Tagok >> Szil146 >> 146 1,6 Twin Spark >> Blog
- Típus:146 1,6 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:rosso
Közreadom az első lökhárító leszerelésének menetét, tekintettel arra, hogy nem találtam ehhez kapcsolódó anyagot és hátha jól jöhet másnak. Az egyik alsó rögzítő fülnél korábban felakadhatott az autó és ennek sérülése miatt eldeformálódott és el is szakadt a műanyag. Itt csak a lökhárító leszerelésére térek ki.
A motortér felnyitása után a zárhídon van három torx csavar, melyet oldani kell. Ezután levehető a lámpák közti műanyag elem. Az autó alján ugyanilyen csavarok vannak, a kerékjárati ívnél lévőket óvatosan kell kihajtani mert a lerakódások miatt erősen szorulhat. Érdemes WD-40-el kezelni előtte. Alól van még két csavar ezen a kettőn kívül. Ezek után érdemes a ködlámpákat kiszerelni. Ezek műanyag takaróinak lepattintása után találhatók meg a rögzítő csavarok, és hozzáférhető a csatlakozó is.
Ezután jön a leggázosabb művelet. A kerékjárati műanyag takarólemezek csavarjait kell oldani. Kettő az ív szélén, egy bent a kerék mögött, egy pedig a kerék előtt. A kerék előtti csavarok kihajtásához a kerekeket el kell fordítani. A takarólemez némi finom erőszak árán a fém kerékjárati ív mögül kipattintható és kissé félrehúzható. Minderre azért van szükség mert a műanyag dob mögött belölről a kerékív vízszintes része és a lökhárító műanyag itt is össze van csavarozva. Sajnos ez is eltömődhet sárral, így elég nehezen jön ki, annak ellenére, hogy műanyag tipliben mozog. Ezek után szépen lecsúszik a helyéről a lökhárító.
A lökárító javítása így egyszerűen megoldható volt. A visszaszerelés természetesen fordított sorrendben adja magát. A leszerelés kényelmesen egy óra hossza alatt elvégezhető, a felrakás szintén. Maga a műanyag javítása került 3000 forintba.