Mutasd

>> Szerviz2009-08-16

Az autót úgy hoztuk el, hogy betolós volt. Az önöndító olyan hangot adott, mint amikor lefogazódott a fogaskoszorú.
Hamar felismertem a tényt, hogy a felső önindítórögzítő csavarról leesett az anya, és az alsó is lelazult. A felső csavar kicsúszott és elfordult az önindító. Ezért nem indított. Nem kis küzdelmek árán leszedtem az önindítót, hogy ellenőrizzem minden rendben van-e. Szerencsére a fogak épek.
Még a franciákra mondják, hogy szar szerelni őket. Az Alfánál sem voltak otthon, amikor ezt így kitalálták. Az önindítót két csavar tartja a fogaskoszorú felöli oldalon. Csak csodakulcskészlettel lehet tisztességesen meghúzni öket. Ki tudja miért, de az önöndító hátulján is van két rögzítőcsavar, ami egy közdarabbal, a motortartó bakhoz rögzíti. Így már logikusan kiderül, hogy nem lehet előre kihúzni a lehyéről, mert ott a motortartó bak, ha meg nem lenne ott a motortartó, akkor az olajszűrő szabna gátat a műveletnek. Tehtát le kell venni a kipufogó leömlőket is, hogy felfelé ki lehessen venni az önindítót.
A lényeg, hogy önöndító a helyén és kifogástalanul indít.