- Típus:147 1.6TS, megnövelt Progression :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Diavolo Rosso
Naszóval, mivel az akksicsere így megviccelt, muszály volt óracsoportot cserélnem. Ezért rendeltem is bontottan egy másik óracsoportot, valamint egy hozzá való SET gombos kapcsolóegységet.
Első körben akksi kiköt!!!!!!!
Maga a csere nem tartott tovább 1 óránál. Legjobban a légzsákot felfogató 3 imbusz szorongatott meg, nehezen is fértem hozzájuk, meg az imbuszkulcs formályából adódóan nemigazán tudtam teljesen körbetekerni, így mindig ki-be... Leszereltem a légzsákot, majd alkoholos filcel megjelöltem a kormány tengelyén és magán a kormányon egy vonallal pontosan hol áll a kormány. ezután eltávolítottam a felfogató nagy anyát, majd simán lecsúszott a kormány a helyéről. Ezután elkell távolítani a kormányborítást. Az alsó felét 3 imbus ztartja, a felsőt pedig kettő. Ezt a két csavart csak a kormány eltávolítása után lehet kitakarni.
Magát a kormánykapcsoló egységet egy imbuszcsavarral összeszorított bilincs tartja hátulról. ezt meglazítva, valamint a csatikat kihúzva pici noszogatás után lehúzható a kormányoszlopról.
A kormányspulnit át kellett raknom a másik kapcsolóegységre, majd mindent visszafelé beépíteni.
Az óracsoportot 4 csavar tartja (felül 2 + alul/elől 1-1). Legkönyebben akkor szedhető ki a helyéről, ha már lentvan akormány, bár anélkül is megy, csak lekell pattintani a maszkod az elejéről. Régi óracsoport ki, új be, majd mindent visszaszerelni.
Végezetül akksit visszakötni, elmormolni egy imát, majd kulcs be és indítás. A légzsák és asr hibát leszámítva minden tökéletesen működik.
Ha valaki tudja az asr-t hogy lehet kiiktatni az írjon! Kocsiban gyárilag nincs!
Elkell még menni egy diagnosztikára, ahol elkell végezni egy proxy alignment-et, mert jelenleg villog a km-ert mutató kis kijelző.
Tapasztalatok:
Meglepődve vettem észre, hogy gázüzemen is mutat pillanatnyi fogyasztást :) Egyedül ezen az üzemen a még megtehető km-er van megzavarodva. Továbbá reggeli hidegen döcögés bizony költséges mutatvány, percekig 20-25 litert mutat a kijelző, de ahogy melegszik a motor, ez úgy csökken. Tegnapi próbakör alatt sikerült 7 literes fogyasztást is produkálnom :) Elfogok még ezzel szórakozni...
A jelenlegi össz megtett km így 120.300-ra csökkent, ezt nem szándékozom átírni, de kikell kalkulálnom ez alapján mikor is volt benne a vezérléscsere, valamint mikor kell olajat cserélnem.