Tagok >> droberto >> 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec >> Blog
- Típus:159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio VR.HWB
Az alábbi poszt egy számomra meglepő és az elvileg profiktól származó munka banális hibájának megszüntetéséről fog szólni!
Történt ugyanis, hogy anno Hollandia útjain, a vas első gazdája, Pauli feltehetően kapott egy nagyobb kavicsot szélvédőjére. A szélvédő cseréjét szakcégre bízta. 2010.01.13-án elvitte az Európa egyik legnagyobb szélvédős vállalatához a Carglass-hoz. Ők egyébként hazánkban is tevékenykednek. Kicserélték a szélvédőt, de elkövettek egy banális hibát.
Ugyanis a szélvédő beázik! Magasnyomású mosóval történő tisztításkor vette észre utasom, hogy az "A" oszlopon a lilával jelölt területen átázik az oszlop takaró szövet (1. kép)!
A hiba elhárítása:
- Az ajtógumi kéder eltávolítása az "A" oszlopról (2. kép).
- Alapos kézmosás.
- A kárpitelem kifelé húzása felülről elkezdve. Így ki tudjuk pattintani a műanyagelem 4 db patentjét "A" oszlopon levő házából (4. kép).
- A biztosító szalagot rögzítő M6-os TX fejű csavar kitekerése (3. kép).
- A kárpit óvatos felfel-kifele húzása. Vigyázva az alján levő rezgéscsillapító szivacsra, ami nekem szépen levált (5-6. kép).
- A szivárgás pontos helyének felderítése autómosóban. Sejtésem beigazolódott. A cserét végző szaki ismeretlen okból egy papír darabot ragasztott-felejtett, az "A" oszlop és a szélvédőragasztó közé-között (7-8. kép). Itt tudott beszivárogni a víz.
- A papírdarab eltávolítása, kicsipkedése hajlított végű csipesszel (9. kép).
- Turbo Elastic Dichtmasse, szélvédő tömítő massza (10. kép) bepumpálása a kitépkedett papírgalacsin helyére, sziloplaszt kinyomóval. Vigyázni kell a tömítőanyag nem megfelelő helyekre kerülésével. Foltot hagyhat! Vigyázat, a massza nem köt meg, ragadni fog még sokáig...
- A munka minőségének ellenőrzése autómosóban.
Továbbá:
- A leszerelt kárpitelemet zuhanyzóban kárpittisztítóval és körömkefével alaposan kitisztítottam.
- A levált szivacsot Loctite 595-tel vissza ragasztottam.
- A trehányul tűzőkapoccsal rögzített biztosítószalagot újrakapcsoztam hosszabb kapoccsal.
Visszarakás:
A leszereléssel fordított sorrendben. (Kivétel: kézmosás :))
A szélvédő cseréről a garancialap a 11. képen látható.
Költségek:
- Szélvédő tömítő massza (Turbo Elastic Dichtmasse): 980,-Ft
- Magasnyomású mosás: 2 x 100,-Ft = 200,-Ft
összesen: 1.180,-Ft