Tagok >> Laciferi >> 146 Ti 2.0 16V >> Blog
- Típus:146 Ti 2.0 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Aston Martin kék
Sziasztok!
Úgy döntöttem megpróbálom sorokba szedni végtelen örömöm, mivel végre lezárult egyenlőre egy hosszadalmas projekt ami még tavaly indult... :)
Amikor megvettem Alfit 2016. december 31-én, akkor még nem sejtettem milyen meglepetést fog tartalmazni a kipufogó rendszer a kocsi alatt... Nos a középső dob lukas volt több helyen is, aztán a hátsó sport dobnak nevezett valami az csörgött-csattogott, oltári hangos volt, a katalizátor helyett egy kibelezett univerzális Bosal katalizátor maradvány árválkodott... Elkezdődött hát a rendbe tétel...
Először is vásároltam egy piacvezető autóalkatrész áruházban egy ASSO (olasz) gyártmányú utángyártott dobot ami tartalmaz egy katalizátor utáni tompitót, középdobot és egy végdobot króm véggel, piaci ára 75 000 forint, beszereztem mellé egy kedves Cartárstól egy tűrhető állapotú gyári bontott katalizátort is, hogy azért átmenetileg legyen benne valami.
Nos elvittem egy sajnos sufni szakihoz, mint kiderült az autót. Hát valahogy felkinlódtuk a rendszert , lett amilyen lett. Na és elkezdődött a probléma, hogy az autó bizony nem úgy megy ahogy neki kéne, kicsit meg lett fogva...
Ránézésre nem is volt komolyabb probléma...
NA de ezek után elkezdett elől a motornál füstölni az autó de nagyon, hát elvittem egy Alfás és kipufogó szervizeshez, aki megmondta szar a leömlőm és a mögötte lévő tömités...Rendeltem Trencsikéktől egy bontott leömlőt, ami jónak is bizonyult egészen a felrakásig, amikor is kiderült az is repedt... Nos ezt megjavittattam kb 10 ezer forintért, aztán legyártattam egy kipufogó tömitést Fóton egy öreg tömités guruval potom 8 ezerért... Na felment a helyére, jó lett, pöpec meg minden, de az autó csak nem úgy megy, mint a rendszer felrakás előtt....
Nos akkor gondoltam egyet, hogy elmegyek Vácon egy jó kipufogóshoz, Florek Tibihez, megkérdezem mi a bibi, meg csináltatok egy sport dobot hátra kis szolid hangzással nem bömbölőset... Mondta ő is ránézésre az ASSO dobok rendben vannak, lehet a végdob lesz a ludas, mivel abban van fojtás, igy az foghatja legjobban, mondom próbáljuk meg. Csinált egy gyönyörű sport dobot (potom 50 ezerért) szép króm véggel, nagyon szépen szólt, de a kocsi csak nem ment rendesen, bár már egy fokkal jobban, na ezek után megbeszéltük , hogy ha összejön a pénzem rá akkor visszamegyek és meg lesz csinálva rendesen, csak a közép dobot hagyjuk meg....
Nos tegnap végre eljutottam Tibihez újra, beszereztem egy új flexi csövet, egy új univerzális katalizátort a bontott helyére, plusz egy jó kis Bosal tömitést a leömlők találkozásához is. Izgatottam hagytam ott Alfit és nem csalódtam az eredmény csodás lett.... Újabb 50 ezrem bánta, de megérte, végre jó az autóm :)
Ezúttal kaptam egy egyedi leömlő csövet, be lett épitve a flexi cső és a katalizátor, valamint ki lett szedve a régi katalizátor+első hangtompitó kombó és egy szép csővel pótolva... Nos utóbb kiderült a hangtompitó dob volt a ludas, nagyon igénytelenül tuszkolták tele fojtó anyaggal, ami sajnos az autó fulldoklását idézte elő... Miután meg lett csinálva,újra vidám hangon gurgulázik a kis Kékem, minden egyes gázfröccs öröm neki és nekem is :) A kipufogóst maximálisan ajánlani tudom mindenkinek!
Költségeim tételesen:
-Bontott katalizátor+szerelés 20 ezer
-ASSO 3 dobos rendszer+felrakás 80 ezer
-Leömlő+tömités vásárlás, javitás, felszerelés 30 ezer
-Egyedi hátsó dob elkészitése 50 ezer
-Katalizátor, flexi cső, tömités csere+ munkadij 50 ezer
Tehát elmondható, hogy másfél évnyi szenvedés és cca. 230 ezer forint elköltése után végre olyan a rendszer amilyennek kell lennie :)