Tagok >> Föckös >> 166 2.4 jtd >> Blog
- Típus:166 2.4 jtd
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Griggio Nettuno
Már régen tudtam, hogy rossz 1 izzítógyertya, de nem nagyon foglalkoztam vele.
De mivel vasárnap délután az új akkuval is nagyon nehezen indult az autó, így erősen foglalkoztatott a dolog, hogy talán nem 1 rossz gyertyám van...
Ennek tudatában megjött az ihlet, hogy kimérjem, és esetleg kicseréljem azokat.
Na igen, de tudom, hogy nagyon nehezen indul, viszont mindenképpen jobb lenne átvinni Zolihoz az autót.
Hatalmas szerencsémre éppen lett parkolóhely mellette, így rögtön kapott ŐnagySárgától némi elektromos puffert, azaz az új akkura (drága Édesapám által készített, nagyon gyilkos:-)) bikakábel került. Hát biztosan merem mondani, hogy igen sokat segített a furgon 100Ah akkuja, és annak generátora általi segítség, kb 8 izzítás-indítás után nagy nehezen beindult a masina ZIL-hez méltó füstfergeteggel...
1 perc múlva már mind az öt duracell nyuszi megtalálta a saját kis dobját és mosolyogva dobolgatott. Biztos ami biztos alapon további cca 10 percig nem akaródzott a kábelt eltávolítani, hátha több töltést kap két generátorból.
Át Zolihoz.
Burkolat le, na hol vagytok.
Egyes henger, jééé nincs rajta a csati...
Kimértem, jó.
Kettes henger rossz, csere.
Hármas henger jó.
Négyes henger rossz, de úgy szorul, hogy nem volt kedvem este a komoly mínuszokban megtépni, ez később lesz cserélve.
Ötös henger rossz, csere.
Kb egy óra munka volt, és Ferke szavait idézve nem értem, hogy eddig miért nem csináltam meg...
De tipikusan az a hülye állat vagyok, aki ezt nyáron letojta, sőt bármelyik nagyobb szerelés közben kimérhettem volna őket (az kb 10 perc), de nem...
Összegezve: az 5 gyertyából, 2 volt jó, és azokból csak 1 volt megfelelően csatlakoztatva...
5 hengerből 1 kapott izzítást. Na innentől kezdve nem lep meg, hogy nehezen indult -12 fokban. Ami jó hír, hogy ebből arra merek következtetni (már abból, hogy nehezen, de beindult ekkora hidegben is), hogy van még kompresszió a motorban.
Másnap reggel már klasszisokkal könnyebben indult, úgyhogy volt értelme a dolognak.
Köszönet Csabinak, aki jó kis FELHŐ;-)
Természetesen ZÉ nagy mesternek, a technológiai háttér biztosításáért, na meg azért mert pont 3 db jó izzítót kaptam tőle ajándékba :-)