Tagok >> kalizsoli >> 156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 upgrade 3.2 V6 GTA look
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:ezüst
Euro-ring edzésnap
Már a Hungaroringen beszéltük KriszKingel, hogy még a tavasszal le kellene ugrani Örkénybe az Euro-ringre egy kicsit csapatni. Az elképzelést tett követte, Blade-el közösen megszerveztünk egy délutáni edzést.
Már két nappal korábban alig bírtam magammal, olyan voltam, mint egy 6 éves gyerek december 23-án, két nappal a csomagbontás előtt :-D
Amikor elérkezett a kedd reggel már szaladtam le a garázsba az autóhoz és rohantam munkába. Útközben ellenőriztem, hogy műszakilag minden rendben van-e tankoltam, guminyomást ellenőriztem. A délelőtt hamar elszaladt, és 13.00-kor már Örkényben voltam. Blade-el egyszerre értünk oda a napsütésben már messziről izzott a gyöngyház-fehér GTA, csodálatos látvány volt.
Hamar regisztráltunk a pályán és elfoglaltuk helyünket a boxutcában, várva az első etapot. 30 perces etapokat futottunk két motorossal felváltva, így 13.00-tól 6 etapra volt lehetőségünk. Fél óra késéssel Krisztián is befutott vadi új Kumho vágott slick gumikkal.
Meg kell említenem, hogy én még nem voltam az Euro-ringen, ezért a pályát csak videókból és szimulátorból ismertem. A köridő mérését a jól bevált RaceChrono segítségével végeztem.
A tervem az volt, hogy az első etapban nem megyek igazán gyorsan, csak tanulom a pályát, és próbálom megtalálni a megfelelő ritmust, elvileg minden pályának van egy saját ritmusa….
Hamar rá kellet jönnöm, hogy ez a pálya annak ellenére, hogy viszonylag lassú nagyon fárasztó, és agyafúrt kanyarkombinációkkal van tele. Nem is igazán éreztem meg, még nap végére sem a ritmusát, annak ellenére sem, hogy Blade-el mentünk közösen 6 kört, és segített a pálya trükkös részeinek megértésében, Ő már autóval és motorral is többször járt itt, mondhatni veterán az Euro-ringen. :-D
Nos, összesen 35 kört menetem négy etapban a legjobb időm kereken 1.31.00 volt, de érzésem szerint ebben a pályában van még kb 3-4 másodperc. Az utolsó etapban szerettem volna egy kicsit meghúzni a köröket, zúzni agy 1.30 alatti kört, ennek az lett a következménye, hogy a 6. körben a célegyenes végén lévő sikán után, szélesen fordultam a hátsó kerék lement a fűre, azt még megfogtam, de így a visszafordító előtti féktávot már nem tudtam időben elkezdeni, így kifutottam a kavicságyba. Úgy kellet kivontatni az autót, szerencsére a Fiúk (Blade és KriszKing) azonnal jöttek segíteni, így gyakorlatilag karcolás nélkül megúsztam az esetet, csak 5 kiló kavicsot kellett eltávolítanom a motortérből és az első lökhárítóból. :-D Egyettlen probléma, hogy a kavicsok leverték a súlyokat az első kerekekről, ezért azokat centírozni kell. Ezt követően, mivel nem tudtam sérült-e még valami, több kört már nem mentem a pályán, hazafelé, pedig a maradék kavics is kipotyogott a lökhárítóból. :-D
Azért bejelentkeztem az Érdi Team-hez egy kerék centírozásra és futómű állításra a jövő hétre, biztos ami biztos.
Összefoglalva az Eruro-ring nagyon munkás és rafinált pálya, viszont talán nem annyira használja az autókat, mint a Hring. Nekem biztos kell még néhány alakalom, hogy igazán kitanuljam a pálya fortélyait, alig várom már a Wéber Gábor által tartandó tréninget, ahol igazi szakértő magyarázza el a pálya és az autóversenyzés rejtelmeit. :-DDDDD