Mutasd

>> Szerviz2011-09-28

1 hónap keserves munka és alkatrészbeszerzés után kész az autó.
Ahogy a szerelő elkezdte szétszedni a motort, haladt egyre lejjebb, a szelepektől a hengerfejig. Az olaj a dugattyúk mellett lefojt, ez nem sok jóra utalt. Ahogy a dugattyúk is kikerültek a blokkból, kiderült, hogy a gyűrűk el vannak törve 3 dugattyún is.
Innen kezdődött a gebasz.
A dugattyúk áztak gázolajban, leoldódott róla a sok ráégett olaj, ami egyébként az egész belső alkatrészeket beborította. Az összeszerelés, gyűrűzés előtt, a kosz eltűnésével derült ki, hogy a dugattyúk is sérültek, a gyűrűk rovátkái között pár centis darabok voltak letörve. Azt mondta a szerelő, még nem sok ilyet látott. Szerinte vagy nem használt olajat az előző tulaj, vagy sokat ált az autó, mozgatás nélkül. (gondolom ezért adták el, szerintem sokat csuklott, emlegettem bőven...)
A kálvária a dugattyúk beszerzésével fojtatódott, persze 2p2-es egy bontóban sem volt, komplett motorokat akartak rám sózni, horror összegekért.
Végül vidéken találtam, majd az összerakás következett. Összes tömítés csere, szívócsonktól kezdve apró bizbaszok is cserélve...
A motor most bejáratós, indulás előtt alapjáraton várok pár percet, nagyon óvatosan használom, remélem ilyen jellegű problémáim már nem lesznek vele.