarításnak kezdtünk a paripán. Első körben megbontottuk a vezérlést de idő hiányában és konstatálva hogy a vezérműtengely fogaskereke alatt izzadja az olajat a szimering szemrevételezés és ellenőrzés után úgy döntöttünk a vezérlés csere csúszik forgalomba helyezés utánra következő szabad műhelyi időpontra ami két hét kb. Viszont szívóoldalnak neki estünk nagy bátran. Nos állítólag az osztrák és német emberek-szerelők nem kókányolnak ez, sajnos nem igaz. Bontás közben konstatáltuk, hogy az EGR teljesen le van falazva majd computeres barátom igazolta is a dolgot, a motor vezérlőből is kiírták. Na mondom nem gond egy gonddal kevesebb... Folytattuk a bontást ahol utána azzal sikerül szembesülni, hogy a szívó oldal örvény szelepnek a kis pillangóit is szintén leszedték (mert ha berepült volna mind a négy nem így szólna és menne a kocsi :DD) viszont az nincs kiírva és a motor vígan forgatja az üres tengelyeket én szomorú vagyok mert tudom, hogy ezek a szelepek alulról nagyon is rásegítenek a motorra de, más szemszögből nézve még egy mínusz gond... Sajnos egy vasárnapba nem fértünk bele a sok takarítás miatt illetve mert a 16v-nél ki kell szedni a vezérlés felőli három tőcsavarját a szívócsonknak ami ugye a tipikus két anya egymásra és azzal leold témával megy. Minden leszedtünk szétszedtünk kitakarítottunk a pillangószelepnél a megöregedett gumi tömítéseket kicseréltük. Ezek a tömítések azért fontosan mert, MŰANYAG a teljes fogas léc rendszer és a tömítés mellett bejut a korom és az megszorítja a fogsálecet mivel kijönni nem tud. Minden hídégzsíroldó, petróleum és mosóbenzin áztatásnak vetettünk alá utána pedig forró vizes magasnyomású mosónak mint az új olyan lett. A szelepeknél pedig petróleum, kör alakú kefe féktaki és levegő lett a tisztítási metódus kombója. Ez fért bele a napba illetve Tibor barátomtól kapott kölcsön felnik feldobása az új gumikkal a tuti műszakiért... Ami még hátra maradt a mai napra ezt már távollétemben csinálja meg Robee barátom: olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere. Következő nagyobb szerelés pedig a vezérlés, vízpumpa, görgők, ékszíjtárcsa, ékszíj szett, fékolaj, váltóolaj, szervó olaj csere. Lesz ebből valami úgy látom ja és szereznem kell egy szélvédő mosó kupakot mert szőrén szálán eltűnt... Maradt nasi a végére gyárilag kék bilstein rugókkal jött a kocsi a gyártási idő egyezik a kocsi összerakásával is biztos, hogy új kora óta ez van benne... Képi illusztrációk hiányosak nem voltam alapos mert haladni akartam...