Mutasd

>> Szerviz2011-11-25

Mint már az előző bejegyzésben is utaltam rá,nem mindennapit szívtunk a kormányszervóval.
Megpróbálom értelmesen leírni a történetet elejétől a végéig-tanulság képpen.
Kb. egy hónapja kezdődött.Jártamban-keltemben a városban egyre erősödő kellemetlen hangra lettem figyelmes a motortér felől kormányzás közben.Miután felnyitottam a gépháztetőt egyszerre hallottam,hogy a szervószivattyú ad egyértelműen eléggé csúnya hangot.Amely csak fokozódik mikor forgatom a kormánykereket.Az olaj a tartályban szinte lohogott (mint mikor forr a víz) és teljesen habos volt.
Na-gondoltam-helyben vagyunk:megdöglött a szervószivattyú.Néhány telefon és sikerült is szereznem egy bontottat.Pár nap után meg is érkezett postán.Még aznap fel is tettük.Felöntöttük olajjal.Indítás,majd megrökönyödés.Semmi nem változott.Az olaj habzik,rotyog,a szivattyú sír.
Erősen gondolkodóba estünk,hogy akkor hol kerül levegő a rendszerbe,ha a szivattyút kivéve mindenhol túlnyomás van és sehol sincs olajszivárgás?
Ismét telefonálgatásba kezdtem információgyűjtés gyanánt.Jónéhány tapasztalt szerelővel beszéltem.Abban mindenkivel egyetértettünk,hogy levegő kerül a rendszerbe.De HOL,ha nem a szivattyúnál???Nagy volt a tanácstalanság.
Szerelő barátom beszélt a szhelyi Fiatos szerelőkkel,akik szerint a szervóolajtartályból elszabadult kicsi szűrő okozza a problémát.Amely beleszorul a szivattyú ráfolyó csövébe,ezzel leszűkítve a keresztmetszetet.Ezért habzik az olaj és ad hangot a szivattyú.
Meg is nyugodtam,hogy megvan a hiba,hisz a márkaszervízben dolgozó szerelők csak értenek hozzá.
Leszedtük a tartályt.Megrázom,mit ad isten valami zörög benne.Egyszer csak kipottyan belőle a szűrő.Ez szivatott minket-gondoltam.
Tartály visszarak,felönt friss olajjal,majd indítás.Aztán egy újabb sokk...............semmi nem változott.Olaj habzik,szivattyú zörög.
Na most akkor mi a búbánat van???Elfogytak az ötleteink.Esetleg a bontott szivattyú,amit vettem is rossz volna?
Az interneten kezdtem kutakodni.Első nekifutásra két bp.-i céget találtam akik foglalkoznak szervószivattyúk és kormányművek javításával.Az egyikük honlapján külön fel volt tüntetve,hogy Alfa 159 szivattyúját és kormányművét nem tudják javítani.
Akkor ezt így kilőttem és maradt a másik cég.
Fel is hívtam másnap és beszéltem egy segítőkésznek,hozzáértőnek tűnő emberrel.
Ő is a szivattyú hibájára tippelt.Így azt a szivattyút,amit eredetileg levettünk az autóról,elküldtem neki postán.Szétszedte,majd hívott.90 %-os biztonsággal merte állítani,hogy rossz a szivattyú.Jó,akkor újítsuk fel-gondoltam.Meg is csinálta,visszaküldte.Felraktuk,majd újabb hidegzuhany.Nem szűnt meg a hiba.Közben már erősen gyűltek az ősz hajszálaim...............
No,most hogyan tovább?Újra telefon a "specialistának".Hát,ő még ilyent nem is látott,meg nem is tudja,meg..............
Talán akkor a kormánymű,vagy a nyomó oldali cső,vagy a jóég tudja:S.
Akkor már gondoltam,hogy rossz embert találtam meg.Hogyan mehetne bele egy nyomás alatt lévő zárt rendszerbe úgy a légköri nyomáson lévő levegő,hogy kifele nem jön olaj?Ez hülyeség!
Végső elkeseredésemben felhívtam a másik céget akik elméletileg nem foglakoznak az Alfa cuccaival.Hátha tudnak mondani vmi okosságot.
Egy-telefonon keresztül-rendkívül szimpatikusnak tűnő sráccal beszéltem.Elmeséltem neki a történetet.Állítása szerint,ha a szivattyút jól felújították csak egyetlen más baj lehet:a már említett szűrő-ami kiesett a tartályból-okozza a galibát.
Mert ennek nem csak szűrő funkciója van,hanem áramláscsökkentő hatása is egyben.S mivel az olajat csillapítás nélkül nyomja vissza a szivattyú a tarályba,ott keletkezik légbuborék,amit a szivattyú egyből be is kap.
Logikusnak tűnő eszmefuttatás,de én már semmiben nem mertem bízni.Hiszem ha látom.
Vettem egy új tartályt,mivel a régibe nem lehetett a szűrőt visszatenni.Teljesen zárt,csak a beöntőnyílás és a két csőcsatlakozás van rajta.
Megjött az új tartály.Felraktuk,majd-immár sokadszorra-indítás.
..........és láss csodát:MEGJAVULT!!!
Az olaj szép tiszta,nyugodt a tartályban,a szivattyú szép csendben teszi a dolgát.Szinte el sem akartam hinni.Jónéhány műhelyben töltött este és álmatlan éjszaka után meggyógyult a paripa.Ekkorát autóval még nem szívtam:-(.
Szóval mindezt csak azárt írtam le ilyen részletesen,mert biztos,hogy más is fog még így járni.S ha rátalál erre a blogbejegyzésre,sok bosszúságtól és kiadástól kímélheti meg magát.