- Típus:147 1.6TS, megnövelt Progression :)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Diavolo Rosso
Hol is kezdjem? Sokat olvastam a fórumokon a felső lengőkarok rövid élettartamárol. Valakinél a szilent adja meg magát hamar, valakinél pedig a gömbfej. Én az utóbbi fejlesztésén kezdtem el törni a fejem. Első körben teljesen saját gyártású lengőkarban gondolkodtam cseréhető gömbfejjel, de az túl költséges és munkaigényes lett volna, nem utolsó sorban nagy kockázattal totál működésképtelen. Végül apum adott egy ígéretesnek tűnő tippet, le is írom hogy miről mesélt nekem:
"Amikor anno 1970-ben megvettünk szalonból egy tiszta új Fiat 124-est, elvittük egy ismerős mechanikushoz, hogy dicsekedjünk vele :) Valami okból ott kellett hagyni nála, mert más dolgunk akadt, de mire visszamentünk ő már nekiment én elvégzett pár átalakítást rajta. Történetesen kifúrta a kipuffot a kondenzvíz miatt, valamint belefúrt minden gömbfejbe egy zsírzószemet..."
Hopá, most, hogy mondta nekem nem rémlik, hogy a 3 éve eladott szeretett kicsikocsinkon valaha is kellett volna a futóműhöz nyúlni. Rémlik valami, hogy időnként mintha működtek volna apum meg nagytatám a kocsi körül, de sosem foglalkoztam vele. Mint kiderült, 5000km-enként pumpáltak a zsírzókon keresztül friss zsírt a csuklókba :) Gondoltam ez akár az alfánál is működhet, egy próbát megéer és nemis követel nagy átalakítást.
Megvoltak még a régi lengőkarjaim, amik a szilentek miatt lettek kiszerelve, a gömbfej rajtuk még okéssak voltak. Naszóval azokat kezdtem feltuningolni. Első körben belefúrtam mindkettő gömbfejébe 1-1 zsírzószemet. Második körben pedig kicseréltem a szilenteket rajta. Egy kicsi festés és máris pofásabb lett :)
Felrakás előtt megnyomtuk friss grafitos zsírral, úgy kb egy kiskanálnyit nyomtunk 1 gömbfejbe, szóval kelett neki :) Ahogy számoltam a téli-nyári gumi váltáskor elég lesz újrapumpálgatni őket, nálam kb ezen intervallumok között megyek le kb 5000km-ert. A zsírzószemekhez felemelt állapotban lehet hozzáférni, ekkor lóg annyira le a futómű, hogy rálehessen a zsírzószemre nyomni a zsírzó szelepét.
Maga a csere elvitt egy délutánt, de végülis csak sikerült :)
Szerettem volna a stabszilenteket is kicserélni, meg is érkeztek lengyelből a strongflex-től az újak, de végül túl nagy melónak tünt, így letettem róla, majd szakműhelyre bízom 1x. De azért a stabpálcákat kicserétlem újra, hamár megvettem őket és befestettem szép pirosra mindkettőt :)
Ha minden jól megy és kapok időpontot még a héten elviszem futómű állításra, nehogy gumi nélkül maradjak. Tapasztalatokrol majd szerintem írni fogok...