Tagok >> liusz >> 156 2.5 V6 >> Blog
- Típus:156 2.5 V6
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Kozmosz kék AR428
Elkészültek a hátsó tengely fékjei is. Szerencsére valaki már cserélt hátul fékcsövet, így itt csak betétcsere volt. A nyerget nem újítottam fel mint elöl. A jobb elsőben volt egy pici bubi, azért nem volt tökeletes, újra légtelenítve.
Motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék cserélve.
Az ismeretlen eredetű váltóolaj teljesen tiszta, arany színű volt, de mégis kicseréltem, mert sajnos engem is utolért a v6 betegség. Az üzemmeleg váltó alapjáraton kicsit zörög. A szakemberek szerint vagy már zörög vagy zörögni fog. A tuti megoldás a csapágyak cseréje, de ezt a kuplung cserével fogom majd megcsinálni. Első lépésben, megnézem, hogy a gyári speckós olajjal is jelentkezik-e a zörgés, ha igen még egy dobás van: GL5 75W-90 váltóolaj (a 75W-80 helyett).
Kormányszervó olajat is cseréltem. Becsapós, mert a nívópálcán szép tiszta, de egy pohárban már látszik, hogy elhasználódott.
Gondolom, nem találtam fel a kereket újra, de hátha valakinek jól jön az infó, hogy milyen egyszerű is a szervó olajat kicserélni ezen a típuson: felbakoltam az autó elejét, hogy könnyedén el tudjam forgatni a kormányt. A tartály bejövő csövét (jobb oldali, vékonyabb) nem tudtam/mertem leszedni, mert a R-click bilincs nem volt hozzásférhető, még a tartály leszerelése és elforgatása után sem a V6 motor miatt. A visszaszerelése sikerében meg egyáltalán nem bíztam. Szerencsére jött az ötlet, hogy a kimenő ágba, a tartályon keresztül egy 11mm-es PE csövet (d8x1.5) pásszintottam, ami pont tömítve beleilleszkedett a tartály kimenő furatába. Ennek végére egy tölcsért helyeztem. Itt töltöttem bele a friss olajat, majd a kormány forgatásával a régit a tartályba pumpáltam, ahonnan kiszívtam egy erre alkalmas eszközzel. Ha nagyobb tölcsérem lett volna, 10 perc alatt elkészültem volna, így beletelt 20 percbe is. Amikor megjelent a friss olaj a tartályban, akkor abbahagytam. 1.3 Ltr anyaggal a teljes, tökéletes csere meg is volt bontás nélkül. Közben rájöttem kár a tartályt is kivenni eltakarításra, mert a lerakódások nem csak ott vannak jelen, hanem az egész rendszer belső falán, azt meg nehéz eltakarítani... Miután gyors az olajcsere, pár ezer km után egy újabb cserével a friss olajjal lemosott lerakódást is el tudom távolítani.
A motorteret alulról átnézve sem találtam semmi rendelleneset, így ezzel akár már szezonra felkészítettenek minősíthető a járgány, de még egy törött kuplungpedál rugó cseréjét azért megejteném