Tagok >> Laczkog >> 159 1.9 16v Sportwagon >> Blog
- Típus:159 1.9 16v Sportwagon
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2006
- Színe:Bordó metál
Mostanában sok volt az udvaron belüli átállás, minden komolyabb távolság megtétele nélkül, és egyszercsak nehezen indult az alfa, majd szinte egy méter után le is fulladt. Elsőre azt gondoltam elszoktam a kuplungtól és bénázok, de többé nem indult. Az önindító ványadtan tekert, majd egyáltalán nem. Gondoltam akksi, túlélt már 2 generátorhalált, 5 éves kb, ideje volt.
Azért feltettem töltőre illetve a cégnél bemérettem, mondták, hogy jó csak tölteni kell. Büszkén vittem haza, hogy megoldottam a problémát, hát a bánatot. Beleraktam és nem indult. Gondoltam, akkor önindító. Fel is hívtam frissen szerzett szerelőmet, aki SAAB-okon szociálódott, specialista, rokonmotor, és 2 saroknyira praktizál. Ő már telefonban jelezte, hogy ez nem önindító, de azért én hittem.
Átvontattuk az asszony puntójával. Majd gyorsan a szerelő leakasztotta a kipufogót, és csoda... beindult. A diagnózis DPF eltömődés, de az is tünet, szívosor a ludas vélhetőleg.
Lette egy jóképű szívósor javítás, DPF tisztítás, valamint hamár arra jártunk olajcsere, valamint az akku is kapott egy sárga lapot, hogy lehet, hogy meg fog pusztulni hamarost, mert a sok indítgatás miatt szaki szerint kevéssé tartja már magát.
Azért az elméleti oldalon felmerül, hogy az én autóm csak és kizárólag autópályán megy valamint országúton 75-25%ban, a legrövidebb táv 45km. Nem korai a DPF tömődés kicsit?
A szerelő belefogott egy eszmecserébe, mely szerint a lefalazott és szoftveresen kiírt EGR azért okozhat galibát, de ezt a részt nem dekódoltam teljesen.
Ami fix, a szívósort amúgyis terveztem megbontani, hogy lássuk, milyen állapotban van, a többi sajna extra lett.