Mutasd

>> Szerviz2024-05-16

56.630 km
Régi gumi: Pirelli P Zero Runflat AR
Új gumi: Good Year Eagle F1 Asymmetric 3 RunOnFlat
A mai napon új nyári gumik kerültek az autóra, mivel a gyári Pirellik közül a hátsók belső pereme mostanra elkopott, illetve a jobb első gumimon megjelent egy komoly kitüremkedés a peremvédő magasságában. Nem emlékeztem rá, hogy kátyúba mentem volna, ezért nagyon meglepett a dolog, de ma a gumisnál kiderült a pukli oka: az előző gumis trancsírozta szét a gumi peremét a felszerelésnél. Ja, és a 4-ből 3 kupak rosszul volt bepatttintva, csoda, hogy nem hagytam el őket... Rohadt bosszantó, hogy ilyen kóklerek nyúlnak az autóinkhoz! Soha többet nem megyek ahhoz a gumishoz. Reklaálni sem, mert úgyis letagadja, hiszen a világ legjobb szakemberének hiszi magát :(
A bal elsőm még csak egy szezont futott, de volt a cégben 4 db vadiúj (1500 km-t futott) feleslegessé vált Good Year, pont a nekem szükséges méretben, így nem volt kérdés, hogy mi kerüljön fel. (főnököm M340i-jén volt a gyári gumi, de pár hét futás után felkerültek helyette a télik, tavasszal pedig egy szett 20-as felnit kapott, így ezek feleslegessé váltak).
A Pirellik olyan 35-40 ezret futhattak. Már kezdtem azt érezni, hogy merevebbek, ami főleg annak köszönhető, hogy defekttűrő gumik, amiknek erősebb az oldalfaluk, így markánsabban kijön a gumik öregedésével járó keményedés.
A GY egyelőre kellemes, de majd hosszabb távon jönnek ki a különbségek.
Ami nagyon tetszik (már álló helyzetben is :) ), hogy itt a peremvédő - szemben a Pirelli megoldásával - valóban védi a peremet, mivel pár mm-t túllóg rajta, és közelebb is van hozzá. Sajnos szükség lesz rá, a jobb hátsó kerékkel nagyon könnyű a padkát elkapni, ha nem óvatoskodja túl az ember.